Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
No mitä se tatulointi sitten on jos ei kemikaalia? :D puhdasta jalometallia?
Onhan sekin kemikaalia, mutta Henna saattaa olla reilusti enemmän allergisoiva (PPD). Mä siis en voi värjätä hiuksia tavallisilla väreillä koska oon allerginen ja sen vuoksi en uskalla hennaa käyttää. Ja sen vuoksi oon miettinyt uutta tatuointia extra kauan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin varovasti suunnitellut, josko työntäisi roposia kohta takas rahastoihin..

Hyvin kyllä säilyy rahat tilillä, kun pysyy kämpillä tumputtamassa. Kohta voi ostaa lisää Geneleciä.
 
Jengi alkaa kohta ajattelemaan että fakit ja alkaa elämään normaalia elämää kun taivas ei putoa niskaan ja kukaan (muu kuin riskiryhmistä) ei kuole.
Voisin uskoa että nousu tulee yhtä nopeaan kuin droppaus yleisessä elämässä mutta kurssit saattaa pysyä loppuvuoden alhaalla kun odotellaan toista aaltoa.
 
@Sniffari

550.PNG

"Ota viisviiskymmentä!"
 
Mutta sit kun se on toiminnassa, niin voi vaan antaa hyrskyttää.

Joo, ei sinänsä vaikeaa mutta kun ei ole henk. koht. vaan firman hommia niin pitäisi saada mahdollisimman turvallinen setuppi ja konemiehen aivot uhkaavat välillä solmuun menolla. No, mediapalvelinominaisuudet, FTP ja kaikki muu turha paska on nyt disabloitu kokonaan ja etäyhteys mahdollinen vain https-yhteyden kautta, portti muutettu vielä pois oletusarvosta, niin ehkä tämän nyt uskaltaa jättää raksuttamaan.
 
Joo, ei sinänsä vaikeaa mutta kun ei ole henk. koht. vaan firman hommia niin pitäisi saada mahdollisimman turvallinen setuppi ja konemiehen aivot uhkaavat välillä solmuun menolla. No, mediapalvelinominaisuudet, FTP ja kaikki muu turha paska on nyt disabloitu kokonaan ja etäyhteys mahdollinen vain https-yhteyden kautta, portti muutettu vielä pois oletusarvosta, niin ehkä tämän nyt uskaltaa jättää raksuttamaan.
Eikö teillä ole firman kautta ohjeistettu, miten tuo pitää tehdä? Tai edes saatavilla ohjeistusta / hyviä käytäntöjä, ettei tarvii ite arvailla, jos ei ole omaa ydinaluetta?

muoks. en tiedä toki, minkälaista tavaraa on tarkoitus käsitellä ja mihin tarkoitukseen tuo on, mutta äkkiseltään julkinen pilvi houkuttelis itteä melkoisesti, niin ei tarttis säätää mitään tommosia.
 
Eikö teillä ole firman kautta ohjeistettu, miten tuo pitää tehdä? Tai edes saatavilla ohjeistusta / hyviä käytäntöjä, ettei tarvii ite arvailla, jos ei ole omaa ydinaluetta?

Ei. Se on niitä pienen putkan varjopuolia, että minä olen ainoa jolla on edes jokin käry mistään Wordin avaamista vaativimmasta atk-hommeleista.
 
Ei. Se on niitä pienen putkan varjopuolia, että minä olen ainoa jolla on edes jokin käry mistään Wordin avaamista vaativimmasta atk-hommeleista.
Aivan. Jos on aikaa ja mielenkiintoa, niin kannattaa tsekata vaikka AWS ja sen tarjoamat palvelut. Jos on tarvetta säilyttää / tarjota tiedostoja, niin esim. AWS:n tarjoama S3-bucket on siihen tarkoitukseen ihan näppärä. AWS:ssäkin toki omat tunkkaamisensa, mutta tarjolla oleva dokumentaatio minusta melkeinpä erinomaista ja esim. tuollaiset pääsy- / käyttöoikeusasiat kohtuullisen mukavasti säädettävissä.
 
KUVAT! MASKIKAUPOILLA ÄKKIRIKASTUNUT ONNI SARMASTE OSTI HETI RAHAT SAATUAAN PUOLEN MILLIN BENTLEYN JA ÖKY-PORSCHEN!

Seiskan saamien tietojen mukaan maskikaupoillaan valtakunnalliseksi puheenaiheeksi noussut Onni Sarmaste on ollut rahat saatuaan ns. polleeta poikaa. Lähipiirin mukaan liikemies ei ole mitenkään ainakaan peitellyt sitä, että hänestä tuli miljonääri yhdessä yössä.

Asia herra! Petossyyte jo nostettu niin ei niitä rahoja ainakaan sijoittaa kannata tai sukanvarteen laittaa!

Itse olisin varmaan ostanut jonkun ökyasunnon. Aika pitkään sais oleilla siinä vaikka syytteitä ropisisikin.
 
Pari päivää uuden NASin konffailua. Kaikkeen piruun sitä taas pitää konemiehen taipua.
Aika kauan paketissa vittuillut tuossa vieressä, joku päivä ryhdistäydyn ja hoidan homman.

Tosin nyt se paketti on kriittisessä toimessä työkoneen lisäpöydän jalustan osana.
 
Nää lounastoimitukset on kyllä mielenkiintoisia. Viimeks yhdestä paikasta tuli helvetin halvalla hyvä ruoka. Ilmeisesti oli yks annos unohdettu laskuttaa koska tänään sama setti oli kalliimpi. Mut tällä kertaa oli yks ylimääräinen salaatti!. Voi toki hämmentää kun tilaan yleensä yhden glut ja yhden norm ja yhden 4v annoksen.

Anyway on tää edullista kun tuovat kotiovelle pelkän lounaan hinnalla.
 
Mutta sit kun se on toiminnassa, niin voi vaan antaa hyrskyttää.

Hyvä vehje. Olen tykännyt.
Suosituksia back-up softalle? Idea siis kopioida tietokoneelta tiedostoja NAS'ille turvaan. Olen kokeillut kymmenkunta softaa ja kaikissa on jotain puutteita/hankala pikakokeilla.
Nyt käytössä ilmainen FBackup. Olisin kyllä valmis maksamaankin, jos olisi tiedossa hyvä softa, joitain maksullisiakin olen kokeillut, mutta jotain vikaa kaikissa.
 
Back
Ylös Bottom