Nilkan nyrjähdys:(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

May

Ikä
45
Kuinka pian nilkan nyrjähdyksen jälkee uskaltaa treenata jalkoja salilla, ja mitä likkeitä? Kävellä jo pystyy (ainaki melkeen) normaalisti..viikko sitte revähti siis nivelsiteet juoksussa. Ei varmaa kyykkyä/prässiä ym "oikeita" liikkeitä uskalla ihan heti tehdä..? Tai sitte vaan ihan pienillä painoilla ja tunnustellen josko kipua ei ilmaantuiskaa? Turhauttaa..:( Tosin oon tyytyväinen että näinki pian pystyn jo käveleen, muttamutta..treenaamaan ois päästävä! Kui kauan muut ootte pitäneet taukoa jalkatreenistä tällasen vamman jälkee??

May sanoi:
..Tai sitte vaan ihan pienillä painoilla ja tunnustellen josko kipua ei ilmaantuiskaa?

Juuri näin. Vastasit itse omaan kysymykseesi ;)

Tietenkin voisi määritellä lonkalta, että tuossa 26.08.2005 kuuden jälkeen pystyt ottamaan tiukan syväkyykkysarjan, mutta tämä ennuste tuskin on pätevä.

Kuuntele kroppaasi, aloita pienillä romuilla ja kipua siitä painoihin, joita käytit ennen loukkaantumistasi.

Mulla murtui nilkka tässä reilu kuukausi sitten (siis pienen pieni murtuma) nilkan nyrjähtäessä. Pidin viikon taukoa salilta, mutta ei jalkatreenin kanssa ollut mitään ongelmia. Juokseminen on edelleenkin hieman riskialtista, sillä nilkka laukeaa todella helposti uudelleen. Mutta salilla ei ole sattunut kertaakaan.

Eihän kyykkäys ym. muutenkaan paljoa rasita nilkkoja tai muitakaan niveliä. Kyllä se on kestävyysurheilu joka ne pistää koetukselle.

2 viikkoa nyrjähdyksen jälkeen ei kannata yrittää elämän ekaa maratonia :david:. Punttia voi mielestäni nostaa vaikka samantien, jos ei jotain tempauksia ala tekemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom