Neuvoja treeniohjelmaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaGle
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lihas saa lähes saman ärsykkeen 8 toistolla kuin 10 toistolla, joista 2 viimeistä on aivan väkisin tehtynä, huonolla tekniikalla ja ehkäpä kaverin avustuksella. Nämä kaksi viimeistä toistoa rasittavat hermostoa erittäin paljon ja hermosto palautuu myös hitaampaa kuin lihas, joten vaikka tuntuisi, että lihas on jo palautunut voi hermosto olla edelleen palautumatta edellisestä treenistä. Kun teet uuden treenin taas ennen kuin hermosto on palautunut voi tuloksena olla ylikunto. Siitä löydät varmasti tietoa.
Tuloksena: 8 toistoa antaa lähes saman ärsykkeen kuin 10 toistoa loppuun tehtynä, mutta kun jätät ne 2 toistoa tekemättä et rasita hermostoa niin paljoa ja palaudut seuraavaan treeniin paremmin.

ok. kuulostaa aika järkevältä. onko kellään hyviä kokemuksia tuosta "vajaa" treenauksesta lihasmassan kasvun muodossa? välillä tuntuu että koko touhu on aikamoista salatiedettä kun katselee muutamia kavereita tuolla salilla jotka rytkyttävät penkkiä väärällä tekniikalla sika isoilla painoilla viimeseen asti veren maku suussa, palautusjuomana olutpullo ateriana hampurilaiset ja silti kehitys on kovaa!! toiset taas laskevat kaiken hel**tin tarkasti eivätkä juo alkoholia tai syö mitään epäterveellistä ja kehitys on sitten mitä on...vajaata!! tarkoitus ei ole valittaa vaan kyseenalaistaa kaikki nuo hienot treeniohjelmat ja ruokavaliot että onko kehitys siitä kiinni että syöt prkeleesti proteiinia ja haiset ammoniakille vai onko kaikki vaan päästä kiinni??? mielipiteitä saa kirjoittaa :)

ok. kuulostaa aika järkevältä. onko kellään hyviä kokemuksia tuosta "vajaa" treenauksesta lihasmassan kasvun muodossa?

Oon treenannut nyt viimeisen vuoden 1- ja 2-jakoisilla ohjelmilla ja siten että pääosin sarjoja ei viedä todellakaan loppuun.
Tulos: paremmin kasvavat sarjapainot, lihasmassa ja muutenkin treeni kulkee paremmin kuin aiemmin tekemissäni 3- ja 4-jakoisissa joissa tein sarjat yleensä loppuun asti.

Tokihan on muistettava että useampijakoisissa sarjojen loppuun asti tekeminen on perusteltua, koska lihasryhmäkohtainen treenifrekvenssi jää pienemmäksi.

Lihas saa lähes saman ärsykkeen 8 toistolla kuin 10 toistolla, joista 2 viimeistä on aivan väkisin tehtynä, huonolla tekniikalla ja ehkäpä kaverin avustuksella. Nämä kaksi viimeistä toistoa rasittavat hermostoa erittäin paljon ja hermosto palautuu myös hitaampaa kuin lihas, joten vaikka tuntuisi, että lihas on jo palautunut voi hermosto olla edelleen palautumatta edellisestä treenistä. Kun teet uuden treenin taas ennen kuin hermosto on palautunut voi tuloksena olla ylikunto. Siitä löydät varmasti tietoa.
Tuloksena: 8 toistoa antaa lähes saman ärsykkeen kuin 10 toistoa loppuun tehtynä, mutta kun jätät ne 2 toistoa tekemättä et rasita hermostoa niin paljoa ja palaudut seuraavaan treeniin paremmin.

Mä en tätä asiaa tajua, enkä usko. Siis, jos teet tiukan sarjan, niin viimeisellä toistolla sun lihakset ei enää työskentele, vaan hermosto liikuttaa sitä rautaa?:piis: Vitut kukaan edes osaa sanoa milloin joku hermosto on tukossa, se on vaan tekosyy huonolle treenille, joka johtuu muista asioista. Suurempi ongelma on nivelien ja jänteiden palautuminen kuin jonkun hermoston. Mä en tästä hermostopelleilystä ole kuullut kuin netissä, saleilla en kertaakaan. Ylikuntoon ei nyt ihan helposti joudu, jos tekee jopa kaksi toistoa liikaa!

Ite tehnyt kohta 2 vuotta kaiken mahdollisen niin tappiin kuin pystyy, ja treenit on ainoastaan menneet perseelleen, vitutuksen, huonon syömisen, huonon nukkumisen, motivaation puutteen, tai vaihtelun takia. Hermosto ei ole ilmoitellut mitään tänä aikana, tai sitten en ymmärrä sitä kieltä mitä CNS käyttää.

Ylikuntoon ei nyt ihan helposti joudu, jos tekee jopa kaksi toistoa liikaa!

No ei toki jos tekee 2 toistoa liikaa. Jos sen sijaan tekee järjestäen joka sarjassa jokaisessa treenissä ne pari ylimääräistä toistoa niin ylikunto voi olla lähempänä.

Pointtihan tässä "hermostopelleilyssä" on kai se, että toistojen tehoa ei voi mitata sillä kuinka pahalta ne tuntuvat ja kuinka hankalaksi niiden suorittamisen kokee. Jos niissä viimeisissä toistoissa rasittuu enemmän hermosto kuin lihakset, niin miksei parin väkisin väännetyn toiston sijaan tekisi vaikka ylimääräistä sarjaa?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että 8+ 2 pakkotoistoa varmasti rasittaa lihasta enemmän kuin vain 8 toistoa. Kuitenkin lihasten rasittamisen kannalta olisi varmaan fiksumpaa tehdä 2-3x6.

mä olen antibodarin kanssa samaa mieltä että mikään vi**n hermosto ei sitä rautaa liikuta! miksihän tästäkin asiasta tehdään niin helvetin hankalaa?? olen ymmärtänyt että jos tarkoituksena on kasvattaa lihakset niin ne toistot tehdään loppuun asti että lihas saa aina maksimaalisen ärsykkeen kasvaa kerta kerran jälkeen ISOMMAKSI!!! palauttavat viikot on sitten taas sitä lepoa varten ettei ylikunto yllätä....

mä olen antibodarin kanssa samaa mieltä että mikään vi**n hermosto ei sitä rautaa liikuta! miksihän tästäkin asiasta tehdään niin helvetin hankalaa?? olen ymmärtänyt että jos tarkoituksena on kasvattaa lihakset niin ne toistot tehdään loppuun asti että lihas saa aina maksimaalisen ärsykkeen kasvaa kerta kerran jälkeen ISOMMAKSI!!! palauttavat viikot on sitten taas sitä lepoa varten ettei ylikunto yllätä....

Höpönhöpön.:david: Kuten todettua, sarjojen loppuun asti tekemisen järkevyys riippuu treenijaosta! 1-jakoisessa ei ole mitään järkeä tehdä loppuun saakka, 2-jakoisessa se on vähintään kyseenalaista, kun taas kolmijakoisessa jopa toivottavaa (olettaen että esim. 1-jakoisessa treenataan lihat kolmesti viikkoon, 2 jakoisessa 2/viikko ja 3-jakoisessa ja sitä useampaan jaetussa kerran viikkoon.

edit: lihaksen suuremmaksi ja suuremmaksi kasvamiseen taas tarvitaan aina suurempaa ja suurempaa volyymiä. Ei siihen mitkään loppuun saakka väännetyt sarjat vaikuta läheskään samassa määrin.

:offtopic:

Kuntosaliharrastus on varmaan kärkipäässä listattaessa harrastajia jotka tietävät lajistaan vähiten. Tuli taas vaan mieleen tästä "ei hermot nosta painoja" -löperryksestä. Itse olen saanut kuulla kanssa kritiikkiä tästä kun en useimmiten treenaa lihasta hapoille, ei kuulemma ole tosissaan treenaamista yms.

Kuntosaliharrastus on varmaan kärkipäässä listattaessa harrastajia jotka tietävät lajistaan vähiten. Tuli taas vaan mieleen tästä "ei hermot nosta painoja" -löperryksestä. Itse olen saanut kuulla kanssa kritiikkiä tästä kun en useimmiten treenaa lihasta hapoille, ei kuulemma ole tosissaan treenaamista yms.

Kuntosaliharrastus on varmaan kärkipäässä listattaessa harrastajia jotka tietävät lajistaan liikaa kaikkea epäolennaista säätämistä. Kadehdin 1940 luvun bodareita, jotka oli kovassa kunnossa, ilman 2000 luvun hypersupermega massajauhoja ja ohjelmia. Kyllä sen vuosien saatossa näkee kuka treenaa kovaa ja tosissaan, ei siihen tartte mitään lässytystä länkyttää. Arskakin varmaan jätti sarjoistaan viisi toistoa pois, jotta ei ärsyttäisi hermostoa, joskus jopa kymmenen, jotta hermosto ei edes tuntisi rasitusta, muttei lihaksetkaan:rolleyes:

Suurimmat tietäjät ovat aika vaatimattomia kooltaan, esimerkiksi Poliquin tai Tsatsoulin, suoraansanottuna, mä en tollasten äjien neuvoja jaksaisi kuunnella lausettakaan, sikäli kun oma kroppa ei ole niin kova mitä puheissa annetaan kehityksen tuovan. Noh, mua ei enempää kiinnosta kinastella näin tyhmästä asiasta, mielummin teen tulokseni tietämättömänä salilla, ja naureskelen säbäpojille, jotka jättää sen 20 toistoa varastoon :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuntosaliharrastus on varmaan kärkipäässä listattaessa harrastajia jotka tietävät lajistaan liikaa kaikkea epäolennaista säätämistä. Kadehdin 1940 luvun bodareita, jotka oli kovassa kunnossa, ilman 2000 luvun hypersupermega massajauhoja ja ohjelmia. Kyllä sen vuosien saatossa näkee kuka treenaa kovaa ja tosissaan, ei siihen tartte mitään lässytystä länkyttää. Arskakin varmaan jätti sarjoistaan viisi toistoa pois, jotta ei ärsyttäisi hermostoa, joskus jopa kymmenen, jotta hermosto ei edes tuntisi rasitusta, muttei lihaksetkaan:rolleyes:

Suurimmat tietäjät ovat aika vaatimattomia kooltaan, esimerkiksi Poliquin tai Tsatsoulin, suoraansanottuna, mä en tollasten äjien neuvoja jaksaisi kuunnella lausettakaan, sikäli kun oma kroppa ei ole niin kova mitä puheissa annetaan kehityksen tuovan. Noh, mua ei enempää kiinnosta kinastella näin tyhmästä asiasta, mielummin teen tulokseni tietämättömänä salilla, ja naureskelen säbäpojille, jotka jättää sen 20 toistoa varastoon :)

Niin justiinsa. Kaikki tietotaito on ihan perseestä, senkun menee ja nostelee ihan mitä mieleen tulee. Niin se jorekin teki lähisalilla ja sillä oli aivan hirviä haba. Ja tuo oman kropan suhde tietämykseen on kyllä aivan kuningasvertaus. Varmaan joka a-junnu pääsee tuolla periaatteella vittuilemaan valmentajalleen joka ei ole yhtä hyvässä kunnossa.

sarjan kesken jättäminen on varmaankin ihan ookoo voimailu lajeissa esim. penkkipunnerrus mutta kehoilussa siinä ei minun mielestä kyllä ole mitään järkeä! lihakset on muutenkin niin hitaita kasvamaan niin miksi asiaa pitää hankaloittaa vielä jättämällä treenin kesken?? jos teet 10 toistoa hyvällä tekniikalla ja vielä räjähtävästi niin on se varmasti paljon tehokkaampaa kuin jättää sarja 8 toistoon...eihän lihaksella ole mitään syytä kasvaa isommaksi jos se ei ole saanut maksimaalista ärsykettä siihen!

Pakkis roundtable kokoontunut?

pois tollaset vispilät(vipuvarsilaitteet, myötä- vastaotteella).parhaiten se liha tarttuu kun teet hauista tang.,-//-käsip.,ranskalainen,ojentajat talj.

sarjan kesken jättäminen on varmaankin ihan ookoo voimailu lajeissa esim. penkkipunnerrus mutta kehoilussa siinä ei minun mielestä kyllä ole mitään järkeä! lihakset on muutenkin niin hitaita kasvamaan niin miksi asiaa pitää hankaloittaa vielä jättämällä treenin kesken?? jos teet 10 toistoa hyvällä tekniikalla ja vielä räjähtävästi niin on se varmasti paljon tehokkaampaa kuin jättää sarja 8 toistoon...eihän lihaksella ole mitään syytä kasvaa isommaksi jos se ei ole saanut maksimaalista ärsykettä siihen!

Voi jessus mitä skeidaa sinäkin jauhat täällä. Näkee selvästi ettet tajua itsekään mistä puhut.

mikä sulla on kovaa perustreeniä vastaan? sattuuko se? tuleeko hiki? aiemmin jo tuolla puhuttiin että ei ne arskat ja muut kovat bodarit jättäny sarjoja vittu kesken ja lähteny himaan neiteilemään lisää!

mikä sulla on kovaa perustreeniä vastaan? sattuuko se? tuleeko hiki? aiemmin jo tuolla puhuttiin että ei ne arskat ja muut kovat bodarit jättäny sarjoja vittu kesken ja lähteny himaan neiteilemään lisää!

Juu, ei. Eikä ne samaiset arskat varmaan käyttäny mitään lisäravinteita eivätkä steroideja. Ja heidän treeninsähän ovat juurikin sitä mitä jokaisen jampan kannattaa apinoida (ei sillä että esim arskan golden six on ihan hyvä perusrunko.)

Et nyt sitten tunnu kuitenkaan käsittävän että kovaa treenaaminen voi tarkoittaa muutakin kuin joka saatanan sarjan loppuun vetämistä. Etkä ole vissiin myöskään osannut lukea aikaisempia viestejäni joissa nimen omaan mainitsen loppuun asti vetämisen olevan perusteltua useampijakoisissa ohjelmissa. (Tietänetköhän edes mitä sekin tarkoittaa?)

Opettele perusasioita pikkuisen ennenkuin tulet tänne julistamaan sokeasti kantaasi. Vielä pari postia sitten kyselit perusteita tähän loppuun asti vetämiseen liittyen, ja nyt tunnut tietävän jo kaiken.:david:

Way to go!!:D

Minä ainakin jätän sarjat kesken jotta voisin treenata mahdollisimman suurilla painoilla kropan 2 kertaa läpi viikossa kaksijakoisella ja jaksaa siihen päälle aerobiset. Jos näin tekee joka kerta vetämällä piippuun asti, ei palautuminen taatusti tapahdu tarpeeksi nopeasti.

Jotkut vaan uskoo siihen että ne kovat raudat on tie isompiin lihaksiin, eikä mikään supersarjavemputus joka treenissä.

niin kysyinkin että mikä helvetin idea siinä on ja yritin asiallista keskustelua viritellä asiasta ja sanoinpa vielä oman mielipiteenkin että miten lihas tarttuu runkoon takuu varmasti! mutta heti kun vähänkin kertoo omia mielipiteitä niin joku saatana alkaa vittuilemaan että ei tiietä mistään mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom