Kannattaa tsekata sellainen sivusto, kuin racingflix.com. Sieltä pystyy imuttamaan kyseisiä videoita ilmaiseksi. Tosin täyden nopeuden saamiseksi joutuu maksamaan 5$/kk. Ilman tuota maksua imutusnopeus on jotain 2-5kt-luokkaa.
Joo en jaksanu lukee muuta kun alusta, mutta näyttäis siltä, että täälläkin näitä tuunareita, jotka lukenu ties mistä spoileri-lehdestä näistä 1000heppasista skylinesta sun muista :D
Lukekaas välillä vaikka jotain Hot Rod lehteä tai vastaavaa, saisitte vähän kuvaa nyky jenkkilän oikeesti nopeimmista autoista.
Viime lehden poimintoja: 243Mph/390kmh kulkeva 88'camaro.Äijä joka rakentanu 67' chevellestä radalle(nascar alusta), joka pieksee helposti 300 tuhannen lambot tai 200tuhannen ferrarit, jopa sellaset joita rakennuttu radalle. Tai alle kaheksan sekunin varttimailiin pystyvä 93' camaro (katurenkailla varustettuna) "katu-auto". Jos nyt 7Litran tuplaturboa (2000hp) voi katumoottoriksi sanoa. Tai sitten 9 sekunnin/245kmh 93oktaanisella bensalla kulkeva yhdellä turbolla varustettu nova.
Loppuun vois laittaa hemi faneille ja muillekin linkin mistä voisitte ostaa kunnon moottorin :D http://www.jonkaaseracingengines.com/enginesRJD/815 Mopar.htm
1600heppaa, ahtamattomana :P
nyt vituttaa ku tuli avauduttua
Heh... Ootappas kun pääset kokeilemaan abaut samanlaista takavetoa saatikka nelivetoa :thumbs:
Hieman näkökanta muuttuu ja etuveto tuntuu aika ahdistavalta noin tehokkaana. :(
Puoltakin laiskempana kevyehkö etuvetoinen on hieman rasittava ajaa kovaa, varsinkin radalla.
Jos hankkisin itselleni oikeasti tehokasta autoa, niin en missään nimessä hankkisi etuvetoista. Samalla rahalla kun saa takavetoisen ja hyvällä säkällä nelivetoisen.
Helppo sitä on sanoa, että tehokas etuvetoinen on hyvä, jos ei ole parempaa kokeilllut ;)
Tehokas etuvetoinen on todella veemäinen ajaa VARSINKIN talvella, sohii minne sattuu ja ei saa kiihdytettyä kunnolla sutimisen takia mitä tapahtuu vielä reippaasti yli satasen nopeudesta. Vähänkin painavempi ja tehokkaampi auto on hyvä olla takaveto.
Kyllä vanha Ladakin voi olla mukava jos istuu vain kyydissä. Kerro uudestaan mielipiteesi sitten kun sulla on kortti kädessä ja kokemuksia ratin takaa myös muiden vetotapojen edustajista.
Joo tiiän kyllä että etuveto puskee aika lailla ja olishan taka- tai neliveto tietysti "paljon" parempi, mutta mielelläni tuommosen silti hommaisin.. Sanotaanko ynt vaikka että tuntu ~3l bemari paljon laiskemmalta tuon jälkeen.. Vaikka en siis itse ajanut mutta tyhmempikin sen huomaa
No sittenhän säkin varmaan huomaat, että on aika paljon tehoeroa ihan paperillakin... Eipä tuo etuvetosella ajaminen talvella mitään hauskaa ole vaikka kakkosautossa ei tehoa olekaan kuin 60hv mutta kun se nokka muljuaa ja hakee jatkuvasti paikkaansa. Kyllä tolla bemarilla on juhlavaa ajella kun se menee kun juna. Tosin on autoilla ollut uutena hintaeroakin 64K€.
Seuraavan linkin takana "suhteellisen" kiukkuinen BMW M5 E34 3,8. (1033 hp). Kandee noi videot tsekata, äänet on "huumaavat" tuolla rudskogenin ratapäivillä... aah
No sittenhän säkin varmaan huomaat, että on aika paljon tehoeroa ihan paperillakin... Eipä tuo etuvetosella ajaminen talvella mitään hauskaa ole vaikka kakkosautossa ei tehoa olekaan kuin 60hv mutta kun se nokka muljuaa ja hakee jatkuvasti paikkaansa. Kyllä tolla bemarilla on juhlavaa ajella kun se menee kun juna. Tosin on autoilla ollut uutena hintaeroakin 64K€.
Mistähän sinä noita faktojas revit? 64000€ eroa saab 95 aero 2.3T hirsch sarjoilla ja jollain 6-syl 5-sarjan bemarilla? Ei oo kyllä hintaeroa paljon nimeksikään..
Jooh ei noi, mutta on se yleensä halpaa ottaa jenkki moottorista tehoja irti ilman pelkoa että moottori heti hajois tai voimansiirto. 30-40 vuotta vanhan alustan päivittämiseen menee sitten enemmän rahaa, ellei edellinen omistaja ole vaivautunut, yleisin ei. Jenkeillä ajavilla menee yleensä rahat koneeseen,renkaisiin,bensaan ja kaljaan :D
Esim http://www.jegs.com/ voit katella vähän asiallisempia koneita.
Esim. http://www.jegs.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=210083&prmenbr=361 olisi aika pätevä ja "taloudellinen" täysin uusi kone vanhaan(?) menopeliin. Tohon saa 80heppaa lisää muutamalla halvalla virityskonstilla, jos noi tehot ei ole tarpeeksi.
Ps. Tykkään nopeista autoista valmistusmaahan katsomatta. Vanhoissa jenkeissä viehättää eniten se muskeli-aikakausi, josta harvalla on mitään tietoa siitä minkälaisia autoja silloin valmistettiin. Ja tietenkin Rock'n'Roll.
Tuossa on jo hinta kohdillaan uudeksi koneeksi, vaikka imusarja ja kaasari/ruisku puuttuvatkin.
Ei jenkeistä silti kannata kuvitella autoja saavansa halvalla, vaikka pelkän moottorin voisikin saada. Esim uuden vetten saa jenkeissä liikkeestä karkeasti 34000 eurolla (eli jos vaihdat eurosi taaloiksi ja menet jenkkeihin ostoksille, niin jotain tuota luokkaa on suositushinta). Suomessa samasta autosta pitää kuitenkin maksaa 95500 euroa, eli himpun verran hinta nousee tuossa matkalla. Toki on tullit ja verot, mutta silti. Tossa 34 keurissa oli jo jenkkilän myyjän katteet.
EDIT: hauskana vertailuna voi katsoa mitä maksaa esim. Passatin V6 -malli jenkeissä ja Suomessa. Vaikka miten yrittää, ei Suomessa sama auto maksa edes tuplasti sitä mitä jenkeissä. Vaikka laittaisi yhden 10% tullia väliin.