Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Se on muuten harmi juttu että ne innokkaimmat neuvojat on niitä jotka treenaavat itse päin persettä, ja ne jotka oikeasti tietävät asioista ovat niin keskittyneitä omaan treeniinsä etteivät muuhun puutu.

Ja tämähän ei ole pelkästään salitreenin ongelma, sen olen todennut vuosien mittaan treenaillessani milloin mitäkin. Aloittelijan innolla ei ole rajoja :lol2: .

Neuvo tämäkin: kerran seurasin huvittuneena kun treenikaverini (naturaali)kysyi jo kisailun lopettaneelta sm ja pm tason kehonrakentajalta että miten ton kyykyn sais kulkemaan? Tää bodymies katto hiukan hölmönä kaveria ja tokas: "ootko hormoneita kokeillu?" Oli pakko nauraa ja nauraa sit vielä lisää pukuhuoneessa.

Bisley sanoi:
Heh mikä se pakaralaite oikein on?
:lol2::lol2::lol2:
Onks tää nyt semmonen aasinpotku-laite? :hyper:

Ruhli sanoi:
Pukkarissakin jatkoi viellä ja siinnä ohessa riisuessani tämä otti kännykkäni hetkeksi haltuunsa..
Miten toi kännykkä liittyy tuohon?

Olen treenannut pari vuotta niin hyvässä opissa, että en usko neuvoja tarvitsevani. Joissakin vähän tuntemattomissa liikkeissä taas kysyn kyllä ihan suoraan neuvoja ennen kuin alan tekemään. Mua saa kyllä neuvoa, mutta en välttämättä ota niitä neuvoja vastaan.

Se varsinkin on ärsyttävää kun neuvotaan ja sitten tullaan siihe viereen katsomaan seuraavaan sarjaan että teenkö juuri niinkuin käsketään. Esimerkiksi on tultu neuvomaan että penkissä pitäis pompauttaa oikein kunnolla, leukoja ei tule vetää koskaan leveällä otteella koska siitä ei ole mitään hyötyä, niskantakaa punnerrus pitäisi tehdä aivan alas asti ym.
omg :curs:

briteistä...

esa67 sanoi:
Kerran oli Lontoossa yhella salilla treenailemassa. Siella oli kaksi kaveria tekemassa ylataljaa pyyhkeet lanteille sidottuna. Kysyin etta miksi pyyhkeet ?? Vastaus oli etta polttaa paremmin rasvaa !!

samaa linjaa ilmeisesti ku brittitutkimus viime syksyltä: jos puet talvella enemmän päälle, esim pitkät kalsarit, et sairastu niin helposti... :rock:

ei oo tullu kukaan vielä 3 vuoden aikana neuvomaan enkä ole itsekään ketään mennyt neuvomaan, vaikka välillä jotku repii siihen malliin, että ihan hirvittää. eipä ole minun asia, jos itsensä pistää joku kaunis päivä paskaksi väärillä liikeradoilla. neuvomaan en mene ihan senkään takia ketään, että ei jaksa kuunnella "vittu saatana litaniaa" joltain rinta-hauis-pelleltä.

Kauheinta mitä koskaan on mulle neuvottu:

Kerran salilla tein penkkiä tuossa single factorissa ja oli vika kova sarja menossa ja kolmas toisto jäi rinnalle. No siinä tuli joku tosi lihava äijä farkut jalassa neuvomaan että "tee ainakin 10cm leveämmällä otteella" tms.

No myöhemmin näin tämän saman äijän penkkaamassa... Farkut jalassa, kädet niin leveällä tangossa kuin voi ja karmeaa runkkupenkkiä. Tanko pompsautettiin rinnasta ja jaloilla lyötiin vielä vauhtia :D Ykkösen se teki 90kg:llä ja itse kun tein sarjaa 70kg niin eipä se ollu edes merkittävästi vahvempi ;)

Hirveimmäksi asian teki että paikalla oli jotain sen "penkkikoululaisia" joiden olen nähnyt tekevän oikein penkkiä joskus, mutta nyt kaikki vetivät tuolla superleveällä otteella pompulla perseet ilmassa :(

Itseäni joskus joku bodari-köriläs neuvo penkissä laskemaan oikeeseen kohtaan sen tangon ku oli varmistamassa.. siitä aikaa ehkä joku 3 vuotta. Itseäni kyllä tekee välillä mieli neuvoa joitain mutta eihän sitä kehtaa mennä esim. jotain aikuista miestä neuvoo :D Esim yhdelle miehelle joka tekee aina rinnallevetoo tekis mieli mennä sanoo että nostat ne saatanan kyynärpäät ylös ku vedät ne painot rinnalle! :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tottakai on hyvä että porukka auttaa ja neuvoo. Vetäisin varmaan vieläkin penkkiä sillain et tanko liian lähelle kaulaa ellei yks äijä ois salil tullu sanoo et hei, laskes sitä tankoa enemmän tonne rinnan alle(Siis siitä mist rinta alkaa.)
Täytys joku päivä varmaan mennä sitä "mave":a ja kyykkyäkin mennä alottelijana treenaamaan, ja venaamaan että joku tulis opettaan oikeen taktiikan. :)

Tänään joku vanhempi herra muistutti mua palauttelemaan reidet kunnolla kun vedin 10 sarjaa kyykkyä. Ja joku nuori neiti näytti siltä että meinasi kysyä multa neuvoja mutta ei uskaltanut, tai sitten se halus mun puhelin numeron.

Salilla ollessa ei tule neuvottua ellei joku erikseen kysy neuvoa. Ja jos joku rohkenee kysymään neuvon mielelläni niin hyvin kuin osaan. Ainoastaan kavereille tulee annettuja neuvoja ja vinkkejä ilman kysymistä.

Itse otan mielelläni neuvoja ja ohjeita vastaan, mikäli niissä on jotain järkeä ja neuvot tulevat siten että neuvonantaja ei koita päteä. Ja jos joku tekee jotain uutta liikettä niin tulee käytyä utsimassa että mitäs tämä on.

Itse en myöskään mene mielelläni neuvomaan muita, ellei joku erikseen kysy apua. Henkilökohtaisesti on tullut neuvottua mm. maven tekniikassa sekä jalkaprässin käytössä ;D

Kyllä aina välillä on moraalinen ongelma, kun joku tekee perusteellisesti päin vittua.

Pari päivää sitten sälli veti mavea aika hirveän näköisesti. Selkä niin kaarella kuin mahdollista. Tavallaan tekisi mieli mennä sanomaan, tavallaan oma asiansa.

Meidän salilla on nyt syntynyt joku rinnallevetobuumi. Kymmenkunta tyyppiä käy vääntämässä sitä joka kerta ku käyn salilla. Ja kaikki pitkin vittua. Tehdään puolittainen mave, pompautetaan polvilta (siis tanko osuu just polven yläpuolelle) ja vedetään hausikääntö. Ja kyynärpäitä ei tuoda eteen. Epäilys, että saattaapi pitemmän päälle paikka jos toinenkin paukahdella on aika kova. Mutta pitäskö siihen sit mennä sanomaan, et ei varmaan kannata?

Kyykyssä harva meildän salilla rikkoo itseään, kun kukaan ei juuri kymmentä senttiä enempää liikuta painoa. Mutta aina joskus joku rohkea vääntää syvempiä kyykkyjä polvet mutkalla ja selkä soikeena. Takis mieli aian joskus vinkata, mut onko se nyt mun asia?

Tämmösiä, mutta ei oo tullu neuvottua.

Multa on tultu kysymään kaikkea lisäravinteisiin liittyvää. Lisäravinteista kun valitettavasti mulla ei vaan mitään sanottavaa oo, kun niistä ei juurikaan oo kokemusta.

Itse oon kysyny neuvoo maveen liittyen. Sain aika asiallista opastusta.

Ja sitten mua on tultu neuvomaan. Penkissä tää perinteinen nosta persettä ja pompauta, nousee enemmän. Kato ku monet luulee et penkki on rinta ja ojentajaliike, mut selän ja jalkojen isot lihakset saa helposti mukaan ku on oikee tekniikka.

ei ole kukaan neuvonut mutta saisi kyllä neuvoa :)

Vätys sanoi:
Pari päivää sitten sälli veti mavea aika hirveän näköisesti. Selkä niin kaarella kuin mahdollista. Tavallaan tekisi mieli mennä sanomaan, tavallaan oma asiansa.
Minua tultiin tänä aamuna neuvomaan maven tekniikassa ja olen pelkästään kiitollinen. Neuvon voi aloittaa esim. "Sano vaan, jos ei saa neuvoa, mutta minusta olisi selälle parempi, jos tekisit niin ja näin...".

Alkuviikosta olin salilla vetämässä normitreeniä, kun paikalle saapui ehkä 18-19v. nuorukaisia kolmen hengen lauma. Menivät sitten penkille ensin tykkitelemään "sarjojaan." Maksimissaan 3 toistoa per jätkä ja neuvoja jaeltiin tyylillä "kannattaa pompauttaa siinä rinnalla." Meinasin mennä kertomaan kavereille, että meneepi hukkaan koko homma, jos siihen malliin jatkavat. Ajattelin kuitenkin, että antaa nyt olla, mutta jos muutaman kerran jälkeen ei ala tekniikat yhtään paranemaan, niin silloin käyn hieman opastamassa. En mielelläni ala neuvomaan, ellen aivan selkeästi osaa jotakin asiaa paremmin kuin toinen.

Suositut

Back
Ylös Bottom