Nosto vyö.

Meta title: 🔥 SALIVYÖ – TURVAA SELKÄ JA NOSTA RASKAAMPIA PAINOJA 🔥

Meta description: Vyö lisää keskivartalon tukea ja auttaa pitämään selän vakaana raskaissa nostoissa

Super-mokasta(vaimistälie) on mulla vyö valmistettu. Hinta oli kohtuullinen kestävyyteensä nähden , vyö on nyt 1,5v vanha ja silti kuin uusi:p Kovassa käytössä ollut.

mm. Bobbyltä saat mielestäni erinomaisesti toimivan Fastin vyön melko huokealla. MuscleFactoryllä oli kanssa,joskus mutta viimeksi kun kävin(ja siitä on helvetisti aikaa) olivat tosin loppu. Bobbylle ostoksille!(mutta älä hullu sinne treenaamaan jää!)

Originally posted by Olbe
mm. Bobbyltä saat mielestäni erinomaisesti toimivan Fastin vyön melko huokealla. MuscleFactoryllä oli kanssa,joskus mutta viimeksi kun kävin(ja siitä on helvetisti aikaa) olivat tosin loppu. Bobbylle ostoksille!(mutta älä hullu sinne treenaamaan jää!)

Mitäs vikaa Bobbyssa on.:lol2: Paitsi mulkku henkilökunta ja hieman ihmeelliset järjestyssäännöt.:D

Originally posted by PorinKarhu
Mitäs vikaa Bobbyssa on.:lol2: Paitsi mulkku henkilökunta ja hieman ihmeelliset järjestyssäännöt.:D

Eipä siellä paljon... Magnesiumin käyttö kielletty,koko salilla on yhteensä kuusi kappaletta penkkejä,joista kolme on kun yrittäisi sohvalla penkata,kun on voimanostopenkkiin tottunut ja loput kolme ovat niin ohuita ja matalia,että tasapainon pitäminen on mahdotonta, mutta tärkein! Salilla ei tunnu olevan asennetta ollenkaan! Kaikki kyräilevät toisiaan ja katsovat mitä kenelläkin on päällä ja kaikki ketkä ottavat yli 100kg penkistä tai treenaavat alle 27 toiston sarjoja ja hikoilevat ja irvistelevät sarjoja tehdessään ovat hormoonihirviöitä,jotka jättävät laitteiden kukalliset kuosit pyyhkimättä huipputrendikkäällä hikipyyhkeellä. Silti ylivoimaisesti Porin paras(ja onko se nyt sitten paljon) kyykkypaikka,vaikka powerrack on 5-10cm liian kapea,"ultraleveälle" kyykkyasennolleni lattia pitää ja jos vertaa urheilukeskuksen paskaista ja magnesiumin tahraamaa lattiiaa uskaltaa tuolla ottaa ykköstä 10-20 kg isommalla. Tuosta saisi hyvän treenimestan viimeisen päälle...Henkilökunnan vaihtamisella ja repullisella ketjuja&kumeja ja Metal-penkillä.

Onko tuo Wrangen Tricolor ja BW sama vyö, mutta väri vaan eri? Ainaki hinta on sama ja näyttääki samalta kuvissa.

Tästä tuli mieleen että mitä eroa on voimanosto- ja bodausvyöllä?

h.

Minulla on paikallisen suutarin valmistama nahkavyö. Täytyy sanoa, että on todella laadukasta jälkeä ja todennäköisesti ei toista tarvii eläissään ostaa.

Originally posted by gynecomastia
Sanokaapa minua viisaammat mistä saa KOTIMAISIA voimanosto vöitä? Onko esimerkiksi KARHUN valmistamia? (nehän tietääkseni tekee ainakin voimanosto kenkiä)

Onko yhtään hyviä? Vai ostanko ameriikkalaasen??

Nahkasakelta ostin ja on ollu ihan ok vyö

Originally posted by Huen
Tästä tuli mieleen että mitä eroa on voimanosto- ja bodausvyöllä?

h.

Voimanostovyö on leveämpi ja paksumpi, muutenkin jämäkämpi. Bodivyö on mukavampi pitää ja se haittaa vähemmän liikkeitä tehdessä. Maksimaaliseen tukeen voimanostovyö on ehdoton, kuten kyykkyyn ja vetoon. Jos ei treenaa voimanostoa bodivyö on hyvä hankinta. Ite käytän siis kahta vyötä, kyykyssä ja vedossa voimanostovyötä ja muuten bodivyötä, esim. penkissä, hauis- ja ojentajatreeneissä jne.

edit. ja yleensä bodivyö on takaa leveämpi kuin edestä, kun taas voimanostovyö on koko matkalta yhtä leveä. poikkeuksiakin on.

Originally posted by leoko
Voimanostovyö on leveämpi ja paksumpi, muutenkin jämäkämpi. Bodivyö on mukavampi pitää ja se haittaa vähemmän liikkeitä tehdessä. Maksimaaliseen tukeen voimanostovyö on ehdoton, kuten kyykkyyn ja vetoon. Jos ei treenaa voimanostoa bodivyö on hyvä hankinta. Ite käytän siis kahta vyötä, kyykyssä ja vedossa voimanostovyötä ja muuten bodivyötä, esim. penkissä, hauis- ja ojentajatreeneissä jne.

edit. ja yleensä bodivyö on takaa leveämpi kuin edestä, kun taas voimanostovyö on koko matkalta yhtä leveä. poikkeuksiakin on.

Kiitos selityksestä, tulipa tämäkin asia selväksi! :)

h.

Originally posted by Hano
Onko tuo Wrangen Tricolor ja BW sama vyö, mutta väri vaan eri? Ainaki hinta on sama ja näyttääki samalta kuvissa.

Silmämääräsesti kattoen sanoisin, että joo. En mä siitä mitään suurempaa selvitystä oo tehny... Mutta kaverin kanssa melkein samaan aikaan ostettiin vyöt, se tricolorin ja minä bw:n, enkä mä ainakaan käytössä huomaa niin minkäänlaista eroa.

Mites on käyttääkö porukat vyötä kyykätessä? Jos käytätte niin minkälaisii painoi käytitte ennen vyötä?

Ite oon päättänyt, että vyötä "kehtaa" käyttää sitten kun saan vedettyy sarjaa jollain 150kg:llä. Nyt saan 10 jollain 80kg:llä. Matkaa vielä on...:D

Ja kyykyt mä vedän aina ihan pohjiin asti, niin alas kuin vaan pääsee (joskus jopa poistan paineet alhaalla, ja odotan joku pari sek.)

KYYKKÄMINEN ON KURKOA!:thumbs:

t: perkeleen hyvä jalkapäivä tänään salilla.;)

Originally posted by lappari
Mites on käyttääkö porukat vyötä kyykätessä? Jos käytätte niin minkälaisii painoi käytitte ennen vyötä?

Ite oon päättänyt, että vyötä "kehtaa" käyttää sitten kun saan vedettyy sarjaa jollain 150kg:llä. Nyt saan 10 jollain 80kg:llä. Matkaa vielä on...:D

Ja kyykyt mä vedän aina ihan pohjiin asti, niin alas kuin vaan pääsee (joskus jopa poistan paineet alhaalla, ja odotan joku pari sek.)

KYYKKÄMINEN ON KURKOA!:thumbs:

t: perkeleen hyvä jalkapäivä tänään salilla.;)

Kylä se vyön käyttö on täysin perusteltua.
Itselläni on max.1 on 260kg, alan käyttää vyötä just tuossa 140-160kg sarjojen kohdalla.

:kippis1: ja kyykkääminen on todellakin :thumbs:

Kiropraktikkoni totesi alimman välilevyni kuluneen loppuun = heiluu kun hullun . . .

Nyt on kielletty niin rullaluistelu kuin sabakin. Mitä helvettiä te luulette todistavanne, että pystytte treenaamaan ilman vyötä? Miksi helvetissä niitä vöitä sitten edes valmistetaan??

Jos tuijotatte kilomääriä älkää tuijottako muuta kuin suhteellista kilomäärää omaan painoonne nähden. Onko muka 150 kg kyykyssä referenssipaino niin 60 kiloiselle kaverille kuin 120 kiloiselle??

:david:

Voisko joku valaista aloittelijaa notta mihinkä vyön käyttö perustuu, ja mitä vammaa sillä yritetään ehkäistä?

Ilman vyötä kyykätessä treenaat paremmin koko kroppaa. Keskivartalo joutuu koville ja kehon omat tukilihakset joutuvat töihin ja vahvistuvat. Kehomiehille ketkä yrittävät kyykätessä pelkästään kärvistää reisiä, vyön käyttö on varmaan ok. Itse jätin vyön käytön treenisarjoista pois vasta vähän aikaa sitten ja painoa piti pudottaa parikymmentä kiloa. Nyt on jo samat kilot tangossa kuin ennen oli vyön kanssa ja keskivartalo huomattavasti vahvempi. Kovissa raudoissa tottakai vyö kehissä.

Back
Ylös Bottom