No Shampoo -challenge

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Halo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt Mike Lidlistä ostamaan kunnon shampoota, niin susta tulee oikein nätti. :rock:

Yle: Halpashampoo pärjää laadussa kampaamotuotteelle
Tiistai 4.5.2010 klo 21.45

Shampoon hinta ei välttämättä kerro sen laadusta, kertoo Yle Uutiset.

Saksalaisen tuotetestausäätiö Stiftung Warentest vertailee Ylen mukaan säännöllisesti eri shampoomerkkejä. Säätiö julkaisi uusimmassa lehdessään vertailun 18:sta eri shampoosta, jotka oli tarkotettu rasittuneille hiuksille.

Vertailun mukaan hyvinkin halvalla voi löytyä shampoo, jolla saa aikaan yhtä hyvä tuloksia kuin huippumerkillä. Yksi vertailun parhaista shampoista oli Lidlin myymä Cien Repair & Care, joka Saksassa maksaa 0,69 euroa pullo. Se sai yhtä hyvät arvosanat kuin kampaamoissa myytävä L'Oreal Professional Seriesin Absolut Repair. Pullo Absolut Repairia maksaa kuitenkin 20 Cien-pullon verran.

- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders Ylen mukaan. - Hyvän shampoon saamiseksi ei tarvitse käyttää kovinkaan paljon rahaa.

Saksalaistutkijoiden mukaan yhtäkään testatuista shampoista ei voinut pitää huonona.

IL

Vaikka uutinen koskikin vain shampoita, niin voin tehdä paljastuksen. Ihan sama juttu on myös muiden hiusten- ja ihonhoitotuotteiden kanssa. Ne kampaamon tai kosmetiikkaliikkeen kalliit merkkituotteet ei ole yhtään sen kummempia kuin halvatkaan tuotteet. Ne tehdään ihan samoista ja ihan yhtä laadukkaista raaka-aineista kuin ne halvemmatkin. Tokihan sekä halvoista että kalliista tuotteista voi löytyä parempia ja huonompia tuotteita, mutta hinnasta ei tosiaan voi päätellä tuotteen hyvyyttä.

Varmaan tuntuu, samoin alasti tuntuu paremmalta kuin vaatteet päällä, mut se on sitten eri asia miltä näyttää. Tooga päällä olisi varmaan kaikista mukavin hengaa, mut osa ihmisistä ei ajattele noin, vaan tekevät kompromisseja esim juuri hiusten pesun kanssa. Ehkä se kerran viikossa shampoo voi olla marginaalisesti huonompi juttu kuin ei ikinä pesisi, mutta taas se on varmaa, että parempalta näyttää jos saa muotoilla hiuksensa.

Ne kampaamon tai kosmetiikkaliikkeen kalliit merkkituotteet ei ole yhtään sen kummempia kuin halvatkaan tuotteet..
Niin sitä luulee jos ei ole koittanut tai tiedä asiasta mitään. Shampoota nyt tulee käytettyä niin harvoin, ettei sillä ole paljoa merkitystä mitä se on, mutta kosmetiikassa tietämätön ihminen ei vain tajua.

Anna kun selitän. Ensinnäkin olen testannut monia tuotteita, niissä on selkeitä eroja myös kalliiden tuotteiden kohdalla siinä, miten riittoisa ne ovat, miten ne imeytyvät kasvoihin ja puhdistajien kohdalla, miten hyvin ne puhdistaa. Shiseidon puhdistaja riittää aivan tolkuttomasti kauemmin ja sitä tarttee helvetisti vähemmän kuin sitä Lidlin vastaavaa, joka ei kuitenkaan vedä yhtä puhtaaksi.

Sitten taas kosteusvoiteissa, onko se creamia, balsamia, foamia vai mitä, se on aivan yksilöllistä mikä sopii omalle iholle, mikä imeytyy ja mikä sitten kiiltää tunnin päästä. Jos et tiennyt Aropupu, niin nuo tuotteet myös tuntuvat kasvoissa ja siinä on eroa miltä ne tuntuu.

Mut mitäs sitä selittämään jos joku ei ole halukas edes kokeilemaan. Testaa halpaa kasvojen puhdistajaa ja pistä perään kalliimpaa vähemmän, kummasti siinä halvemman jälkeen kasvoissa on vielä rasvaa ja likaa.

Oletteko koittaneet ikinä mikä ero on esim halvan astianpesuaineen ja jonkun Fairyn riittoisuudessa? Se on ihan faktaa, joku Lancome osaa tehdä parempaa kosmetiikkaa kokonaisuudessaan kuin Pirkka vaikka siellä purkin kyljessä samoja aineita lukisikin. Onhan maitorahkakin samaa paskaa jos katsoo purkin kylkeä, mutta kummasti se koostumus ja maku silti eroaa.

Käsisaippuat ovat myös hyvä esimerkki siitä, että niillä on muitakin vaikutuksia. Joku halpa saippua vain putsaa miten putsaa. Vähän kalliimmassa voi olla mukana hoitavia ainesosia ja käsien kuivuminen voi olla vähäisempää, koittakaa vaikka jotain Aloe vera käsisaippuaa(eikä edes maksa paljoa).

Nämä ovat siis vain ratakiskoesimerkkejä, aina ei kannata tuijottaa niin helvetin mustavalkoisesti noita juttuja.

Nämä ovat siis vain ratakiskoesimerkkejä, aina ei kannata tuijottaa niin helvetin mustavalkoisesti noita juttuja.

Paraskin puhumaan :D Ketjussa ilmottautui muutama mimmi (ja mieskin) jotka eivät shampoota käytä, joten olemme heti likaisia ja haisevia hippejä, mitään muuta vaihtoehtoa ei sinun mielestäsi ole. Mutta etteköhän te muusta kosmetiikasta puhujat voi siirtyä esimerkiksi Heteromies ja kauneudenhoito -ketjuun, tämä ketju on meille shampoo-ihmisille.

Itseasiaan, ajattelin nyt kun tuo vanha vaha alkaa olla lopuillaan (ja muutenkin), että tekisipä mieleni kokeilla hiuspuuteria. Onko esim. Halolla kokemuksia hiuspuuterista? Sen luulisi olevan vähän kevyempi stailauskeino..? Ei yhtään kiinnosta enää nuo hirveän vahvat muotoilutuotteet, kun pienemmälläkin hiuksen kuormittamisella pääsee.

Paraskin puhumaan :D Ketjussa ilmottautui muutama mimmi (ja mieskin) jotka eivät shampoota käytä, joten olemme heti likaisia ja haisevia hippejä, .
Ööö, olen puolustanut kauneutta kokoajan ja kyllä ne hiukset pesemättömänä alkavat haisemaan, ei sitä voi kieltää. Ei se ole mitään mustavalkoista, ihan faktaa. Hiuksia ei saa laitettua vimosen päälle ilman muotoilutuotteita ja aivan varmaan eivät haise yhtä hyvälle mitä shampoolla ja hoitoaineella. Vai kiellättekö te jo faktatkin?

Ööö, olen puolustanut kauneutta kokoajan ja kyllä ne hiukset pesemättömänä alkavat haisemaan, ei sitä voi kieltää. Ei se ole mitään mustavalkoista, ihan faktaa. Hiuksia ei saa laitettua vimosen päälle ilman muotoilutuotteita ja aivan varmaan eivät haise yhtä hyvälle mitä shampoolla ja hoitoaineella. Vai kiellättekö te jo faktatkin?

Kun ei se shampoon poisjättäminen omalla kohdallani ainakaan ole muuttanut ulkonäköäni mitenkään. Alussa toki, niinkuin olen täällä sanonutkin, oli hiukset aavistuksen rasvaisemmat kuin aiemmin, mutta tällä hetkellä hiukset ovat tasan saman näköiset kuin ennen kokeiluakin, ainoa ero on päänahan terveydessä, sen kutisemattomuudessa ja hilseilemättömyydessä. Omaan kokeiluuni on liittynyt myös hoitoaineen käyttö (sekä huuhdeltava, että hiuksiin jätettävä), koska hiukseni on värjätty (see, no granny here, tää värjää jopa hiuksia :D) ja kaipaavat hoitoaineen tuomaa kosteutta. Hiuksia olen tyrkyttänyt esimerkiksi kämppäkaverille haisteltavaksi, ei kuulema huomaa eroa. Epäilisin, että ukkokin sanoisi jo jossain vaiheessa, jos hiuslaitos olisi ihan kauhean näköinen/hajuinen.

Ainakaan siis omalla kohdallani tää shampoottomuus ei ole vaikuttanut ulkonäköön. Teen edelleen kampauksia (sen verran kun tähän kasvuvaiheessa olevaan tukkaan saa) ja todellakin pidän huolta ulkonäöstäni. Ei shampoottomuus ole mummoutumista. Ainakin mun kohdalla se on ollut nimenomaan omasta kauneudesta huolehtimista.

Kävin eilen kampaajalla, ja siellä tietty hiukset pestiin ja hinkattiin kaikilla mahdollisilla aineilla taas puhtaiksi. Tuohon lyhyen shampoottomuuskauteen verrattuna tuntuu, ettei näitä saa nyt laitettua mitenkään! On niin liukkaat ja ponnari näyttää ainakin puolet ohuemmalta. Oli pakko laittaa hiuspuuteria ja hirveesti lakkaa että sain jotenkin asettumaan :( Ainoo plussapuoli on hyvä tuoksu.

XairaX, mä olen käyttänyt muutamana päivänä hiuspuuteria muotoiluun. Kyllä se toimii hyvin, tekee hiuksista kivan mattapintaiset ja antaa tukea. Sitä en sitten tiedä lähteekö kuinka hyvin vedellä pois. Musta tuntuu että ainakin yhden vesipesun jälkeen kaikki puuteri ei lähtenyt hiuksista. Mistähän noista tuotteista voisi katsoa, ovatko vesiliukoisia?

XairaX, mä olen käyttänyt muutamana päivänä hiuspuuteria muotoiluun. Kyllä se toimii hyvin, tekee hiuksista kivan mattapintaiset ja antaa tukea. Sitä en sitten tiedä lähteekö kuinka hyvin vedellä pois. Musta tuntuu että ainakin yhden vesipesun jälkeen kaikki puuteri ei lähtenyt hiuksista. Mistähän noista tuotteista voisi katsoa, ovatko vesiliukoisia?

Pitänee soitella luottokampaajalle ja kysäistä, kerran nimittäin tupsautteli mulle sitä puuteria vähäsen ja se tuntui niin kivan kevyeltä, että tekisi mieli kokeilla sitä enemmänkin. Onko sen käyttö vaikee oppia?

Pitänee soitella luottokampaajalle ja kysäistä, kerran nimittäin tupsautteli mulle sitä puuteria vähäsen ja se tuntui niin kivan kevyeltä, että tekisi mieli kokeilla sitä enemmänkin. Onko sen käyttö vaikee oppia?

No ei se nyt varsinaisesti vaikeeta ole käyttää, tupsuttelee sinne hiusten tyviin ja vaikka pää alaspäin vähän haroo hiuksista ylimääräisiä pois. Puuterilla ainakin mulle tulee vähän samanlainen lookki kun tupeerauksella. Sen avulla saa siis kohotettua tukkaa tyvestä aika hyvin. Mutta tosiaan se tekee hiukset mattaisiksi ja vähän tahmeiksi, kampaukset pysyy hyvin, mutta esim. harjaaminen on vähän hankalaa. Osta sellanen pikku purkki ja kokeile :) Mulla on Osiksen Dust It -puuteri käytössä.

Mike, onko tota Lanzaa mistä päin saatavilla? En oo ennen kuullu ainakaa merkkiä...

ronia, tänks vinkeistä, ehkä tossakin pätee se että paljonko sitä sinne hiuksiin tupsuttelee? Mulla on sillä lailla hento hiuslaatu, että suurempi määrä muotoilutuotteita vaan latistaa hiukset.

Eiköhän tuo riipu tasan siitä haluaako näyttää joltain jussi69:ltä vai onko hiukset vaan komiat ilman että yrittää tehä niistä komiat. Joskus ylä-asteella käytin kaikkia geelejä ym. muutaman kerran kun oli tosi lyhyet hiukset, mutta heitin pois kun tuntu että koko naama oli tahmea, varsinkin kun tuli hikoiltua joka välitunti fudiksen tai muun parissa. Ja tuosta hiusten haisemisesta olen myös eri mieltä. Tuoksuuhan ne hiukset hyvälle sen shampoon jäliltä, mutta eipä ne hiukset taida haista jos ihmisellä on terveellinen ruokavalio ja käy suihkussa/saunassa edes kerran viikossa. Toki ne ei tuoksu sille shampoolle. Eri asia jos dokaa lömppiä ja vetää röökiä all the time, niin johan se hikikin haisee etovalle verrattuna ihmiseen joka elää terveellisesti. Sama asia taitaa olla talin kanssa, jota siis päänahka erittää. Mulla on pitkähköt hiukset, enkä oikeasti tee niille mitään muutakun pesen vedellä ja joskus todella harvoin jollain saippualla tjsp. Siis kutakuin kerran puolessavuodessa. Saunon ainakin kerran vkoon, ja naamaa en pese myöskään nykysin kuin viileällä vedellä. Ei mulla ole hilseilyä, pahan hajuisia hiuksia, tai finnejä naamalla, ja treeni kulkee ja naisia tulee ikkunoista ja ovista. Ja tuoksun yhtä hyvälle kuulemma kun pienet vauvat :)

edit: ja totuushan on se että jos ihminen on sisäisesti kaunis ja onnellinen, hän myös näyttää siltä ulospäin!

Kyllä ihmiset on kauniita luomuina JA meikattuina. Joillakin se ideologia menee vaan yli ettei voi kertakaikkiaan näyttää hyvältä kun käyttämällä kaikkia tököttejä ja liistereitä ja hajuja.

Ettei mene aivan offtopikoinniksi, niin olen siis viitisen kk ollut pesemättä shampoolla, ja päänahka ja hiukset ei kait voi tämän paremmin voida. Tosin en siis koskaan ole ollut mikään shampoon suurkuluttaja.

Eiköhän tämä ole tässä.

Ei varmaankaan tullu kieli poskella kirjotettua? Ei jaksa niitä hymiöitä viljellä, kyllä sen pointin sieltä saa metsästettyä jos vähänkään viitsii olla takertumatta johonkin tiettyyn lauseeseen.

mutta kosmetiikassa tietämätön ihminen ei vain tajua.
Kerrotko mistä olet ammentanut nämä tietosi kosmetiikasta?

Mut mitäs sitä selittämään jos joku ei ole halukas edes kokeilemaan. Testaa halpaa kasvojen puhdistajaa ja pistä perään kalliimpaa vähemmän, kummasti siinä halvemman jälkeen kasvoissa on vielä rasvaa ja likaa.
Minä pesen normaalisti naamani ihan vedelle, eikä se ole se ole pesun jälkeen rasvainen, eikä likainen.

Itseironialle toki aina :thumbs:

Ei ne hiukset millekään haise, vaikka SHAMPOOpesun jättää väliin :lol2: Niinkuin joku aikaisemmin sanoi, eivät ehkä tuoksu sille shampoolle.

Mä oon huomannu aivan saman. Kun on kertaalleen puhdistanut kasvonsa jollakin aineella ja puhdistaa vielä toisen kerran, niin likaa vaan irtoo.

Oon kokeillu samaa juttua kalliilla ja halvalla, mutta on kyllä outoa, että aina sillä toisella kerralla likaa vaan irtoo. Kerralla ei tule puhtaaksi. Sit ajattelin luomuilla ja heitin putsausaineet roskikseen. En likaa enää naamaani! Ja sit hokasin, että mun naama ei oo paskanen kun en hankaa siihen noita aineita lainkaan. Kato, ku ne aineet ei oo enää mun huokosissa paskaamassa. Ohan se nyt aika selvää, että jos hieroo lärviinsä jotain tahnaa illalla, niin se tahna on siellä vielä aamullakin, ja se lähtee kokonaan pois vaan hankaamalla n kertaa jollain puhdistusaineella. Ja sit lisää rasvaa naamaan keräämään likaa.

Pääsin tästä kierteestäni eroon, kun jätin keinotekoiset aineet. Nyt ihan normiravinnolla ja pesulla elelen. Ei naamaa kutkuta, ei oo paskanen, ei kuivu eikä enää muutenkaan stressaa. Oon kyl vanhentunu... vituttaa tää kun iälleen ei voi mitään. Vois kyl taas kokeilla jotain rasvaa peittämään väliaikasesti pienimmät rypyt.

Kerrotko mistä olet ammentanut nämä tietosi kosmetiikasta?
Kokeilemalla useita eri tuotteita, ihan empiiristä omakohtaista tietoa, mihis sun arpomiset perustuu? Ei ole vaikea todeta. Ja kuka noita nyt huvikseen ostaisi, jokaisella lienee perusteet mitä ikinä tekeekin. Olen myös koittanut shampoottomutta, se vain nyt ei toimi jos käyttää muotoilua.

Koita joskus jotain puhdistajaa, niin ehkä sitten tajuat, ettei se vesi öljyä pois ota. Vai onko sun lärvin rasvat jotain mystistä muotoa, että se huuhtoutuu vedellä tuosta vain?

Miten noi nyt eroaa Adidaksesta tai muista merkeistä(muutakuin että ne on homosti kalliimpia ja sekö siinä harmittaa?).

Ne on helvetin rumia, yksinkertaista :)

Nykyihminen on kyllä niin saatanan nössö. Tarvitaan jotain superkemikaaleja, että saadaan kaikki mahdollinen lika irti. Jos sitä likaa ei silmillä tai koskettaessa huomaa, niin se on kyllä ihan sama saako jollain kanebon pukinspermageelillä vielä likaa pois naamasta/hiuksista/kropasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom