Nyt täytyy ostaa uusi tietokone

Mä olen kanssa miettinyt tässä uuden koneen kasaamista, mutta huh kun hirvittää. Hintaa tulisi ilman koteloa, virtalähdettä ja DVD-asemaa n.2000€ näytön kanssa. Melkoinen summa aina parin vuoden välein lyödä koneeseen...

Mites tuo Vista, luin jostain (mikrobitti?), että siinä olisi jotain uutta tekniikkaa sisäänrakennettuna waretuksen estoon. Oli mainittu mm., että se osaa tutkia asennettuja ohjelmia ja estää käyttämästä waretettuja softia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sanokaas hyviä lankkuja tolle e6400.

jostain luin että 765 kanta olisi parempi vaihtoehto kuin 775, (mutta en ole löytänyt edes 765, onkohan sellaista edes olemassa) ja tuo 765 taisi olla e6300:lle, kellotuksen takia että väylää riittäisi.

olen ymmärtänyt että noissa core duo:ssa olisi kertoimet säädettävissä, eli eivät ole lukittuja. pitääkö paikkaansa??

e: ja kun nyt on jo noita 1000mhz muisteja ja väyliä niin mihinköhän nuo prossut pystyvät?

Onko ketään muuten tutustunut enempää noihin C2Duo:jen kellotukseen? Mulla on omassa koneessa E6700, eli se 2,67Ghz versio, siitäkin saanee kellottamalla aika paljon enemmän irti sitten jos/kun tarvetta tulee? Tällä hetkellä tosin ei ole mitään tarvetta ;)

Netistä löytää paljonkin juttua. Noi prossathan kellottu hiton hienosti. Ainakin tuon E6400 saa ihan vakiotuuletuksilla kellotettua 2,16GHz -> 3GHz. Siinä vaiheessa mennään jo suht lujaa halvalla.

Kellotusta varten tarvitaan vaan suht laadukas emo. Ite hommasin nyt ihan low-budget lankun jolla ei paljoa kellotella. Syynä se että saan vanhat romut vielä käyttöön.

Mä olen kanssa miettinyt tässä uuden koneen kasaamista, mutta huh kun hirvittää. Hintaa tulisi ilman koteloa, virtalähdettä ja DVD-asemaa n.2000€ näytön kanssa. Melkoinen summa aina parin vuoden välein lyödä koneeseen...

:eek: Aiotko vuorata koneesi timantein? Mulla meni päivitykseen vajaa 300€.

Mites tuo Vista, luin jostain (mikrobitti?), että siinä olisi jotain uutta tekniikkaa sisäänrakennettuna waretuksen estoon. Oli mainittu mm., että se osaa tutkia asennettuja ohjelmia ja estää käyttämästä waretettuja softia?

Tuskin nyt kaikkea waretettua softaa tutkii. veikkaisin että mikkisoftan omia ohjelmia. Ainakin RC2:sessa toimii ware-pelit, waretettua micro-softaa en oo kokeillut.

Tuskin nyt kaikkea waretettua softaa tutkii. veikkaisin että mikkisoftan omia ohjelmia. Ainakin RC2:sessa toimii ware-pelit, waretettua micro-softaa en oo kokeillut.

Täällä käytössä Vista RTM. Hyvin toimii waresoftat. Toistaseks ainakaan ei ole tullut valitusta mikkisoftan omista tai muista.

:eek: Aiotko vuorata koneesi timantein? Mulla meni päivitykseen vajaa 300€.

:D

En nyt sentään, mutta mulla kun on nykyinen näyttiskin AGP-väyläinen Radeon 9800 Pro, kovot IDE-mallia, muistit huonoa DDR:ää jne. Eli nuo kaikki menis uusiin ja sit pitäis hommata uus näyttö, kun ei jaksais enää tuota putkea tuijottaa. Mulla on sit vielä vesijäähy, josta pitäis todennäköisesti vaihtaa CPU-blokki, niin kyllä tuolla E6400:lla ja hyvällä näyttiksellä se tuonne kipuaa, väkisinkin.

Täällä käytössä Vista RTM. Hyvin toimii waresoftat. Toistaseks ainakaan ei ole tullut valitusta mikkisoftan omista tai muista.

Kröh, toimaakos toi RTM sulla 30-pvän jälkeenkin, vai onko triali päällä, ite mietin että jos kans tota testailisi. Ja onnistuukohan ton päivitys RC2:n päälle?

Mulla on kanssa tuo Asrockin Dual-Vsta, tosin AMD-versiona (s939). Ostin juuri ettei tarvi vielä vanhasta kortista luopua mutta saa nakattua uutta prosessoria sisään ja myöhemmin uuden kortinkin. Halpa hinta hivenen epäilytti mutta ihan hyvinhän tuo on toiminut. Huono puoli on toki että tuo s939 on kuoleva tekniikka, jatkossa AMD:tkin ovat AM2-liitännällä.

Tosin jos olisi tarkoitus uusi konepaketti laittaa mutta ei olisi tarvetta kauheana pelailla niin harkitsisin vakavasti Mac Miniä, sen verran nätti pikku nyyti ja ärhäkät Core Duo-prossut sun muut. Windowskin asentuu mäkkeihin nykyään dualbootiksi joten siitäkään ei tarvi tinkiä.

Mulla on kanssa tuo Asrockin Dual-Vsta, tosin AMD-versiona (s939). Ostin juuri ettei tarvi vielä vanhasta kortista luopua mutta saa nakattua uutta prosessoria sisään ja myöhemmin uuden kortinkin. Halpa hinta hivenen epäilytti mutta ihan hyvinhän tuo on toiminut. Huono puoli on toki että tuo s939 on kuoleva tekniikka, jatkossa AMD:tkin ovat AM2-liitännällä.

Siis eikös tossa nimenomaan oo hyvä puoli se että saa lisäkortilla tuon AM2-socketin käyttöön kun nasauttaa lisäkortin paikalleen ja DDR2:set. Näin ainakin omassa Dual-Sata2 939:ssä.

En nyt sentään, mutta mulla kun on nykyinen näyttiskin AGP-väyläinen Radeon 9800 Pro, kovot IDE-mallia, muistit huonoa DDR:ää jne. Eli nuo kaikki menis uusiin ja sit pitäis hommata uus näyttö, kun ei jaksais enää tuota putkea tuijottaa. Mulla on sit vielä vesijäähy, josta pitäis todennäköisesti vaihtaa CPU-blokki, niin kyllä tuolla E6400:lla ja hyvällä näyttiksellä se tuonne kipuaa, väkisinkin.

Älä nyt uusia kovoja pelkästään sen takia osta, että saat SATA-liitännän.

IDE -> SATA adapteri on halvempi ratkaisu.

Kovot toimii ihan siinä missä uudemmatkin. Jos nyt ei ole mitään +5v vanhoja. DDR1 ja DDR2 ei ole mitään huomattavaa eroa, eli siinä ei hyödy mitään.

E6400 + Asrock emo + Geforce 7900GS + BenQ 19" TFT = 700€.

:kippis1:

eli jos tuon e6400:sen saa kulkemaan 400mhz väylällä, niin eikö emoksi riitä sellainen jonka väylä on 800mhz.

onko tuolla fsb:llä merkitystä emoa ajatellessa eli jos se kohoaa tuonne 1500mhz tienoolle??

Jaa, noh, mulla ja tutuilla joilla nyt perskiviä on, on vissiin sitten hyvä säkä käynyt. Enemmänhän te siellä niitä pyörittelette. Eikös noi Asrockin komponentit oo kuitenkin samoja mitä Asuksellakin?
Samasta talosta ne taitaa tulla, mutta tässä taitaa päteä sama kuin monessa muussakin, että halvalla ei saa hyvää (aina). Voihan se olla, että sinne edelliseen työpaikkaan oli vaan sattunut semmoiset mallit, jotka oli sitten susia. Oli niitä kuitenkin kahdesta neljään mallia koko ajan myynnissä, niin kauan kuin niitä myytiin.

Vaikka onhan noita ongelmia kalliimmissakin emoissa, ainakin Asuksella ja Gigabytellä oli joku vuosi sitten pahoja ongelmia konkkien kanssa, mutta vain tietyn mallin emoissa. Toiset mallit oli sitten ihan hyvää rautaa. Vähän se on tuuristakin kiinni. Sen tuolla oppi, että ei tule ostettua sitä uusinta uutta vaan vaikka uudempaa revisiota vanhemmasta mallista tai pitempään markkinoilla ollutta tavaraa.

Omaan koneeseen en Asrockia laittaisi, mutta maailma on valintoja täynnä.

sanokaas hyviä lankkuja tolle e6400.

jostain luin että 765 kanta olisi parempi vaihtoehto kuin 775, (mutta en ole löytänyt edes 765, onkohan sellaista edes olemassa) ja tuo 765 taisi olla e6300:lle, kellotuksen takia että väylää riittäisi.

olen ymmärtänyt että noissa core duo:ssa olisi kertoimet säädettävissä, eli eivät ole lukittuja. pitääkö paikkaansa??

e: ja kun nyt on jo noita 1000mhz muisteja ja väyliä niin mihinköhän nuo prossut pystyvät?

Vissiin tarkoitat 975 ja 965 piirisarjoja, 975 on kireempi piirisarja hitusen mutta 965 ottaa reippaammin väylää, E6300 Kellotukseen 965 on parempi kun kerroin on niin alhaalla (7) kertoimet alanpäin auki. 1000mhz muisteissa on jo reippaasti varaa kellotella ja tipauttelemalla muisteja saa latensseja kiristeltyä useimmiten. E6300 prossulle mukavat kellot olis 3Ghz jossa rupeaa E6700 olemaan tasoissa mutta joissain hässäköissä E6700 tupla cache on legendaarinen.

Asus P5B Deluxe WiFi AP on saanu paljon kehuja mutta niissä on äänipiirin kanssa paljon ongelmia, piirisarja on 965.
Asus P5W Deluxesta kuullu kanssa hyvää mutta väylää ei tahdo yli 400 saada kun 975 piirisarja, tosin silläkin väylällä E6400 olis jo 3.2Ghz, ja onhan nuita paljon hyviä lankkuja, en oo oikeen kerenny perehtyyn näihin uusiin lankkuihin mutta mulle suositeltiin yhen säätäjän taholta P5B WiFi AP lankkua E6300 kivelle.

Itse valitsin GayByte DS4-emon, koska siinä ei ollut ääniongelmia, kunnon heatpipe emolla yms. eikä hintakaan ollut paha.

Kröh, toimaakos toi RTM sulla 30-pvän jälkeenkin, vai onko triali päällä, ite mietin että jos kans tota testailisi. Ja onnistuukohan ton päivitys RC2:n päälle?

Triali on päällä, lisäks löytyy sellainen pieni softa jolla tuon trialin voi resetoida. Tällä hetkellä löytyy myös sellainen pieni kräkki jonka avulla windowsin voi aktivoida jos on tallessa vain Beta1,2,RC1,2 avain. Itellä ei ollut joten pitää tyytyä tähän trialiin kunnes parempaa tulee. Ja itse en kokeillut upgradea mutta kuulema toimisi.

Asus P5B Deluxe WiFi AP on saanu paljon kehuja mutta niissä on äänipiirin kanssa paljon ongelmia, piirisarja on 965.

Mitäs tämä äänipiiri ongelma käytännössä tarkoittaa, vaikuttaako meikäläisen elämään jos koneesta löytyy erikseen äänikortti?

Asus P5B olisi vähän halvempi kuin tuo deluxe, mitä eroa näillä on? Muutakin kuin laajennuspaikoissa ja liitännöissä?

Mitäs tämä äänipiiri ongelma käytännössä tarkoittaa, vaikuttaako meikäläisen elämään jos koneesta löytyy erikseen äänikortti?

Asus P5B olisi vähän halvempi kuin tuo deluxe, mitä eroa näillä on? Muutakin kuin laajennuspaikoissa ja liitännöissä?

Jos käytät erillistä äänikorttia, ei tuolla äänipiirin ongelmalla ole mitn väliä luultavasti.

Äkkiä katsottuna erot näyttäisivät olevan (deluxen hyväksi):
- Heatpipe-jäähdytys emolla
- Enemmän liitäntöjä (mm. external SATA)
- Siistimmän näköinen :D
- Kellottuu paremmin

Olipas turha vastaus. Anteeksi maailma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom