nopeet autot..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
uga sanoi:
Vakiona 280hv. Ei mene samaan kategoriaan kuin ferrarit ja kireämmät porschet. Koneen reipas virittäminen vaatii mm. uutta kampuraa turbojen lisäksi.
Tuohon "280" heppaanhan on ihan omat syynsä, että kyllä siinä huomattavasti enempään on potentiaalia ilman niitä "kampuroita ja turbojakin". :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Herättää mukavan levottomia fiiliksiä meikäläisessä nuo jättikoneiset pikkukoriset muskelit.

En muista olinko jo laittanut tämän, mutta tässä yksi oikeasti jättikoneinen pikkukorinen muskeli:

-69 Camaro 705 cid

Jos 350 kuutiotuumaa on 5,7 l niin 705 cid on tuplasti enemmän. Miltä 11,4 l kuulostaa? :hyper:

Olihan omistajalla ollut ihan kelpo Porsche, mutta...

"Tony's automotive interests (beside drag racing) have focused on European exotics up until now, and his heavily modified 993 Twin-Turbo Porsche with AWD boasted 650 hp and plenty of thrills. Still, he wanted a car like this."

Se alimmainen mustavalkoinen kuva antaa jotain viitteitä siitä kuinka iso kone oikeasti on. :evil:
 
Voi hirvitys.. :D "This engine made 800 lb-ft of torque on the dyno's first sample, just off idle!"

Eli tyhjäkäynnin tuntumasta 1088 Nm vääntöä :hyper: :worship:

Yeah baby. Koneen jylinää ja korin liikehdintää kaasua painaessa voi vaan yrittää kuvitella..
 
N.O.Kummonen sanoi:
Jos 350 kuutiotuumaa on 5,7 l niin 705 cid on tuplasti enemmän. Miltä 11,4 l kuulostaa? :hyper:
Kuulostaa siltä, että en haluais olla tommoisessa tonninokkakeijukaisessa menossa kovaa minnekään muunne kuin suoraan.

0305PHR_Bartone07z.jpg
 
Kuulostaa siltä, että en haluais olla tommoisessa tonninokkakeijukaisessa menossa kovaa minnekään muunne kuin suoraan.

Voishan tuon koneen tilalle asentaa vaikka tällaisen 1100 heppaisen tuplaturbo pikkulohkon.

Jonkinlainen versio tuplaturbo pikkulohko veekasista onkin ilmeisesti päätymässä tämän kärryn nokalle. Aihiona taas kerran Camaro ja vuosimallia -68.

Jos se vaikka siitä vähän tasapainottuis... :D
 
beebbeeb sanoi:
Ja ainakin EVO-lehden (mun autoiluasenteen synnyttäjä ja spiritual guide :) ) mukaan
Tervetuloa kerhoon! ;)

Toinen erittäin hienoa autoilumentaliteettiä edustava media löytyy Best Motoring International DVD -julkaisuista.
 
Zone-sarja -42%
Jep - EVO mag on tärkein ja sydäntäni lähinnä olevin alan julkaisu.
Ainoa miinus melko voimakkaasta kotiinpäinvedosta (brittiautojen suuntaan) mutta aina täynnä mielenkiintoisia ja mielenkiintoisesti kirjoitettuja koeajoja mielenkiintoisilla autoilla.
Joka ikinen lukemani numero/joka ikinen vierailu lehden sivuilla kiertää veistä Suomen verotuksen jo vuosia sitten kylkeeni puhkaisemassa haavassa!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jitsi sanoi:
Olenko minä tämän foorumin ainoa, joka vaatii autolta kokoa ja tehoa?

Grand Cherokee Limited

Et suinkaan.

Ford Excursion

ford_excursion.jpg


Pitäisi vaan käydä Jenkeissä/Kanadassa töissä, jotta tuommoisen saisi Suomeen. Hintakaan ei olisi paha tämän hetkisellä dollarin kurssilla. Moottoriksi ottaisin tuon 6.0 litran Powerstroke dieselin (325hv/760Nm). Tuolla moottorilla valmistaja lupaa 0-60mph kiihtyvyydeksi 8.6 sec, joka ei ole hassummin autolta jonka kokonaismassa on 4000kg.
 
Nopeista tai hitaammistakin autoista puhuttaessa voin vilpittömästi suositella jokaiselle reissua radalle. Sen lisäksi, että saa päästellä niitä höyryjä vapaasti, on erittäin tervettä palautua realistiseen käsitteeseen omista kyvyistä tai taidoista. Lisäksi mikään ei voita auton tuoksua kun sen tuo napsuen jäähtymään kovien kierrosten jälkeen... tuo vastapaistetun pullan, kuuman metallin ja kärsineen kumin suloinen sekoitus on jotain ehanaa.

5457539.jpg
 
seppo-x sanoi:
Et suinkaan.

Pitäisi vaan käydä Jenkeissä/Kanadassa töissä, jotta tuommoisen saisi Suomeen. Hintakaan ei olisi paha tämän hetkisellä dollarin kurssilla. Moottoriksi ottaisin tuon 6.0 litran Powerstroke dieselin (325hv/760Nm). Tuolla moottorilla valmistaja lupaa 0-60mph kiihtyvyydeksi 8.6 sec, joka ei ole hassummin autolta jonka kokonaismassa on 4000kg.

:kippis1:

Tuohan menisi periaatteessa kuorma-autoksi täällä, mutta valittevasti vain periaatteessa. Kumma kyllä, että muissa EU-maissa noita näkyy. :curs:
 
foobari sanoi:
Sen lisäksi, että saa päästellä niitä höyryjä vapaasti, on erittäin tervettä palautua realistiseen käsitteeseen omista kyvyistä tai taidoista.

Tuo on niin totta. Kuten muutkin sanat viestissäsi... Ai kun tulee kesän kaipuu voimakkaana. Onneksi on hupia talvellakin.

Tuossa kuvassa taka-alalla näkyvä ahveniston pääsuoran jälkeinen mutka on yksi paikka jossa mä olin lähellä rutata, kun entisellä (myydyllä, ei tuhotulla
;) ) kiesillä laskin kohti kurvaa minkä autosta lähti mutta jarrutus meinasikin mennä aavistuksen pitkäksi. No reilusti jarruttaen sitten mutkaan sisään ja sladiinhan se lähti aivan liian suuresta vauhdista ajotaitoihin nähden, seurauksena hillitön viuhtominen ratin kanssa ja sisäkaiteen ohitus n. maanaintain hesarin paksuisella marginaalilla.

Tänä päivänäkään en ole kummoinenkaan kuljettaja mutta jokusen ratakokemuksen ansiosta mä tiedostan sen. No toki paremmin hanskassa kuitenkin kuin ennen rata-ajoja..

Tuo ei muuten ole erityisen kallista hupia ollenkaan, usein radalle pääsee esim. parilla kympillä ja sitten saakin ajaa niin paljon kuin sielu (ja auto) sietää.
Se on kivaa! :5:
 
beebbeeb sanoi:
Tuo ei muuten ole erityisen kallista hupia ollenkaan, usein radalle pääsee esim. parilla kympillä ja sitten saakin ajaa niin paljon kuin sielu (ja auto) sietää.
Se on kivaa! :5:
Kivaa on, mutta ei välttämättä loppupeleissä kuitenkaan halpaa. Jarrut ja renkaat varsinkin ottaa aina vähän "osumaa", tosin on se sen arvoistakin.

Ohessa omat suht hyväkuntoiset Bridgestone Potenza RE040:t yhden ratapäivän jälkeen. :D
 

Liitteet

  • pulla.webp
    pulla.webp
    57,1 KB · Katsottu: 439
jitsi sanoi:
:kippis1:

Tuohan menisi periaatteessa kuorma-autoksi täällä, mutta valittevasti vain periaatteessa. Kumma kyllä, että muissa EU-maissa noita näkyy. :curs:

Tietääkseni tuo juuri menisikin kuorma-autoksi. 3500kg kok.massahan on kuorma-auton raja eli henkilöautoksi tuota ei saisi millään. Jos tuommoisen hakisi jenkeistä muuten kuin muuttoautona, niin ajoneuvoveroa ei tietääkseni tarvisi maksaa (kuorma-autoista ei makseta ajoneuvoveroa),ainoastaan tulli+alv. Esteenä on vain, ettei tuolle dieselmoottorille ole euroopassa tyyppihyväksyntää. Saksasta tai muualta euroopasta jos sattuisi löytymään, niin mitään ylimääräisiä maksuja ei tarvisi maksaa. Ainostaan rekisteröintikulut katsastaessa. Dieselverohan kuorma-autossa olisi myös huomattavasti pienempi kuin henkilöautossa.

-EDIT- Mobile.de:stä näkyi löytyvän muutamia Excursioneja, mutta hintaa on jopa tuplasti enemmän kuin jenkeissä.

mobile.de
 
foobari sanoi:
Kivaa on, mutta ei välttämättä loppupeleissä kuitenkaan halpaa. Jarrut ja renkaat varsinkin ottaa aina vähän "osumaa", tosin on se sen arvoistakin.

Mites noi vakuutusasiat menee radalla, kuka (ja mitä) maksaa jos/kun ruttaa?
 
Jos ottaa aikaa, tai joukossa kilvettömiä autoja, maksaja löytyy ratin ja penkin välistä.

Paljos foobarilla oli aika? ;)

Edit. Lisäyksenä, että vakuutusyhtiöittäin vaihtelee käytäntö, mutta useimmat ilmeisesti korvaavat vahingot, jos kyse on aidosti ajoharjoittelusta, eikä kilpa-ajosta/aika-ajosta. (siis tietysti vaatii kaskon)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom