no sleep!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jaahas, ei uni oo oikeen tullu vielläkään silmään.. Jotenkin jännittynyt ja ahdistava olo, pikkasen on masennustakin ilmassa :( aina kun menee nukkumaan niin alkaa jo valmiiks jännittämään et saakos sitä taas unta ja se ei helpota asiaa ollenkaan vaan sitten se ahdistus vasta alkaakin.. On nyt muutaman viikkoa jatkunut tää huonosti nukahtaminen ja ennekaikkiaan huonosti nukkuminen.. Kävi tässä milessä että taitaa taas olla toi ylikunto iskenyt ku se tekee mulle just tällaisia oireita.. Siksi olenkin nyt treenannu 3 viikkoa kevyemmin eli vedän treenit läpi 60% maksimisarjapaijnoista ja ajattelin tehdä loppuvuoden tollaista kevyempää treeniä.. Normaalisti treenaan 3viikkoa kovaa perus bodireeniä ja sit 4viikko on ns. pumppiviikko ja 5viikko on sitten kevytviikko. Ilmeisesti tarvii kokeilla seuraavan kerran et 2viikkoa perus treeniä ja sit 3viikko olis se pumppi viikko ja 4 olis sitten kevyt. Kuinka kevyt toi kevyt viikko oikeen sit tarveis olla? eiks se riitä et vetää yhden kierron läpi kevyemmin kerran kuukaudessa, eli silloin ei tehdä mitään erikoistekniikoita vaan ihan silleen sika puhtaasit pienemmillä painoilla eli just esim. vaiks toi et pudottaa sarjapainot 60% maksimi sarjapainoista? Itse olen kyl luonteeltani sillainen stressaaja tyyppi et mietin ja pohdin asioita ja viilaan pilkkua, kaiken pitäisi olla just eikä melkein.. Joskus se käy vähän raskaaksi ku treenitkin tarveis mennä aivan täydellisesti eli jos pienkin virhe niin alkaa vituttamaan ja stressaamaan asiaa.. Varsinki ruokien kanssa asia menee joskus todella vaikeaksi ku ruokailut pitäis olla ihan minutilleen ja jos ei niin alkaa sitäkin miettimään ja stressaamaan, ei oo helppoa :D mut minkäs luonteelle teet? Elikkäs kiteytetään yhteen, voiko olla mahdollista että tällainen turha asoiden stressaaminen ja pilkunviilailu + siihen sitten eläimellisen kovaa reeniä laukaista ylikunnon päälle..?

kaivoimpa nyt tämmösen thredin esiin. Ois tämmönen kysymys.

Taustaa: Elikkä oon nyt nukkunu ma- to öinä 5,5-3h/yö eli todella huonosti. Mulle on ihan yleistä et su-ma ja viel ma-ti väliset yöunet jää lyhyiks, mutta harvemmi koko viikkoa huonosti nukun vaikka olenki äärimmäisen surkea nukkumaan. Olen lähiaikoina treenaillu suhteellisen kovaa ja noi kevyet viikot on jääny vähän vähemmälle eli toi ylikunto vois olla aika todennäköinen vaihtoehto ongelmaan. Eikös ylikuntoon viel liittyny nyt myös ilmennyttä ruokahalun puutetta mikä tosin voi johtua myös pelkästä väsymyksestä.

Mitäs ootte mieltä kauan pitäs ottaa taukoo treeneistä jos tämmönen lieväylikunto ois päällä? Tai oisko muita potenttiaalisia syitä unettomuuteen?

Ainiin en treenaa kauheen myöhää eli viim. klo 19 lopettelen treenit.

- kiitos

Mul on kans n.5h unia, vaik ei ylikuntoa. Johtuu valvomisesta,ei malta mennä nukkumaan, ja sit koulu alkaa 8:lta. Univaikeuksia ollut vuosia ja ylikuntoakin aikoinaan mutta se onkin jo eri tarina..Pitäis kai keskittyä "hyvään nukkumiseen" mutta kun tää valvominen on niin kivaa (aina illalla) :rolleyes:

Snaupteri sanoi:
jaahas, ei uni oo oikeen tullu vielläkään silmään.. Jotenkin jännittynyt ja ahdistava olo, pikkasen on masennustakin ilmassa :( aina kun menee nukkumaan niin alkaa jo valmiiks jännittämään et saakos sitä taas unta ja se ei helpota asiaa ollenkaan vaan sitten se ahdistus vasta alkaakin.. On nyt muutaman viikkoa jatkunut tää huonosti nukahtaminen ja ennekaikkiaan huonosti nukkuminen.. Kävi tässä milessä että taitaa taas olla toi ylikunto iskenyt ku se tekee mulle just tällaisia oireita.. Siksi olenkin nyt treenannu 3 viikkoa kevyemmin eli vedän treenit läpi 60% maksimisarjapaijnoista ja ajattelin tehdä loppuvuoden tollaista kevyempää treeniä.. Normaalisti treenaan 3viikkoa kovaa perus bodireeniä ja sit 4viikko on ns. pumppiviikko ja 5viikko on sitten kevytviikko. Ilmeisesti tarvii kokeilla seuraavan kerran et 2viikkoa perus treeniä ja sit 3viikko olis se pumppi viikko ja 4 olis sitten kevyt. Kuinka kevyt toi kevyt viikko oikeen sit tarveis olla? eiks se riitä et vetää yhden kierron läpi kevyemmin kerran kuukaudessa, eli silloin ei tehdä mitään erikoistekniikoita vaan ihan silleen sika puhtaasit pienemmillä painoilla eli just esim. vaiks toi et pudottaa sarjapainot 60% maksimi sarjapainoista? Itse olen kyl luonteeltani sillainen stressaaja tyyppi et mietin ja pohdin asioita ja viilaan pilkkua, kaiken pitäisi olla just eikä melkein.. Joskus se käy vähän raskaaksi ku treenitkin tarveis mennä aivan täydellisesti eli jos pienkin virhe niin alkaa vituttamaan ja stressaamaan asiaa.. Varsinki ruokien kanssa asia menee joskus todella vaikeaksi ku ruokailut pitäis olla ihan minutilleen ja jos ei niin alkaa sitäkin miettimään ja stressaamaan, ei oo helppoa :D mut minkäs luonteelle teet? Elikkäs kiteytetään yhteen, voiko olla mahdollista että tällainen turha asoiden stressaaminen ja pilkunviilailu + siihen sitten eläimellisen kovaa reeniä laukaista ylikunnon päälle..?

en usko että on ylikunto. ihminen pystyy treenaamaan kohtalaisen kovaa kohtalaisen pitkään. tosin kun et oo nukkunu, niin voi kyllä sekin aiheuttaa ylikuntoa. mutta itellä oli joskus ihan samanlainen olo. masensi, salilla jumis painot 1 vuoden samoissa. mutta syynä tais olla unettomuus ja stressi. meni muijan kanssa poikki ja alotin heti uuden ( <--- syy miks meni poikki :D ) suhteen. meni noin puoli vuotta ja sitten alko tulla unisilmään paremmin. eli itse elin noin 1,5 vuotta unettomuudessa. ehkä enemmänkin. nyt nukun toisessa huoneessa ( pikkuveli kuorsaa, osa syy unettomuuteen ) ja meen samoihin aikoihin nukkumaan, herään samoihin aikoihin, viikonloppuisin yritän mennä nukkumaan aikasemmin ja herätä aikasemmin. voin sanoo että, se miettiminen on ihan perseestä. se on varma keino että ei saa unta. sun pitää miettiä enemmänkin plaseboa. eli otat vaikka luonnontuote + sauna kombon. ja sitten mietit ja oikeesti ajattelet, että nyt saan unta koska olen väsynyt ja rentoutunut saunassa. ja sitten kun otat tabut, niin mietit, että nyt saan unta koska nää tabut rentouttaa ja auttaa mut uneen. joskus mulla oli sillein, että jos yksikin yö tuli nukkuttua huonosti ( suurin osa kumminkin tuli ) niin olin niin vittuuntunut, väsynyt, ja sellanen kylmä polte jaloissa ( tulee aina kun on nukkunu huonosti ) oli aina. nyt kun on rytmi saatu ja muutenkin elämä menee ilosemmin, niin parikin yötä nukuttuna jotain 6-7 h niin ei tee pahaa. ennen oli niin paska olo tollasen yön jälkeen. ja nyt viikonloppuisin väsyttää jo klo 24, ennen väsytti joskus klo 02. että pitää antaa aikaa että se rytmi tulee, ja treeni tietenkin kannattaa pitää kohtalaisen matalla teholla, jotta ei pääse ylikunto tulee. tosin joskus voit kokeilla kunnon rääkkiä 5 teen tai kahvin jälkeen salilla. ja sitten tietenkin lopettaa treeni päivällä, jotta illalla olin väsyny. tämä kannattaa kokeilla viikonloppuna. ja mieti, MIKSI MINULLA VOISI OLLA UNETTOMUUTTA! itse suosin pohdiskelua, koska jos tietää mikä vaivaa, niin tekee kaiken sen eteen, jotta se ei vaivais. stressi pois, unettomuus pois, parempi fiilis tilalle!
sori tästä pitkästä ei järjestetystä tekstistä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom