nopeet autot..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
N.O.Kummonen sanoi:
Vakiona -60 ja -70 luvulla valmistetut autot eivät parhaimpia mutkissa ole, mutta paritonninen auto saadaan nykyään taipumaan merkistä riippumatta. :)
Totta mutta silti ne jenkit vain painavat yltiöpäisen paljon ja siitä ei vain eroon pääse, ilman mainitsemiasi pieniä muutoksia.

N.O.Kummonen sanoi:
Sitä paitsi tuo mainitsemasi 500 hv 7,4 litraisesta koneesta tulee ulos melkein vakiona.
Esitin asian ehkä hieman epäselvästi, mutta annoin nyt vain esimerkin amerikkalaisesta insinööri-osaamisesta ja siitä, että mikä ihme niillä on vikana jos tehoa saadaan silti yllättävän vähän litratilavuuteen nähden? Nuo lukemat olivat siis myös esimerkkinä ja hatusta heitettyjä.

Ja tuleehan monista 2-litraisista autoistakin tuo 200-300hp ulos melkein vakiona ja teho/paino-suhde on sellainen ettei sitä jenkit hevillä saa kiinni. Hondan S2000,Subaru WRX ja Acura NSX-T tulisi ekana mieleen, niissä kun on kaikissa enemmän ruutia painoon suhteutettuna, kuin esim. Ferrari 360 Modenassa ja Mustang SVT Cobrassa.
Sitäpaitsi lätäkön toisella puolella löytyy WRX Subbeenkin 2.5l stroukattuja turbokäyttöön sopivia lohkoja,ym. herkkuja.

N.O.Kummonen sanoi:
Jos olisi rahaa, valinta olisi mieluiten joku 60-70 luvun vaihteen Chevelle, Camaro tai Pontiac ja siihen tilaisin Chevyn alumiinilohkoisen 7,4 l V8 neliventtiilkansilla ja ruiskulla. Siis suurinpiirtein saman koneen kuin uudessa Corvetessa on mutta 5,7 litran sijaan 7,4 litraisena ja täysalumiinisena. Sitten kromimolyllä runkoa vahvemmaksi ja hiilikuidusta luukut ja kojetaulu ym... :hyper:
Hyväksyn valintasi, sillä minun makuuni kauniita autojahan on tehty juuri 60-70-luvuilla. Sitäpaitsi, kun "vanhaan" Chevelleen vaihtaa C-Kadetin euroversiosta keulapalat+nuo tekn. muutokset, niin se on C-Kadett 7,4 litraisella veekasilla.
Itse meinasin alkaa myös kertoilemaan noista tingel-tangeleista, mutta päätin jättää sen epäolennaisena pois. Huomautan nyt kuitenkin, että mihin unohdit materiaalien valinnoissa titaanin, jos muistit cmolyn ja hiilikuidun?

N.O.Kummonen sanoi:
Vai oikein 3000 heppaa... Mulle riittäis noi 550-600 hv mitä tuosta myllystä helposti sais lyijyttömällä ysivitosella.
Hyvät ihmiset, itse te aloititte... Miksi alkaa neppailemaan vehjettään, jos sitä rahaa nyt kerta leikisti olisi ihan "todella"?
En minä ainakaan tekisi mitään,millään ysifemmalla... Korkeintaan polttaisin vaatekaappiani tyhjäksi rumista vaatteistani. :)

N.O.Kummonen sanoi:
Ruotsissa oli kadulle rekisteröity Camaro, josta irtosi vapaastihengittävänä 1250 hv ilman ilokaasuja. Kaasujen kanssa Dyno rikkoontui jossain 1800 hevosvoiman paikkeilla. Jutun voi tarkistaa V8-Magazinesta. :piis:
Onhan noita esimerkkejä eurovehkeistäkin, mutten ala neppailemaan millään nippelitiedoilla vain Sinun iloksesi.
Ja kun katsoo esim. nykynuorten kuvaa (en väitä että Sinä olet) "nopeista ja upeista" autoista, niin räkä lentää nauraessa...

Hyvä iltasatu joka palauttaa teinit maan pinnalle,oli esim. Gti magazinessa taanoin ollut "600hp Cosworth-Esco ja vielä Suomessa!" Samassa jutussa oli vielä oikein "dynolapuistakin" pienet kuvat...(osaan tehdä samanlaiset vaikka Miccisoftan Paintilla)

Kertokaapa ensimmäiseksi siis, mistä Suomesta löytyy nelivedon pyöriltä mittaava penkki? Jep,semmoista ei ole...
Itse tiedän montakin pajaa, joissa löytyy peruspenkki pahkan mittaamiseen, mutta se on sitten eri asia että mitä sinne Michelineille asti välittyy?

Mutta joo...

Luen V8:sia silti, koska kuten edellä sanoin: Arvostan entisaikojen autoja ja pidän niitä kauniina, ellen suorastaan eroottisina.

Ja kuten sanoit:
N.O.Kummonen sanoi:
Kyseessä on tunne juttu.
Sen minä tiedän, sillä autot eivät ole minulle muuta kuin rakastan/vihaan/rakastan&vihaan, viimeisimmästä hyvä esimerkki tuo ehdottamasi Chevelle. Arvostan viestiäsi, sillä se oli pitkästä aikaa järkevää keskustelua ja ajattelemista kehittänyt lausanto. Näin autonarkomaanilta toiselle, ehkä päätämme meidän osaltamme tähän ja annamme poikain puhua nopeista ja hurjista autoista...Tuoppia otetaan,jos baarissa tavataan? :kippis1:

P.S. Tuohon "starttaus"-tarinaasi liittyen, itse koin oman hurmani kun pääsin ensimmäisiä kertoja rallivehkeiden kyytiin ja mentiin kapeata hiekkaränniä pitkin tiukasti 8- (vai olisiko ollut ekalla kerralla 6?)pistevöissä istuen.

C-Coupé himo jäi kun istuin kerran sellaisen penkkiin, teho/painosuhde oli enemmän kuin kohdillaan, suljettu alue talvella (kovaa lunta ja jäätä) ja kesärenkaat takana+talvigummit edessä.

Tack.

(Oli pakko kun sain tänään ryhmän parhaan numeron Ruåttin kokeesta ja 1-5 asteikolla luokan ainoan vitosen todistukseen).
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jokipoika sanoi:
Kertokaapa ensimmäiseksi siis, mistä Suomesta löytyy nelivedon pyöriltä mittaava penkki? Jep,semmoista ei ole...
Kovasti ainakin 4wd-penkiltä näyttää: http://www.amworks.com/dyno.htm

dyno.jpg
 
Kohta on nopea auto alla
Osallistuin nääs arvontaan:
http://www.tuuri.fi/miljoona_kiitos.html
600hp ja alle 4sek 0-100km/h... ei kyllä ole mikään kovin magean näköinen mutta pakkohan tuolla on ensi kesä ajella (tai ainakin niin pitkään kuin kortti kestää taskussa ) ja pistää vasta sen jälkeen myyntiin, vakuutuksetkin taitanevat olla halvemmat kuin nykyisessä bemarissa :D

Niin, sitä arpa-onnea vaan tarvitaan mutta uskon voittavani tuon. :worship:
 
Tanu sanoi:
Just, ja viel pikkusen isommilla palloilla, putkilla ja lastulla :kuola:
Tai vaikka -98 S4 2.7biturbo quatro !!! Lastulla ja putkilla ~400hp ja väännöt jotai iha... :kuola: :kuola: :kuola: :eek: :itku:

Jep, meidän markkinointijohtajall aon tuollainen, tosin "vain" 330hp viritetty.... Tosin sleepperihenkinen, mutta ne äänet... :kuola:

KElpais perheeelliselle.. On meinaan vielä Avantti.. :thumbs:
 
Jokipoika sanoi:
Anteeksi mitä, nyt ei voinut kyllä jäädä huomaamatta? :rolleyes:

Oletko muuten tiennyt sellaista seikkaa,että kilpa-autot eivät saastuta lähellekkään yhtä paljon,kuin siviili-liikenteen autot?

Jokin aikaa sitten oli polemiikkia eräästä nimeltä mainitsemattomasta suomalaisesta moottoriurheilu-radasta ja sen tuottamista "saasteista". Viherpiipertäjät yrittivät saada radan pois ja epäonnistuivat.
Syyksi paljastui että vieressä rullaava moottoritie tuotti tutkimusten mukaan huomattavasti enemmän saasteita kuin kys. rata on koskaan tuottanut.

Itse avaan suuni kun olen asiasta varma tai lähes täysin varma, mutta mutu-tietoa ei ole koskaan ollut tapana viljellä...
Naurettavaa lässytystä, siis aivan totaalista :anssi: minun mielestäni tuo

kommentti.

Nimim. "Olen kilpa-mekaanikko ja tiimimme auto saastuttaa vähemmän kuin teidän viherpiipertäjien onnettomat ja tehottomat ECO-henkilöautonne."



Kukaan ei kilpa-autoista puhunutkaan vaan nopeista iso moottorisista siviili autoista ja tunnettuhan on se että suurempi tehoiset autot saastuttavat enemmän kuin pienet käkkänät.

Kuten itsekin mainitsit niin juuri nämä siviilihenkilöautot siellä moottoritiellä OVAT suurin saasteiden aiheuttaja. Koko maailmassa. Tämä on fakta.
Kerro mulle mikä on suurempi ongelma maailmassa kuin saasteet?

Äläkä kutsu minua poika viherpiipertäjäksi, en minäkään kutsu sinua tyhmäksi rasvanäpiksi, vaikka oletkin vain tyhjänpäiväinen mekaanikko.
 
Täytyy jatkaa vielä sen verran, että "hyväksyn" kaikki autot, mutta uusista autoista jokapäiväiseen ajoon pidän eniten VAG-konsernin kotteroista. Haaveet kallistuvat sitten kaikelta tekniikaltaan modernisoitujen jenkkien puolelle.

Esitin asian ehkä hieman epäselvästi, mutta annoin nyt vain esimerkin amerikkalaisesta insinööri-osaamisesta ja siitä, että mikä ihme niillä on vikana jos tehoa saadaan silti yllättävän vähän litratilavuuteen nähden? Nuo lukemat olivat siis myös esimerkkinä ja hatusta heitettyjä.

En ala väittelemään asiasta, mutta huomauttaisin, että nuo jenkit joista tässä puhutaan edustavat esimerkkejä -60 ja -70 luvun amerikkalaisesta insinööriosaamisesta. Eivätpä eurooppalaiset tai japanilaiset autot olleet tuohon aikaan juurikaan tehokkaampia suhteutettuna litratehoon.

Toinen huomion arvoinen seikka oli ns. muskeliautojen tuonaikainen hintataso. Lähes kaikilla oli varaa autoon joka suoriutui varttimailista alle 14 s.

Kolmas seikka joka hieman puoltaa amerikkalaisten sen aikaista insinööriosaamista, että jenkkiautoja tuolta aikakaudelta on vielä liikenteessä suhteellisen paljon verrattuna samanikäisiin eurooppalaisiin ja japanilaisiin.

Olen ensimmäisenä myöntämässä, että sen jälkeen eurooppalaiset ja japanilaiset menivät autoinsinööritiedossa amerikkalaisten ohi. Nyt vaikuttaisi siltä, että jenkit ovat pikkuhiljaa oppimassa tämän vuosituhannen autorakentamista.

Sitäpaitsi lätäkön toisella puolella löytyy WRX Subbeenkin 2.5l stroukattuja turbokäyttöön sopivia lohkoja,ym. herkkuja

Tuo jenkkien aftermarket-osien tarjonta lähes merkkiin kuin merkkiin on kunnioitettava. Siellä vois tehdä mitä vaan pelkästään katalogia ruksimalla. ja vielä kohtuullisen halvalla.

Hyvät ihmiset, itse te aloititte... Miksi alkaa neppailemaan vehjettään, jos sitä rahaa nyt kerta leikisti olisi ihan "todella"?

Sitä en tiedä!? Kiehtoo vain ajatus yksilöllisestä kulkupelistä. Kyllä rapakon takaa vain parhaita osia tilaamalla ja töitä ammattilaisilla teettämällä saisi projektiin uppoamaan "helposti" vähän arvokkaamman uuden henkilöauton hinnan. Olisi jotain alla, jota ei voi käydä noutamassa kaupasta.

En minä ainakaan tekisi mitään,millään ysifemmalla... Korkeintaan polttaisin vaatekaappiani tyhjäksi rumista vaatteistani.

No haluaisin täysin katukelpoisen auton, jonka voi tankata missä vaan, ja joka käy nätisti ruuhkassa eikä keitä kesäkuumallakaan. Siksi normaalipumppubensa ja mieto viritysaste.

Kerran oltiin vähän vanhemmalla iällä kaverin -69 mallisella Chrysler 300 avolla leikkimässä. Oli villi fiilis keikkua pari tonnia painavan ja lähes pari metriä leveän laivan vyöttömällä sohvapenkillä, kun miltein 6 m pitkä auto on sivuluisussa kapealla hiekkatiellä ja mistään ei oikein yletä ottaa kiinni. Kumin polttaminen onnistui hyvin myös. Auto paikoilleen ja jalkaa jarrulle, Vaihde D:lle ja lisää kierroksia...

En tee oikeastaan suorituskykyisemmällä autolla kuin nykyinen 1.6 Golfini mitään, koska liikennesääntöjä täytyy kunnioittaa ja liikkua turvallisesti, mutta jutellaan nyt lämpimikseni, jos rahaa olisi...

:kippis1:
 
Jokipoika sanoi:
Mikä siinä on niin jännää, jos jostain 5,7l tai 7,4l V8:sta otetaan joku 500heppaa ulos...Kertokaa, että minullekkin valkenisi joskus tämä ilo?

500hp tuntuu hyvälle, riippumatta mistä se tulee?! Vielä paremmalle jos 300 tulee jo puolikaasulla, eikä heräile ärsyttävällä viiveellä sitten joskus kaasunpainamisen jälkeen.

Jokipoika sanoi:
Onhan se nyt suorastaan säälittävää USA-autoja kohtaan, kun euro+japsivehkeistä saa ruuvattua litratehoa ja teho/paino suhdetta aivan käsittämättömästi jenkkeihin nähden. Vert. 500hp/7,4l = Vajaa 70 ponia/l ja 300hp/2.0l = 150 i-ha-haa/l

Eli litrateho määrää sen, onko kyseessä kova peli? Minä kuvittelin että litrateho määrää sen, kuinka lyhytikäinen auto on, ja kokonaisteho sen, kuka siellä suoran päässä ensin on. Tai jos kerrot minulle vinkit miten viritän autostani (euromobiili) tuplatehot, ilman että käyttöikä lyhenee yhtään, otan vinkit innolla vastaan.

Ja jos litrateho on kova juttu, niin minun 4 tahti moottoripyöräni on aivan hillitön peli. Vaparina +120hv. Ai mitä, ulos tulee vaan 15hv, no harmittaahan se vähän, mutta onneks litrateho on mahtava, se on tärkeintä.

Ja kun tuosta painolegendasta on paljon puhetta, niin muistutetaan nyt vielä, että tuo 300zx twin turbo painaa +1600Kg. BMW M5 painaa vielä enemmän jne. Aika moni jenkki on siellä 1500Kg tietämissä. Mustang 1430kg. Firebird 1500Kg, vette samaa luokkaa. (en vertaa näitä halppisjenkkejä M5seen tai 300zxään kuin painon osalta, kun painot muistan) Vanha ZR1nen sen puoleen pystyy radalla haastamaan saman ikäisen 300zxän ja M5sen milloin vaan.

Ja kyllä ne camaro cupin autotkin taisi nöyryyttää näitä sinun kovasti mainostamiasi 2 litraisia purtiloita, kun tulivat suomeen viime kesänä norjasta ja ruotsista ajamaan, vaikka joka äijjälle rata oli ihan tuntematon.

En väitä että jenkissä olisi ainut totuus, mutta on nuo "eka mutka" valitukset jo aika vanhaa legendaa. Sitten tietysti tilanne on näin, jos verrataan jotain "rata-auto" japsia/euroa johonkin chevellen tapaiseen perheautoon. Haastaja valitaan samasta luokasta, tyyliin ZR1 vs eurosportti.
 
Tuosta ympäristöystävällisyydestä, eikös se niin ole että moderneilla ("siviili") henkilöautoilla ainoa millä on oikeasti väliä on se montako litraa bensaa poltetaan hiilidioksidiksi. Muut töhnät pysähtyy jos ei polttovaiheessa, niin katteihin.

Kisaamista taas on niin vähän, että se ei heilauta mitään mittaria suuntaan eikä toiseen, vaikka yksittäinen auto pukkaisikin paljon töhnää ilmaan per rata-km. Eipä taida olla edes yksittäisissä F1-kisakaupungeissa smogia sen kisan johdosta?

Itse ymmärrän säästö-riisikipot, ymmärrän harrastemielessä tehokkaat autot olivat ne sitten rataa, katua tai kumpaakin varten, mutta en oikein ymmärrä miksi täytyy pukata isoja koneita autoihin joilla ei sitten ajeta aggressiivisesti, kuitenkin iso kone aina välttämättä syö enemmän joka katukilometrillä. Naurettavaa meininkiä ja nimenomaan näitä autoja on helvetisti enemmän kuin sellaisia joita oikeasti käytetään (edes ajoittain) lujaa ajamiseen. Miksi?

Tietysti reservitehosta ei silloin ole vahinkoa, jos se on hankittu niinkuin useimmissa Hondissa eli moottorinohjausta muuttamalla eikä heijastu normaaliajon kulutukseen.
 
Sumppari sanoi:
500hp tuntuu hyvälle, riippumatta mistä se tulee?! Vielä paremmalle jos 300 tulee jo puolikaasulla, eikä heräile ärsyttävällä viiveellä sitten joskus kaasunpainamisen jälkeen.

Eli litrateho määrää sen, onko kyseessä kova peli? Minä kuvittelin että litrateho määrää sen, kuinka lyhytikäinen auto on, ja kokonaisteho sen, kuka siellä suoran päässä ensin on. Tai jos kerrot minulle vinkit miten viritän autostani (euromobiili) tuplatehot, ilman että käyttöikä lyhenee yhtään, otan vinkit innolla vastaan.

Ja kun tuosta painolegendasta on paljon puhetta, niin muistutetaan nyt vielä, että tuo 300zx twin turbo painaa +1600Kg. BMW M5 painaa vielä enemmän jne. Aika moni jenkki on siellä 1500Kg tietämissä. Mustang 1430kg. Firebird 1500Kg, vette samaa luokkaa. (en vertaa näitä halppisjenkkejä M5seen tai 300zxään kuin painon osalta, kun painot muistan) Vanha ZR1nen sen puoleen pystyy radalla haastamaan saman ikäisen 300zxän ja M5sen milloin vaan.

Ja kyllä ne camaro cupin autotkin taisi nöyryyttää näitä sinun kovasti mainostamiasi 2 litraisia purtiloita, kun tulivat suomeen viime kesänä norjasta ja ruotsista ajamaan, vaikka joka äijjälle rata oli ihan tuntematon.
Eiköhän paljon paremmalta tuntuisi 250hp, puolet kevyemmässä autossa? (kärjistys)

Ei litrateholla tietysti itsessään ole mitään merkitystä, vaan painoerolla joka siitä ehkä saadaan aikaiseksi. 300zx:kin on epätyypillisen läski peli, jos katsoo 200sx:ää, MR2 turboa, Impreza GT:tä, vanhempia Evoja, kaikki alle 1300kg, 200-270hp, osa vielä nelivetoja. Kaikki nämä tiettävästi vastaavat hyvin viritykseen ja antavat tehoja 250-400hp vähälläkin rahalla. Minulla olisi sellainen käsitys, että ovat jo vakiona nopeampia radalla kuin hintaluokkansa 1500kg vakiojenkit.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
V8-Magazinessa oli 90-luvun puolivälissä tai loppupuolella artikkelisarja, jossa "pikkurahalla" piristivät jotain 80-luvun lopun Camaroa. Konepuolella tekivät vain pieniä muutoksia, mutta alustan saivat siihen kuntoon, että ajoivat laitteella samoja sivuttaiskiihtyvyyksiä kuin BMW M3:lla ja Porsche 911:llä. Iskarit ja puslat uusiksi, parempi rengastus ja jäykemmät kallistuksen vakaajat.
 
Kusimato sanoi:
(Huom. tämä ei ole paskapuhetta!) Täälläpäin on yksi Diesel-mersu, en tarkkaan tiedä mitä siihen on tehty, mutta joku kolmelitrainen diesel-kone siinä on ja joku bussin/kuorma-auton turbo, tehoista ei varmaa tietoa ole, mutta sen tyyppisiä lukuja olen kuullut kuin ~400 hp/ ~600 nm. Sillä laiteella on voitettu esim.
tämä

jep totta näin joskus siitä myyntiilmoituksen..hp tais olla jotain 10-15ke väliin..malli siis 190 :)
 
:offtopic: Nyt pistän oman likaisen näppini tähän soppaan. Vaikkeivat moottoripyörät oikein liitykkään tähän keskusteluun niin revimpä ne nyt kuitenkin väkisin mukaan.

Jos suorituskyvystä puhutaan ja nimen omaan kiihtyvyydestä niin jopa meikäläisen halpis gixxeri vuodelta miekka ja kilpi (-93) pesee aikas suuren joukon autoja kiihdytyksessä 0-200kmh. Autopuolella taitaa tuo 5s 0-100kmh olla jo aikas hyvä suoritus. No melkein mikä tahansa katupärrä kiskaisee kyseisen pätkän siihen 3,5s. Tosin kuskistahan se on kiinni. Huippuja autoilla toki kerätään yleensä aikas paljon enemmän mitä pyöristä irtoaa. Siis niillä muilla kuin isoäidin kauppakasseilla.

Takaisin aiheeseen. Kyllä porsche 911 kelpaisi mulle. Jotenkin vaan mahtavan näköinen peli ja omaa jo hiukan historiaakin. Germaanit osaavat kyllä muotoilun, tosin eivät vanhat jenkkimuskelit kauas jää.

Älkääkä hyvät ihmiset vetäkö herneitä nenään, se on vaan fakta että pyörät kiihtyy niin paljon kivemmin. :thumbs:
 
Sumppari sanoi:
Tai jos kerrot minulle vinkit miten viritän autostani (euromobiili) tuplatehot, ilman että käyttöikä lyhenee yhtään, otan vinkit innolla vastaan.
No eihä toi nyt voi olla mahdollista, auto kestää sen 50% tehonnoston ilman että osat kuluvat sen nopeammin. Luin jostain virityskirjasta. Vähän kyllä epäilyttää, toi kuiteki on aika paljon, mut riippuu tietty ajotyylistäkin. esim. 150hp --> 225hp. Millää ei oo mitää väliä, koha on kevyt auto ja vitun kovat väännöt!! Eli siis Audi A3 1.8t. Putkella tulee jo +27hp ja lastulla loput ~20hp, väännöt ~300nm. On muutes aikasta kiva peli ja mielestäni jo 200hp riittää!!
 
kusimato sanoi:
Huom. tämä ei ole paskapuhetta!) Täälläpäin on yksi Diesel-mersu, en tarkkaan tiedä mitä siihen on tehty, mutta joku kolmelitrainen diesel-kone siinä on ja joku bussin/kuorma-auton turbo, tehoista ei varmaa tietoa ole, mutta sen tyyppisiä lukuja olen kuullut kuin ~400 hp/ ~600 nm.

Kuulemma savuttaa ihan kivasti tollanen. Mut siinä on kerrankin otettu vanhasta mersun koneesta kunnolla tehoo irti.
 
Tanu sanoi:
No eihä toi nyt voi olla mahdollista, auto kestää sen 50% tehonnoston ilman että osat kuluvat sen nopeammin. Luin jostain virityskirjasta. Vähän kyllä epäilyttää, toi kuiteki on aika paljon, mut riippuu tietty ajotyylistäkin. esim. 150hp --> 225hp. Millää ei oo mitää väliä, koha on kevyt auto ja vitun kovat väännöt!! Eli siis Audi A3 1.8t. Putkella tulee jo +27hp ja lastulla loput ~20hp, väännöt ~300nm. On muutes aikasta kiva peli ja mielestäni jo 200hp riittää!!

Jep. Noi audin koneet on matalaviritteisiä ja audissa on kone muistaakseni edullisemmin päin kuin volkkarissa, joten siitä sai paremmin voimaa irti.
Kunnon välijäähdytin, putki ja chip tuo voimaa riittävästi. Tuo chippaus tosin ei ole halpaa ja lisäksi laiton toimenpide...
Mutta harva muutoskatsastaa tuota lastuviritystä.
Säädettävät lastut ovat siitä hauskoja, että niihin voisi ohjelmoida toisen ohjelman, kun vie katsastukseen. Niin pysyisi päästöarvot kohdillaan.

Lastuviritys vie takuun, jos sitä ei ole hyväksytty.
Ilmeisesti VAG hyväksyy vain tietyt chipit. Esim. noi säädettävät chipit ei kuulu joukkoon...

200 hp ei riitä nelivetoiselle autolle... etuvetoiselle onkin jo aika kova. Nelivetoinen auto niin joku 260-300 on aika riittävä, sillä pääsee jo metsähallituksen puolelle aika lujaa..

Täytyy kuitenkin muistaa, että tuo ahtopaineen nosto rasittaa aina enemmän konetta, esim. tuossa audissa. Vakiona kestää paremmin totta kai.
Mutta 150 hevosta on aika vähän tosta 1.8 T koneesta, kuitenkin 180-190 saadaan suht helposti. Kunhan euroa lyö tiskiin. Merkitystähän tolla kestolla ei ole, jos on vara vaihtaa autoa, 2-3 vuoden välein. Antaa mennä.

Mä kuljen linja-autolla, ne kestää pitkään...
Tosin kerran yhdestä vanhasta linja-autosta hajosi eturengas, kun jäin pois...
Vähän aikaisemmin niin olisi tullut kävelyä jonkun verran enemmän..:D
 
Nail sanoi:
Kuulemma savuttaa ihan kivasti tollanen. Mut siinä on kerrankin otettu vanhasta mersun koneesta kunnolla tehoo irti.

Kyllä se aika ukkospilven jälkeensä jättää, kun polkaisee, ja mitkä äänet! :kuola:

Swhuiiiiihhhwroooonpppiiiuuuuuhhhhswwwiiiiiiiffffsraaaattsss!!Phfiuuuuu!

/me matkii dumppiventtiiliä
 
Tolle audin viritykselle tulee hintaa sellane 40e/hp. On se kyl aika kallista ja koneen vaurioitumisriski kasvaa aina. Ei oikeen kehtaa leikkiä jos sitä rahaa ei niiku oikeesti ole liikaa.. Kusimato, dumppi pitää sellasen "tshhiiiiiiiii" äänen ja bypass "khhoooooooo" äänen..:)
 
Tanu sanoi:
Kusimato, dumppi pitää sellasen "tshhiiiiiiiii" äänen ja bypass "khhoooooooo" äänen..:)

Tai sitten bypassi pitää sellaista swiuuuofofofoiiuusfooffooooo ääntä, kun paine mönkää turpon lapoja vasten. :eek:
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom