kekexx, ei ole mun asiani tutkailla kenenkään virittimien säätöjä tai kuntoja. Täälläkään ei ole pakko istua seuraamassa keskustelua kasvissyönnistä tai eläinten oikeuksista. Useimmat (aikuiset) kuitenkin ovat vilpittömästi kiinnostuneita massasta poikkeavien ihmisten ajatuksista, vaikka ennakkoluulot olisivat mitä.
Eikös sotalääkäri joudu todistamaan työssään aika epäihmismäistä toimintaa? Lajitovereiden (ja eläinten käyttämistä elävänä maalitauluna aivan huvikseen) silmitöntä tappamista? Eikö sotalääkäri kokemuksiensa kautta pysty jo paikan päällä auktoriteettinsakin turvin toimimaan asioiden puolesta myös avaamalla suunsa ja kirjoittamalla, perustamalla työryhmiä, hakemaan lahjoituksia ja näyttämään sodattomien maiden kansalaisille totuuden (heh, mikäli media antaa)? Ei ole yhtä voimaa, joka muuttaa tai vaikuttaa ja kärsimys loppuu. Musta on mahtavaa joka ikinen pieni ponnistelu, joka auttaa edes muutamaakin olentoa. Eli, kekexx, puhuin yleisesti mistä tahansa sanan levittämisestä.
Natupelle, ole joskus oma-aloitteinen, huolellisempi postailussa ja päättelykykyinen. Olen sulle vastannut kaikkeen järkevään (ja jopa vähemmän järkevään ja selvästi pääteltävään). Mulla ei ole tekosyitä; on vain hyviä syitä antaa olla
En väittänyt kenenkään vegaanibodarin menestyksestä mitään, lukumäärästä en pieraissut ulos mitään heittoa, enkä esitellyt täällä linkkejä kasvispainoitteisesti syövien heppujen pullisteluille.
Kissa ei ole älytön eläin, monet ihmiset sen sijaan ovat. Kissat oppivat samoille tempuillekin kuin koirat, mutta ne eivät vain jaksa miellyttää ihmistä koiran tavoin. Meidän kissojemme älyttömyydestä kertokoon, että ne on opetettu kerrostaloaikoinamme käymään wc-pytyllä molemmilla tarpeillaan. Kun pytylle oli jonoa tai poissa ollessamme kissakaverin pissaa ei oltu vedetty pois, niin mirrit käyttivät keksimäänsä varasuunnitelmaa: vessan lavuaarille sihittämään :thumbs:
On hyvä, että, Natupelle, opastat meitä kaikkia löytämään villin luonnon. Mä olen sen jo lapsena löytänyt, samoin myös hautausmaan ja oman kotini. Silti katson luonto-ohjelmia, joissa näkyy meidän metsissä liikkumattomia eläimiä.
EDIT: ei ole kissan inhimillistämistä, jos myöntää, että silläkin voi olla kykyjä ja taitoja, jotka voivat "sairaustilassa" johtaa itsemurhaan. Onhan noita kissoja tai marsuja jne, jotka ovat kumppanin kuoleman jälkeen lopettaneet syömisen ja kuolleet siten pois. Ja tähän on varmasti yksiavioisuuden sijasta syynä se, että eläin on vankina ihmisen luona toisen kuoleman jälkeen eikä se pääse toipumaan lajitovereiden seuraan tai "rakastumaan" uudelleen.