Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Miten nuo discraftin muovit menee? Esp ainaki tuntuu hyvältä ja titanium muovilla mulla on undertaker. Muita en oo kokeillu.
Innovalla champion muovi tuntuu hulluna vakaammalta mitä star tai gstar. Ostin roadrunnerin kun luulin alkavani heittää rollereita, mut löysin vaan champion muovilla. Ei käännä yhtään yli vaan lentää 100-120m suoraan. Ja sillä tuleekin heiteltyä pitkät suorat heitot. Toinen erikoiskiekko mulla on Daedalus Gstar muovilla. Se tuntuu tosi alivakaalta ja heitän sillä rystyllä pitkiä oikeelle kaartuvia hyzerflippejä. Paitsi tuulella se lentää ihan miten sattuu.
En oo kyllä välttämättä perillä niiden kaikista muoveista, mutta mulla on Undertaker sekä Titaniumina että Z linenä. Z line selvästi vakaampi. Samaan viittasi pari Z line pituusdriveria, joita testasin. Minun perstuntumallani ESP on jossain Z linen ja Titaniumin välimaastossa, mutta mainosten mukaan sen pitäs lentää suht samalla tavalla kuin Z line. ESP:nä ostaisin kaiken, jos vaan aina löytäis, mutta nyt on nähtävästi joku muukin löytänyt lajin, kun kaikki koko ajan loppu. ESP:hän se noiden ns. premium-muovi on.

D line taas muistaakseni niiden halpismuovi, sillä ei oo ollu kuin pari putteria. Ja nyt tuli Jawbreaker Lunia 2 kpl. Hyviä puttereita nuo.

Innovasta samoja kokemuksia. Champion on vakain ja Gstar varmaan alivakain. Mako3 esim. rupes olemaan vähän jo käyttökelvoton Gstar-muovisena, kun rupes olemaan yhtään tehoja heitossa, mutta Championina meni ihan hyvin ja sillä muovilla se on suht lähellä tota Buzzz SS:ää. Nyt ei oo Innovalta käytössä kuin Star-muovin Leopard. Heitän sitä tiukempiin aukkoihin, pidempiin pilleihin tai pikkaisen ylikääntäviin. Toimii hyvin itelle.

Ja mäkin tykkään piiskoa yleisesti noita alivakaita drivereita, mutta just tänään hyvä esimerkki, kun oli vähän huono valinta kovempaan vastatuuleen ja alamäkeen (Discraftin Trasher). Kaatui ihan suoraan oikealle.

edit. noista muoveista vielä, niin Z line ja ESP on ainakin kestäviä ja laadukkaita muoveja Discraftilla. Vähän jääny epäselväksi, mikä tää Titanium on. Sitä varmaan ite harkittee, jos tarttee hitusen alivakaampaa versiota jostain kiekosta. Sit on joku big Z:kin vielä, mutta siitä ei oo mitään kokemusta.. ehkä enemmän joku spessumuovi.

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missä säilytetään piilopulloja?

Kun ~20v sitten olin kesän haalariharjoittelijana yrityksessä X, kiertelin alkuaikoina uteliaan innokkaasti ja tarkasti työkaluvarastot ja muun toimintaympäristön. Löysin sieltä täältä piilosta useamman tyhjän viinapullon. Kysyin sitten sopivassa tilaisuudessa parilta vakiporukan tyypiltä että wtf. Molemmat nauroivat ja kertoivat, että eräällä jokin aika sitten eläköityneellä vanhemmalla asentajalla oli ollut jemmoja ympäriinsä kun selvin päin on vaikea olla, puhumattakaan töiden tekemisestä.

Nykyisessä hommassa on vuosien varrella useampi toisistaan erillinen lähde kertonut yhtäpitävästi legendaarisesta keikka-asentajasta, jolla kaikki hommat alkoivat sillä, että piti itse tutustua rauhassa työkohteeseen. Kierroksen aikana piilotettiin alueelle useampi punaviinipullo, joista sitten käytiin hommien ohessa "kenenkään huomaamatta" vetämässä huikkaa vähän väliä. Työn ajankäyttö oli n. π x aika, joka siihen oikeasti pitäisi kulua. Mutta tämä tapahtui siis 80-luvulla, jolloin meininki oli vähän rennompi kuin nykyään.

Olen joutunut työelämään väärään aikaan, ennen kaikki oli paremmin.

Kohta puolet kesälomasta törsätty tekemättä mitään.

Yli puolet kesälomasta törsätty lähes kokonaan betonimyllyn, sahan ja vasaran kanssa. Ei paskempi loma(y).

Nuorena yhessä työpaikassa seurasin sivusta ku kuljetuspäällikkö lähetti kuskin Alkoon hakemaan pullon kossua ja kymmenen kaljaa,oli vika työpäivä ennen lomaa.Työpäivä heiltä huipentui siihen ku pomo heitti kuskin kuorkin lavalle niskaperse otteella tämän väitettyä että pomo on kännissä!

Minä nukuin teltassa takapihan terassilla poijan kanssa. Aamuaurinko herätti vähän turhan aikaseen.

Champion Roadrunner
Champion Teebird
Sirius Sentinel MF
Special flat top ROC
P2 Pro Putter
ja tietysti eka laukku =D
Laukku on hyvä olla. Määkin kantelin kiekkoja ihan alkuun repussa ja jopa muovikassissa, mutta ihan perseestä se on yhtään pidemmän päälle. P2 hyvä putteri.

Noista midareista en oikein tiedä.. Nuo on molemmat suht vakaita kohtuu voimakkaalla loppufeidillä. Varsinkin toi Sentinel feidaa nähtävästi lentoradan lopussa hyvin voimakkaasti, joten sulla voi olla vaikeuksia saada tota sinne, minne haluat, kun alussa haluais kuitenkin heittää mielellään suht suoraan. Mää ostaisin ainakin yhden suoran midarin vielä noiden kaveriksi (kts. Buzzz SS tai Champion Mako3).

Teebirdin pitäs olla enemmän heittäneille suht suora väylädriveri, mutta sekin voi mennä aloittavalla (oikeakätisellä) aika voimakkaasti vasemmalle. Helpompi väylädriveri vois olla esim. Star-muovin Leopard, mikä iteltäkin löytyy. Roadrunner sen sijaan sen verran alivakaa, että sitä nää varmaan saat meneen suht helposti suoraankin. Se kannattaa toki huomioida noissa drivereissa, että mitä suurempi tuo eka numero on, niin sitä kovempaa sitä pitäs pystyä heittämään, että se lentää niin kuin on tarkoitettu.

Mutta eiku kokeilemaan ja pelaamaan. Sitä kautta ne rupeaa löytymään itelle sopivat kiekot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom