Neuvominen salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Minua kyllä saa neuvoa, vaikka vaikuttaa että ihmiset vähän arastelevat minun neuvomistani. Näyttänen niin vittuuntuneelta tms. Itse jos jotain neuvon niin neuvon jotain kavereitani tai joitain jotka tekevät lähes tulkoon oikein. Sellaiset jotka tekevät täysin päin persettä tuntuvat olevan sellaisia joita ei kiinnosta ollenkaan mikään oikea suoritustekniikka, kun eivät kerran edes sen vertaa voi ottaa asioista selvää että menisi edes sinnepäin oikein! Kummiskin meidän(kin) salilla on noita seinällä olevia tauluja ja se vaaleansininen liikekuvasto, että tiedosta ei pulaa ole. Mielenkiinnolla ja kauhulla odotan milloin se eräs kundi, joka tekee mavea tai sjmv:ta (jalat vähän koukussa kun tanko alhaalla mutta selkä "vaakatasossa") selkä ihan pyöreänä, hajoittaa selkänsä. Pahalta näyttää mutta painot on pienemmät kuin mulla sjmv:ssa joten tuskin niillä itteesä voi hajottaa. Pitää sitten varmaan käydä valistamassa jos alkaa treenipainot näyttää isommilta...

Minua saa neuvoa, mutta itse pidän suuni supussa. Monet ihmiset ottavat nokkiinsa jos yrittää auttaa, suuttuvat ja loukkaantuvat joten keskityn vain omiin treeneihini. Tosin tuttuja voin tietenkin mennä neuvomaan. Neuvon sit jos kysytään:)

Minulle neuvojen vastaanotto on suoraan verrannollinen siihen millä painoilla neuvoja tekee. Esim. tein täsmälleen niinkuin yksi äijä joka penkkasi vieressä penkkiä sotilaspenkkityyliin 210kg neuvoi. Mutta se äijä joka kyykkäsi siteiden ja vyön kanssa 60kg ( :rock: ) puhui omiaan.

Onneksi käyn sentään niin hc salilla että siellä ei käy naisia eikä puuhelmipoikia.

En neuvo, jos joku ei valittele tai kysele. Mikäpäs minä olen neuvomaan.

Olen myös huono ottamaan neuvoja. Ainakin joiltain amiksilta, jotka luulee viikon salillakäymisen jälkeen tietävänsä mistään mitään.

Tietenkin jos jollain oikeasti tosissaan otettava henkilö tulee ystävällisesti ja asiallisesti huomattamaan jostain tekniikkavirheestä, en ole tanssimassa suomalaista kansantanssia naaman päällä heti.

Huh huh. Tuli mieleen back in the days esimerkkejä taas:

Kerran eräs henkilö tuli neuvomaan, että levennä hieman käsiotetta tuossa penkissä... huoh. Tein kapeaa penkkiä...

Ylätaljaa v-kahvalla tehtäessä tullaan huomauttamaan huonosta ojentaja-liikkeen tekniikasta. menee kuulemma paremmin ojentajille toisella tapaa.... Huoh. No shit?

Itse en todellakaan neuvo, koska tietämystä ei kovin paljoa ole. Välillä tosin tekisi mieli sanoa jotain naiselle, joka valehtelematta viettää yhdessä laitteessa noin vartin ja tekee varmaan siinä ajassa 150 toistoa & lukee samalla lehteä. No, ehkä hän ei kaipaakaan tuloksia :) . Itse ottaisin oikein mielelläni neuvoja vastaan, jos joku niitä antaisi, ja aiemmalla salilla eräs mies minua neuvoikin ja antoi sysäyksen kohti parempaa (ilman häntä saattaisin edelleen treenata päin seiniä). Pitäisi varmaan siirtyä salille, josta löytyy muitakin kuin lähentäjä-loitontaja-tyttöjä, niin saisi neuvojakin/treenivinkkejä/motivaatiota :)

En mee ketään neuvomaan, ellei tuu kysymään. Huomannu sen että vanhemmat henkilöt tulee kyseleen hiukan jo, ku on salilla treenannu vuoden päivät, ehkä alkaa naama olemaan tuttu että uskaltaa tulla jutteleen.

Sit tietenkin vaihdellaan tipsejä enemmän tuttujen kanssa ja joiden kanssa treenailee. välillä koetetaan jotain ihan ihmeellisiä juttuja.. ei olla vielä päästy Salikomediaa-osastolle.

No olis ainakin ollu kiva jos joku olis silloin kun olin 15-vuotias niin joku olis tullu sanomaan että ei sitä penkkiä kannata tehä joka treenissä 10 sarjaa, tosin en kyllä luultavasti olisi kuunnellut :)

mappana sanoi:
Ite ainakin teen joitain liikkeitä esim. penkki päin vittua välillä. Ja käy lähinnnä ärsyttämään ne kaverit jotka siihen kommentoi että: "persees nous, eihän toi oo lähelläkään kisanostoa"...

Kun en itsekään mikään kehonrakentaja ole, en ole voimanostaja vaan käyn salilla lähinnä peruskunnon takia. Ja olen käynyt 6 vuotta niin tiedän kyllä mitä teen. En kyllä ikinä mitään kommentoi vaan vastaan vaan: "Aijaa".

Ja ojentajaneuvojia vasta löytyykin :D

En lukenu ku ensimmäisen sivun, mutta miksi helvetissä teet väärällä tekniikalla ja vielä tiedät sen? Penkkipunnerrus on rintaliike ja runkulla reenautuu korkeintaan pohkeet. Ei ne painot miestä tee :david:

Pitää olla melko pelle, että runkuttelee menemään aivan pelkästään sen takia, että nousis isommat romut ja ei uskota muiden neuvoja, koska ei oo kehonrakentaja/voimanostaja :david:

Eipä se oo multa pois, mutta omalla salilla about puolet vetää semmosta showta että oksat pois. Ainoa huono puoli on se, että nämä nuoremmat punttaajat ottaa mallia ja teloo itsensä näissä notkeuden taidonnäytteissä.

Jaa kyykkäät kans päin vittua ja tuntuu paremmin reisissä :david: Taitaa vaan tikut pysyä tikkuina ja välilevyt luiskahella

EDIT: oli vähän provo mutta näin se vaan on

vieläkin toivoisin kyykyissä ja mavessa tekniikka neuvoja :S
Ja itse autan aloittelvia niissä asioissa jotka osaan oikein ja yritän painottaa tekniikkaa ja ruokailua.

Ei ne tyypit siel salil pure, Kummiski se 200kg ja se 40kg jätkä syösamaa leipää ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Måpå sanoi:
En lukenu ku ensimmäisen sivun, mutta miksi helvetissä teet väärällä tekniikalla ja vielä tiedät sen? Penkkipunnerrus on rintaliike ja runkulla reenautuu korkeintaan pohkeet. Ei ne painot miestä tee :david:

Pitää olla melko pelle, että runkuttelee menemään aivan pelkästään sen takia, että nousis isommat romut ja ei uskota muiden neuvoja, koska ei oo kehonrakentaja/voimanostaja :david:

Eipä se oo multa pois, mutta omalla salilla about puolet vetää semmosta showta että oksat pois. Ainoa huono puoli on se, että nämä nuoremmat punttaajat ottaa mallia ja teloo itsensä näissä notkeuden taidonnäytteissä.

Hops. Tuo "teen penkin päin vittua" oli ehkä liian vahva sanonta. Ja sen ainut tarkoitus oli kertoa se, että jotkin salilla neuvojat neuvovat vaikka ei ole mitään neuvomistä. Esimerkiksi jos teen 6 toistoa penkillä, niin viimoisessa toistossa se perse voi tosiaankin nousta. Tekniikassa ei sinänsä ole mitään vikaa. Kuvasin tapahtuman ehkäpä vain liian ankaralla kädellä. Ja mistään :david: runkkuliikkeistä en mielestäni ole puhunut. Ja usko pois niin en mitään ylisuuria painoja liikuttele sen takia että saisi rautaa enemmän tankoon vaan.

Ja kyykystä vielä sen verran että sen teen kyllä puhtaimmalla tavalla. Mutta kun en ole venytellyt, niin takakyykky on vain mahdoton näillä "tikuilla" vetää persemaahan tyylillä. Etukyykky sen sijaan menee persemaahanasti tyylillä. Ja kyykkyä teen sen takia että kesäisin tulee juostua nopeita pyrähdyksiä.

Ja eipä mitään että Måpå provoat. Sehän vain tarkoittaa sitä että olen ehkä ollut epätarkka kirjottaessani tekstiä. :)

P.s. Välillä kyllä tulee tehtyä semmoisia liikkeitä mitkä eivät näytä miltään muulta kuin runkkuliikkeeltä. Esimerkiksi käsipainoilla hauiskääntöä tulee tehtyä välillä semmosella heijarilla että.. :D Ja joku yleensä tulee neuvomaan siinä sitten että miten saa tuntumaa paremmin kun tekee pienemmillä painoilla. Ja se välillä käy hieman nyppimään. Olen kuitenkin sitä mieltä että pitää välillä "totutella" isompiin painoihin. :D

Jaa no ei sit mitään. Olihan se vähän epäselvästi kuvattu jos kerran otat vain viimeseen toistoon munaa mukaan. Ite en kyllä ottas :O Kyllä niitä äijiä siellä saleilla pyörii. Valkkaa yhden ja pyytää varmistamaan. Ei oo koskaan sanonu ei

Omia kavereitani olen neuvonut auliisti ja varmistajana ollessa huomauttanut jos liikerata on ollut vino tms. Itsekin olen saanut neuvoja ja kysynyt kokeneemmilta voimanostajilta, että miten liike pitäisi tehdä.

Kerran tein itsestäni todellisen pellen kun menin sanomaan yhdelle kohtalaisen iäkkäälle miehelle, hänelle kyykkypainoja ladellessa, että lukot painavat 2,5 kg. Hän vain katsoi minua pitkään ja totesi että "joo niinpä taitaa olla" ja teki syväkyykkyä sarjaa 150 kilolla. Tod. näk. tämä äijä oli voimaillut muutaman vuosikymmenen. Oli hieman :david: olo... :nolo:

Yksi kaverini ei taas oikein siedä että neuvon häntä salilla. Ottaa hirveästi itseensä jos huomautan vaikkapa että penkissä tanko menee vinoon tms. Ja auta armias jos yritän tehdä hänelle jotain järkevää ohjelmantynkää, hän sanoo että "en minä tee tätä yhtä tosissaan ku sä." :rolleyes:

Tomppa85 sanoi:
Yksi kaverini ei taas oikein siedä että neuvon häntä salilla. Ottaa hirveästi itseensä jos huomautan vaikkapa että penkissä tanko menee vinoon tms. Ja auta armias jos yritän tehdä hänelle jotain järkevää ohjelmantynkää, hän sanoo että "en minä tee tätä yhtä tosissaan ku sä." :rolleyes:

Just samanlainen kuin mun kaveri! :eek: "Kato mä väännän 30 kg:n kässäreillä täsä penkissä!" Ja liikerata on se 10cm, ja jos siitä huomauttaa niin sehän "on aivan sama kuinka alas sen laskee". :jahas: Ja penkissä ei kuulemma kädet taivu aivan alas, niin voi jättää vähän rakoa. Siltikin lämmitellessä tanko menee alas asti. ;)

Ite otan mielelläni neuvoja vastaan, mutta vain jos kyseinen neuvonantaja on selvästi kokenut ja tulevat vasta silloin neuvomaan ku sarja on loppu.

Harvoin oon ite ketään neuvonu, mitä nyt kaveria joskus kun liikerata on selvästi päin persettä ja liian suuret painot kyseessä.

SIC- sanoi:
Minulle neuvojen vastaanotto on suoraan verrannollinen siihen millä painoilla neuvoja tekee.

Jaa. :jahas: Olisiko kuitenkin järkevämpää katsoa vaikkapa suoritustekniikkaa? Kyllä isoillakin raudoilla voi tehdä päin helvettiä (jota näkeekin pelottavan usein).

EDIT: Todella harvoin minua on tultu salilla neuvomaan, josta voi ilmeisesti päätellä joko a)että olen luotaantyöntävän ja pelottavan näköinen kun treenaan ja/tai b)että treenitekniikkani on aina suorastaan loistavan täydellinen :D (not)

Tuli pitkästä aikaa yks henkilö salille, sellanen nuori. sitten se veti joskus jollain 55kglla jotain 6 toistoo, hyv jos sitäkään. niin viimeks se tuli ja pisti 60kg, ja teki joku 3 toistoo. eka se väänteli siinä itteensä kaarelle, ja muutenkin vääntelehti, ja sitten kun valmistautu nostaan, niin kaari oli pois ja jalat löysänä. teki sen 2 toistoo... en tajua mikä siinä on että, pitää vaan laittaa koko ajan lisää rautaa, vaikka tekniikka tai voimat ei riitä. voi olla, että voimaa haki, mutta en usko. sitten se tekee penkkiä 30 min treenistä, ja sitten parit sarjat muita liikkeitä, ja se on siinä, jalkoja maks. prässillä. hyvä jos sitäkään...

edit: voisko joku neuvoo mua mun threadissa " voimatreenin järjestely " vai mikä se oli... tarvitsisin neuvoja :D

KSENA sanoi:
Tuli pitkästä aikaa yks henkilö salille, sellanen nuori. sitten se veti joskus jollain 55kglla jotain 6 toistoo, hyv jos sitäkään. niin viimeks se tuli ja pisti 60kg, ja teki joku 3 toistoo. eka se väänteli siinä itteensä kaarelle, ja muutenkin vääntelehti, ja sitten kun valmistautu nostaan, niin kaari oli pois ja jalat löysänä. teki sen 2 toistoo... en tajua mikä siinä on että, pitää vaan laittaa koko ajan lisää rautaa, vaikka tekniikka tai voimat ei riitä. voi olla, että voimaa haki, mutta en usko. sitten se tekee penkkiä 30 min treenistä, ja sitten parit sarjat muita liikkeitä, ja se on siinä, jalkoja maks. prässillä. hyvä jos sitäkään...

Mä tarttisin nyt oikeesti joltaki neuvoo ymmärtääkseni mitä tässä yritetään sanoa???

Itse en neuvo, en edes puolituttuja vaikka tekevätkin välillä päin persettä. Kuitenkin ottaisivat nokkiinsa, ja painot ovat kuitenkin sitäluokkaa että loukkantumisesta tuskin on pelkoa. Neuvoja voin tietysti ottaa kokeneemmilta vastaan mutta niitäkin liikkuu salillani suhteellisen vähän.

Gillyanne sanoi:
Jaa. :jahas: Olisiko kuitenkin järkevämpää katsoa vaikkapa suoritustekniikkaa? Kyllä isoillakin raudoilla voi tehdä päin helvettiä (jota näkeekin pelottavan usein).

EDIT: Todella harvoin minua on tultu salilla neuvomaan, josta voi ilmeisesti päätellä joko a)että olen luotaantyöntävän ja pelottavan näköinen kun treenaan ja/tai b)että treenitekniikkani on aina suorastaan loistavan täydellinen :D (not)

Nojoo olet kyllä oikeassa tossa mutta mietin vain sitä että sen joka kyykkää 300kg vs. se joka kyykkää 60kg tietämyksessä on hurjasti eroa kun toinen on ehkäpä lukenut vain pakkista ja toinen on käynyt salilla sen 10 vuotta :worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom