Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Ylipistosairaalan(?) evalin palkka ei kyllä päätä huimaa, varsinkin vielä jos ei päivystä.
Uskaltaako kukaan laittaa, #nimettömänä , mitä nuissa perushommissa oikeasti tienaa? €/h tai normihommina €/kk. #kiinnostaisehkä , mutta kannattaneeko näin "vanhoilla päivillä...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskaltaako kukaan laittaa, #nimettömänä , mitä nuissa perushommissa oikeasti tienaa? €/h tai normihommina €/kk. #kiinnostaisehkä , mutta kannattaneeko näin "vanhoilla päivillä...

Sanotaan 3500€-7000€/kk virkatyöajalla kuntahommissa, tietenkin riippuen maakunnasta, koulutuksen vaiheesta ym. Päivystävillä aloilla kaikkineen nuo x 2. e: ei kannate, ellei erityisesti tykkää puukottaa ihmisiä tai tökkiä niitä muuten vaan
 
Itse mietin usein miten joillain on varaa uudehkoon omakotitaloon ja pariin autoon sekä muksuihin vaikka ns. tavallisissa töissä. Ei mulla riittäs raha, toisaalta mä mietin joka kuukausi mihin vitt… no sinne joo mutta yleensä miten kauppaan saan menemään niin paljon vaikka en osta oikeastaan mitään, oluen lisäksi.
E: Tästä oli palstalla ihan lähiaikoina viime vuonna? Laajempi pohdinta ja joku oma ketjukin.
Eihän ihmisillä ookkaan, pankeilla ynnämuilla rahoitusfirmoilla on, ja se homma on naamioitu ja markkinoitu niin hyvin, etten kyllä kehtais olla niillä töissä...

T.nimim. entisissä töissä sai haeskella pois niitä muutaman tonnin kamppeita joista oli jääny pari viimeistä maksuerää väliin...
 
Viimeksi muokattu:
Olen niin hävinnyt tämän palkkajutun. Titteliin kun tuli seniori eteen niin kuukausipalkka nousi satasella. Muuten menty yleiskorotuksilla.
 
Saitko ilman riitaa nuo hoidettua?
Ei tullu mitään "haastavia" tilanteita?
Kaverin kanssa tehtiin noita häätöjen toteutuksia nuorina ja hurjina, oli kyllä enempikin säälittävää se touhu.
Yhden vanhemman herran kamat kannettiin pihalle vuokrakämpästä kun vuokrat maksamatta niin ihmeteltiin miksi pyykinpesukone painaa ns. vitusti. Todettiin että pyykit sisällä ja ohjelma kesken, melkein kävi sääliksi.
Sitten yritysten konkkapesiä jotka oli jo otettu haltuun ja sieltä tavaroiden kantamista myyntiä varten johonkin toiseen varastoon jne. mutta ei ollut mitään jenkkityylisiä autojen haltuunottoja yön pikkutunteina mutta varmasti joku niitäkin joutuu tekemään jos hankala velallinen.
 
Kerran lapsuudessa muistan kun kerrostalon pihalle kannettiin erään herran koko omaisuus kauniina kesäpäivänä. Hän siinä keskipäivällä sitten hoiperteli paikallisen baarin terassilta kotiin ja näki kamansa pihalla niin vaikka elämänvalinnat olikin tehty ns. päin helvettiä, niin kyllä se ilme ja hätä sillä hetkellä oli kurjaa katseltavaa. Mutta varmasti oli saanut lukuisia varoituksia yms niin silti se onnistuu yllättämään. Vähän kuin joku uhkailisi parisuhteessa lähtevänsä jos YY tai EE ei muutu, ja helvetti, se sitten joku päivä lähteekin kun ethän sä nyt lähtenyt muuttaa YY:tä EE:stä puhumattakaan. =)
 
Oon nyt melkein pari kuukautta istunu pinnatuolissa läppärin edessä 8h per päivä. Alkaa olla alaselkä valmis. Oon kokeillut jumppapalloa, mutta liian matala. Sen minkä alaselässä säästää yläselässä menettää. Pitäiskö oikeesti käydä ostaas toimistotuoli?
 
eikö talon Isännänä kuulu oleskella kotioloissa sohvalla?

jos Minä olisin etä työssä niin sohvalla istuisisin
 
Pitäiskö oikeesti käydä ostaas toimistotuoli?
En kyllä osais kuvitella näitä kotitöitä, jos ei ois puitteet edes osapuilleen kunnossa. Mulla on edellisestä duunista himaan kannettu Martelan tuoli, jonka työfyssari sääteli aikanaan omiin mittoihini. Säkällä natsaa vielä kotona nää käsinojat pöydän korkeuden kanssa.

Ja järkevä ulkoinen näyttö kanssa ihan must. En pysty käsittämään, veivaako jotkut oikeasti duunia tyyliin keittiön pöydällä läppärin näytöltä.. Toki vähän riippuu työn luonteesta, mutta en kyllä ite vetäis tuollai, vaikka duunit ois pelkkää powerpointtia ja sähköpostia.
 
Oon nyt melkein pari kuukautta istunu pinnatuolissa läppärin edessä 8h per päivä. Alkaa olla alaselkä valmis. Oon kokeillut jumppapalloa, mutta liian matala. Sen minkä alaselässä säästää yläselässä menettää. Pitäiskö oikeesti käydä ostaas toimistotuoli?

Hyvä vaihdella asentoa päivän mittaan, ei tee hyvää olla missään asennossa pitkää aikaa putkeen. Seiso välillä ja toisinaan mee läppärin kanssa vaikka sohvalle, säkituolit ovat kanssa aivan mahtavia.
 
En kyllä osais kuvitella näitä kotitöitä, jos ei ois puitteet edes osapuilleen kunnossa. Mulla on edellisestä duunista himaan kannettu Martelan tuoli, jonka työfyssari sääteli aikanaan omiin mittoihini. Säkällä natsaa vielä kotona nää käsinojat pöydän korkeuden kanssa.

Ja järkevä ulkoinen näyttö kanssa ihan must. En pysty käsittämään, veivaako jotkut oikeasti duunia tyyliin keittiön pöydällä läppärin näytöltä.. Toki vähän riippuu työn luonteesta, mutta en kyllä ite vetäis tuollai, vaikka duunit ois pelkkää powerpointtia ja sähköpostia.

Joo, raijasin töistä telakan, ison näytön ja näppiksen. Ei pelkällä 13" läppiksellä pystyis tekemään. Duuni Ms officen ohjelmia ja teams paltsua aamusta iltaan. Lisäks vastamelukuulokkeet must, kun samassa talossa kaks pientä skidiä, vaikka oma työhuone onkin. Mutta fakin tuoli on jäänyt hankkimati.

Tosin ens viikolla raijaan kamat takaisin ja jään lomille. 1.6 pitäis mennä ihan toimistolle. Saa nähdä tarttuuko korona. Ei kait jos muut on vielä etätöissä! :D
 
Itse mietin usein miten joillain on varaa uudehkoon omakotitaloon ja pariin autoon sekä muksuihin vaikka ns. tavallisissa töissä. Ei mulla riittäs raha, toisaalta mä mietin joka kuukausi mihin vitt… no sinne joo mutta yleensä miten kauppaan saan menemään niin paljon vaikka en osta oikeastaan mitään, oluen lisäksi.
E: Tästä oli palstalla ihan lähiaikoina viime vuonna? Laajempi pohdinta ja joku oma ketjukin.
Oon miettinyt samaa. Tosin asun noin 10 vuotta vanhassa okt isolla 3000 neliön tontilla, mutta maksan sitä pankille noin vuokran verran. Se on ok, mutta siinä on sitten muita menoja kuten vesi ja varsinkin sähkö. Vakuutusyhtiölle maksan reilu 3000 vuodessa, oon miettinyt pistää prätkän pois kun mulla on kuitenkin avoauto, mutta en oo vielä hennonnut. Kolme autoa mutta kaksi niistä on arvoltaan 2-3k luokkaa, kolmas on vähän arvokkaampi mutta monella on vielä arvokkaampia kun ostavat uusia. Nyt kun vielä maksaa autoa niin on vähän tiukempaa mutta suht ok eletään kuitenkin. Sattuneesta syystä laskin että jos ostaisin jonkun rivari kaksio-kolmion niin asumiskustannukset olisi paljon pienemmät jopa yhdellä pienellä palkalla.
 
Näin niinku omasta kokemuksesta: jos ei ole aiempaa kokemusta mekaanisista näppiksistä, niin kannattaa käydä ainakin testaamassa ennen kotikonttorille hankintaa. Vaikka internetissä kuinka kehutaan. Tuppaa meinaan virhelyöntien määrä lisääntymään melkoisesti ennen kuin tottuu, jos on aikaisemmin tuupannut tavallisilla konttorinäppiksillä.

Nykyään kyllä tykkään tästä Corsairin mekaanisesta, kun ei tuu koko ajan enää zervuske haidista. Mukava rannetukikin.
 
Sattuneesta syystä laskin että jos ostaisin jonkun rivari kaksio-kolmion niin asumiskustannukset olisi paljon pienemmät jopa yhdellä pienellä palkalla.

Oot vuosia pitäny sen verran hyvää myyntipuhetta itsestäsi forumilla että melkeen uskaltaisin luvata tekeväni kaappeihin tilaa kolmiossani ja 200e/kk olis maksut =D Tämä siis jos pääset yli skoda octaviasta....
 
Näin niinku omasta kokemuksesta: jos ei ole aiempaa kokemusta mekaanisista näppiksistä, niin kannattaa käydä ainakin testaamassa ennen kotikonttorille hankintaa. Vaikka internetissä kuinka kehutaan. Tuppaa meinaan virhelyöntien määrä lisääntymään melkoisesti ennen kuin tottuu, jos on aikaisemmin tuupannut tavallisilla konttorinäppiksillä.

Nykyään kyllä tykkään tästä Corsairin mekaanisesta, kun ei tuu koko ajan enää zervuske haidista. Mukava rannetukikin.

En oo uskaltanut viel ottaa tuota askelta... Wanhana gamerboynä on vaan niin tottunut näihin halpis näppiksiin. Oli ihan hirveä opettelu viimeksi uuden kanssa kun uskollinen 10v vanha näppis meni rikki että meinas mennä tunteisiin.
 
Back
Ylös Bottom