Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse olen muutaman kerran neuvonut muutamia salilla, mutta todella harvoin itse menen neuvomaan, ainoastaan jos tiedän, että tuolla tekniikalla saadaan tuhoa aikaan, niin silloin neuvon. Minua on neuvottu ja otan ihan mielelläni vastaan neuvoja, sillä mielummin otan kiltisti neuvot vastaan ja säästän vuosia treenauksessa.:whip:

Hmm...Tässä muutaman kuukauden käynyt salilla enemmän bodausmielessä vasta joten neuvoja ei pahemmin tule jaeltua :D Treenailen pääosin jalkoja...Nuorempana harrastin painonnostoa vuosia joten etu/takakyykky/maastaveto/tempaus/työntö ym. vapaan tangon liikkeiden tekniikka tulee suoraan selkäytimestä :)

Mutta koska näytän tavalliselta pulliaiselta (vielä...heh ;) ) niin en viitsi mennä neuvomaan tangon kanssa heiluvia. Pari kertaa on kyllä meinannut silmät pullahtaa ulos kun eräskin kaveri teki perinteisiä maastavetoja niin hirveällä tekniikalla ettei mitään rajaa! Vyö oli ja alkuasennossa perse sojotti taivaisiin ja muoto oli kuin kamelin kyttyrällä...!! (yksikyttyräisellä...)

Samoin etukyykkyä näkee tehtävän ihan miten sattuu isompienkin sällien suorittamana :)

Mutta itse ottaisin kyllä mielelläni neuvoja vastaan kun puhutaan erilaisita laitteista...niissä homma on ajoittain "hieman" hakusessa. Erästä pakaran treenaukseen tarkoitettua laitetta ihmettelin tuntikausia miettien miten siihen laitteeseen pitäisi mennä kunnes eräs näytti esimerkkiä :D

Tänään vastoin parempaa tietoa neuvoin yhtä kaveria, tässä pari parasta quotea kaverilta:

- "Luin muscle & fitnessistä, että pakkotoistoilla saa voimaa" (penkissä 8 toiston sarjoja, joista ei edes eka tullut omin voimin
- "proteiinin syönti tuhoaa maksan"
- "treenaan 3 tuntia kerrallaan, koska rasvanpoltto alkaa vasta 45 minuutin kohdalla"
- "en tee jalkakyykkyä kun siinä väsyy"

jne. jne. jne.

Xyrix sanoi:
ihmettelin tuntikausia miettien miten siihen laitteeseen pitäisi mennä kunnes eräs näytti esimerkkiä :D

Siis sä olet ollut tuntikausia salilla ihmettelemässä jotain pakarakonetta? Eikö sitä suuta voi avata ja kysyä jos kiinnostaa? Eikö todellakaan voi? Vittu, me suomalaiset olemme juuri tuollaisia perkeleen kyräilijöitä. Ainakin suurin osa.

Se on muuten harmi juttu että ne innokkaimmat neuvojat on niitä jotka treenaavat itse päin persettä, ja ne jotka oikeasti tietävät asioista ovat niin keskittyneitä omaan treeniinsä etteivät muuhun puutu. Itelle on kerran sattunut kohdalle järkevä neuvoja, tai siis vinkkaaja, ei korjannut mun juttua vaan ehdotti kokeiltavaksi toista (joka olikin parempi). Pari kertaa on sitten tullut näitä ihmeellisiä. Ja kerran on kysytty epäilevällä äänellä että mitäs sulla on tossa pullossa :eek: . Joo, vettä.

Xyrix sanoi:
..Erästä pakaran treenaukseen tarkoitettua laitetta ihmettelin tuntikausia miettien miten siihen laitteeseen pitäisi mennä kunnes eräs näytti esimerkkiä :D
Tämä kohta aiheutti totaalisen repeämisen, kun mielessäni kuvittelin tilanteen. Jätkä ihmettelee pakarakonetta tunteja ja sitten joku mummo hyppää siihen laittaa 10kg painoks ja pistelee 60 toiston sarjoja. Mitä helvettiä sä jollain pakarakoneella teit?! Eikö tullut mieleen tehdä jotain muuta liikettä jaloille? :hyper: :D
Edit: Neuvot on aina tervetulleita, jos ne tulee asiansa osaavilta reenaajilta. Ilomielin ja kiittäen otan sellaiset vastaan. Asia erikseen on sitten nämä joillakin saleilla viihtyvät 50v "salikarjut" joista ei edes huomaa, että ne olisi koskaan salilla käyneetkään ja jotka tulevat joillekkin aloittelijoille antamaan omia "hyviä" neuvojaan. Ei ole koskaan itselläni ollut pokkaa käydä pätemässä jollekkin vaikka näin, että tekee päin helvettiä esim. jotain ylätaljaa.

ozzie sanoi:
Siis sä olet ollut tuntikausia salilla ihmettelemässä jotain pakarakonetta? Eikö sitä suuta voi avata ja kysyä jos kiinnostaa? Eikö todellakaan voi? Vittu, me suomalaiset olemme juuri tuollaisia perkeleen kyräilijöitä. Ainakin suurin osa.

Äh, huonosti ilmaistu :) Tuntikausia...kyllä...mutta ei sentään yhteen menoon heh :) Pari kolme treenikertaa meni ennenkuin näin jonkun sitä laitetta käyttävän ja ohimennen aina ajattelin että "mitähän tollakin pitäs tehdä"

Enkä sitten loppujenlopuksi sitä vempelettä edes käyttänyt, kyllä se lihasryhmä hoituu ihan kyykyllä :P Mutta kone oli kyllä todella omituinen...

Heh mikä se pakaralaite oikein on? voiko sillä niinkuin eristää yhden pyllynposken vai tehdäänkö molemmat kinkut yhtäaikaa? istutaanko siinä ja puristellaan pymppyjä yhteen vai liikkuuko siinä vapaat painot peppu heiluen? :D :D :D

Dopey sanoi:
- "en tee jalkakyykkyä kun siinä väsyy"

Toi oli hyvä! :lol2: :lol2: :D

Bisley sanoi:
Näin pienessä hiprakassa jokin laite jossa molempia pakaroita treenataan yhtaikaa saa aika outoja mielikuvia aikaan... :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Meidän salilla neuvomista ei tosiaankaan välillä ymmärretä. Jos joku, pienempi tai isompi kaveri, tekee jotakin liikettä tappotekniikalla, siinä yleensä vaan peilin kautta nyrpeenä tuijotetaan ja käännetään pää toiseen suuntaan kun sarja loppuu.
Välillä tuntuu, että pitää olla vähintäänkin sukulainen jotta saa neuvoa toista ilman että sulle suututaan. Toisaalta tämän homman takia teen todennäkösesti ison osan liikkeistä itsekin melko naurettavilla tekniikoilla. :rolleyes:

Viime viikolla kuvasin kaverin maastavetoa kännykkäkameralla videolle, jotta tämä näkisi oman tekniikkansa videolta. Siinä sitten ihmeteltiin kaverin kanssa, minkä takia salin toisella puolella puolet salin väestä tuijottaa mua tappoilmeellä peilin kautta toisesta päästä salia. :jahas:

Meidän salillakaan ei juuri neuvomista tapahdu. Ei siellä kyllä ketään sellaista käykään, jolta neuvoja kaipailisin. Eikä muiden neuvominenkaan juuri kiinnosta, antaa jokaisen treenata niin kuin haluaa.

Kyllä tossa tuli juuri paikallisessa punttisalissa yks kaveri neuvomaan kun tein liikettä päin helvettiä. Pelkästään positiivista jos tulee neuvomaan.

Eilen kävi innokkaasti joku tyyppi neuvomaan jota en ollut koskaan nähnyt. Suositteli pudottamaan mavessa sarjapainoja eikä suostunut uskomaan että niitä oli jo pudotettu 30kg.:D
Itse hän "totutteli niveliään" kun teki etukyykkyä 25:llä jne, varmaan tiesikin jostain jotain mutta minua hän ei kuin häirinnyt..
Pukkarissakin jatkoi viellä ja siinnä ohessa riisuessani tämä otti kännykkäni hetkeksi haltuunsa..

Heh, tyyppi pääs vauhtiin ja kertoi mulle oikein sellasestakin asiasta kuin hermotus.:D
Hetki tuli mietiskeltyä että alanko selittää mitokondrioista vai kuuntelenko vaan loppuun.:D

Niina sanoi:
Meidän salilla on muutama yli-innokas neuvoja. Ihan kiva jos välillä saa hyviä vinkkejä, mutta ei joka helevetin välissä tarvi olla paapomassa.

Vaikea arvata miksi, kun kattoo sun nimimerkkiä.. :david:

Aina ei "uskalla" neuvoa vaikkei siitä kyllä haittaakaan ole. Usein varsinki selänojennuspenkissä näkee yliojennuksia, ja kerran neuvoin jotain 12-13v likkoja siinä. :)

Lisäksi olen kiitollinen eräälle naishenkilölle kuka neuvoi mua alataljassa n. 6-7v sitten, nykyään pysyy selkä suorana..Sumomaveen kysyin vinkkejä pari viikkoa sitten.

Harvoin tulevat mua neuvomaan ja itse olen salilla treenaamassa enkä keskittymässä muiden suoritustekniikoihin, räikeimpiin tapauksiin oon joskus puuttunut. Epäilen että keskittynyt ilmeeni on tulkittu psykopaattiseksi "syönsutelävältä"-tuijotukseksi jos katsekontakti on päässyt muodostumaan ja se on karsinut liiat neuvonnat pois. Ja tosiaan, on hauskempaa neuvoa nuoria naisia oikeaoppisen treenin saloihin kuin jotain kyrpiintyneen näköistä kaljupäätä.

Mutta kerran olin tekemässä kapeeta penkkiä:
Mä: "Mghh...mghaa..."
Simo Rantalainen-lookalike: "Hei kaveri sulla on ihan liian kapee ote, leveemmällä saisit enemmän painoa ja toihan menee melkein kokonaan ojentajille!"
Mä: "Eiku mä teen kapeella ihan tarkotuksella."
Simo Rantalainen: "Aha. No penkkiä voi tehdä monella tapaa."
Simo jatkoi kyykkypaikalle ja siellä näytti neuvonta jatkuvan...:lol2:

Mä en hirveesti viitti muita neuvoa, ellei tosiaan näytä siltä, että kohta toi tyyppi teloo ittensä.
Salin vakkarinaamojen kanssa keskustellaan liikkeistä ja tekniikoista ainaskin välillä. Vakkareista tietää sen, ettei kukaan ainaskaan ota itteensä vaikka jotain sanookin.
Ite tulee sillointällöin kysyttyä vinkkejä etenkin sellaisilta, joiden tietää kilpailleen tai kilpailevan edelleen jossakin voimalajissa.

Mua ei kyllä monesti oo kukaan tullut neuvomaan niin, etten itse olisi neuvoa kysynyt. En kyllä hirveästi neuvojia salille kaipaakkaan. Tosin kaikki fitnesstytöt saa tulla mua neuvomaan ja se on myös erittäin toivottavaa..;)

Suositut

Back
Ylös Bottom