ojentajatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roope.b
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
dippi aluks painoilla ja viimenen tai viimeset sarjat ilman
perusranskis tai seisten käsipainolla
ylätalja kaksin käsin tai vuoronperään käsi kerrallaan
kapee (lankku)penkki tai lattiapenkki

kapealla otteella penkkiä, ojentajataljassa, ranskis ojentajapunnerrus, punnerrukset silleen että kädet on kiinni toisissaan, ristikkäistaljassa sillein että teen yhen käen kerrallaan ojennusliikettä ja on muitakin liikkeitä :)

Dipin suoritustekniikka

Miten tuota dippiä nyt tulisi tehdä? Itse räpeltänyt kyllästymiseen saakka siinä. Ongelma on se, että rasitus tuntuu olkpäissä, hartioissa ja hieman latseissa, eli päin helvettiä. Olen kokeillut eri oteleveyksiä(yleensä dippi teline menee /\-muotoisesti),kallistuskulmia, ja eri syvyyksiä, ei toimi ei.

Dippi, ranskalainen käsipainolla (yksi paino, kaksin käsin) istuen ja ojentajapunnerrus. Tuossapa mun perusliikkeet ojentajille. Kapean penkin kun jätin pois, lähti melkein kaikki olkapääongelmat samalla.

Onko dippi kuinka tappava liike olkapäille? Itellä oli ko liike pitkään ojentajatreeneissä (tein kahden tasapenkin välissä..jalat siis toisella penkillä), mut sen jälkeen ku alko olkapää reistaamaan ni jätin pois.. Muuten kyllä loistoliike, sai ojentajiin aina hirveän pumpin :)

kapea penkki, ranskis, taljalla eri variaatiot, kässäreillä myös... vaihtelu virkistää ja pitää kasvun taattuna.

Mitä ojentajaliikkeitä suosittelisitte mulle, kun olkapäät kyllä kestää eikä oo ikinä vittuillu, mutta ojentat on alkanu kipeytyyn.. Maanantaina rintatreenissä ojentajia tulee penkissä ja vinopenkissä ja sit torstaina ojentaja/olkapäätreenissä kapeessapenkissä, pystypunnerruksessa ja ranskiksessa. Oikeessa ojentajassa on nyt ollu pientä rasitusvammaa, miten noita liikkeitä kannattais muuttaa? niin ja yleensä teen pääliikkeet tolla 2x6 eli penkin ja kapeenpenkin ja muut 3x8-12

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse teen ojentajalle seuraavaa settiä:
Kapeapenkki smiht
Ojentajataljassa/ojentajapunnerrus
Ranskalainen tangolla/koneella tehty dippipunnerrus

Ja tuo on IMO ihan setti.

May sanoi:
Onko dippi kuinka tappava liike olkapäille? Itellä oli ko liike pitkään ojentajatreeneissä (tein kahden tasapenkin välissä..jalat siis toisella penkillä), mut sen jälkeen ku alko olkapää reistaamaan ni jätin pois.. Muuten kyllä loistoliike, sai ojentajiin aina hirveän pumpin :)

Ei ole jos tekee kroppa riittävän pystyssä eikä missään tapauksessa mene alle 90 asteen kulman. Ehkä ennemmin jopa vähän vajaaksi ne raskaimmat sarjat. Noilla eväillä on itellä kulkenut dipit hyvin, paras sarja on nyt 65 kilolla 7 toistoa.

EDIT: Ja nuo on siis siihen 90 asteen kulmaan, tai mikä ikinä se kulma onkaan kun kyynärpäät on lähes samassa tasossa olkapäiden kanssa.

NGV miks teet smhit koneessa kapeanpenkin? ihmettelen tota sen takia koska normaalissa kapeespenkishän liikerata ei oo ihan suora ylös...

Miten se vyö muuten kestää jo yli 50kg painot? Tuntuu että taipuu muutenkin niin hirveesti ja meidän salilla ei kovin erikoisia vöitä löydy. :(

Vikingpower_ sanoi:
NGV miks teet smhit koneessa kapeanpenkin? ihmettelen tota sen takia koska normaalissa kapeespenkishän liikerata ei oo ihan suora ylös...
No en tee perinteisellä tavalla tuota kapeata penaa, vaan laitan kädet toisin päin. Samalla tavalla niin kuin Juntusen Ville teki siinä yhdessä videossa.

NGV sanoi:
No en tee perinteisellä tavalla tuota kapeata penaa, vaan laitan kädet toisin päin. Samalla tavalla niin kuin Juntusen Ville teki siinä yhdessä videossa.

Itse harrastan tuota samaa ja liikkeestä saa kyllä kunnon poltteen. Sitten kun ei jaksa enää itse vääntää ni käskee kaverin hiukan jelppimään nostamalla tankoa. Voin suositella kokeilemaan meinaan tunne on sanoin kuvaamaton.
Teen myös ranskalaista punnerrusta ja taljassa eri variaatioita eli teen lähes kaikkia liikkeitä ojentajille riippuen mitä silloinen ohjelman pitää sisällään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom