no sleep!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulle tulee treenistä ihan rento ja raukea olo, uni tulee vaikka heti kun vaan pääsee kotiin. Ei haittaa kofut/tauriinit/guaranat ennen treeniä, aina pystyy vaipumaan kivaan uneen iltatreenin jälkeen. Toisaalta, kahvia menee aika reilusti..

Ikävä kyllä mulla on sama vika... Eilen menin klo 22 sänkyyn ku väsytti, mut vielä klo 02 olin hereillä !!! :)

Sit taitaa olla sama juttu jos syö aika tukevasti illalla klo 21-22 nii uni ei tuu ihan samantien, vai oletteko samaa mieltä ?! :)

salilla tulee käytyä 18.00-20.00 maissa ja unen saaminen menee 11-1 väliin. sitä ennen ei unta saa millään vaan tulee pyörittyä ja hikoiltua.

Käy jos treenannut liian myöhään tai paljon :( On tosi ikävää kun ei tule uni ja tietää että aikainen herätys.

kallionkunkku sanoi:
Sit taitaa olla sama juttu jos syö aika tukevasti illalla klo 21-22 nii uni ei tuu ihan samantien, vai oletteko samaa mieltä ?! :)
Juu, mulla ainakin näin myös että jos vähän ennen nukkumaanmenoa syö reilun puoleisesti niin kyllä sitä hetki jos toinenkin sängyssä pyöritään :D

Monenko aikaa porukkaa vetää viimesen palkkarin ja rypsärit? Mulla ei uni tule jos heti sen jälkeen yritän nukkua.

Nyt on aika "no sleep", kun yötuurissa ollaan..onneksi viimeinen yö. Yötuurien aikana/jälkeen tulee treenit aloitettua n.klo 17.30-18.00 (herään pikkasen ennen klo 16.00 ja nopeeta hiilaria+prodet naamaan heti).

-nyt tosin on niin veto poissa, et Pe treenit siirtyy la tai jää väliin.

Vuorotyön takia muut treeniajat on about:
aamuvuoron jälkeen heti n.klo 14-15.00
ennen iltavuoroa n. klo 10.30

Iltaisin vedän jogurttia/rahkaa/protskujuoman ennen nukkumaan menoa, ei haittaa unia. Kova treeni illlalla varmasti vaikeuttaa unta, tullut joskus kokeiltua.

Tuttu juttu..
Kroppa käy vähän ylikierroksilla kovan reenin jälkeen..
Mut kyllä se mulla jo n. 2 tunnin pyörimisen jälkeen uni tulis (mikäli treeni olis menny myöhäseks ja melkein samantien nukkumaan)

Onkos muilla sellaista ongelmaa että herää keskellä yötä eikä nukuta enää pätkääkään. Viime yönä heräsin viideltä ja pitihän sitä aamuseiskaan pyöriä sängyssä. Sitten viimein nukahdin ja kello soikin melkein saman tien :curs: .
Nukkumaan menin puoli yhdeltä, että ei siitä pitäisi kiinni olla.

D.Yates sanoi:
Onkos muilla sellaista ongelmaa että herää keskellä yötä eikä nukuta enää pätkääkään. Viime yönä heräsin viideltä ja pitihän sitä aamuseiskaan pyöriä sängyssä. Sitten viimein nukahdin ja kello soikin melkein saman tien :curs: .
Nukkumaan menin puoli yhdeltä, että ei siitä pitäisi kiinni olla.

Vähän turhan usein käy näin, pitäisi varmaan vaan nousta ja lähtee duuniin kun on liukuva työaika. Nukkua sitten vaikka päikkärit kun pääsee aikasemmin himaan. Tuo on nimittäin niiiin ärsyttävää kun sitä varmasti torkahtaa aina senverran että sitten ei tahdo silmät auki pysyä kun se kello soi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuttu tunne... Vanhemmiten vielä kun on pitänyt alkaa venyttelemään vähän niin tuppaa menemään helposti puolilleöille ennen kun sitä on taas sämgyssä. Siinä sitä sitten Sven Hasselin kanssa yleensä vähän soditaan tunti tai pari ennen ku tarvii alkaa unosille.

D.Yates sanoi:
Onkos muilla sellaista ongelmaa että herää keskellä yötä eikä nukuta enää pätkääkään. Viime yönä heräsin viideltä ja pitihän sitä aamuseiskaan pyöriä sängyssä. Sitten viimein nukahdin ja kello soikin melkein saman tien :curs:
Joo tuttua on. Yleensä uni kuitenkin tulee nopeaa takaisin, muttei aina. Varsinkin jos on seuraavana päivänä jotain jännää luvassa niin olo tuntuu todella virkulta keskellä yötä.
:offtopic: Kun lopetin röökinpolton niin heräsin aina joskus kolmelta yöllä ja pulssi oli aina silloin sadan pintaan. Se jos mikä vie yöunet. :D

Iron Man sanoi:
Onkos muilla muuten samaa ongelmaa kuin itselläni että tulee herättyä joka yö jossain välissä joko ihan muuten vaan tai sitten hirveään kusihätään?

Joka yö,tuo on ihan normaalia.

oon varmaa poikkeus, mut mulla tule uni parhaiten jos oon treenannu vähän myöhempään. jotkut sanoo et ei saa unta jos syö paljon, mut jos mä syön itteni kurkkuu myöten täyteen just ennen nukkumaan menoo nii tule oikeen makosat ja hyvät unet.

tarzani sanoi:
oon varmaa poikkeus, mut mulla tule uni parhaiten jos oon treenannu vähän myöhempään. jotkut sanoo et ei saa unta jos syö paljon, mut jos mä syön itteni kurkkuu myöten täyteen just ennen nukkumaan menoo nii tule oikeen makosat ja hyvät unet.

Kunnon hiilarimättö ennen nukkumaanmenoa ja uni maittaa! Ja riippuu tosi paljon myös treenistä että väsyttääkö se vai piristääkö, tietty.

Omat treenit on noin 20.00.. Siinä noin vajaan tunnin treenit ja suihkun/saunan kautta kotiin. Himassa syön jotain tukevampaa noin 22.30 (yleensä kanaa/tonnikalaa ym. lihaa, raejuustoa ja jotain hiilaripitoistakin menee mukana, usein vielä vähän rahkaa tohon jälkiruoaksi).

Tuon setin jälkeen menen nukkumaan noin klo 24.00 ja kuuntelen siinä pari biisiä musiikkia ja nukahdan suht nopesti ja helposti. Treenin ja ruoan jälkeen uni tulee mulle hyvin helposti. On sellainen kiva hieman väsynyt ja kylläinen olo, niin on mukava nukahtaa ja herätä aamulla syömään ..

Magnesiumilla tuppaa olemaan unettava vaikutus. Ei varmaankaan päde kaikkien kohdalla mutta minulle ainakin uni maistuu kun iltasella heittää tabut naamaan. :zzzz:

Ainakin mankku vähentää öistä lihasten nykimistä, mitä voi seurata iltatreenistä.

Tyypit, jotka ette saa unta iltatreenin jälkeen, kokeilkaapa mennä ennemmin ajoissa nukkumaan ja sitten aamulla treeneihin ennen töihin/kouluun menoa, esim. klo 6:00. Itelläni toimii loistavasti, iltatreenit taas on aivan surkea vaihtoehto kun muutenkin oon huonouninen likka ja heräilen yöllä jatkuvasti, etenkin kun on kreatiinitankkaus niin 3.12 pissahätä... :D

niin ja ne iltatreenit vasta pissittäiskin yöllä, kun o tullut juotua vettä ja otettua palkkarit sun muut ja aineenvaihdunta pyörii kovilla... Kun aina treenin jälkeen pissattaa monta tuntia jatkuvasti:D

Niinhän se on että treenin jälkeen kroppa käy ylikierroksilla. Toisaalta taas joskus kovan treenin jälkeen kroppa on niin kärsinyt että on oikeasti vaikea pysyä hereillä seuraava tunti. Sitten palkkarin himailemisen jälkeen tietysti piristyy ja uni ei todellakaan tule seuraavaan 3-4 tuntiin. Silloin kuin treenit on venähtänyt iltaan ja nukkumaan pitäisi kuitenkin mennä teen itse niin että menen sänkyyn ja jos uni ei tule heti niin sitten ei tule. Silloin vaan makoillaan sängyssä hissukseen ja annetaan kehon levätä jokatapauksessa. Samanlainen lähestymistapa ongelmaan oli aikoinaan mm. Gary Strydomilla kun äijä reenaili aina tosi myöhään illalla ja piti kuitenkin herätä aamulla ajoissa vuolemaan lisää tuohta. Pahinta mitä tossa tilanteessa voi tehdä on alkaa stressaamaan siitä ettei nukahda, koska silloin se uni ei ainakaan tule.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom