no sleep!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
elikkäs onkos jollain ollut tällaista ongelmaa että jos treenit on mennyt myöhään niin on ollut vaikeaa saada unta tai ei oo saannu unta ollenkaan..? itse tulin eilen salilta joskus siinä 22.30 ja menin punkkaan pyörimään siinä 01.00 ja pyöriminen jatkui varmaan johonkin 06.00 saakka sit sai muutaman tunnin nukuttua mutta aika heikosti.. välillä kyl meinas nukahtaa mut sit säpsähti ja taas alkoi pyöriminen ja alkoi pukata tuskan hikeä ku alkoi vituttamaan aika rankasti.. tää ei oo ensimmäinen kerta ku näin tapahtuu ilta reenien jälkeen tai oikeastaan oleb treenaillu jo pitemmän aikaan näin myöhään.. kuinka kauan kestää kropalla rauhoittua treenin jälkeen?

Snaupteri sanoi:
elikkäs onkos jollain ollut tällaista ongelmaa että jos treenit on mennyt myöhään niin on ollut vaikeaa saada unta tai ei oo saannu unta ollenkaan..? itse tulin eilen salilta joskus siinä 22.30 ja menin punkkaan pyörimään siinä 01.00 ja pyöriminen jatkui varmaan johonkin 06.00 saakka sit sai muutaman tunnin nukuttua mutta aika heikosti.. välillä kyl meinas nukahtaa mut sit säpsähti ja taas alkoi pyöriminen ja alkoi pukata tuskan hikeä ku alkoi vituttamaan aika rankasti.. tää ei oo ensimmäinen kerta ku näin tapahtuu ilta reenien jälkeen tai oikeastaan oleb treenaillu jo pitemmän aikaan näin myöhään.. kuinka kauan kestää kropalla rauhoittua treenin jälkeen?
Kuulostaa hyvinkin tutulta,itse tulee useinkin treenailtua tuossa 22 aikoihin,kun treeni tuntuisi kulkevan parhaiten illalla,mutta varsinkin kofeiinitablettien ja rankan treenin jälkeen tulee vaan pyörittyä sängyssä,kun kroppa käy niin ylikierroksillla,ja kun väkisin yrittää nukahtaa,niin senhän tietää miten siinä käy:curs:

Kroppa käy niin kierroksilla kovan treenin jälkeen, että uni ei tule useaan tuntiin. Itse jos menen nukkumaan 21-22 aikoihin, on treenit yleensä ohi jo 16.30 mennessä ja mitään ogelmia ei ole, mutta jos kävisin salilla vaikka vasta 18-19 paikkeilla, niin takuulla saisi pyöriä vielä tuohon aikaan nukkumaan mentäessä. Eli ihan normaalia tuo on, mita olen kavereiden kanssa asiasta puhunut ja täältä lukenut.

Eilen tuli vedettyä aika kova reeni 19.00-20.30 ja kyllähän se sängyssä pyörimiseksi meni. Tulos: kolme tuntia katkonaista unta ja aamulla pää ihan sekaisin. Iltaisin vaan kulkee reenit paljon paremmin kuin aamulla/päivällä, eikä aikaakaan oo pahemmin käydä päivisin reenaamassa.
Viimeöistä unettomuutta siivitti varmasti vielä se, että illallinen tuli syötyä 23.00 paikkeilla.

Itse en mielelläni treenaa ikinä kello kuuden jälkeen, tällä hetkellä vain työ ja opiskelu on johtanut tilanteeseen missä treenit on lähes aina siinä kello 20:00-22:00. Ja sen kyllä huomaa.

Olen kärsinyt univaikeuksista ennenkin ja tuo myöhään treenailu ei auta yhtään.

Aika hyvä idea on kuitenkin se, että kun alkaa todella vituttamaan kun ei saa unta ei sitten edes yritä. Itse tykkään lukea tai tuijotella kattoa ja ajatella että voihan sitä nukkua myöhemminkin, ei yksi yö mitään haittaa. Sitten saattaa nukahtaakkin. Ja vaikka menisikin myöhään niin aikaisin ylös ( itse herään aina kello kahdeksan) niin seuraavana iltana saa varmasti unta kun väsyttää niin perkeleesti. Se päivä on vaan se tuskanen.

:love:

edit: kaikki tosin menee ihan päivän vittua kun tyttö- tai poikaystävä tuhisee siinä vieressä tyytyväisenä ja sikeässä unessa. Sitten vaan vaihtamaan huonetta, koska sitä ei ole kiva katsella jos itse ei saa unta :p

Joo onhan tuo aika ikävää. Mullakin käy miltei aina niin, että kun on käynyt treeneissä (klo.20-22), niin ei meinaa nukahtaa kun vasta pitkän pyörimisen jälkeen, vaikka olisi ennen treenejä ollut miten väsynyt tahansa.

Käyn yleensä treenaamassa klo22-23 välillä. Treeni kulkee hyvin ja uni tulee kyllä silmään heti kun sänkyyn pääsee. Auttoi varmaan pirusti :)

Kofeiinit nyt kyllä kannattaa heti jättää pois jos tuollaista ongelmaa on eikä muuhun aikaan treenaamaan pääse.

Saunominen treenin jälkeen voipi auttaa, taikka sitten ei. Allekirjoittanut on käyttänyt saunomisen ja yrttikaupan "unilääkkeiden" komboa vastaavissa tilanteissa ja toimii. :)

PriYa sanoi:
Saunominen treenin jälkeen voipi auttaa, taikka sitten ei. Allekirjoittanut on käyttänyt saunomisen ja yrttikaupan "unilääkkeiden" komboa vastaavissa tilanteissa ja toimii. :)

Mulla on viimeinen virhe, mikäli treenaan myöhään, käyn saunassa ja yritän sen jälkeen mennä nukkumaan ---> Ei tule uni millään! :wall: Treenin loppumisen ja nukkumaanmenon välillä tulee ainakin itselläni olla vähintään neljä tuntia. Kroppa vaan käy niin pirun kierroksilla...

joo tää päivä on kyl menny ihan käsille! täytyy vaan muuttaa systeemejä et pääsis jo aikaisemmin salille.. mul loppus just koulu ja ajattelin pitää lomaa joulun yli ja olis hyvä aika reenailla kunnolla, mut ei nyt sit tällanen ongelma et ei saa unta :( toinen syy voi olla myös siinä et vedän muutamat kofeiini napit ennen treeniä ja treenin jälkeen viellä 1000mg c-vitaamiinin ja monivitamiinin palkkarin kanssa. sit viel venyttelin aika intensiivisesti jalkoja pari tuntia treenin jälkeen :) ja sit siitä melkein heti punkkaan.. no huomenna koitan jos pääsis salille jo 15.00-16.00 välillä niin katsotaan mitä tapahtuu. toivottavasti tänään sais nukuttua, raportoin teille sitten miten vaikutti kun mene aikaisemmin salille :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
treenit normaalisti 1930 ja 2100 välissä. saman päivän aikana ei kyllä nukkuminen onnistu, väsyttää kyllä mutta kun sänkyyn pääsee niin puf eipä väsytäkkään enää. saas nähdä miten tänään käy kun treenit oli 1500-1600.

Jos tuota ilmenee vain silloin tällöin, voisi luulla, että ylikunto kolkuttelee ovella? :rolleyes:

Mul sama homma ku erkjetteril... jos treeni loppuu 20 jälkeen ni ei tartte men sänkyyn ennen 2.00... välil vi....aa ihan älyttömästi varsinkin jos tietää et aamul olis tärkeet menoo...

itellä ainaki semmone et jos reenaa myöhään, esim 20 jälkeen, nii ei tasan tule ennen 23 uni vaik miten yrittäs. saunomisesta omalla kohalla huomannu sen, et jos vaik 20 käy saunas, nii melkei turha yrittää saman vuorokauden puolel enää nukahtaa :( mut pärjää silti :) ja onneks salivuoro aina 17-18:30 ni hyvin kerkee rauhottuu :D

Mulla saliharrastus sijoittuu aina ~21.00-23.00 välille. Joskus on nukahtamisen kanssa pieniä ongelmia mutta useimmiten sujuu ihan hyvin. Vaatii vaan pientä keskittymistä siihen nukahtamistapahtumaan, pistän yleensä musaa tulemaan luureista ihan hiljaa ja vaivun jonnekki muihin maailmoihin.

Tuttu tunne, itse kärsin uniongelmista muutenkin, ja iltaisin en voi tosiaan treenata edes seitsemän jälkeen, viisikin tuntia voi mennä ennen kuin rauhoittuu. Saunominen, lämmin suihku, venyttely, hiilihydraatit auttaa unen saamisessa. Kofeiinia ei kannata neljän jälkeen nauttia.

Biologian opettaja koulussa neuvoi, että ruvetaan laittamaan ennen nukkumaanmenoa valoja hämäräks ja esim. jotain rauhallista musiikkia soimaan +yritetään päästä siihen rentoon olotilaan muutenkin...Sillon kropan pitäs ruveta valmistautumaan siihen tulevaan nukkumiseen. Itellä toiminut ihan passelisti, Lene Marlin rox ;):D

Hyvinkin tuttua tuo myöhäisten reenien jälkeinen unettomuus. Nykyään pyrin lopettamaan reenit viimeistään klo 19 niin saa kymmeneltä jo unen päästä kiinni. Onkos muilla muuten samaa ongelmaa kuin itselläni että tulee herättyä joka yö jossain välissä joko ihan muuten vaan tai sitten hirveään kusihätään? Vai nukkuko monikin täysin sikeästi ja heräämättä kellonsaoittoon asti?

Mun treenit venyy pakon sanelemana aina sinne n. kello 19. Aluksi kroppa kävi helvetillisillä ylikierroksilla, kun pääsi himaan siinä 21:00 eikä nukkumisesta tullut mitään moneen tuntiin.
Nytten on jotenkin ilmeisesti tottunut siihen ja uni tulee ihan hyvin. Eilen illalla (n. kello 23:00) vaan menin vetäseen "kevyeksi" iltapalaksi kauhean kasan kanaa ja riisiä, höystettynä raejuustolla ja maitoa ½ litraa. Ei ollut mikään kovin hyvä idea yrittää paikata tuolla iltapalalla päivän syömisiä. Nukkuminen/nukahtaminen menikin sitten ihan reisilleen. Ei tullut lasta eikä paskaa siitä. :jahas:
Edit:
Iron Man sanoi:
Onkos muilla muuten samaa ongelmaa kuin itselläni että tulee herättyä joka yö jossain välissä joko ihan muuten vaan tai sitten hirveään kusihätään? Vai nukkuko monikin täysin sikeästi ja heräämättä kellonsaoittoon asti?
Aika usein joudun ainakin kerran yössä heräämään kuselle. Ei ole mitään kovin hauskaa puuhaa rampata kusella, kun nukkuakin pitäisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom