No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en ole pessyt hiuksia puoleentoista vuoteen shampoolla kuin kerran. Kun hiukset olivat lyhemmät niin tämä vielä toimi hyvin, mutta nyt alkaa olla jo aikamoinen hinkkaaminen pelkän veden kanssa. Hiukset kun ovat pääseet jo surffaripituuteen kasvamaan. Itsellä on kyllä niin rasvoittuva päänahka että jos pesen illalla hiukset niin ne ovat heti aamusta tahmaiset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites jos päänahka rasvoittuu paljon? Tuntuu että pukkaa paljon rasvaa ja alkaa hieman punottaa. Normalisoituisikohan tuo jos jättäisi samppoon pois vai räjähtääkö käsiin?

Mä en ole pessyt hiuksia puoleentoista vuoteen shampoolla kuin kerran. Kun hiukset olivat lyhemmät niin tämä vielä toimi hyvin, mutta nyt alkaa olla jo aikamoinen hinkkaaminen pelkän veden kanssa. Hiukset kun ovat pääseet jo surffaripituuteen kasvamaan. Itsellä on kyllä niin rasvoittuva päänahka että jos pesen illalla hiukset niin ne ovat heti aamusta tahmaiset.
Mä käytin tätä no shampoo -metodia lähinnä inttiajan ja sen jälkeiset pari kuukautta, kun hiukset oli muutaman millin pituiset. Sitten kun kasvatin intin jälkeen letin hurjaan 3-4 cm:n pituuteen, niin ei enää riittänyt kantti olla pesemättä, kun tuntui hiukset ikävän rasvaisilta. Ulospäin ne nyt ei sinänsä rasvaisilta näyttäneet, mutta tuntuivat kyllä.

Itse en ole käyttänyt shampoota sitten viime kesän. Olen myöskin jättänyt pois deodorantin, saippuan sun muut aineet. Kyllästyin shampoopesun jälkeiseen hiusten ohueen tahmaisuuteen, enkä nähnyt mitään tarvetta deodorantille tai saippualle (hiki haisee ihan hyvälle, enkä näe oikein pointti siinä että puhtaana pesun jälkeen tunkisin kehooni epäpuhtauksia kuten alumiinia). Olen huomannut, että hiukset ovat nykyään mukavan ilmavat eivätkä enää sellaiset kissannuolemat kuten shampooaikoina, ja hiukset tuntuvat jopa rasvoittuvan vähemmän. Muutenkin palaute on ollut lähinnä positiivinen, vaikkakin paljon väittelyä olen aiheesta saanut aikaan.

Niin, ja hiukset ovat kuitenkin lähes olkapäille asti, joten mistään siilistä ei ole kyse.

Nyt on tullut oltua about 2 viikkoa ilman shampoota. Shampooaikoina oireina olivat päänahan kuivuus (--> hilseily). Muuta en ole huomannut kuin sen, että hilseily ja kutiaminen on loppunut, ja oon tähän yrittänyt etsiä keinoa, mutta se olikin niinkin helppo kuin lopettaa shampoon käyttö! On elämä helppoo :rolleyes: Hiuksiin tulee laitettua nyt myös vähemmän vahaa, kun pysyvät muutenkin kuosissa. :D Ja pitää tässä hiuksia haistatella muille joskus, katsotaan mikä on lopputulos hajun suhteen :) Suosittelen kyllä edes yrittämään!

Ääni tälle!
Päivittäin käyn vähintään suihkussa ja ilman shamppoota nyt sit jotai kuukauden. Mulla ollut melkein päänahka psoriakseen viittavia oikeita, hilseilua ja kutinaa, mutta nyt enään ei minkään näköstä ongelmaa! Hiukset ei oo ees rasvaset, kun aikas lämpimällä vedellä ne pesen. Tänään parturiin ja saas kattoo mitä se asiasta/päänahasta ja hiuksista sanoo.

Itse en ole käyttänyt shampoota sitten viime kesän. Olen myöskin jättänyt pois deodorantin, saippuan sun muut aineet. Kyllästyin shampoopesun jälkeiseen hiusten ohueen tahmaisuuteen, enkä nähnyt mitään tarvetta deodorantille tai saippualle (hiki haisee ihan hyvälle, enkä näe oikein pointti siinä että puhtaana pesun jälkeen tunkisin kehooni epäpuhtauksia kuten alumiinia). Olen huomannut, että hiukset ovat nykyään mukavan ilmavat eivätkä enää sellaiset kissannuolemat kuten shampooaikoina, ja hiukset tuntuvat jopa rasvoittuvan vähemmän. Muutenkin palaute on ollut lähinnä positiivinen, vaikkakin paljon väittelyä olen aiheesta saanut aikaan.

Niin, ja hiukset ovat kuitenkin lähes olkapäille asti, joten mistään siilistä ei ole kyse.

PASKAPUHETTA, hiki haisee aina paskalle, vai tuoksuuko sun hikes mansikoille?

En kyllä voi käsittää, miten Uzeeh sun hiki voi haista edes neutraalille. Pari kertaa kun menty reeniporukalla gymille, niin autoon astuessa on kuin atrain olisi työnnetty nenästä sisään.

Reilu kuukausi kokeilua takana nyt. Kertaakaan en ole pessyt hiuksia tai vartaloa muulla kuin vedellä. Kasvot pesen edelleen päivittäin kasvopesuaineella ja kädet pesen saippualla mikäli ne ovat esim. öljyiset fillarihuollon jälkeen. Kasvopesun haluaisin tiputtaa pois, mutta ainakaan vielä en ole uskaltanut, sillä näppylöitä mulle tulee helposti. Kesällä varmaan kokeilen tätäkin.

Mulla ei ole muuta kuin hyviä kokemuksia tästä. Hiukset mulla on aika lyhyet (vajaa 5 cm pisimmästä kohdasta), joten sikäli voi olla helppo tilanne pitää tukka kuosissa. Hiukset tuntuvat nykyään tuuheammilta ja vahvemmilta, mutta en ole havainnut minkäänlaista ylimääräistä rasvoittumista. Mitään hajuongelmaa en ole myöskään havainnut hiuksista tai vartalosta. Tuntuu, että aiemmin hieman vaivannut hilseily on lähestulkoon kadonnut, mutta pitää vielä jatkaa havainnointia pidemmällä aikavälillä. Tukkaa on nykyään helpompi muotoilla ja se pysyy paremmin kuosissa koko päivän. Mitään hiusmuotoilutuotteita en ole koskaan kokeillut.

Olen ehkä hieman keksinyt näitä positiivisia piirteitä, sillä haluan uskoa tämän toimivuuteen. Mitään negatiivista en ole kuitenkaan havainnut, ja aion jatkaa tätä kokelua jatkossakin. Voipi olla, etten enää koskaan tule säännöllsesti shampoota tai saippua käyttämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom