Netti- hyvä renki, huono isäntä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Tuossa on kaksi puolta. On tosiaan pieni vähemmistö ihmisiä, jotka valittavat valittamasta päästyään, tehdäkseen itsestään jotain. Sitten toisella puolella vaatimus luterilaisesta nöyryydestä, jonka mukaan pitää olla kiitollinen saatuaan edes jotain.

Palvelusta valittaminen on vaikea posti sen aineettoman luonteen takia. Joku ei pidä toisen ilmeestä tms., mutta palveluammattilaisen ammattitaitoon pitäisi kuulua tunneäly ja kyky handlata tällaiset tilanteet.

Suomalaisella keskivertoasiakkaalla on valituskynnys erittäin korkea. Yleensä tyytymätön asiakas poistuu korvat luimussa maksettuaan laskunsa, eikä ikinä palaa. Ravintolan kannalta asialliset valitukset ovat tie parantaa palveluaan. Tällaiset kannattaisi voittaa takaisin ja tehdä valittajasta tyytyväinen asiakas, tämä kuuluu ravintolanjohdon perusoppeihin.

Palveluammattilaiselle on iso moka jättää käsittelemättä suullinen reklamaatio.
Ravintolajohdolle on anteeksiantamaton virhe jättää vastaamatta kirjalliseen reklamaatioon.
Ravintolan omistajalle on ravintolaitsemurhaa uhata haastaa reklamaation tekijä ja julkaisija, sekä vielä tekemällä asiasta julkinen.

Blogissa juttu olisi levinnyt joillekin, mutta Molanderin alatessa meuhkaamaan haasteilla, reklamaatiosta tuli laajalle levinnyt ja keskusteltu asia.

Varmasti jotkut haluavat tämän takia käydä katsastamassa paikan, mutta iso osa potentiaalisista asiakkaista varmasti välttää ravintolaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Netti on kyllä pelottavan tehokas ja voi aiheuttaa kohtuuttomat vaikutukset kritiikin kohteelle. Jos mä aion mennä hienoon ravintolaan, ni varmasti katson netistä aukioloajat ja ruokalistat ynm. etukäteen. Näin on varmasti tehnyt moni Lehtovaaran potentiaalinen asiakas. Jos on googlettanut Lehtovaaran, ni varmasti on tarttunut silmään alempi linkki (+ lyhyt selostus), jossa kritisoidaan voimakkaasti ravintolaa. Varmasti on käytännössä vähentänyt ravintolan asiakkaita. Ravintolalle voi olla kohtuutonta yksittäinen kritiikki netissä, jos kyse huonosta asiakaspalvelusta on ollut yksittäistapaus. Ei yksittäinen huono asiakaspalvelu sais johtaa suuriin tappioihin. Tosin ei sananvapautta kyllä voida rajoitaakaan.

Ravintolan lakimies sanoin lehdessä jotain että: " tiedämme kyllä mikä tässä kritiikissä on takana, mutta en kerro sitä julkisuuteen". Toi lausunto ainakin ihmetytti mua, onko takana jotain muutakin mitä Herkko on ilmoittanut reklamaatiossaan? Onko kyse muustakin antipatiasta ravintolaa kohtaa? Omistaako Herkko viereisen ravintolan osakkeita? Onko kokki pannu Herkon vaimoa? Ei se ravintolankaan lakimies aivan idiootti ole; pakko sillä on olla kanteen tueksi jotain muuta kuin totuudenmukaisen kritiikin julkaiseminen netissä. Ihmetyttää vaan kanteen nostaminen päällepäin näin selvässä jutussa.
 
Tämä Hietasen blogissa ollut reklamaatio ei ollut ensimmäinen ravintolan tasoa kyseenalaistava juttu netissä.

Ainakin City.net ja ruokakerho.tk ovat käyneet tutustumassa ja kirjoittaneet Lehtovaarasta "hieman" pettyneen arvostelun. Viimeksi mainittu sai uhkauskirjeenkin. Varmaan alkaa tuntumaan ajojahdilta ja salaliitolta, kun iso osa kävijöistä antaa negatiivista palautetta ja osa jopa netissä

Ravintolan lakimies on muuten sen omistaja... suutari pysyköön lestissään.
 
Nage sanoi:
Ravintolan lakimies on muuten sen omistaja... suutari pysyköön lestissään.

Herkon blogista: "I received a threat letter from a law firm". Tosta tuli käsitys että jokin toimisto ajais kannetta...
 
Turhapa tästä on enää hirveästi jauhaa, mutta mikä antoi odottaa jotakin erityisen poikkeuksellista kyseisestä ravintolasta, joka on ihan tavallisen näköinen sekä sisältä että ulkoa ja hinnatkin ovat keskitasoa. Missä tahansa annokset maksavat 20-30 euroa ja sen takia en ravintoloissa käykään kun hinta-laatusuhde on niin surkea.

Se sikarin pyytäminen oli puhdasta vittuilua ja korvaava annos ei kelvannut. Missä se sikari olisi poltettu? Ruokasalissako?

Eikö muuten kuka tahansa imbesillikin tiedä ettei reklamaatiokirjettä kirjoiteta sarkastisesti ja ivallisesti.
 
Intervivos sanoi:
Herkon blogista: "I received a threat letter from a law firm". Tosta tuli käsitys että jokin toimisto ajais kannetta...

Jep, kirjeen lähetti asianajotoimisto Kauppi & Molander. Lienee sama Molander joka omistaa Lehtovaaran... :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom