Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päivä on vielä nuori.

IMG_9987.jpeg
 
Päivän urakkana laitettu ruohonleikkurin akku latautumaan, eiköhän tästä jo viinille jouda.
 
Ai tätä hulluttelua on muuallakin? :ROFLMAO:
Jotain tapahtuu, niin ainoa ratkaisu on kieltää koko homma sen sijaan että käytäisiin läpi miten voi välttää asian uudelleen tapahtumisen. Säälittävän huonoja nämä nykypäivän "työturvallisuushenkilöt".
Valitettavasti on😂 Mattopuukoista se alkoi. Tarpeeks moni kun sai haavan niin ne kiellettiin. Sit meni puukot. Jemmattiin piiloon kaikki loput mitä oli😎
 
Aiemmin viikolla rassattiin juniorin kans crossimopo käyntikuntoon, tänään oli iltapäivällä ensiajojen vuoro.

Ihme jätkä tuo ekaluokkalainen, ihan sama mistä asiasta on kyse, kerran ku ohjeistaa niin homma hoituu.
 
Aiemmin viikolla rassattiin juniorin kans crossimopo käyntikuntoon, tänään oli iltapäivällä ensiajojen vuoro.

Ihme jätkä tuo ekaluokkalainen, ihan sama mistä asiasta on kyse, kerran ku ohjeistaa niin homma hoituu.
Pakollinen remonttipäivitys täältäkin.

Porasin hailuksin runkopalkkien alapintaan 20mm reiät takarenkaiden etupuolelle (siihen kohtaan mistä Navarat katkeaa).
Sitten painepesuriin viemärinavausletku kiinni ja se takapäästä palkin sisään. Puhdistuu yllättävän tehokkaasti sisälle kertynyt kuona ja hieno hiekka pois.
Nuo reiät pitää tehdä siksi että vesi ym pääsee palkista ulos.

Sitten kun molemmat palkit oli puhtaat, annoin pari päivää kuivua. 20mm reikiin muovitulpat, palkkien kyljistä tulpatut reiät auki. Tämän jälkeen kotelosuojasta ja öljystä fifty-fifty cocktail, jota massaruiskulla palkkien sisään, ja reilusti.

Palkit on kyllä hyvässä kunnossa, mutta tein tuollaisen ennakoivan suojauksen.
 


Sitten asiaan, mitä raati laittaisi -73 kadettiin koneeksi ja laatikoksi? Kriteereinä ainakin lähes maksimaalinen katsastusmiehen hyväksymä tehontuotto ja mahdollisimman vähän rälläköintiä.
 
Mullakin ois remonttipäivitys, aavistuksen laahaavaa takajarrua aloin ihmetteleen iltapuhteeksi. Lopputulemana tilaukseen lähti uusi satulan kannatin. Tuo ko. jarrusatula on Mazdan merkkihuolto vaihtanut 2v sitten tuohon kotteroon, ilmeisesti unohtunut liukutapeista rasvat, toinen oli nimittäin ruostunut yhtenäiseksi satulan kannattimeen.

Vittu mikä työmaa, yhden 2 euron liukutapin takia. Nyt saa sit alkuviikkoon asti olla autoton, ellei sit reteesti laita yhdellä liukutapilla jarruja läjään, tosin kai se noin takajarruissa sekin välttäis:unsure:
 


Sitten asiaan, mitä raati laittaisi -73 kadettiin koneeksi ja laatikoksi? Kriteereinä ainakin lähes maksimaalinen katsastusmiehen hyväksymä tehontuotto ja mahdollisimman vähän rälläköintiä.

Ei mitään käryä, että kuinka vaivattomasti asentuis, mutta ensimmäisenä tulee mieleen 1.8 16v GSI tai jos oikein on hurja niin tuoreempi 2.0 16v GSI.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom