Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IMG_20200425_100411.jpg
Keksiä kahvin kanssa. Kohta.
 
Täällä suunnalla on kahvipaahtimoita ja niiden myymälöitä joista saa minimissään 100 g otettua kerralla. Parhaillaan oon tainnuit kantaa viittä pussia kerralla kotiin. Sinällään ne on hieno kokemus, kun joku osaa kuvailla kahvin tarkemmin ja kertoa mitä omiin makumieltymyksiin voisi koittaa seuraavaksi. Kesäisin menee välillä kookoksella maustettua kahvia. Se on erinomaista.

Tosin, nyt en ole hetkeen käynyt hakeen, joten menty kaupan tuotteilla.
Oon käynyt paikallisessa kaupassa jossa myydään erikoiskahveja, sieltä löytyy pienempiä kokoja. Tai sitten kysyn myyjältä kun sanon että haluan rasvaista ja kermaista kahvia niin saan sitten yllätyksen. Edellinen tällainen oli hyvää, joku ruotsalainen.
 
Mää oon kyllä todnäk yhtä huono kahvien kuin esim. punaviinien kanssa. Kahvissa paahtoaste ja hapokkuus lienevät ne, jotka ovat aika ilmeisiä, mutta sitten kun pitäs olla häivähdys suklaata, marjaa ja mitä milloinkin, niin samalla tavalla ne saa kuviteltua olevaksi tai olemattomaksi.

Lisäksi aamukahvit pilaa todnäk 80-90% ajasta seisottamalla pannua turhan kauan levyllä ennen kuin kaataa kuppiin.

Silti: ostelen noita hifikahveja suht usein, kun ihan hauska maistella. Kahvimylly odottaa edelleen ostamista.
 
Mä en ole vielä hurahtanut noihin kahveihin, tosin mullakin on noi aistinystyrät melko aneemiset eli kaikki muu peruskahvi menee paitsi rainbown oma, samanlaatuista saisi jos toisi töistä sahanpurua ja keittelisi siitä kahvit.
Niissä erikoiskahveissa on niitä kivoja vivahteita mutta ei vähempää voisi kiinnostaa hifistellä arkisin, ehkä viikonloppuisin ihan harrastuksena mutta itseni tuntien siinäkin lähtisi mopo käsistä.
 
Niissä erikoiskahveissa on niitä kivoja vivahteita mutta ei vähempää voisi kiinnostaa hifistellä arkisin
Niistä on osa nimenomaan sellaisia, että hauska maistaa, mutta ei sovi kulutuskahviksi.

Ja jos asiantuntijoilta kysytään, niin maidolla noita ei pitäs mennä sotkemaan, mikä on itellekin vähän hankalaa, kun pienellä maidolla on tottunut kahvinsa juomaan. Ei maito kyllä moneen noista erikoislaaduista sovikaan. Joko maistuu vähän omituiselle tai häviää kaikki ne vivahteet, joita kahvissa olisi tarkoitus olla.
 
Tänään sumpin pihautuksia suoritettu kaksi kappaletta. Tosin kaivelin kaappia ja löytyi Nordquistin Amigas papuja. Ei vaan oikein maistu, siksi jäänyt kaappiin pölyttyyn.
Olen markettipapujen osalta vahvasti tykästynyt Löfsbergin Crescendo Extra Darkiin.
 
Kahvia tottumuksesta, eikös se vähän niin ole jos kahvi olisi vasta hiljattain keksitty olisi se todennäköisesti jo kiellettyjen aineiden listalla.

Olen ehkä jossain määrin riippuvainen.
 
Niistä on osa nimenomaan sellaisia, että hauska maistaa, mutta ei sovi kulutuskahviksi.

Ja jos asiantuntijoilta kysytään, niin maidolla noita ei pitäs mennä sotkemaan, mikä on itellekin vähän hankalaa, kun pienellä maidolla on tottunut kahvinsa juomaan. Ei maito kyllä moneen noista erikoislaaduista sovikaan. Joko maistuu vähän omituiselle tai häviää kaikki ne vivahteet, joita kahvissa olisi tarkoitus olla.
Tähänkin on kiertotie, maito ei ole ollut jostain syystä ok mutta kun laitat kauramaitoa niin oletkin kingi. vmp.
Ja mulle kahvi on piriste mutta samalla myös nautinto, vaikkakin ihan just peruskahvia.
 
Hyvä kahvi on hyvää. Miesolennon siskolla kahviautisti, pitäs olla oikein vimosen päälle kahveet. Oishan se ihan kiva ku ois kunnon kahvia, eikä suodatin lirua.

Nyt hieman bullea olo, iso aamupala. Keksit hyviä. Söin yhden pienen. Ettei syö liikaa.
 
Hyvä kahvi on hyvää. Miesolennon siskolla kahviautisti, pitäs olla oikein vimosen päälle kahveet. Oishan se ihan kiva ku ois kunnon kahvia, eikä suodatin lirua.

Nyt hieman bullea olo, iso aamupala. Keksit hyviä. Söin yhden pienen. Ettei syö liikaa.
Varmaan pitää olla myös aterimet mäkkärissä?
Kuulin just taannoin yhdestä tyypistä joka kyllä söisi mäkkärin ruokaa mutta on oikeasti niin hienohelma ettei voi tehdä sitä kuin aterimilla niin kukaan ei lähde hänen kanssaan sinne. Kotona toki jaksaa moista pelleilyä katsella.
Ehdottomuus asiassa kuin asiassa on kyllä ärsyttävää.
 
Suodatinplöröstä tulee jossain vaiheessa stoppi ja krapulainen olo. AeroPressillä pihautettua menee ilmomielin eikä huonoa oloa tule lainkaan. Lienee johtuvan uuttoajasta ja siitä, paljonko kahviin uuttuu happoja.
 
Back
Ylös Bottom