Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
kun taas hyvässä tilassahan noi on tosi kovia

No joo, ei tuollaisia 15'-elementtejä voi laittaa mitenkään soimaan kunnolla kerrostalokämpässä. Jos ei ole tarkoituksena saada poliiseja kotikeikalle.
G5:tkin pauhaa joskus siihen malliin, kun setämiehellä on vähän voita nokanpäässä ja herkässä tunnelmassa, tulee olo "anteeksi naapurit, anteeksi".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kannata hassata rahoja isoihin Geneihin, jos ei pysty laittaan niille varattua tilaakin kuosiin. .

Isoista rahoista en tiedä, mutta itselläni on sentään alusta loppuun itse kasattu paska: kajarit (tyyppiä Voigt horn), CD-soitin (WM8740 + diy- oheiselektroniikka + putkietunen)+pääte (Leach amp 2x130W + tuplasti ylimitoitettu syöttö) ja sivussa vielä DIY-USB-äänikortti (en enää muista mihin piiriin perustuva enkä jaksa kävellä yläkertaan katsomaan). Jos työtunteja ei lasketa, niin hinta-laatusuhdetta on uskoakseni vaikea ylittää.

Puoliväliin katsonut tuota ja pakko todeta, en tajua tuosta yhtään mitään..😁
Kannumies ja bassotaiteilija vetää kyllä hienosti.

Jazz:heart:

View: https://www.youtube.com/watch?v=uCymAH6r2Tc

No joo, ei tuollaisia 15'-elementtejä voi laittaa mitenkään soimaan kunnolla kerrostalokämpässä. Jos ei ole tarkoituksena saada poliiseja kotikeikalle.
G5:tkin pauhaa joskus siihen malliin, kun setämiehellä on vähän voita nokanpäässä ja herkässä tunnelmassa, tulee olo "anteeksi naapurit, anteeksi".
Joo, toi äänenpainekapasiteetti on vielä asia erikseen ja eihän noita alumiinimuniakaan voi tosiaan kerrostalossa täysiä soitella häritsemättä muita.

Mutta noi mainitut master-sarjan mallit alkaa olemaan sen verran kookkaita, että ne rupeaa vaatimaan jo oikeasti neliöitä ja pitkän seinän, että saat ne symmetrisesti ja irti pinnoista. Ja kun noiden bassot on viritetty toimimaan speksin mukaisesti vapaakentässä, niin noista lähtee bassoa perus betonihuoneessa ja huonekorostuksen kanssa ns. saatanasti, jolloin bassoja voi olla varsin hankalaa saada sovitetuksi huoneeseen. Genen huonekorjaus auttaa, mutta ei siitä oikein hyvää saa, jos tila on vaan liian huono. Päälle vielä tuo diskantti, jota voi olla haastavaa saada rasittamattomaksi, jos kuuntelutilaa ei pysty kunnolla demppaamaan.

Mut jos on hemmetisti löysää, niin kivoja lelujahan noi isommat Genet on. Voi vaan olla niin, että löytyis helpommalla hyvin soiva peli muusta merkistä, jos ei oo kunnon tilaa, johon noita laittaa.

Isoista rahoista en tiedä, mutta itselläni on sentään alusta loppuun itse kasattu paska: kajarit (tyyppiä Voigt horn), CD-soitin (WM8740 + diy- oheiselektroniikka + putkietunen)+pääte (Leach amp 2x130W + tuplasti ylimitoitettu syöttö) ja sivussa vielä DIY-USB-äänikortti (en enää muista mihin piiriin perustuva enkä jaksa kävellä yläkertaan katsomaan). Jos työtunteja ei lasketa, niin hinta-laatusuhdetta on uskoakseni vaikea ylittää.
Kuulostaa varmasti Horst Wessel Lied hyvältä noilla ämyreillä.

Kova. Niin jotkut tämän tyyliset ämyrit?

6822c9424b47576b111300e52de06e83.jpg

Onks ne jollain laajakaistaelementillä? (En tiedä siis googlaamatta yhtikäs mitään tuosta kajarityypistä)

Itteä kiinnostais periaatteessa kanssa väsätä putkivahvaria, mutta sais varata liian monta vittusaatanaa ja ostaa vielä kaikki tarvittavat vermeetkin, että parempi varmaan, kun ostaa vaan jatkossakin muiden tekemänä :D

Kova. Niin jotkut tämän tyyliset ämyrit?

6822c9424b47576b111300e52de06e83.jpg

Onks ne jollain laajakaistaelementillä? (En tiedä siis googlaamatta yhtikäs mitään tuosta kajarityypistä)

En laita kuvaa lopputuloksesta, koska ns. viimeistelynysväys ei ole ikinä ollut vahvuusalueeni.
Itteä kiinnostais periaatteessa kanssa väsätä putkivahvaria,

Se on mukavaa puuhaa varsinkin rakennus- ja testivaiheessa, kun tietää että sisällä pyörii >400V tasajännitteitä.

Kuulostaa varmasti Horst Wessel Lied hyvältä noilla ämyreillä.
Samoin kuin Nauravat Natsit ja Martti Innanen, muutahan minä en kuuntelekaan.

En laita kuvaa lopputuloksesta, koska ns. viimeistelynysväys ei ole ikinä ollut vahvuusalueeni.
Mielenkiintoiset vehkeet. Ooksää mitannut koskaan noita, miltä noiden huonevaste lopulta näyttää?

Toiset harrastelee mottorikelkkoja, tai veneitä, toiset jytä-jytä-veheitä. Miksipä ei.
Joo, en missään nimessä tuomitse. Onhan mulla itelläkin tulotasoon nähden ihan liian paljon musavehkeissä kiinni :D

Mielenkiintoiset vehkeet. Ooksää mitannut koskaan noita, miltä noiden huonevaste lopulta näyttää?
En, varsinkaan kun kuuntelutilat eivät ikinä ole olleet erityisen fiksuja ja nykyään vielä vähemmän. Vahvarien läpi olen kyllä pistänyt kanttiaaltoa läpi taajuuskaistan skooppi toisessa päässä ja, mitä joskus katseltiin enemmänkin harrastaneen kaverin kanssa, niin kauppaan saisi pistää aika monta euroa että saisi parempaa vastetta ylätaajuuksilla. Ja sen kuulee transienttitoistostakin, mikä on suurimmassa osassa muka laadukkaistakin vehkeistä surkeaa.

Mutta riittäköön minun osaltani tämä tästä, yleensä keskustelen ennemmin vegaanien, crossfittaajien tai vaikka jehovien kanssa kuin hifistien. Liian monta liian vahvaa saunaolutta varmaan pääsi nyt yllättämään 😬 .

Mikä kaiuttimissa on arvonalenema, jos ostaa nyt parhaat mahdolliset genelecit tai vaikkapa verkkiksen kalleimmat elec kajarit (15k)
niin mitä tommosista realistisesti saa 5 vuoden päästä jos käytettynä myis? Ite ostin jotku toteemit aikoinaan kruunuradiosta ja olin tosi yllättynyt että kuitenkin öbaut 50% hankintahinnasta sai ihan uunona huutonetissä myymällä.

Mikä kaiuttimissa on arvonalenema, jos ostaa nyt parhaat mahdolliset genelecit tai vaikkapa verkkiksen kalleimmat elec kajarit (15k)
niin mitä tommosista realistisesti saa 5 vuoden päästä jos käytettynä myis? Ite ostin jotku toteemit aikoinaan kruunuradiosta ja olin tosi yllättynyt että kuitenkin öbaut 50% hankintahinnasta sai ihan uunona huutonetissä myymällä.
No mun S360-mallin svh on 8380€, todellinen ostohinta alle tuon, en muista kun meni vanhat vaihdossa ja noista saanee hifiliikkeessä hyvityksenä jotain 5k€ kieppeillä. Yksityiselle myytynä varmaan jotain 5,5k€ vois irrota.

5,5k€ myyntihinnalla tuosta tulee jotain 65 pinnan kieppeille, mutta toki prosentti ois korkeampi, jos laskis todellisesta ostohinnasta. Ja siis kyllä noista tuonne 60-70 pinnan kieppeille saa aika helposti käytettynä, jos on noita yleisesti käytössä olevia malleja ja pidetty hyvin. Eikä ole väriltään harmaa.

Elä osta parhaita mahdollisia Genejä. Ne on jotain 85k€ parilta (1236A), eikä niitä saa todennäköisesti Suomessa myytyä yhdellekään yksityishenkilölle :D Ei hajuakaan noiden arvonalenemasta, kun ei paljoa näy käytettynä, niin kuin ei noita muitakaan ihan isoimpia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom