Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
#keltaineneiolekuulemmaenäämuodissa
#pientäpintaremonttia
#sähköputkimies

67899865-F39F-4C0D-9F56-4C8E38DC30C0.jpeg

Minä olen aina kotona ilman, mutta muuten en: kävellessä tuntuu ja höllyy epämukavasti, jos tukea ei ole.
Joo se on niin ärsyttävää se hölskyvä tunne. Ja mä pelkään että tässä iässä nää venähtää jos ei tue.

Minä haluan uuden lattian.
Niin minäkin! Näkisit tän parketin näitten jättiläisten tulon jälkeen. Kun spurttia pitää vetää kun lähdetään ulos. Varmaan 5 cm syviä viiltoja.
Harjattu ja öljytty rouhea parketti olisi jees.

Ostin kuksan, sellasen oikeesti kunnon kupin. Huomenna Läsäkoskelle, toivottavasti sumppi maistuu taivaalliselta siitä. Viikonloppuja!
Tässä oli hyvä kirjotus aiheesta jos kiinnostaa https://yle.fi/uutiset/3-8189758

"Suola on syy siihen, että uudesta kuksasta juotu neste maistuu kummalliselta. Laulaisen mukaan kupille tulisi tehdä kahvirasvakäsittely sekä maun että kestävyyden parantamiseksi.

– Laita kahdeksi minuutiksi kahvia kuppiin, äläkä yritäkään juoda, koska tässä vaiheessa pahin suola liukenee huokosista. Kaada pois ja anna kuivahtaa pari tuntia, jotta puun huokoset avautuvat, Laulainen neuvoo.

Kuivumisen jälkeen suoritetaan varsinainen kahvirasvakäsittely.

– Suodatinpussin pohjalta otetaan ruokalusikallinen märkiä, lämpimiä kahvinpööniä ja hierretään peukalolla lujasti kupin seinämiin kunnes purut ovat kuivuneet. Rasva imeytyy puun avoimiin huokosiin ja muodostaa vettähylkivän rasvakalvon. Kuksa ei kastu, kuivu ja halkea, ja kalvon alle jäävät kaikki ylimääräiset maut."

Jäsen Alicia taisi laittaa joskus melkein saman ohjeen.
Tosin hänen kuksansa oli joku shamaani öljynnyt ja hieronut peukalolla tjsp.

Rautakaupasta haet vinyylilankkua ja laitat paikalleen.

Pitäis kai tuo vanha lattia ottaa ensi pois.

Niin minäkin! Näkisit tän parketin näitten jättiläisten tulon jälkeen. Kun spurttia pitää vetää kun lähdetään ulos. Varmaan 5 cm syviä viiltoja.
Harjattu ja öljytty rouhea parketti olisi jees.

Se on varmaan saman näkönen, ku mun parketti edellisen omistajan jäljiltä. Vaikka se hiottiin ja lakattiin niin silti on ihan kauheen näkönen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom