nopeet autot..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sumppari sanoi:
Jos ottaa aikaa, tai joukossa kilvettömiä autoja, maksaja löytyy ratin ja penkin välistä.

Paljos foobarilla oli aika? ;)

Edit. Lisäyksenä, että vakuutusyhtiöittäin vaihtelee käytäntö, mutta useimmat ilmeisesti korvaavat vahingot, jos kyse on aidosti ajoharjoittelusta, eikä kilpa-ajosta/aika-ajosta. (siis tietysti vaatii kaskon)
Homma tosiaan menee niin, että radalla ei saa ajaa kilpaa eikä aikoja saa kellottaa, jos haluaa normikaskon olevan voimassa. Nykyään tuntuu vaan, että monet vakuutusyhtiöt ovat kiristäneet kantaansa huomattavasti radalla tapahtuvaa ajoharjoittelua kohtaan, ja pykälissä on vaikka minkälaisia lisäyksiä tai korotettuja omavastuita. Kannattaa siis lukea tarkalla ne pienet präntit. Itselläkin lähtee If vaihtoon en kesäksi, ei oikein nappaa minimi 20% omavastuu mahdollisesta ratalipsauksesta! :down:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
seppo-x sanoi:
Tietääkseni tuo juuri menisikin kuorma-autoksi. 3500kg kok.massahan on kuorma-auton raja eli henkilöautoksi tuota ei saisi millään. Jos tuommoisen hakisi jenkeistä muuten kuin muuttoautona, niin ajoneuvoveroa ei tietääkseni tarvisi maksaa (kuorma-autoista ei makseta ajoneuvoveroa),ainoastaan tulli+alv. Esteenä on vain, ettei tuolle dieselmoottorille ole euroopassa tyyppihyväksyntää. Saksasta tai muualta euroopasta jos sattuisi löytymään, niin mitään ylimääräisiä maksuja ei tarvisi maksaa. Ainostaan rekisteröintikulut katsastaessa. Dieselverohan kuorma-autossa olisi myös huomattavasti pienempi kuin henkilöautossa.

-EDIT- Mobile.de:stä näkyi löytyvän muutamia Excursioneja, mutta hintaa on jopa tuplasti enemmän kuin jenkeissä.

mobile.de

Joo, ei onnistu, tulee moottorin jälkeen ongelmia valojen yms. kanssa, kun eivät ole E-hyväksyttyjä yms. Ilmeisesti vuosi -96 on joku maaginen takaraja tässä jutussa ja silloin noita Excursioneja ei vielä kai tehty. Edelleen ihmetyttää se, että muualla EU:ssa saa pöristää tälläisella -> kiitos Soviet Finland
:down:
 
Kuinka kovin nuo Excursionit eroavat Chevyn Suburbaneista. Niitähän täällä kuorma-autoina näkyy vai onko ongelma juuri se, että noita ei saa henkilöautoiksi? Taitaa tuo 3500 kg:n raja olla eräänlainen muinaisjäänne.

Saako kuorma-auto kortin ajaa omalla laitteella ja saako se olla tuollainen Suburban tai vaikka niitä tuplatakapyöräisiä "Duallie" pick-upeja? Luulen, että sellainen olisi henkilöautomaisempana kivempi pyöriteltävä kaupungissa, kuin oikea kuorma-auto.
 
N.O.Kummonen sanoi:
Kuinka kovin nuo Excursionit eroavat Chevyn Suburbaneista. Niitähän täällä kuorma-autoina näkyy vai onko ongelma juuri se, että noita ei saa henkilöautoiksi? Taitaa tuo 3500 kg:n raja olla eräänlainen muinaisjäänne.

Mun mielestä Excursion on isompi, joskus siitä puhuttiin Fordin 'Suburban killerinä'. Hlöautokin voi olla yli 3500 kg, esim joku tuhdimpi Rollssi varmaan painaa sen verran, kysymys lienee vaan minkälaiseksi maahantuoja on sen aikoinaan tyypittänyt. Verosyistä ne mitkä voi helpolla työllä saada kuorkiksi on sitten rekisteröity siihen luokkaan.
 
jitsi sanoi:
Joo, ei onnistu, tulee moottorin jälkeen ongelmia valojen yms. kanssa, kun eivät ole E-hyväksyttyjä yms. Ilmeisesti vuosi -96 on joku maaginen takaraja tässä jutussa ja silloin noita Excursioneja ei vielä kai tehty. Edelleen ihmetyttää se, että muualla EU:ssa saa pöristää tälläisella -> kiitos Soviet Finland
:down:

Eli ainoa mahdollisuus saada tuommoinen suomessa kilpiin on tuoda se muuttoautona. Noh, jospa tässä lähivuosina kävis heittämässä työkeikan jenkeissä niin saisi auton alle ;)
 
Tässä just heittämässä "keikkaa" ulkomailla ja tuontiauton ostoa tekemässä en vaan olis uskonut kuinka vaikea se "oikean/järkevän" auton ostaminen voi olla, kun ei satu olemaan mitään tiettyä (just ja vain se malli ja merkki) kiikarissa... Tällä hetkellä olen käyny ajamassa BMW X5 vm-04 (pettymys) ja 525 sedan vm-04 (ok) seuraavat: Audi A6 -04, Crysler C300 touring, jos muita hyviä ehdotuksia on niin saa heittää, Vähän aikaa täytyy viel ihmetellä jos kuitenkin pystyis venymään BMW 630CiA Coupé tai MB CLS 350, noitten hinnat on kuitenkin aika vitun kovat, mut mut mut ku jumalautakerran täällä vaan eletään !
 
Zone-sarja -42%
werty sanoi:
Tällä hetkellä olen käyny ajamassa BMW X5 vm-04 (pettymys) ja 525 sedan vm-04 (ok) seuraavat: Audi A6 -04, Crysler C300 touring, jos muita hyviä ehdotuksia on niin saa heittää

Riippuu noi hinnat jonkin verran missä keikkaa pukkaa, mutta jos olet USA:ssa keikkailemassa, niin toi C300 Touring on siellä siellä melko edullinen alkaen 21k $.
 
Kerrankin löytyis semmonen kärry suoraan kaupasta , joka lämmittäis mun mieltä:

Linkki

For 2005, Mitsubishi Motors UK took the wraps off the fastest saloon car ever produced by a major manufacturer. Built to celebrate the thirtieth anniversary of Mitsubishi’s entry into the UK market, the new Lancer Evolution VIII MR FQ400 will be built in a limited edition run of just 100 cars, and is available to order now priced £46,999 (approx. $85,000).

This is enough to propel the FQ400 from 0-60 mph in an incredible 3.5 seconds and on to a top speed in excess of 175 mph. It is a performance that even some of the world’s most exotic supercars struggle to match. The £330,000 Porsche Carrera GT, for example, requires 3.9 seconds to sprint from 0-62 mph, while the ultra-exclusive Pagani Zonda needs 3.7 seconds. The BMW M3 – hitherto the benchmark ‘everyday supercar’ – takes 5.3 seconds to achieve the same feat.
 

Liitteet

  • fq400-1.webp
    fq400-1.webp
    2,8 KB · Katsottu: 473
  • fq400-3.webp
    fq400-3.webp
    2,9 KB · Katsottu: 399
  • fq400-5.webp
    fq400-5.webp
    3,6 KB · Katsottu: 415

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
lieska sanoi:
Kerrankin löytyis semmonen kärry suoraan kaupasta , joka lämmittäis mun mieltä:

Top Gear - 2004.12.12 -jaksossa on muuten hyvä esittely tosta autosta. Ilmeisesti radalla pirullisen nopea, mutta arkikäyttöön turhan "karhea" (kytkin, kääntösäde, turbo viive).
 
Saigon sanoi:
Top Gear - 2004.12.12 -jaksossa on muuten hyvä esittely tosta autosta. Ilmeisesti radalla pirullisen nopea, mutta arkikäyttöön turhan "karhea" (kytkin, kääntösäde, turbo viive).

Näin sen saman jakson, siis tietysti , minkälaista autoa haluaa. Mikä tahansa turbo auto puutuu kun lähdet kiihdyttämään isoimmalla vaihteella 50km/h:sta. Jokaisen 400+ hp auton kääntösäde on suuri ja jos ei osaa käyttää kytkintä niin ei sille voi mitään.

Top Gearin Jeremy Clarkson ei kai ole mikään ihmeellinen-ratti-sankari. Hän oli Nürberg-ringillä testaamassa Jaguarin s-type 3.0d -mallia , ennen kun pääse alle 10min rata kierroksiin, hän joutui tahkoamaan rataa 2 päivää. Joku kyseisellä radalla töissä ollut mimmi ajo ekalla yrittämällä samalla autolla 9 m 12s ja samaan hengenvetoon mimmi haukku Jeremy Clarksonin ajo taidot maan rakoon.
 
Joku kyseisellä radalla töissä ollut mimmi ajo ekalla yrittämällä samalla autolla 9 m 12s ja samaan hengenvetoon mimmi haukku Jeremy Clarksonin ajo taidot maan rakoon. Today 10:22

Ei se mikään suurin rattimies kyllä olekaan, mm 5th gearin Tiff Needell on ihan silmällä katsoen huomattavan paljon nopeampi, mutta mielestäni ihan tuossa juontajan roolissa on jeremy aika lailla lyömätön.
Mutta otetaan se huomioon että tuo mimmi oli kiertänyt radan noin 15 000 kertaa...

EDIT: niin toi kiihdytys pienestä nopeudesta ylisuurella vaihteella ei kyllä ollut kovin vakuuttava esitys turboviiveestä ja sen haitoista. Vaihteisto on keksitty.
Vakuuttava esitys aston martinin väännöstä (joku vanhempi jakso) oli kyllä kiihdytys nelosella paikaltaan rajoittajaan, käsisekkarilla 0-100km/h tais olla jotain alle 6, tai muistan tosi väärin...
 
niin toi kiihdytys pienestä nopeudesta ylisuurella vaihteella ei kyllä ollut kovin vakuuttava esitys turboviiveestä ja sen haitoista. Vaihteisto on keksitty.
Vakuuttava esitys aston martinin väännöstä (joku vanhempi jakso) oli kyllä kiihdytys nelosella paikaltaan rajoittajaan, käsisekkarilla 0-100km/h tais olla jotain alle 6, tai muistan tosi väärin...
 
omaa mielttäni on kans aina lämmittäny kaikki 67-72 luvun jenkit.
Erityisesti hemicuda 426 Cid HEMI koneella
Dodge Challenger vm. 70 R/T 428 cidillä
Tietenkin Shelby Mustang GT 500, aaaahhhh
Tai sitte sellanen mahtava SS camaro mikä on yhdellä tutulla, kyllä murisee :)

JOs ei oo semmosten laittoon aikaa, niin sitte pitää varmaan tällänen joskus hakea:
http://autos.yahoo.com/newcars/ford...erview.html;_ylt=AofNP8s_uxiw5gmh0VjhBPnwd78F
hintakaan kun ei mikään järin suolainen olisi..

Tai sitten perinteisempää naapurista saksalaisen virityspajan läpikäyneenä
Saab performance by Hirsch
02JSB214661698A.jpeg

Tuo vielä sedan mallina 2.3AERO Turbolla, 305 hp..

Kotona on normaali 9-5 sedan ja siitä sais kutiteltua 280hp tonnin paketilla..
 
hc-audio sanoi:
Tai sitten perinteisempää naapurista saksalaisen virityspajan läpikäyneenä
Saab performance by Hirsch
Tuo vielä sedan mallina 2.3AERO Turbolla, 305 hp..

Kotona on normaali 9-5 sedan ja siitä sais kutiteltua 280hp tonnin paketilla..

Varmasti helvetin mukavaa ajaa 300 heppasella etuvetosella :rolleyes:

Nimimerkillä: Ei vetele
 
_P_ sanoi:
Ei se mikään suurin rattimies kyllä olekaan, mm 5th gearin Tiff Needell on ihan silmällä katsoen huomattavan paljon nopeampi, mutta mielestäni ihan tuossa juontajan roolissa on jeremy aika lailla lyömätön.
Mutta otetaan se huomioon että tuo mimmi oli kiertänyt radan noin 15 000 kertaa...

EDIT: niin toi kiihdytys pienestä nopeudesta ylisuurella vaihteella ei kyllä ollut kovin vakuuttava esitys turboviiveestä ja sen haitoista. Vaihteisto on keksitty.
Vakuuttava esitys aston martinin väännöstä (joku vanhempi jakso) oli kyllä kiihdytys nelosella paikaltaan rajoittajaan, käsisekkarilla 0-100km/h tais olla jotain alle 6, tai muistan tosi väärin...


Tiffhän on entinen ammatilaiskuski, joka ajoi mm. kisan pari F1:stä joskus 80-luvun alussa. Aivan eri kalibeeria tietysti, mutta kyllä JL on viihdyttäjänä aivan ylivertainen!

Itsellä on FifthGearin ja TopGearin pätkiä koneella reilu 140kpl, sisältäen kaikki tärkeimmät pätkät mitä on tullut ulos. Kannattaa tsekata sellainen sivusto, kuin racingflix.com. Sieltä pystyy imuttamaan kyseisiä videoita ilmaiseksi. Tosin täyden nopeuden saamiseksi joutuu maksamaan 5$/kk. Ilman tuota maksua imutusnopeus on jotain 2-5kt-luokkaa.

Btw, onko kenelläkään mitään hajua mikä on Stigin oikea henkilöllisyys?!
 
Eikös jossain ollut huhu, että alkuperäinen Stig olisi kuollut?

5th Gear ja Top Gear ovat kummatkin loistavia ohjelmia.
Ohjelmat ovat toistensa kilpailijoita, mutta kuitenkin toteutettu varsin erilaisella asenteella. Top Gearista paistaa läpi selkeästi ohjelman "viihteellisyys", eli Clarkson & Co. pääsevät sooloilemaan vapaammin ja esittämään omia henkilökohtaisia mielipiteitään. Varsin hauskoja veikkoja ovat :-D Huvittava oli tuo jakso, jossa yrittivät etsiä hyvää Korealaista autoa :-D Pientä vittuilua :lol2:
Vaikka Jeremy ei ole ihan Tiff:in veroinen rattimatti, niin pakko miehellä olla hieman taitoa tai silkkaa hulluutta. Epäilempä, että harvemmat meistä uskaltaisivat ajaa täysillä noilla superautoilla, taikka kiertää tuota Nürberg-ringiä täysillä. On radalla käyneiden mukaan aika pelottava rata. HIEMAN erilainen, kuin Ahvenisto tai Alastaro... Nopeudet ovat huomattavasti korkeampia ja mutkia ziljoona kappaletta enemmän, jolloin kaikkia ei voi mitenkään oppia päivässä tai kahdessa. Sinne täytyy kyllä joskus päästä polkasemaan :hyper:
Loistavia ohjelmia kumpaisetkin... Harmi, että ei tule täällä TV:stä :(
Onneksi Torrentti laulaa :D
 
Käyppä Kerpele vilkasemassa www.track-challange.com. Sieltä löytyy kaikki Sport Auton tekemät supertestit, joihin kuuluu Nürburgringin ja Hockenheimin lyhyen kierroksen ajat muiden testitietojen lisäksi! Esimerkiksi Carrera GT ottaa Nürburgringin pääsuoralla 294km/h vauhtia..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom