Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Itselläni tuntipalkka tällä hetkellä pyöreästi 39€ (brutto), kun teen vielä hetken vajaata työaikaa, mutta työnantaja maksaa täyden liksan.

Tuollainen kun ois normaalistikin, niin vois olla jo varaa harrastaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse mietin usein miten joillain on varaa uudehkoon omakotitaloon ja pariin autoon sekä muksuihin vaikka ns. tavallisissa töissä. Ei mulla riittäs raha, toisaalta mä mietin joka kuukausi mihin vitt… no sinne joo mutta yleensä miten kauppaan saan menemään niin paljon vaikka en osta oikeastaan mitään, oluen lisäksi.
E: Tästä oli palstalla ihan lähiaikoina viime vuonna? Laajempi pohdinta ja joku oma ketjukin.
 
Käteen jää 12 euroa tunnilta. Voishan se tietty olla huonompikin, mutta joo... Onpahan töitä. Täytyy miettiä mitä tekee vuoden alusta eteenpäin. Onkos ääsjoella hommia?
Onko pk seutu nou nou ja suotuuko sun miäs muuttamaan? Toki, maalla on mukavaa lauloi Alatalo aikoinaan.
 
IMG_20200506_203128.jpg
Näin. Banaanipannukakkua jämäbanskuista.
 
Voihan sitä ottaa lisäduunia vakuutuslääkärinä, painelee vain 'ei korvata' nappulaa villinä. Voi toki olla aika haluttu pesti.


no sinne joo mutta yleensä miten kauppaan saan menemään niin paljon vaikka en osta oikeastaan mitään, oluen lisäksi.

Aika paljon jäänyt säästöön lockdownin aikana kun on samalla yrittänyt saada rutiineja syömiseen. Projektitkin olleet pikkuisia jämälaudoista tehtyjä. Tätä jos jatkuu niin saa sen tykinkin joskus ostettua.
 
Itse mietin usein miten joillain on varaa uudehkoon omakotitaloon ja pariin autoon sekä muksuihin vaikka ns. tavallisissa töissä. Ei mulla riittäs raha, toisaalta mä mietin joka kuukausi mihin vitt… no sinne joo mutta yleensä miten kauppaan saan menemään niin paljon vaikka en osta oikeastaan mitään, oluen lisäksi.
E: Tästä oli palstalla ihan lähiaikoina viime vuonna? Laajempi pohdinta ja joku oma ketjukin.
Ei niillä olekaan, mutta niin kauan kun korkotaso on lähes nolla niin homma pyörii.

Ja olen kyllä kuullut että aika isojakin omaisuuksia on kadonnut ihan juomalla.
Tosin silloin se ei ole enää mitään amatöörihommaa.
 
Ei niillä olekaan, mutta niin kauan kun korkotaso on lähes nolla niin homma pyörii.

Ja olen kyllä kuullut että aika isojakin omaisuuksia on kadonnut ihan juomalla.
Tosin silloin se ei ole enää mitään amatöörihommaa.
Myös pillunhimo aiheuttaa nopeaakin varallisuuden menetystä joskus.
 
Pakko nostaa, kun ei älli riitä sellaisiin kouluihin mistä saisi sellaisen tutkinnon joka mahdollistaisi sellaisiin virkoihin, että päästäisiin yli 6000 euron kk tuloihin.
Nimim. Koneinsinööri. Järkeilin kyllä käydä ylempi amk.
Minulle käynyt aina honma kun honma, olen elänyt käsityksessä että palkka kun palkka voittaa työttömyyskorvauksen

kokemusta ej ole

Samaa mieltä. Itsekin tehnyt vaikka mitä hommia kaikki vapaat ja lomat 14v amisviiksestä alkaen. Sitä ennen rahasti faijaa lykkimällä nurtsia.

2009 kun sain ekan oikeen duunin sain about 50k. Siitä se vuosittain nousi 75k asti 2015. Ihan röyhkeästi vaatimalla ja irtisanomisella uhkaamalla. -16 ja -17 sain ulkomailta 160k vuoteen. Siitä se alamäki lähti, putos Suomessa satkuun, sitte 85k ja nyt vaihdoin duuniin mistä saa vielä vähemmän.
Mut näyttää että olis kivaa ja ressivapaampaa. Ja lähellä kotia.

Isona alan AMK-opettajaks. Siihen oon viimeaikoina tähdännyt.
 
Jaa, HUS +priva tai Pohjola OS, takoo ihan vitullista liksaa... esim miten HUS + priva on perseestä? noh en olekaan lääkäri... 🤷🏻‍♂️

No lähdetään nyt vaikka tästä. Tunnen melko paljon oman alani heppuja sieltä ja jos karkeasti yleistetään niin kaikki jotka ovat nähneet millaista työ (ja työolosuhteet) voi olla, pitää hussia ihan vitsinä. Ne jotka ei tiedä paremmasta ovat toki tyytyväisiä.

Näin toimenpide alalla hussissa rivimies jää auttamatta melko vähille leikkuu määrille, väkeä on liikaa ja ihan perus hommat muuttuu yht'äkkiä kauheiksi spesialisti spektaakkeleiksi (nauroin itseni tärviölle kun entinen evl kerto että ihan erikoisluvalla sai korjata murtuman, mikä piti olla kans erikoismiehen hommaa, temppu mitä meidän runkokoulutettavat tekee ihan hyvin itsenäisesti).

Näin maalaissairaalassa tienaa(n) myös enemmän virkatöillä kuin hussin pojat virkatöillä ja istumalla illat privessä.

En ole kateellinen.

Se sanotaan toki että muutama yksittäinen mies ja nainen siellä alallani on, jotka ansaitsevat kunnioitukseni, mutta keskiverto rivimies siellä on kyllä paljon paskemmissa hommissa, ja paskemmalla palkalla kuin vaikka minä. Ja saa leikata paljon vähemmän.

#ugh

e: jättäkäämme privasairaalat tästä pois, ja puhtaat privapellet, se on täysin ei työ ja asia kuin hus.
 
Back
Ylös Bottom