Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yle: Halpashampoo pärjää laadussa kampaamotuotteelle
Tiistai 4.5.2010 klo 21.45
Shampoon hinta ei välttämättä kerro sen laadusta, kertoo Yle Uutiset.
Saksalaisen tuotetestausäätiö Stiftung Warentest vertailee Ylen mukaan säännöllisesti eri shampoomerkkejä. Säätiö julkaisi uusimmassa lehdessään vertailun 18:sta eri shampoosta, jotka oli tarkotettu rasittuneille hiuksille.
Vertailun mukaan hyvinkin halvalla voi löytyä shampoo, jolla saa aikaan yhtä hyvä tuloksia kuin huippumerkillä. Yksi vertailun parhaista shampoista oli Lidlin myymä Cien Repair & Care, joka Saksassa maksaa 0,69 euroa pullo. Se sai yhtä hyvät arvosanat kuin kampaamoissa myytävä L'Oreal Professional Seriesin Absolut Repair. Pullo Absolut Repairia maksaa kuitenkin 20 Cien-pullon verran.
- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders Ylen mukaan. - Hyvän shampoon saamiseksi ei tarvitse käyttää kovinkaan paljon rahaa.
Saksalaistutkijoiden mukaan yhtäkään testatuista shampoista ei voinut pitää huonona.
IL
Niin sitä luulee jos ei ole koittanut tai tiedä asiasta mitään. Shampoota nyt tulee käytettyä niin harvoin, ettei sillä ole paljoa merkitystä mitä se on, mutta kosmetiikassa tietämätön ihminen ei vain tajua.Ne kampaamon tai kosmetiikkaliikkeen kalliit merkkituotteet ei ole yhtään sen kummempia kuin halvatkaan tuotteet..
Nämä ovat siis vain ratakiskoesimerkkejä, aina ei kannata tuijottaa niin helvetin mustavalkoisesti noita juttuja.
Ööö, olen puolustanut kauneutta kokoajan ja kyllä ne hiukset pesemättömänä alkavat haisemaan, ei sitä voi kieltää. Ei se ole mitään mustavalkoista, ihan faktaa. Hiuksia ei saa laitettua vimosen päälle ilman muotoilutuotteita ja aivan varmaan eivät haise yhtä hyvälle mitä shampoolla ja hoitoaineella. Vai kiellättekö te jo faktatkin?Paraskin puhumaan :D Ketjussa ilmottautui muutama mimmi (ja mieskin) jotka eivät shampoota käytä, joten olemme heti likaisia ja haisevia hippejä, .
Ööö, olen puolustanut kauneutta kokoajan ja kyllä ne hiukset pesemättömänä alkavat haisemaan, ei sitä voi kieltää. Ei se ole mitään mustavalkoista, ihan faktaa. Hiuksia ei saa laitettua vimosen päälle ilman muotoilutuotteita ja aivan varmaan eivät haise yhtä hyvälle mitä shampoolla ja hoitoaineella. Vai kiellättekö te jo faktatkin?
XairaX, mä olen käyttänyt muutamana päivänä hiuspuuteria muotoiluun. Kyllä se toimii hyvin, tekee hiuksista kivan mattapintaiset ja antaa tukea. Sitä en sitten tiedä lähteekö kuinka hyvin vedellä pois. Musta tuntuu että ainakin yhden vesipesun jälkeen kaikki puuteri ei lähtenyt hiuksista. Mistähän noista tuotteista voisi katsoa, ovatko vesiliukoisia?
Pitänee soitella luottokampaajalle ja kysäistä, kerran nimittäin tupsautteli mulle sitä puuteria vähäsen ja se tuntui niin kivan kevyeltä, että tekisi mieli kokeilla sitä enemmänkin. Onko sen käyttö vaikee oppia?
Ööö, olen puolustanut kauneutta kokoajan ja kyllä ne hiukset pesemättömänä alkavat haisemaan, ei sitä voi kieltää. Ei se ole mitään mustavalkoista, ihan faktaa. Hiuksia ei saa laitettua vimosen päälle ilman muotoilutuotteita ja aivan varmaan eivät haise yhtä hyvälle mitä shampoolla ja hoitoaineella. Vai kiellättekö te jo faktatkin?
Eiköhän tämä ole tässä.edit: ja totuushan on se että jos ihminen on sisäisesti kaunis ja onnellinen, hän myös näyttää siltä ulospäin!
Eiköhän tämä ole tässä.
Kerrotko mistä olet ammentanut nämä tietosi kosmetiikasta?mutta kosmetiikassa tietämätön ihminen ei vain tajua.
Minä pesen normaalisti naamani ihan vedelle, eikä se ole se ole pesun jälkeen rasvainen, eikä likainen.Mut mitäs sitä selittämään jos joku ei ole halukas edes kokeilemaan. Testaa halpaa kasvojen puhdistajaa ja pistä perään kalliimpaa vähemmän, kummasti siinä halvemman jälkeen kasvoissa on vielä rasvaa ja likaa.
Itseironialle toki aina :thumbs:Nämä ovat siis vain ratakiskoesimerkkejä, aina ei kannata tuijottaa niin helvetin mustavalkoisesti noita juttuja.
Mut mitäs sitä selittämään jos joku ei ole halukas edes kokeilemaan. Testaa halpaa kasvojen puhdistajaa ja pistä perään kalliimpaa vähemmän, kummasti siinä halvemman jälkeen kasvoissa on vielä rasvaa ja likaa.
Kokeilemalla useita eri tuotteita, ihan empiiristä omakohtaista tietoa, mihis sun arpomiset perustuu? Ei ole vaikea todeta. Ja kuka noita nyt huvikseen ostaisi, jokaisella lienee perusteet mitä ikinä tekeekin. Olen myös koittanut shampoottomutta, se vain nyt ei toimi jos käyttää muotoilua.Kerrotko mistä olet ammentanut nämä tietosi kosmetiikasta?
Miten noi nyt eroaa Adidaksesta tai muista merkeistä(muutakuin että ne on homosti kalliimpia ja sekö siinä harmittaa?).