Oikeutta eläimille!

Kauhun hetket Texasissa, opettaja suuteli eläintä!
Eläinaktivistit raivoissaan.

"TEAR was outraged at this horror. Among another claims made in an email release by the group (titled "Pig Tormented At High School") "they [the school] are teaching the kids that animals are somehow inferior to people and that it is a punishment to have to kiss one."

http://www.animalrights.net/articles/1999/000091.html

:kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita henkilöitä, jokainen toi siihen jotakin. Asian syvällisempi vatvominen on tällä palstalla osaltani päättynyt, mutta mikäli jollakulla on jotakin palautetta minulle, peeämmää saa klikata kohdaltani.

Ei muuta kuin :kippis1: , olkoon tuo sitten ohra- tai soijapirtelöä tai ihan mitä vaan.

Originally posted by Kani.Jo
Asian syvällisempi vatvominen on tällä palstalla osaltani päättynyt, mutta mikäli jollakulla on jotakin palautetta minulle, peeämmää saa klikata kohdaltani.

*CLICK*

Kani.Jo has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her.

:rolleyes:

Joo, anteeksi vaan, en ollut lukenut palstan erikoisesta PM-mahdollisuudesta pelkästään V.I.P.-henkilöille. Mailia sitten vaan, jos niikseen.

Originally posted by foobari
Ihmisen oikeuttako?

Salaa kuvattua matskua eläintuotannon nimessä tapahtuvasta rääkkäyksestä:
http://www.petatv.com/inv.html

Kuvia:
http://www.factoryfarming.com/gallery.htm
http://www.masskilling.com/exhibit.html

Karseeta katsottavaahan toi on. :(

Moni ihminen vaan on semmoinen että ei jaksa tai edes halua ajatella asioita jotka ovat ikäviä tai hankalia.

Helpompaa on kun sulkee silmänsä, työntää sormet korviin ja alkaa pitää "älämölöä".

Välttyy näkemästä monta asiaa...ja välttyy siltä tilanteelta että pitäisi tehdä jotain jollekin epäkohdalle.
-------------------

Mutta kysymys kuuluu foobarille: mitä tuolla asialle pitää tehdä? Mitä tehdä sille että toisinaan ihmiset eivät kunnioita mitään elävää?

Eivät toisia ihmisiä, eivät eläimiä?

Ihmisen oikeuttako?

Salaa kuvattua matskua eläintuotannon nimessä tapahtuvasta rääkkäyksestä:
http://www.petatv.com/inv.html

Kuvia:
http://www.factoryfarming.com/gallery.htm
http://www.masskilling.com/exhibit.html
Kieltämättä ikävää katottavaa mutta marginaalista häiriintyneiden ihmisten touhua. Se että jossain tapahtuu tuollaista ei ole mikään syy ryhtyä vegeksi, jaksan uskoa että esimerkiksi Suomessa liha elää elämänsä inhimillisissä oloissa ja kuolee sen enempiä kitumatta.

Originally posted by maximillian
Karseeta katsottavaahan toi on. :(

Moni ihminen vaan on semmoinen että ei jaksa tai edes halua ajatella asioita jotka ovat ikäviä tai hankalia.

Helpompaa on kun sulkee silmänsä, työntää sormet korviin ja alkaa pitää "älämölöä".

Välttyy näkemästä monta asiaa...ja välttyy siltä tilanteelta että pitäisi tehdä jotain jollekin epäkohdalle.
-------------------

Mutta kysymys kuuluu foobarille: mitä tuolla asialle pitää tehdä? Mitä tehdä sille että toisinaan ihmiset eivät kunnioita mitään elävää?

Eivät toisia ihmisiä, eivät eläimiä?
Tieto lisää tuskaa, näinhän se on.

Tuohon kysymykseesi ehkä jokaisen pitää vastata omakohtaisesti itse ja itselleen, oman arvomaailman ja moraalin pohjalta. Omaan kallooni ei kyllä uppoa minkään elämän tahallinen tai tyhmyyttään tapahtuva raiskaaminen, tai esimerkiksi tässäkin threadissä olleet muutamat välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä huokuvat idioottimaiset kommentit. Ja jos tuota edellista lausettani alkaa toden teolla pohtimaan, on kyllä vaikea nykymaailmassa löytää mitään oikeaa ja/tai pakottavaa tarvetta tai syytä toisen tuntevan olennon elämän hyväksikäytölle tai kunnioituksen puutteelle.

Originally posted by Jortsu
jaksan uskoa että esimerkiksi Suomessa liha elää elämänsä inhimillisissä oloissa ja kuolee sen enempiä kitumatta.
Huomaatko? "...liha elää elämänsä..."

Tämä kertonee aika paljon nykyään ihmisten suhtautumisesta eläimiin.

Huomaatko? "...liha elää elämänsä..."

Tämä kertonee aika paljon nykyään ihmisten suhtautumisesta eläimiin.
Oli tarkoituksella valittu kuvaamaan kaikkia elukoita joita kasvatetaan lihoiksi, älä ala analysoimaan :david:

Äläs yritä hävitä mihinkään Kani kesken jutun. En ehtinyt aikaisemmin kommentoida asiaa.

Kuules Natupelle, mikäli et itse syö pelkästään metsästettyä tai keräiltyä ruokaa, niin olet aika heikoilla. Kasvatan itse ison osan kasviksistani lautaselleni ja hairahdun ulkomailla tuotettuun soijaan tms. samoin kuin sekasyöjä eläinten rehun osalta, joka tarkoittaa suurempia ekologisia haittoja kuin minun ruokavalioni.

Keneltäkään ei voi odottaa täydellisyyttä. Toisekseen tehotuotannosta mitään tietämättömien on turha heitellä argumenttejaan pilvin pimein, mielestäni pyrkimykseni kärsimyksen vähentämiseen rulaa eläinten tehotuotanto vastaan täyskasvissyönti. Mulla on tuttuja, jotka ovat metsästäjiä ja keräilijöitä ilman turhaa sähköä ja saastuttamista, heille todella nostan hattua ja halaan syvästi. Toisekseen en paljoa viitsisi ottaa kantaa kommentteihisi, joissa jauhat paskaa kasvissyöntisöpöilystä. Ilman purevia argumentteja menetät vain uskottavuutesi moisella henkilökohtaisuuksiin menevällä sabotaasilla. Kukin voi miettiä, mikä ero on omantunnonkysymyksillä ja viljelemälläsi kaksinaismoralismilla.
En myöskään kaipaa hyväksyntääsi valinnoissani, enkä sitä ole tuputtamassa sinun valinnoillesi. Understood?

Syön itse saalistettua ruokaa niin paljon kuin mahdollista. Ikävä kyllä lainsäädäntö yms. nykyajan hömpötykset ;) estävät minua toteuttamasta itseäni riittävästi. Luomulihaa menee 50-100 vuodessa, siis itsehankittua. Kalaa en käy edes arvelemaan. Pointtini oli että jos joku haluaisi elää EKOLOGISESTI, hän tappaisi itse ruokansa, oli se sitten jänistä tai porkkanaa. Minua ei kiinnosta elää niin ekologisesti kuin mahdollista vaan mahdollisimman omavaraisesti, niin pitkälle kuin se on mielekästä.

Kovin tosissasi otit koko juttuni, johtunee hymiöiden välttelystäni.. Tarkoitus ei ollut piruilla pahasti, ainoastaan tuoda ilmi mielipiteeni; mielestäni et elä niin ekologisesti kuin voisit vaivatta. Jos unohtaisit eläinsöpöilyn (anteeksi ilmaisu) ja kalastaisit edes vaikkapa ongella osan ruoastasi, eläisit paljon paljon luontoystävällisemmin kuin nyt. Nyt valintaasi varjostaa ja sekoittaa ns. eettiset pulmat. Mutta ei siinä mitään, ei ihmisen tarvitse olla logiikkakone.

Käytän termiä "kasvissyöntisöpöily" ainoastaan kun veganismia perustellaan eettisillä arvoilla ja unohdetaan että olemassa on muutakin kuin tehotuotettua lihaa.. Jonkun tehomaatalouden boikotointi on ihan asiaa niin kauan kun pysytään lain puitteissa.

Yhteenvetona vielä; Ihminen joka elää itse pyytämällään ruoalla on paljon luontoystävällisempi kuin kaupasta ruokansa ostava vegsu. Eikä tarkoitus ole painaa vegsuja alas vaan ainoastaan osoittaa että luonnonmukaisesti eläminen ei vaadi lihattomuutta elämistä.

Ota kani rauhallisesti äläkä enää purkaudu näppikselle, se ei pue sinua.

Tuohon kysymykseesi ehkä jokaisen pitää vastata omakohtaisesti itse ja itselleen, oman arvomaailman ja moraalin pohjalta. Omaan kallooni ei kyllä uppoa minkään elämän tahallinen tai tyhmyyttään tapahtuva raiskaaminen, tai esimerkiksi tässäkin threadissä olleet muutamat välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä huokuvat idioottimaiset kommentit. Ja jos tuota edellista lausettani alkaa toden teolla pohtimaan, on kyllä vaikea nykymaailmassa löytää mitään oikeaa ja/tai pakottavaa tarvetta tai syytä toisen tuntevan olennon elämän hyväksikäytölle tai kunnioituksen puutteelle.

Niin, mitä asialle pitäisi tehdä? Pari tuhopolttoa ja uhkauskirjettä? Auttaisiko se? Vai unelmoidaanko ihmemaasta?

Jos lihaa meinataan syödä, sitä pitää myös kasvattaa, kuljettaa, teurastaa, suolistaa, leikellä jne. Jos palataan maatalousyhteiskuntaan, tilaa löytyy kanoille enemmän. Nykyaikana kuitenkin raha ratkaisee, joten ahtaus on tehokkuutta.Olen joskun aikaisemminkin maininut, että mitä jos rahan käyttö lopetettaisiin? Oikeasti.

Maatalous ei yksinkertaisesti kannata, jos tehot/tilakoot ei ole riittävät. Tulevaisuudessa jokainen lihakilo pitää tuottaa entistä tehokkaammin. Kannattaisi ehkä "geenimuunnella" eläin/tuote, jossa olisi vain suu, sisäelimet, ulostusaukko ja lihaa, ei turhia jalkoja ja muita syömäkelvottomia osia.

Turhia kuljetuksen aikaisia jne. kuolemia ja muita kärsimyksiä pitää tietysti välttää, sehän tuo hävikkiä bisnekseen.

PS. tuo masskilling.com-linkki oli hyvä, juutalaiset todella siis ovat vain teuraseläimia.

Natupelle, kuten myös sisälukutaitoisena huomasit, mainitsin ekologisuuden yhtenä tekijänä veganismilleni. Tosiasia on, että perusarvoistani johtuen, haluan säästää eläinten henkiä niin pitkälle kuin mahdollista ja kajoan niihin vain pakkotilanteessa. Muutoin pyrin toimimaan Äiti Maata kunnioittaen mahdollisimman pitkälle joka asiassa. On hienoa, että syöt vapaana kasvanutta ravintoa niin pitkälle kuin mahdollista, vaikkakaan en samoja periaatteita kanssasi täydellisesti jaakaan. Ja jos suoraan puhutaan, nauran ikävissäni tavallesi puhutella minua kanina, koska nimimerkkini tulee kolmen etunimeni yhdistelmästä, ja tällä ei taas ole mitään tekemistä kasvissyöntini kanssa. Ja mikäli vaivautuisit lukemaan postauksiani tarkemmin, huomaisit suvaitsevaisuuteni ja jättäisit turhan provoilun pois. Toistaiseksi ystäväpiirini koostuu enemmälti sekasyöjistä kuin vegaaneista, mutta arvostus on molemminpuolista. Tuohon liene sinullakin vielä matkaa. Anyway, toivotan onnea valitsemallasi tiellä. Vilpittömästi:)

kekexx, kannanottosi oli suomeksi sanottuna oksettava. Vaikka ihmisten keksimässä yhteiskunnassa eletään, niin kuninkaitten on vaikea sivuuttaa sitä faktaa, että eläimiin koskee samoin kuin ihmisiin. Mielestäni elävän, tuntevan ja tiedostavan olennon kustannuksella tapahtuva hyväksikäyttö on syvältä; puhutaan sitten elämäntilannehuorista tai ruokanautintovälineistä. Tällä nimenomaan otan kantaa sikamaiseen kohteluun eläintä kohtaan koneena. Ja mikäli argumentointikykysi rajoittuu yksisilmäiseen radikaalivetoon, se kertoo vain ja ainoastaan empatiakykysi puutteesta ja asian oikein ymmärtämisestä. On aivan turhaa käydä kanssasi hedelmätöntä keskustelua mahtipontisuutesi ja kaupallisen asenteesi takia.

Palasin areenalle kommentoimaan vain sen takia, että Natupelle osoitti tavallaan myös kunnioitettavia vaihtoehtoisia arvoja, vaikkakin hänen loppukaneettinsa olivatkin alta navan. Tämä taas kertoo hänen estoistaan enemmin kuin omistani.

Anteeksi vain itserakkauteni, mutta toistaiseksi olen ollut omien valintojeni yhtälönä helvetin hyvä tyyppi kaikenlaisten ihmisten kanssa eläessäni, ja ikävä kyllä sellaisena aion pysyäkin. Jos haluatte taistella kasvissyöntiä vastaan, valitkaa joku otollisempi kohde. Erilaiset ihmiset ovat rikkaus.

Jos haluatte taistella kasvissyöntiä vastaan, valitkaa joku otollisempi kohde. Erilaiset ihmiset ovat rikkaus.

Kirjoitat välillä ihan asiaa, mutta sorrut tällaisiin ihme jeesuisteluihin. Eli sinua ärsyttää kuitenkin kaikki sekaruoan syöjät, koska se aiheuttaa mielestäsi kärsimystä eläimille. Et sinä muuten täällä jaksaisi jatkuvasti kommentoida ja arvostella muiden kirjoituksia. Sitten omissa loppukaneeteissa jeesustelet hyvänä ihmisenä tyyliin: "Erilaiset ihmiset ovat rikkaus". Tosiasiassa et ole itse sen suvaitsevampi kuin me muutkaan.

Baarikello:

Esittämäsi vaihtoehto on surkea: helvetissä ei tarvita masuntäytettä. Mutta muutoin jeesustelijan ja ei-jeesustelijan valitsema vaihtoehto on täysin hänen oma asiansa. Luultavimmin noiden kahden toimijan välinen ero on vain siinä, että tappaessaan hengissäpysymiseksi jeesusteleva tyyppi tuntisi sympatiaa tappamansa olennon puolesta, mutta hyväksyisi asian, koska se oli selvitymisen kannalta pakko. Ei siis maun, tavan tai nautinnon vuoksi.

Missä ihmeen helvetissä? Älä nyt sano, että yritän keskustella tässä jonkun hihhuliuskovaisen kanssa. Minä puhuin vain aivan tästä maallisesta elämästä.
Sinä jatkat edelleen tuota jeesustelua. Kyse ei ollut tuossa esimerkissä mistään mausta, tavasta ja nautinnosta, vaan selviytymisestä ja äärimmäisestä tilanteesta, jossa ihmisen arvot tulevat erittäin hyvin selville. Se, joka tuossa tilanteessa jättää syömättä sen elukan, arvostaa omaa elämäänsä yhtä paljon tai vähemmän kuin sen elukan. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko masun täyttämisen jälkeen mielessä vitutus eläimen tappamisesta vai seuraava asutuskeskus.

Jokainen terve olento puolustaa itseään, mutta jokaisen järkevän olennon tulisi myös suhteuttaa puolustautumiskeinot hyökkäyksen vaarallisuuteen. Ei-jeesustelija voisi heittää lättäräpylöillään onnentanssin, kun sai nitistettyä hullun villin (ihmisen), jeesustelija näkisi edelleen vastassaan yhtä ainutlaatuisen olennon, jolta hänen ohella lähtee henki aivan yhtä helpolla.

No, siinä esimerkissäni oli taas suhteutettu kaikki toisiinsa. Riittävästi aseistettu vs. varmasti tappava eli elämä vs. elämä. Toinen lähtee ja ihmisellä on vara valita, kumpi se on. Ja kysymys oli mitä se jeesustelija tekisi. Keksit kyllä ei-jeesustelijalle automaattisesti ratkaisun, mutta jeesustelijan vastaava jäi sillai niinku nätisti auki....:lol2: Ottaako se jeesustelija sen hengen siltä elukalta vai ei? Jos se ottaa, niin se on oikein. Näin se osoittaa, että hänen oma elämänsä on arvokkaampi kuin elukan. Jos hän jättää puolustautumatta tai antaa eläimen päättää, hän ei arvosta omaa elämäänsä. Tämä nollaa ihmisen elämästä myös kaiken muun vähemmän arvokkaan. Yksilön elämälle ei ole korkeampaa arvoa kuin sen säilyttäminen. Siksi itsekkyys on hyve.

En mä tiedä, mitä se kenenkään takapuolta kaivaa, jos 1) joku ihminen ei käytä lääkkeitä karamelleina ja joka hiivatin kuviteltuun kipuun, tai 2) sympaattinen, kaikkia olentoja kunnioittava ihminen käyttää lääkkeitä hyvin harkiten.
Miksi tämän vaihtoehto kakkosen pitäisi kuolla, koska hänellä ei ole eläinkokeettomia ja toimivia lääkkeitä tarjolla? En mä ainakaan itseäni ilman lääkkeitä tapa tautiin, koska punnitsen oman arvoni toisten auttamisella. Minä pyrin välttämään kaikkea kärsimystä aiheuttaneita (ihmiset, eläimet, luonto) tuotteita, mutta poikkeukset kuuluvat selviytymiseen 'pakkotilanteissa'.

No, tämä kakkostapaus kaivaa ainakin minun takapuoltani siinä mielessä, että ko. tapaukset elävät yleensä ristiriidassa. He ovat eläimillä tehtäviä eläinkokeita vastaan, mutta oman elämänsä säilyttämiseksi ovat valmiita käyttämään näitä lääkkeitä. Se on legendaarinen tapaus eli kun yrittää rakentaa toisesta päästä, niin syö toisesta. :)

Mm. tätä threadia lukiessani en enää yhtään ihmettele, miksi on ihmisiä, jotka kolkkaisivat kaikenmaailman kusipäät omaksi safkakseen autiolla saarella säästääkseen viattoman eläimen hengen. Yleisesti ottaenhan ihmisiä tulisi olla pallollamme reippaasti vähemmän, jotta elämää ylläpitävä luonto säilyisi, joten kerskakuluttavan mulkeron tappaminen olisi vain ekologinen teko.

Linkola olisi sinusta ylpeä. Jos kerran mielivaltaisesti päätetään, että kenen elämä on mitenkin arvokas, niin ladataanko ase ja aloitetaan sinusta? Ihmiselämän tulee moraalisesti olla aina arvokkaampi kuin eläimen. Se, joka asettaa itsensä edes samalle viivalle eläimen kanssa, voi vain hävitä. Tietenkin nämä ihmiset tuskin pahoittaisivat mieltänsä siitä, jos heitä myös kohdellaan kuin vaistonvaraisia. Pitäisitkö sinä ja ystäväsi siitä?

Lehmä syntyy, se teurastetaan ja syödään. Minusta siinä ei ole mitään arvoristiriitaa.
Kaltaisiasi jeesustelijoitahan on ollut jo kauan maailma täynnä. "Muistelkaa mitä mä sanoin, kun kymmenen vuoden päästä maitopommi räjähtää!!". Valistetaan siis ilman minkäänlaista vastuuta. Oletko myös valmis kantamaan vastuusi, jos se maitopommi EI räjähdäkään? Kerää ne vakuuttavat todisteet ja tule sitten selittämään. Muutoin olet vain tyhjänpäiväinen huutelija, joka oikeaan osuessaan oli vain _onnekkaampi_ kuin hiljaa olleet. HTH.:)

Noo anyway

KaniJo

Täällä on tommonen reippaat 7000 rekisteröitynyttä, jos niistä muutama haluaa provoilla niin provoilkoon. Ongelmana netissä on että on niin helppo vittuilla ja lasketella roskaa näppikseltään ajattelematta sen enempää.

Mä oikeesti kunníoitan sua äärettömästi, varsinkin sitä että sä jaksat. Suurin osa todennäköisesti tajuaa, mutta näkyviin jää vaan ne jotka on ihan pihalla.

Jatka samaan malliin.

Ps. jos tunnet sieltä Turusta Eevin tai Ellun heitä terveisiä isobroidilta.

Tieto lisää tuskaa, näinhän se on.

itsekkyyttä huokuvat idioottimaiset viestit ovat yksinkertaisesti typeryyden merkki.

Ei pysähdytä miettimään mitään.

Ja itse olen sekasyöjä ja pidän lihasta.

Sen sijaan en pidä siitä että eläimille tuotetaan turhaa tuskaa/ahdistusta. Sama pätee ihmisiin.

Myös onnellista lihakarjaa on. Tällöin on riittävästi vapaata tilaa, mahdollisuus toteuttaa luontaisia tapojaan. Kuljetus hoidetaan asiallisesti. Ja lopetus nopeasti.

Ei se, että eläin kasvatetaan lihaksi ole oikeutus siihen että sitä kohdellaan huonommin kuin sitä omaa rakasta "kultaistanoutajaa".

Jos haluatte taistella kasvissyöntiä vastaan, valitkaa joku otollisempi kohde. Erilaiset ihmiset ovat rikkaus.

:D Enpä vaan voi jättää tätä väliin. Eiköhän tämä kuuluisi mennä ennemminkin niin, että mikäli haluat noin kiihkeästi tuota itujen pureskelua lobata, niin miksipä et sinä valitse kohdettasi hieman otollisemmasta maaperästä kuin voimailijoiden palstalta.

Originally posted by newberry
:D Enpä vaan voi jättää tätä väliin. Eiköhän tämä kuuluisi mennä ennemminkin niin, että mikäli haluat noin kiihkeästi tuota itujen pureskelua lobata, niin miksipä et sinä valitse kohdettasi hieman otollisemmasta maaperästä kuin voimailijoiden palstalta.

Olet ilmeisesti kykenemätön ymmärtämään lukemaasi.

Kani.Jo ei lobbaa yhtään mitään. Kertoo omat näkökantansa valintaansa liittyen, samalla kunnioittaen myös sekasyöjiä.

Itse lihaa rakastavana (monessa merkityksessä) kunnioitan kuitenkin kani.jon oikeutta omaan mielipiteeseensä. Ei se ole yhtään vähäarvoisempi vaikka se poikkeaakin ehkä keskimääräisestä mielipiteestä.

jaa

Newberry:

Eikö me voimailijat olla ihmisiä siinä missä muutkin? Todennäköisesti jopa keskivertoa valistuneempaa väkeä.

Ja mitä Maximillian näköjään jo totesi:

Ei ole pakko lukea.

Tuo "itujen pureskelu" kommenttisi kertoikin jo kaiken.
Edit: joo yritit olla hauska ja leikkiä vähän kielellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom