Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Ei niitä kyllä nuorenakaan kahta vetäny normaalioloissa. Hyvässä kanuunassa, jos on tirponu vähän pidempään, on vatsalaukkukin venynyt sen verran, että sai kyllä meneen pari pizzaa, pussin sipsiä ja kaiken mahdollisen muunkin roskaruoan vielä kevyesti saman päivän sisään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain työnantajalta tämmöisen ihan laadukkaan 38" ultawide 144hz monitorin ja duuneihin tää on ihan mainio, mutta vähän vaikea kyllä asennoitua pelaan mitään tämmöiselta, kun tottunut tuohon olkkarin 65" ruutuun..

Vois kai tän PC:nkin rontata olkkariin kiinni isompaan ruutuun, kun hommaa vaan langattoman näppiksen ja hiiren, mutta tarvii tän nauhoittelusetin kuitenkin tähän paikalleen, kun on taas intoa soittaakin..
 
Ei niitä kyllä nuorenakaan kahta vetäny normaalioloissa. Hyvässä kanuunassa, jos on tirponu vähän pidempään, on vatsalaukkukin venynyt sen verran, että sai kyllä meneen pari pizzaa, pussin sipsiä ja kaiken mahdollisen muunkin roskaruoan vielä kevyesti saman päivän sisään.

Kieltämättä nuo suoritukset tehtiin kanuunassa. Ja iso pullo sokerijaffaa kyytipojaksi.
 
Kyllä. Koska sillä yksilöllä on joku näkemys asiasta. Minulle ne ovat vain sanoja paperilla, en saa niistä yhtään mitään irti. Kun olen katsonut elokuvan JA luen kirjan jälkikäteen saan siitä paljon enemmän irti, kun minulla on asiasta joku visuaalinen itea. Mutta pelkät sanat paperilla ei saa mielikuvistani laukkaamaan ja luomaan maailmaa pääni sisälle.

Oikeasti jännä homma, että itsellänikin päänsisäinen visuaalisuus on hyvin heikkoa, mutta silti lukeminen ei tuota ongelmaa vaan ymmärrän itselleni oleellisen eli tapahtumat, ideat, henkilöhahmot ja monta muuta asiaa paremmin lukemalla kuin leffan touhotusta katsomalla. Visuaalisuutta ei ole, mutta minulle se ei edes tunnu tärkeältä. Siksi ennemmin otan vasta lukemisen jälkeen sen visuaalisen idean leffasta, niin samalla on helpompi seurata leffaa kun ymmärtää mitä siinä tapahtuu ja pysyy hahmoissa kärryillä.

Maanantaina toki Kaurismäki, se on varmasti jälleen niin yksinkertaisen kaunista että minäkin saan kertakatsomalla jotain irti ilman kirjaa taustallakin.
 
Onko tohtorilla aphantasia? :eek:
Hyvin todennäköisesti.

Oikeasti jännä homma, että itsellänikin päänsisäinen visuaalisuus on hyvin heikkoa, mutta silti lukeminen ei tuota ongelmaa vaan ymmärrän itselleni oleellisen eli tapahtumat, ideat, henkilöhahmot ja monta muuta asiaa paremmin lukemalla kuin leffan touhotusta katsomalla. Visuaalisuutta ei ole, mutta minulle se ei edes tunnu tärkeältä. Siksi ennemmin otan vasta lukemisen jälkeen sen visuaalisen idean leffasta, niin samalla on helpompi seurata leffaa kun ymmärtää mitä siinä tapahtuu ja pysyy hahmoissa kärryillä.
Minulla melko tasan päinvastoin. Kirjat on pääsääntöisesti tosiaan sanoja paperilla, mistä ei saa oikein mitään iloa. Jos katsoo saman audio-visuaalisena esityksenä niin kaikki on selvää.

En pysty kuvittelemaan päässäni siis käytännössä mitään visuaalista. Pystyn pyörittelemään palikoita (esim murtuneita luita ja niiden kappaleita) mielessäni hyvinkin, kun tunnen muodot hyvin..mutta tekstistä vaikka hahmon kasvojen muodostaminen päähän. Ei käytännössä mitään.
 
Voisiko niistä keittää hilloa. Kohtahan se on joulutorttuaika käsillä.

Tänään Tokmannilla oli jo jouluhärpäkkeet esillä. Ja suklaat. Eihän tässä olekaan kuin kolme kuukautta aikaa valmistautua vuoden synkempään juhlaan.

Minun eläkeläisen asumistuen tarkistuksessa huomattiin, että olen saanut liian vähän. Takautuvasti maksetaan monta sataa 💰 Tämä hyvä, koska kissin tutkimukset jatkuvat ensi viikolla. Nyt tutkitaan pissijuttuja.
 
Voisiko niistä keittää hilloa. Kohtahan se on joulutorttuaika käsillä.
Kyllä, mutta kun on vain yksi jääkaappi, niin säilytystila loppuu. Saiskohan luvan kaivaa tohon rivarin pihaan maakellarin 🤔

Kahteen pekkaan ei muutenkaan hilloa paljon mene. Lisäksi kallistun vahvasti kaikkiin alkoholia sisältävien ratkaisujen puoleen.
 
Back
Ylös Bottom