No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli säkään et ole koittanut. Ei tässä jaksa enää vänkää. Nää kaksi selittää ja selittää, mutta kummallakaan ei ole käytännön kokemusta. Hakekaa testeri, ne ei maksa mitään. Olihan tuolla jo Pakkiksen heteroketjussakin jengi koittanut ja antanut palautetta, että kyllä vain on vähän vitusti parempaa. Se on ihan fyysistä mitä voit sillä huomata, ei siihen voi tinkaa vastaan. Ja Shiseido ei ole sama asia kuin Pirkka, usko pois. Tää menee aivan absurdiksi lässyttämiseksi kun heitellään mutuja hatusta.

Oletko itse testannut Pirkkaa? Uskon kyllä että Shiseidon tuote on hyvä ja kestää pitkään. Mutta ei varmana kestä kymmentä kertaa pidempään kuin Pirkka. Mitä toi Shiseido maksaa Suomessa, 30, 40, 50€? Pirkan saa kolmeen euroon tosta lähikaupasta. Oon joskus käyttänyt jotain kasvovettä naamanpuhdistukseen ja se puteli kesti varmaan 3 kuukautta, ellei pidempäänkin. Shiseidon pitäisi siis kestää ainakin 30 kuukautta, jotta se olisi yhtä järkevä ostos. Kosmetiikkahan pilaantuu yleensä jo vuoden jälkeen, hmm.

Ja ennen kuin vaahto suupielissä selitetään kuinka vitun hyvää se shiseido on ja, että joka ikinen bakteeri ja lika lähtee pois, niin totean sen, että ihan yhtä lopputulos voi tulla myös halvalla tuotteella, esim. Pirkalla. Mä en edes huomaa käytännössä mitään eroa, että pesenkö naaman vedellä vai puhdistaja+kosteusvoiteella. Ja olen kyllä ennen pessyt naamaa jos jonkinmoisella kamalla. Mutta eipä olekaa enää iho addiktoitunu tuotteisiin, joten ei aina tarvitse edes käyttää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi jeesus. Kai sitä nyt saa harrastaa vaikka naamanpesua jos haluaa. Ajaahan prisman farkut ja merkkifarkut ihan saman asian mutta siitä huolimatta niitä merkkifarkkujakin ostetaan. Muuttakaa neuvostoliittoon jos haluatte että kaikki käyttää vain samaa merkkiä.

En ymmärrä intoilua esim naamanpuhdistusaineista, mutta yhtä vähän ymmärrän vastaan inttämisen pointtia jos se naaman puhdistaminen ei kiinnosta.

Juu, aika turhaksi inttämiseksi täällä on mennyt. Ja kun nyt on valmiiksi offtopicia, niin kysynpä vielä tällaista: onko apteekista ostettava Aqualan L (keltainen purkki) hyvää kosteusvoidetta/rasvaa naamalle, sattuisiko kukaan tietämään?

Aqualan L on ainakin mulle liian jäykkää tavaraa naamalle. Hyvä vartalorasva se kyllä on.

Ite tykkään naamarasvana näistä Lorealn tuotteista. Hydra energetic on hyvä ja samoin silmänympärysvoide todella hyvä. Halpoja eivät kyllä ole. Jos ei nyt sika kalliitakaan...

m_38loreal.jpg

Oon joskus käyttänyt jotain kasvovettä naamanpuhdistukseen ja se puteli kesti varmaan 3 kuukautta,
Kasvovettä ei käytetä puhdistukseen, sen tarkoitus on balansoida iho ja estää paskan pääsy ihohuokosiin. Joten en yhtään ihmettele jos sulla on kasvovesi kestänyt pidempään kuin joku pesuvaahto :D Vähän eri koostumus tiheydeltään niissä.

Mulla on nyt käytössä nassun pesuun vuorotellen Sebamed ja Chanelin pesuaine. Kosteutukseen apteekista ACO:n kosteuttava itseruskettava ja silmänympäryksiin Dior Hommen silmänympärysvoide. Tuo Dior kannattaa hakea, se on tosi hifi se putkilo. Toinen vasemmalta kuvassa. Muita Dior Hommen kamoja en oikein digannut. Maksoi varmaan 250 tuo setti joskus. :smoke:
dior-homme-dermo-system.jpg

Mene itse vittuun, varpunen. Nämä on vasta-argumentteja alkuperäiselle aiheelle, eli luomulle. Mene vaikka syömään niitä goji-marjoja josset osaa keskustella asiallisesti.

Kasvovettä ei käytetä puhdistukseen, sen tarkoitus on balansoida iho ja estää paskan pääsy ihohuokosiin. Joten en yhtään ihmettele jos sulla on kasvovesi kestänyt pidempään kuin joku pesuvaahto :D Vähän eri koostumus tiheydeltään niissä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kasvovesi

Saatto se olla jotain puhdistusemulsiotakin, mutta kyllä kasvovedellä voi ihan hyvin naaman puhdistaa. Nykyäänhän käytän tosin vain vettä. Voiko vedellä puhdistaa? Vai onko sen koostumus puhdistukseen kelpaamaton? :D

Tämä väittely on naurettavaa. Anteeksi Halo ja kumppanit, että tämä ketju on aika lailla pilalla tai ainakin pahasti sivuraiteilla. Peskäämme hiuksemme ja ihomme omien mieltymysten mukaan, aineilla tai ilman.

Okei, kiitoksia. Täytyy pistää kokeiluun. Tuntuu meinaan itelläkin välillä vähän tujulta tuo Aqualan.
Humektania oon ite tykänny käyttää naamaan. Samaa sarjaa kuin Aqualan, mutta sarjan kevyin voide. Etenkin parranajon jälkeen hyvä kun sisältää antiseptisiä aineita.

Voi jummijammi! Tää keskustelu on otsikoitu NO SHAMPOO CHALLENGE! Eli tarkoitus on keskittyä hiuksiin, niiden pesemiseen ja pesemättä jättämiseen. Ja jumalauta, miten se on keltään muulta pois, peseekö joku hiuksiaan tai naamaansa ja miten. Eiköhän ole jokaisen oma asia. Kiitos.

Viimeksi muokattu:
Muun tappelun sekaan kokemuksia itse aiheesta:

Noin 1kk sitten ajattelin ottaa tämän kokeiluun. Hyvin on mennyt, ei ole alkanut täit ja muut möröt vielä juosta päässä. ~2 krt / päivä olen pessyt huolellisesti vedellä hiukset. Eilen käväsin parturissa hänenkin mielestä hiukset/päänahka oli hyvässä hapessa kun kerroin tästä kokeilusta. Kone meinasi tosin välillä tukistella leikkuun aikana, senverran erilainen pinta hiuksissa nyt. Niin ja mikäli haluaa hiuksiaan laitella, niin tuon luonnollisen rasvakerroksen ansiosta ne saa pysymään halutussa muodossa melko hyvin ilman mömmöjäkin.

Mene itse vittuun, varpunen. Nämä on vasta-argumentteja alkuperäiselle aiheelle, eli luomulle. Mene vaikka syömään niitä goji-marjoja josset osaa keskustella asiallisesti.

Kun syö goji-marjoja, ei tarvitse ostella satojen eurojen ryppyvoiteita ;) Itselläni no shampoo-kokeilu loppui siihen, kun hiukset menivät todella huonokuntoisen näköisiksi latvoista.

Kuten aiemminkin pohdiskelin, että se kuuluisa kultainen keskitie on tässäKIN asiassa varmasti se paras ratkaisu, olen myös käytännön testeissä tullut siihen lopputulokseen.

Ennen pesin hiukset kerran päivässä (satunnaisesti jopa 2 kertaa). Nyt tämän ketjun "innoittamana", olen pessyt noin 2 kertaa/viikko ja kuula sekä hiukset voivat kyllä paremmin. Tämä ei tosin itselleni ollut sinäänsä mikään yllätys.

Anyway, mun mielestä on täysin naurettavaa olla kokonaan pesemättä hiuksia shampoolla, mutta naurettavaa on myöskin läträtä niihin päivittäin kolmea eri shampoota ja paria hoitoainetta. Että näin, jatkakaa ihmeessä. Niinpä, eipä tässä postauksessa sikäli mitään uutta infoa tullut, mutta päätinpähän kuitenkin kirjoittaa...

Huomenna tulis viikko täyteen pelkällä vedellä. Rasvotus EHKÄ vähän asettumassa, mutta sunnuntaina olisi tuo äitienpäivä, enkä kehtaisi mennä isovanhemmille kylään sen näköisenä kuin olisin sammumnut voimariinirasiaan. Eli oliski jollain jotain vinkkejä? Soodapesu? Pitääkö sen jälkeen tehdä etikkahuuhtelu? hm.

Ota ihan pikkutippa shampoota ja laimenna sitä vähän vedellä, hyvin voi pestä sellaisella liuoksella. Jos peset soodalla niin tee ihmeessä se etikkahuuhtelu perään, jotta päänahan ph normalisoituu, mutta itse kyllä pesisin ihan laimealla shampoolla.

Alkuperäinen aihe ei ollut luomuilu, vaan shampooton kokeilu. Tosin, tää thread on jo aikoja sitten luisunut sivuraiteille (vaikka noille kasvorasvoille olisi ihan omatkin ketjut), joten mun puolesta tämä keskustelu on nyt tässä. Oma shampoottomuus jatkuu edelleen onnellisesti ja varmaan blogiin tulen kirjoittamaan siitä. Tätä juttua kokeilkoon ne, joita asia kiinnostaa (ja jotka uskaltaa). Kiva että moni on huomannut ainakin sellaisen jutun, että vähemmälläkin hiustenpesulla pärjää jopa paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom