No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Kosmetiikassa kova sana on: ainesosaluettelo, vaikkei ite olisikaan (ehtinyt) testata ko. tuotetta, niin voi jo vähän sen perusteella sanoa, mitä vaikutusta sillä, jos asiaskas ehdottaa tietynlaista tuotetta tms. :) Voi, kun ihmiset tietäisi mitä siellä purkissa välillä oikeasti on niin hämmästyisivät!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ne on helvetin rumia, yksinkertaista :)

Nykyihminen on kyllä niin saatanan nössö. Tarvitaan jotain superkemikaaleja, että saadaan kaikki mahdollinen lika irti. Jos sitä likaa ei silmillä tai koskettaessa huomaa, niin se on kyllä ihan sama saako jollain kanebon pukinspermageelillä vielä likaa pois naamasta/hiuksista/kropasta.
Ihan simppelisti naama tuntuu paremmalta kun se on kosteutettu, ei siinä sen kummempaa ole ja kun päälle lyödään vielä hoitava vaikutus, niin mikäs siinä. Sun mielestä se on nössöä, mun mielestä sulla on vain vitun huono itsetunto. Laita kuvas tänne, niin saadaan vastaus kaikkeen sun kritiikkiin.

Kyllähän Halo sunkin lookki on muuttunut radikaalisti kun aloit tähän shampoottomaan ja muotoilutuotteettomaan elämään. Pistä vierekkäin Pakkotoiston venyttelyopas ja uusin Probody. Pienellä muutoksella tuli ikää lisää vuosia, vaikka edelleen toki olet aina nätti kuin possu pienenä, ei sillä siis. Toki leikkaus on eri, joten sekin voi antaa kuvan radikaalista muutoksesta.

Radikaalein muutos on hiusten leikkaus, joka nyt johtui yksinkertaisesti siitä, etten halunnut enää vaalentaa hiuksia, vaan halusin kasvattaa oman värin näkyviin. Vaihtoehtona oli joko saatanan ruma juurikasvu tai leikkaus, ja valitsin jälkimmäisen. Ei tämä mustakaan nyt kaunein mahdollinen kampaus ole, mutta kyllä mulle lyhyetkin hiukset sopii. Ko. kuvissa kampauksen malli oli valitettavan ylikasvanut, esim. FastTV:lle tehdyissä haastatteluissa näkyy jo siistimpi fleda. Uusin ProBody on muutenkin vähän huono esimerkki, kun en ehtinyt ajanpuutteen takia laittautumaan samalla tavalla, kuin normaaleita kuvauksia varten. Kuvankäsittelystä en nyt toki ymmärrä yhtään mitään, mutta varmaan venyttelyoppaan ja ProBodyn kuvien käsittelytkin jotenkin erosivat toisistaan? Täytyy kyllä sanoa, etten jostain syystä (liian vähän meikkiä, ilmeet ei osuneet kohdalleen tms) ollut oikein edukseni lehden kuvissa, ja sain salillakin kommenttia, etten näyttänyt niissä itseltäni.

Mummottumisella meinaan juuri tuota huolitellun lookin pois jättämistä ja se kertaantuu sitten kun aletaan pukemaan hampusta tehtyjä vaatteita, johon se primal-juttu lopuksi sitten johtaa.

Ihan samanlaisia vaatteita täällä käytetään edelleen, mutta täytyy myöntää, että esim. korkokenkien käyttämistä olen vähentänyt. Tämä nyt on varmaan just sitä mummottumista, ja tosi mielelläni käyttäisinkin enemmän korkeita korkoja kun niistä tulee niin naisellinen fiilis, mutta jalkojen terveys menee valitettavasti mulla ulkonäön edelle. Käytin yhden kesän ahkerasti korkkareita, ja kehitin itselleni vaivaisenluun alun. Mulla on liikkuvaisempi ja terveempi (joskin vähemmän naisellinen tai siisti) olo barefoot-kengissä, ja käytän duunissakin tylysti vaan villasukkia kenkien sijasta. Kun tilanne sitä vaatii, laitan toki korkkarit jalkaan ja kärvistelen niillä, mutta muuten suosin kyllä kenkiä, jotka antavat jalan olla niin kuin kenkää ei olisikaan. Olisi tietty helvetin siistiä näyttää joka päivä älyttömän hyvältä, siistiltä, laittautuneelta ja naiselliselta, mutta olosuhteiden vuoksi pitää valitettavasti joskus tehdä niitä kompromisseja mukavuuden ja ulkonäön välillä.

Samanlaisista syistä olen alkanut "luomuilemaan" muissakin jutuissa; vaihdoin esim. käsisaippuan paljon hellävaraisempaan luomupalasaippuaan ihan siksi, että normisaippua kuivattaa käsistä ihan saatanalliset korput. Onko nämäkin jutut susta vääränlaista "luomuilua"/mummottumista vaikka millään luomutekijöillä ei välttämättä olisi asian kanssa mitään tekemistä, vaan juttu olisi puhdasta mukavuudenhalua ja oman terveyden parantamista?

Kuvankäsittelyssä on toki eroa senverran, että värit ovat venyssä huomattavasti raikkaammat, joka voi valehdella masentavan värisiin salikuviin. Mut joo, takaisinhan ne hiukset kasvaa ja sitten uutta settiä, niin homma taas ok, vaikka siis nätti malli olet vaikka muovikassi päässä, en siis sillä sanonut.

http://ostolakossa.blogspot.com/2010/04/ole-tarkka-ota-pirkka.html
Olen aika saletti että blogin kirjoittaja tietää kosmetiikasta vähän enemmän..
No tuohan nyt ei tuossa vertaile parempiin, vaan tykkää vain Pirkasta.

Teeppä Jepu mun mieliksi testi joskus, kun ostat Stockalta jotain, niin pyydä Shiseison miesten sarjan cleansing foam testeriksi. Koitappa kerta ja sit ihmettele kauanko se testeri kestäisi kun mietit miten pienellä määrällä se puhdistaa tehokkaammin kuin mikään aikaisemmin koittamasi. Ehkä sit hiffaat mitä tarkoitan. Siihen saakka, PIRKKA ON POP! Sukkahousuistakin saa maskin!

Koita joskus jotain puhdistajaa, niin ehkä sitten tajuat, ettei se vesi öljyä pois ota. Vai onko sun lärvin rasvat jotain mystistä muotoa, että se huuhtoutuu vedellä tuosta vain?
Miksi ne ihon luonnolliset rasvat pitäisi poistaa naamasta? Sen takia, että sitten voi laittaa purkista keinotekoista rasvaa tilalle? En oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Tuo johtaa ihan vastaavaan kierteeseen kuin hiusten peseminen shampoolla.

Miksi ne ihon luonnolliset rasvat pitäisi poistaa naamasta? Sen takia, että sitten voi laittaa purkista keinotekoista rasvaa tilalle? En oikein ymmärrä tuota logiikkaa. Tuo johtaa ihan vastaavaan kierteeseen kuin hiusten peseminen shampoolla.
Ei nyt kuitenkaan taida olla ihan samaa rasvaa jossain kosteusvoiteessa kuin ihosta läpi puskeva :D Sä oot skidisti kuutamolla.

Meinaatko, että se kosteusvoiteen rasva on iholle jotenkin parempaa kuin se ihon luonnollinen rasva?
Juuri niin, ihon kosteustasapaino on eri asia kuin pinnalla lilluva rasva. Vai koska viimeksi olet kuullut, että kosteusvoide aiheuttaisi finnejä? Rasvainen iho yleensä voi oireilla finneinä, mustapäinä ja muina ei-toivottuina oireina. Se rasvainen iho pitäisi puhdistaa päivittäin ja kosteuttaa rasvaiselle tai sekaiholle sopivalla kosteusvoiteella, tällä saa rasvaisuutta vähennettyä välittömästi. Kasvovedellä taas saa balansoitua ihoa, jonka jälkeen se kosteutus on todellakin paikallaan.

Luonnontuotteet sopii tähän ihan passelisti myös, jos nyt ei synteettisiä halua käyttää. Hajusteet ainakin on minimoitu luonnonkosmetiikassa. Tommoiseen peruspuhdistukseen ei mene aikaa kuin se minuutti, sama homma kun perään läppäsee kosteusvoiteen. Kun vielä kesällä aurinkosuojaa iholle, jos aikoo kärvistellä terassilla, niin ei kamalan metsässä olla.

Ihan simppelisti naama tuntuu paremmalta kun se on kosteutettu, ei siinä sen kummempaa ole ja kun päälle lyödään vielä hoitava vaikutus, niin mikäs siinä. Sun mielestä se on nössöä, mun mielestä sulla on vain vitun huono itsetunto. Laita kuvas tänne, niin saadaan vastaus kaikkeen sun kritiikkiin.

Kyllä minäkin käytän joskus esim. Aqualan L-voidetta jos on tarvetta. Tarkotin lähinnä sitä, että pitää käyttää jotain superpuhdistajia ja rasvoja, jotta pystyy olemaan ja elämään. Ei kaikkea rasvaa ja likaa tarvi raapia pois, varsinkin jos sitä ei edes silmin tai koskettamalla havaitse. Itsetunnossa ja ulkonäössäni ei ole mitään vikaa. Komeampi olen kuin sinä, ha ;)

Teeppä Jepu mun mieliksi testi joskus, kun ostat Stockalta jotain, niin pyydä Shiseison miesten sarjan cleansing foam testeriksi. Koitappa kerta ja sit ihmettele kauanko se testeri kestäisi kun mietit miten pienellä määrällä se puhdistaa tehokkaammin kuin mikään aikaisemmin koittamasi. Ehkä sit hiffaat mitä tarkoitan. Siihen saakka, PIRKKA ON POP! Sukkahousuistakin saa maskin!

Aika saatanan pitkään saa Shiseidon tuote kestää, että se päihittäisi esim. Pirkan puhdistajan. Hintaero on varmaan kymmenkertainen ja ei varmasti kestä kymmentä kertaa pidempään. Tuskinpa edes kahta kertaa pidempään.

Pirkka-tuotteethan ovat monesti tunnettujen valmistajien tekemiä, mutta ne ovat halpoja, koska ovat tavallaan brändittömiä. Pirkka ilmoittaa vain osassa tuotteista valmistajan, koska muuten kuluttajalle tulisi pieni wtf-fiilis. Miksi hän ostaisi tunnetun merkin tuotteen, kun täysin saman tuotteen saisi Pirkka-brändin alta...

Eli säkään et ole koittanut. Ei tässä jaksa enää vänkää. Nää kaksi selittää ja selittää, mutta kummallakaan ei ole käytännön kokemusta. Hakekaa testeri, ne ei maksa mitään. Olihan tuolla jo Pakkiksen heteroketjussakin jengi koittanut ja antanut palautetta, että kyllä vain on vähän vitusti parempaa. Se on ihan fyysistä mitä voit sillä huomata, ei siihen voi tinkaa vastaan. Ja Shiseido ei ole sama asia kuin Pirkka, usko pois. Tää menee aivan absurdiksi lässyttämiseksi kun heitellään mutuja hatusta.

http://ostolakossa.blogspot.com/2010/04/ole-tarkka-ota-pirkka.html
Tälleen nyt offtopicina. Olen aika saletti että blogin kirjoittaja tietää kosmetiikasta vähän enemmän.
Ja niin kuin joku tuossa jo sanoikin, se INCI-lista on aika kova sana.

Hyvää settiä tuolla blogissa muutenkin. Käyttäjä näimmä testannut tuotteita aina Estee Lauderista Pirkkaan, ja silti kehuu myös Pirkkaa. Eikai se niin paska voi olla sitten? :)

Mitä muuta eroa on Shiseidon ja Pirkan tuotteilla, kuin hinta? :D

Täytyy kyllä sanoa näistä halpismerkeistä, että esim. Lumenella on taso laskenut kuin lehmän häntä. Järkyttävää kuraa noi arctic-sarjan tuotteet varsinkin. Kosteusvoiteesta saa muuta kuin silikonia naamaansa. Tosin se hajusteeton silmänympärysvoide on ihan ok.

Itse olen perheestä missä syrra ja mutsi tiesi kosmetiikan ja ihonhoidon päälle. Tässä naamassa on ala-asteen lopusta ammattikoulun loppuun käynyt siis muutama eri voide, puhdistaja ja balsami. Helposti enemmän kaikkea mitä vaikka Mike on sinne naamaan ehtinyt jo tunkea. Paras kombo ikinä joka on tarpeen tullen pitänyt naaman puhtaana ja kosteana on apteekin Acnexi ja joku perus mattapinnan jättävä kosteusvoide. Niitäkin on kokeiltu aika paljon ja mitään eroa en pahemmin niissä ole huomannut. Kunhan vain jättävät mattapinnan iholle.
Nykyään en käytä muuta kuin myös apteekista saatavaa Sebamediä naaman pesuun ja rasvaa ei ole tarvinnut käyttää myöskään pitkään aikaan. En tiedä miksi, mutta ei ole iho vaan kuivunut, että kokisin tarpeelliseksi säännöllisesti käytettynä. Ehkä kerran parissa kuukaudessa tulee silti käytettyä. Kesällä toki aurinkorasva on eri asia. Lopputulos on kuitenkin se, että en vaan näe mitään tarvetta tuhlaa rahaa näihin jopa todella kalliisiin tuotteisiin kun iho on nytkin täysin samanlainen kuin siihen aikaa milloin noita tuotteita käytin. Tai sitten se pysyy vielä hetken tälläisenä käyttöhistorian takia ja parin vuoden päästä näytän muumiolta.

Huomenna tulis viikko täyteen pelkällä vedellä. Rasvotus EHKÄ vähän asettumassa, mutta sunnuntaina olisi tuo äitienpäivä, enkä kehtaisi mennä isovanhemmille kylään sen näköisenä kuin olisin sammumnut voimariinirasiaan. Eli oliski jollain jotain vinkkejä? Soodapesu? Pitääkö sen jälkeen tehdä etikkahuuhtelu? hm.

Itse olen perheestä missä syrra ja mutsi tiesi kosmetiikan ja ihonhoidon päälle. Tässä naamassa on ala-asteen lopusta ammattikoulun loppuun käynyt siis muutama eri voide, puhdistaja ja balsami. Helposti enemmän kaikkea mitä vaikka Mike on sinne naamaan ehtinyt jo tunkea. Paras kombo ikinä joka on tarpeen tullen pitänyt naaman puhtaana ja kosteana on apteekin Acnexi ja joku perus mattapinnan jättävä kosteusvoide. Niitäkin on kokeiltu aika paljon ja mitään eroa en pahemmin niissä ole huomannut. Kunhan vain jättävät mattapinnan iholle.
Nykyään en käytä muuta kuin myös apteekista saatavaa Sebamediä naaman pesuun ja rasvaa ei ole tarvinnut käyttää myöskään pitkään aikaan. En tiedä miksi, mutta ei ole iho vaan kuivunut, että kokisin tarpeelliseksi säännöllisesti käytettynä. Ehkä kerran parissa kuukaudessa tulee silti käytettyä. Kesällä toki aurinkorasva on eri asia. Lopputulos on kuitenkin se, että en vaan näe mitään tarvetta tuhlaa rahaa näihin jopa todella kalliisiin tuotteisiin kun iho on nytkin täysin samanlainen kuin siihen aikaa milloin noita tuotteita käytin. Tai sitten se pysyy vielä hetken tälläisenä käyttöhistorian takia ja parin vuoden päästä näytän muumiolta.
Apon kamoissa on myös yleensä tuotekehittelyssä keskitytty muuhunkin kuin duunaamaan mahdollisimman halpa tuote. Siellä on ihan tutkittua tietoakin takana.

Juu apteekista löytyy hyviä tuotteita usein. Eikä niitä tartte metsästää kun lähin apteekki on kiven heiton päässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom