Joo, olen valitettavasti vielä täällä. Mutta kuten mm. newberry kasvissyöntikiihkostani tehdyn kuvitelmansa turvin vihjaili täällä olevan kohderyhmän ei-otollisuudesta, niin pääsemme siihen, että minähän olen jo monta kertaa ollut lopettamassa osaltani keskustelua täällä, koska kaikki mahdollisesti hedelmällinen on puoleltani sanottu ja koska käytän aikani mieluummin vaikka niiden nuorten kasvissyönnissä tukemiseen (voivoi, jeesustelua...). Loppu on sitten riitelyä ja pilkunjörnittelyä, yritystä löytää sanoista enemmän tai vähemmän erikoisia vivahteita, joihin tarttua; ts. ymmärretään tahallaan väärin/itselle sopivasti. Voimailijako ei voi olla kasvissyöjä? Kyllä voi, on, ja ihan vakavasti otettava sellainen.
Kuka se lopulta olikaan se fanaatikko: kasvissyöjä vai kasvissyönnin vastustaja? Kovin laiskoiksi ette threadissa jääneet, hyvin äkkiä netistä löytyi tietoa soijasta jne. vaikkei asia itsessään saattanut ketään kiinnostaakaan, mutta niinhän ei tietysti saa käydä, että kanin kuikelo yksinään pysyisi pystyssä koiralauman hyökkäyksessä. Otin vain kantaa yksisilmäisesti tehdyn otsikon alla olevaan tarjontaan, koska halusin OE-foorumia myöskin seuranneena sanoa mielipiteeni. Tähän ja tästä päästiin kasvissyönnin(kin) avulla.
Baarikello hei, eikös siinä esimerkissä alunperin puhuttu "helvetin metsänelukka". Et siis ymmärrä lukemaasi tai tai kirjoitustyylilajeja. Älä myöskään tule penäämään minulta kannanottoja joka kuviteltuun tilanteeseen, keksi sinä välillä aukkopaikkoihin satuja. Mä en ole jeesustelija enkä ei-jeesustelija. Nuo sanat on mielestäni keksitty, kun ei olla pystytty ymmärtämään ihmisiä ja heidän ajatusmaailmaansa. Pelkkää leimaamistahan tuo on, ilmaisun ja tajunnan köyhyyttä.
Puhut ristiriidoista lääkkeiden ja eläinkokeiden suhteen; kuinkahan paljon omasta elämästäsi löytyy ristiriitaisuuksia vai oletko tasaisen sikaitsekäs roikale, joka tekee mitä vaan, milloin vaan ja kaikki perustellaan, että kun minä nyt vaan haluan, muista viis? Anteeksi vaan, mutta jos et itse näe siinä eroa, että a) toiset ovat epäitsekkäitä ja pyrkivät pidättäytymään mahdollisimman pitkälle kaikesta, joka vahingoittaa jotakin ainutkertaista tai itseisarvollisesti kallista, ja b) toinen röhkii minne nokka milloinkin näyttää vitut veisaten kenestäkään muusta, niin se on voi voi. Mielestäsi siis lääkkeiden käyttö em.tavoin esiteltynä on suurempi paha kuin ajattelematon sekä muita turmeleva elely? Hohhoijakkaa. Tämäkin pitäisi varmasti rautalangasta vääntää, muttei taida sekään auttaa, jos osaan yhtään ounastella seuraavaa postaustasi. Ei kannata keksiä jotain sanottavaa, jos sitä ei oikeasti ole. Voit pitää minua tyhjänpäiväisenä huutelijana, ole hyvä vain. Sinä olet mielestäni samansortin kuuntelija, vain korvaan asti sanat yltävät. Jos maitoasia sinua kiinnostaa, etsi tietoa. En mä ole mikään kotiopettaja, joka tarjoaa kaikki tiedot kultalautasella. Hyväntekeväisyyttä teen vain niille, jotka sitä tarvitsevat. Minä olen ylpeä Linkolasta, hänen sanomisiaan on vain rajusti väännelty mediassa ja haastatteluissa tilanne on kuin verikoirat vastaan kyyhkynen. Linkolan puolesta en mene sanomaan, mutta mielelläni luopuisin elämästäni, mikäli laji nimeltä ihminen jatkaa hulluuksiaan tällä pallolla. Ehtona olisi vain, että joka ikinen ihminen lähtisi kanssani myös, ja jättäisimme pallon niille, jotka sen pystyvät hengissä ja puhtaana pitämään. Ooooh, jeesustelija piehtaroi jo ristillä...
apophis: ajattele, mitä ajattelet. En sanomisillesi painoarvoa anna, koska itse tiedän, mitä olen. Tehosekasyöjätkään eivät ärsytä minua sekasyönnillään, vaan jos he repostelevat kuningastyyliin halveksuen eläimiä, niin silloin heidän itsekkyytensä, helpon tien menemisensä (kaupastahan ruokaa saa, lihan tie kauppaan ei kuitenkaan kiinnosta), jeesusteluskeidansa ja epäuskonsa siihen, että omilla toimillaan voi tehdä paljon ällöttää, KOSKA jokainen voi valita elämän, missä ei välitetä muista ja suljetaan silmät, kuvitellaan, että kaikki on hyvin. Kysyn kyllä ylilihavilta sukulaisiltani, miksi he pyytävät rapuja kiehumaan tuskissaan jonkun 15 gramman takia? Vastausta keksiessään ravustajan käsi samalla hivelee lemmikkikissan korvantausta ja pysähtyy onneksi hetkeksi miettimään, että mitä jos kisuli olisikin kiehumassa padassa. Keskustelu päättyy siihen. Ja kyllä, pidän itseäni ihmisenä, hyvänä, rehtinä ja nöyränä. jos se tekee minusta jeesustelijan, niin antaa palaa vaan. Osaan minä sanoa pahat puolenikin ja tiedän myös, milloin toimin itsekkäästi ja voin sen myös myöntää.
Jäin jälkikäteen miettimään, millaisen vastaanoton olisin saanut revittelemällä karskilla kielellä kommenttejani. Asiallinen linja taitaa toimia kuitenkin asioissa, joissa en kaipaa lastentarhatasoista letkauttelua ja hyvä jätkä -meininkiä. Elämä on kuitenkin totta eikä fiktiota.
Tämä threadi on nyt kääntynyt pelkästään henkilöni ruotimiseen ja olen siihen toki itsekin syyllinen, mutten toisaalta voi puhua kenenkään muunkaan suulla kuin omallani.
Mikäli teitä lohduttaa, voin kertoa, että osaan vetää perseet olalle, vittuilla, tapella, purkaa pahaa mieltäni räjähdyksen tavoin rakkaaseen kumppaniini, heittää ufoa legendaa ja vammailla läpi yön. "Hyvä jätkä" ja "Pelimies" ovat rakkaimpia ja arvostetuimpia titteleitä, joita olen miehiltä saanut vittuilun jalon taidon elämänkoulun ohella
Lopuksi kiitos Pave sanoistasi, mikäli niitä todella tarkoitit. Arvostan oikeasti sitä, että joku nousee sanomaan tästä joukosta jotakin hyvää eikä vain hiljaa mielessään niin ajattele.
Ja tottahan sinä puhuit näkyviin jääneestä joukosta, näin myös itse uskoisin ketään tällä tarkoituksella loukkaamatta.
Mutta lähden nyt tästä murtamaan viisi leipää ja paistamaan kaksi kalaa. :D Sanottavani olen sanonut ja häivyn nyt ansaitulle lomalle. Mikäli henkilökommentteja joku vielä haluaa rustata, mailia perään.