Nyt täytyy ostaa uusi tietokone

On uuden tietokoneen oston paikka. Pikkuveli oli seuraavan kokoonpanon kaverinsa kanssa katsonut. Ite en ole seurannut näitä konehommia pitkään aikaan, joten ajattelin kysäistä mitä olette mieltä. Rahoitus tulee porukoilta :)

Osat katsottu verkkokaupasta:

Emolevy: Abit KN9 SLI AM2 nForce570-SLI ATX-emolevy (129€)

Prosessori: MD Athlon 64 X2 4200+ boxed prosessori, 2.2GHz, 512KB cache, dual core, Socket 939-kantaan. (239€)

Kotelo: Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12V v. 2.01 -virtalähde (129€)

Kovalevy: Samsung SpinPoint P120 250GB Ultra ATA-133/ATA-7 7200RPM FDB 8MB kovalevy - 3v takuu. (86€)

Näytönohjain: Connect3D Radeon X1900XTX 512Mb DVI-I + DVI-I + VIVO (420€)

Muisti: 2x Transcend 512MB DDR2 667Mhz 240pin DIMM -muisti.Standardi 677Mhz DDR2 PC2 5300 muisti pöytäkoneille. Latenssit 5-5-5. 64x64Mb (86€ kpl)

Yht. 1128€ + kasaus
Mitä mieltä tästä? Onko vaihtoehtoja näytönohjaimelle? Onko samsung hyvä kovalevy valmistaja?
Poweria tohon ei ole laitettu, veljen kaveri oli jotain puhunut jostain valmiista powerista. en ymmärrä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asrock PT880PRO 775DUAL-VSTA -emolevy 57e

Intel Core 2 Duo E6300, 1.86 GHz, Socket 775, FSB 1066, 2MB Cache, Boxed 204e

MSI GeForce 7900GTO PCI-E 512MB GDDR3 Dual-DVI -näytönohjain. 250e

Tollanen pohja, nopeempi ja halvempi. Säästä porukoiden rahoja.

edit. tossa on ihan hyvä pohja päivitykseenkin jos ei halua ostaa kerralla kaikkia kamoja, tohon sopii agp ja pci-e näyttikset sekä drr ja ddr2 muistit.

joo poweri tulee tuossa kotelossa mukana.
Kotelo: Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12V v. 2.01 -virtalähde (129€)

näyttää ihan ok, paketilta, mutta tarvitseeko tuon emolevyn olla SLI, kun näytönohjaimia ei ole kuin yksi? Aika hintava tuo näytönohjain on, mutta mikäs siinä jos paalua on.

edit. tossa on ihan hyvä pohja päivitykseenkin jos ei halua ostaa kerralla kaikkia kamoja, tohon sopii agp ja pci-e näyttikset sekä drr ja ddr2 muistit.

Jees... tuossa ois hyvä syy ottaa nimenomainen emo.
Itse olen miettinyt, että emo-prossupohjalla jos muutos onnistuu, niin voisin jopa tehdä sen, mutta kaikkia ei viittis ostaa.

Tuo emolevy näyttäisi nimen/tyypin perusteella tukevan AM2-prosessorikantaa, joten muuta prosessori samankantaiseksi. Ja kiintolevy kannattaa vaihtaa SATA-malliin, jos meinaat sen tuohon emoon kytkeä. Siis jos päädyt tuohon alkuperäiseen...

-1900XTX:n tilalle joku 8800 sarjalainen Nvidialta, tukee Vistan DX10 ja reilusti tehokkaampi.

-Muistit 2x1GB DDR2 koska samalla hinnalla saat DDRII kammat ja peleihin 2GB rupee olemaan ehdoton koska ilmeisesti kaikki graffat haluut käyttöön kun noin nopee näyttiskin on.

-Ja tosiaan 939 kanta ei tue DDRII muisteja eli prossu AM2 tai Inteliltä setti, 185€ maksaa E6300 joka on suunnilleen yhtä tehokas kun X2 5000+.

Asrock PT880PRO 775DUAL-VSTA -emolevy 57e

Intel Core 2 Duo E6300, 1.86 GHz, Socket 775, FSB 1066, 2MB Cache, Boxed 204e

MSI GeForce 7900GTO PCI-E 512MB GDDR3 Dual-DVI -näytönohjain. 250e

Tollanen pohja, nopeempi ja halvempi. Säästä porukoiden rahoja.

W00000t!! Vieläkö noissa uusissa emoissa saa AGP-väylää mukana? Itellä ois hinkuna päivitellä konetta muttei vielä viittis uutta näyttistä ostaa kun nykyinen 6800LE piiput auottuna tuntuu olevan vielä riittävän tehokas. Saisinko siis itselleni core2duo paketin pelkän emon prossun ja muistin hinnalla? Kertokaa heti lisää tietoja. :kuola:

Joo vanha agp väyläinen kortti menee tuohon emoon ja myös pci-e menee tuohon. Vanhat DDR muistit saa myös tuohon emoon. Prossu E6300 180€ (vastaa X2 sarjassa X2 5000+ prossua ja Perskivi maksaa n. 50€. Mulla on toi AssRock ja siinä oon testaillu AGP ja PCI-E sekä nyt on DDR400 muistit ja kohta DDRII muistit, tosin uus emokin on tulossa kun tällä ei kauheesti kellotella ja kellottelu on luxusta :D

Jaa tuolla ei paljoa kelloteta? Ite nyt ei mikään hc-kellottaja ole mutta kyllä sitä nyt aina vähän pitää extra-tehoja jossain vaiheessa ottaa.

Joo vanha agp väyläinen kortti menee tuohon emoon ja myös pci-e menee tuohon. Vanhat DDR muistit saa myös tuohon emoon. Prossu E6300 180€

Hehei nyt jarrua. Yritätkö kertoa että on olemassa emo joka tukee:

Core 2 Duo prosessoria
AGP näytönohjainta
DDR (pc3200) muistia
IDE kovalevyä

? Ois meinaan aika kova juttu.

EDIT: voi myös itse selvittää ;) Eli tukee kaikkia noita. Perkeles, oisko muita emoja samoilla spekseillä??? Tuo ASSrock, kuulostaa jotenkin halvalta.. hintakin jylhät 57€.

Niinhän ne lupaa.. vähän jostain syystä vaan epäilyttää. Testejä ei ole paljoa näkyvissä. "Päivittäjän unelmaksi" haukkuvat.

MikroBitissä testailivat ja ihan hyvin sai kehuja, ainoa oli että PCI-E väylä on vain 4x jolloin kovimmat kortit ei saa aivan täyttä tehoaan hyödynnettyä.

Mulla on toi emo ollu jonkin aikaa ja kyllä toi vakiona toimii mutta kellotuksessa VIA:n piirisarjalla ei paljoa henkseleitä paukutella mutta C2D on nopea peli vakionakin, näyttistä toki pystyy kellottamaan.

Onhan tuo hinta/laatu-suhteeltaan helkkarin hyvä peli ja juuri sopiva esim. mulle kun en halua ostaa kerralla tonnin konetta ja silti haluaisin lisää paukkua. Tolla paketilla sitä tulee raskaasti lisää, tietysti prossusta riippuen, kuitenkin jos vertaa mun nykystä 2500+:aa vaikka e6300:een niin viehän tuo intel tota vanhaa amd:n kiveä 10000-0.

Kyllä tuon eron jo huomaa kun huomaa eron 2.8Ghz kellotetun Opteron 64 prossun kanssa vaikka toi Opteron on jo 2.8Ghz taajuudella nopeampi kun FX57 prossu jolla hintaa onkin n. 700€. Tuo 2 corea huomaa kyllä varsinkin kun touhuaa useaa hommaa yht aikaa.

Nyt tekisi mieli päivittää vanha P4 2,8GHz prossu tuohon Core 2:een.

Oiskohan kannattava upgrade? :

Intel Core 2 Duo E6400 (240€)
Asrock PT880PRO 775DUAL-VSTA (57€)

Ja siihen sitten vanhat 1GB DDR muistit, Geforce 7800GS AGP näyttis ja IDE kovot.

Kyllähän tolla 300€ päivityksella pitäisi saada aika hulppeat tehonlisäykset. :rolleyes: Vai mitä mieltä olette?

mää en jymmärrä miks halutaan laittaa rahat johonki 4ghz duo prosessorii 500e :D kun eihän sillä nyt loppupeleissä ole edes niinkään suurta merkistystä. Vai mihin käyttöön te noita koneita oikein hankitte ?

Suositut

Back
Ylös Bottom