No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeilin tuota ilman shampoota juttua noin 3 viikon ajan, kun sai tuo Halo ylipuhuttua ;). Ekan viikon jälkeen huomasi että pakko on pestä shampoollakin välillä, kun käyttää hiusvahoja päivittäin. 2 kertaa viikkoon pesu shampoolla on ihan ok ja shampoota voi käyttää vähemmän kuin ennen, mutta vesipesu silti ehdottomasti päivittäin. Sitä en ymmärrä kun nää elämäntapaintiaanit jättää kokonaan letin pesemättä, sehän on vitun kiva kun tukka on kun huoranperse, takussa ja tahmee.

Mä huomasin nyt, että mulla on todellakin se raja siinä noin kolmessa viikossa, siihen asti voi olla ilman shampoota. Ja sittenkin pesen vain todella laimennetulla shampoolla. Muotoilen kuitenkin iteki hiukset päivittäin niin jää niihen aina vähän jäämiä vaikka miten hinkaa vedellä. Ajattelin hommata nyt jonkin suht hellävaraisen syväpuhdistavan shampoon, jolla sitten pesisin 2-3 viikon välein. Mutta olen kyllä tosi onnellinen että kokeilin tätä :)

Ennen pesin hiukset kerran päivässä (satunnaisesti jopa 2 kertaa). Nyt tämän ketjun "innoittamana", olen pessyt noin 2 kertaa/viikko ja kuula sekä hiukset voivat kyllä paremmin. Tämä ei tosin itselleni ollut sinäänsä mikään yllätys.

Samaan lopputulokseen olen minäkin tullut. Ennen shampoopesin ja käytin muotoilutuotteita joka päivä. Nykyään pesen shampoolla 2-4 päivän välein, riippuen letin rasvaisuudesta, ja käytän huomattavasti vähemmän shampoota joka pesukerralla kuin mitä ennen. Olen huomannut että pesua seuraavat kaksi päivää hiukset näyttävät ja tuntuvat parhaimmilta sekä ovat helpot muotoilla ilman muotoiluaineita. Sen jälkeen hiukset ovat jo niin rasvaiset, että pakko pestä. Enkä alunperinkään aikonut kokonaan shampoosta luopua. Aiemmin päivittäinen shampoopesu oli niin normaali käytäntö etten ollut edes ajatellut vähemmänkin riittävän. Mutta riittäähän se jos edes vedellä pesee joka päivä.

Nyt on sen verran aikaa kulunut shampoon vähentämisestä, että olen hoksannut itselleni sopivan systeemin. Eli hyvin pienellä määrällä shampoota pesu kerran viikossa ja muina päivinä kunnon päänahan hieronta kera pelkän veden. Hoitoainetta käytän välillä aivan pikkuisen ja laitan sitä vain latvoihin, en siis pituuksiin ollenkaan. Dieetillä ollessani, tukka pysyi puhtaana vieläkin harvemmilla shampookerroilla, varmaan johtui rasvattomammasta ruokavaliosta...

Eli shampoosta en luopunut kokonaan, mutta tosi paljon oon kyllä käyttöä vähentänyt. Shampookin on ihan normi ruokakauppatavaraa, Herbinan biohajoava shampoo, luomulumme nimeltään. Aika luomua kyllä :D

Anyway, mun mielestä on täysin naurettavaa olla kokonaan pesemättä hiuksia shampoolla, mutta naurettavaa on myöskin läträtä niihin päivittäin kolmea eri shampoota ja paria hoitoainetta. Että näin, jatkakaa ihmeessä. Niinpä, eipä tässä postauksessa sikäli mitään uutta infoa tullut, mutta päätinpähän kuitenkin kirjoittaa...

Täysin naurettava postaus. Kun kattoo mitä nykyajan keskivertoshampoot sisältää, mitä kaupassakin myydään ja ihmiset suurimmaksi osaksi käyttää nykyään, niiin naurettavampaa on munmielestä pestä niillä kun että jättää pesemättä. Jos vielä se ettei pese SHAMPOOLLA saa aikaan sen että hiukset ja päänahka alkavat voida paremmin, niin kaukana se on naurettavuudesta. Nahkaa se päänahkakin on, ja se pyrkii suojelemaan itseään talilla niitä myrkkyjä vastaan millä sitä päivästä toiseen hangataan. Ei se reppana muuhun pysty. Vaan annapa päänahalle aikaa olla rauhassa niin tapahtuu kummia..

Ja lopettakaa jo se niistä vitun kasvovoiteista vouhottaminen tässä ketjussa ja pysytään aiheessa. Niitä kauneudenhoitoketjuja löytyy kyllä. Ja jos ei löydy niin alottakaa sellanen.

Täysin naurettava postaus. Kun kattoo mitä nykyajan keskivertoshampoot sisältää, mitä kaupassakin myydään ja ihmiset suurimmaksi osaksi käyttää nykyään, niiin naurettavampaa on munmielestä pestä niillä kun että jättää pesemättä. Jos vielä se ettei pese SHAMPOOLLA saa aikaan sen että hiukset ja päänahka alkavat voida paremmin, niin kaukana se on naurettavuudesta. Nahkaa se päänahkakin on, ja se pyrkii suojelemaan itseään talilla niitä myrkkyjä vastaan millä sitä päivästä toiseen hangataan. Ei se reppana muuhun pysty. Vaan annapa päänahalle aikaa olla rauhassa niin tapahtuu kummia..
LOL, kiitos mielipiteestä. Mikä postauksesta tekee täysin naurettavan? Sekö, että pesen kuitenkin hiuksiani, enkä lopettanutkaan kokonaan? Vai se, että ylipäätään käytän shampoota jossa on tosi paljon kaikkia tosi pahoja ja pelottavia päätä ärsyttäviä ainesosia? Miksi ihmeessä pitäisi siirtyä tähän ääripäähän ja lopettaa kokonaan hiusten peseminen shampoolla?

Kuten sanoin, kokemusteni perusteella tämä "kaava" on varsin toimiva (että pesen hiukset noin 2/viikko shampoolla), olkoon se sitten sinun mielestäsi naurettava tai ei, en sitä aio muuttaa.

Nyt kun ketjussa ollaan taas vähitellen päästy takaisin asiaan, niin voisin kirjoittaa omiakin kokemuksia. Olen nyt ollut ilman shampoota noin puolitoista kuukautta ja hiukset ovat pysyneet koko ajan puhtaina. Hiukseni ovat kyllä melko lyhyet, joten varmaan auttaa asiassa. Vaimolle olen luvannut, että lopetan heti kun hiukset eivät näytä puhtailta. Vielä ei ole tullut mitään negatiivista kommenttia mistään suunnalta. Seuraavaksi pitäisi itsekin mennä parturiin. Täytyy siellä udella ammattilaisen mielipidettä hiusteni kunnosta.

Viimeksi muokattu:
LOL, kiitos mielipiteestä. Mikä postauksesta tekee täysin naurettavan?

Aivan samalla tavalla täysin naurettavaa kun leimata jokin tuollainen asia (jonka siis sinä leimasit) täysin naurettavaksi. Go figure.

LOL, kiitos mielipiteestä. Mikä postauksesta tekee täysin naurettavan? Sekö, että pesen kuitenkin hiuksiani, enkä lopettanutkaan kokonaan? Vai se, että ylipäätään käytän shampoota jossa on tosi paljon kaikkia tosi pahoja ja pelottavia päätä ärsyttäviä ainesosia? Miksi ihmeessä pitäisi siirtyä tähän ääripäähän ja lopettaa kokonaan hiusten peseminen shampoolla?

Kuten sanoin, kokemusteni perusteella tämä "kaava" on varsin toimiva (että pesen hiukset noin 2/viikko shampoolla), olkoon se sitten sinun mielestäsi naurettava tai ei, en sitä aio muuttaa.

Miksi ei käyttää shampoota kun sitä ei kerran mihinkään tarvita? Jännästi jo viikossa hiukset ovat melkeen normaalit, että väkisinkin tulee kysymys miksi sitä nykyään niin paljon läträtään. En minä ainakaan näe enää mitään syytä käyttää sitä enää ikinä.

Onko teillä helteilläkin vielä no shampoo-kokeilu käynnissä?

On ollut pakko antaa periksi kun pehko hikoaa niin saatanasti. Eipä tuo shampoon käyttö pahemmin ole auttanut ja huomaa että päänahka alkaa heti kuivumaan ja kutiamaan, mutta välillä on pakko vaan vedellä shampoot hiuksiin.

Onko teillä helteilläkin vielä no shampoo-kokeilu käynnissä?

Samoilla mennään. Mun hiukset on itseasiassa jopa paremmassa kunnossa tällä hetkellä! Suihkussa on pakko käydä melkeen kahdesti päivässä, kun on niin nihkeetä ja kuumaa, mutta en oo tarvinnu shampoota. Hoitoaineella edelleen 1-2 kertaa viikossa ja oikein kivana on pysyneet :)

Huvikseni tämän threadin innoittamana reilu kuukausi sitten ajattelin koittaa shampoottomuutta. Vajaassa viikossa nuppi tottui ja rasvoittuminen hidastui dramaattisesti. Sen jälkeen jokapäiväinen huolellinen vesipesu riittää pitämään pään hyvänä. Mun parturi ei halunnu uskoo ja jopa nuuski mun tukkaa vain todetakseen että puhdas ja raikas on, päänahka hyvässä kunnossa jne. Omalle lyhyelle tukalle toimii siis tosi hyvin, muotoiluaineitakaan en enää tarvitse, letti menee nykyisin kuin itsestään oikeaan asentoon ja on melkeinpä aina hyvän näköinen. :)

Dödöt kainaloon ja tuoksut leukaan niinkuin ennenkin muitten karvatrimmien kera, ei shampoottomuus haisevaa risupartahippilookkia tarkoita.

Samoilla mennään. Mun hiukset on itseasiassa jopa paremmassa kunnossa tällä hetkellä! Suihkussa on pakko käydä melkeen kahdesti päivässä, kun on niin nihkeetä ja kuumaa, mutta en oo tarvinnu shampoota. Hoitoaineella edelleen 1-2 kertaa viikossa ja oikein kivana on pysyneet :)

Sama täällä. Parikin kertaa päivässä oon käynyt hiet suihkuttamassa pois ja vesipessyt samalla päänkin. Ihanasti raikastaa ja puhdistaa hien tukasta, hoitoainetta vaan latvoihin välillä. Shampoopesu edelleen kerta viikkoon.

Mullakin lähti tämä tosi hyvin toimimaan. Nyt on vaan parina kertana ollu pientä rasvotusta taas havaittavissa ja oon miettiny että johtuuko se hiusten pidentymisestä, huonosta pesemisestä (ollu vähän kiire) tai voisiko sellainen vaikuttaa, että olen läiskinyt naamaani sellaista syväpuhdistavaa kasvojenpesuainetta? Vaikuttaako tuo viimeinen pää(laen)nahan rasvoittumiseen?

Voisin kertoo omia kokemuksiani tässä pitkästä aikaa. Eli se kuukautiskiertoon liittyvä ylenmääräinen rasvoittuminen loppui 3kk shampoottomuuden jälkeen. Nyt lienee mennyt nelisen kuukautta (kuka näistä pysyy kartalla??) ja reilu viikko sitten värjäsin hiukseni, ihan tavallisella värjäysaineella. Hiukset oli värjäyspäivän ok kuohkeat ja seuraavasta eteenpäin samanlaiset inholättänät kuin shampoopesun jälkeen. Ja päänahka alkoi kutisemaan ja oli rasvoittuessaan ikävän näköinen. No, shampooseen en tietenkään ole kuitenkaan koskenut ja ihan yhtä ihanat ovat hiukset kuin ennen värjäystäkin, ja päänahkakin lakkasi jo kutiamasta. Ei mitään aikomusta vaihtaa takaisin shampoolinjalle.

Aloitin itse oman shampottoman kokeilun 1.5 ja vielä jatkuu. hiukset näyttävät ja tuoksuvat puhtailta. Tosin tietysti samalla leikkasin hiukseni parin millin pituisiksi, mutta ovat tässä jo kerenneet kasvaa jonkun verran. Katsotaan miten etenee kun hiukset kasvaa. Toistaiseksi ei mitään ongelmia ja jos näin jatkuu niin saa shampoo jäädä kokonaan. Vesipesu riittää :D

Omat shampoottomuus kokeilut loppui töiden myötä. Ihan hyvin toimi ainakin omasta mielestä tuossa keväällä ja oli ihan puhdas olo. Saatan jatkaa taas syksyllä. Nyt vaan kun tulee hikoiltua pitkin päivää ja muutenkin paskasena painaa niin ei kyllä lähde riittävän puhtaaksi pelkällä vedellä.

Mä käytän nykyisin shampoota ehkä kerran kuukaudessa/ harvemmin. Yleensä syväpuhdistavaa tai sitten vahvistavaa. Muuten olen menny silikonittomalla ja silikoniyhdisteettömällä hoitoaineella, joka on toiminut erinomaisesti. Hiukset on upeat, ihanan paksun tuntoiset, terveet ja kiiltävät. Ja tää päänahka.... ihanaa. Ei hilsettä, ei kutinaa! Hiukset värjäsin viikko sitten, silloin pari päivää oli päänahka vähän herkempi, mutta nyt jo taas ihan normaali. Mä kyllä jatkan tätä lähes-shampoottomuutta ihan niin pitkään kuin hyvältä tuntuu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom