Netti- hyvä renki, huono isäntä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simba
  • Aloitettu Aloitettu
Dean Kuntz sanoi:
Teiniltä näyttävä opiskelijapoika meni haistelemaan viinejä muiden teinien kanssa. Ei ihme että tyyppiä ei haluttu palvella. :down: x 10 tälle pukupellelle.

Tässä haisee perussuomalainen kateus korkeasti koulutettuja hyvin toimeentulevia kohtaan. :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
blackie sanoi:
"Tarjoilijan saapuessa hän ensi töikseen tylysti pyysi joukkoa näyttämään paperit"

toi kertookin jo kaiken. papereiden kysyminen eli lapsia liikenteessä ja koko "reklamaation" uskottavuus on 0. hohhoijjaa...kersat leikkii aikuista puvut päällä ja näsäviisastelee tarjoilijalle. itsekään viitsisi sellaisia palvella, mielummin niskaperseotteella ulos.

Eugen sanoi:
Tikusta asiaa. Hauskaa lukea, että jotain suivaannuttaa se, että joku pukeutuu pukuun. Mahtaa olla pieni itsetunto ja kateen luotsaamat kalavedet. Ennen vanhaan maatalon isännät liikkuivat suorissa housuissa, liiveissä ja flanelipaidoissa, mikä mun silmään vanhoissa kuvissa näyttää aika tyylikkäältä. Kun kädestä suuhun elänyt maanviljelijäperhe kokoontui valokuvausta varten, kaikilla miehillä oli puvut päällä. Se oli kunnia-asia. Tunnettiin termejä kuten arkipuku, mikä nyttemmin tunnetaan termillä tuulipuku. Nyt kun menet serkun lakkiaisiin puku päällä ja siitä suoraan ravintolaan, saatat saada heti kravattiin roikkumaan jonkun kaljupäisen leijonavaakunaa kaulaussaan roikottavan apinan, joka alkaa sössöttämään kossuvissylasi läikkyen turpaanvedosta ja pukupelleistä.

Niin ja en joudu käyttämään töissä pukua, vaikka niitä siellä koko ajan näkyy. Puku on vain vaate ja pieni-itsetuntoinen apinakin saa sellaisen hankittua yhden ryyppykeikan hinnalla, jos vain apinalaumauskottavuus sen kestää.

Niin ja Lehtovaara pelas korttinsa väärin.

kun faktatiedon osuus koko stoorista on täydet nolla, niin on pelattava todennäköisyyksien kanssa. henk. koht. pidän todennäköisempänä sitä vaihtoehtoa että kyse on ollut näsäviisaista pennuista. kompetenssia sanoa tuo on siksi, että on tullut syötyä useita kertoja Lehtovaarassa eikä palvelussa tai viineissä ole koskana ollut mitään valittamista. päin vastoin.

mutta siinä olen samaa mieltä kanssasi, että ravintolan reaktio nettikritiikkiin oli typerä.

Pili sanoi:
toi kertookin jo kaiken. papereiden kysyminen eli lapsia liikenteessä ja koko "reklamaation" uskottavuus on 0. hohhoijjaa...kersat leikkii aikuista puvut päällä ja näsäviisastelee tarjoilijalle. itsekään viitsisi sellaisia palvella, mielummin niskaperseotteella ulos.

Reklamaatiossa mainittiin, että ryhmän nuorin oli 26 vuotias, joten en kutsuisi tuon ikäisiä enää miksikään "kersoiksi". :rolleyes:

HITB sanoi:
Reklamaatiossa mainittiin, että ryhmän nuorin oli 26 vuotias, joten en kutsuisi tuon ikäisiä enää miksikään "kersoiksi". :rolleyes:

nuorin 26v ja porukalta kysytään paperit, hmmm...yhden penskannäköisen vielä ymmärrän, mutta että koko poppoo samanlaisia lapsenkasvoja. ettei olis vaan lipsahtanut vuodet yläkanttiin.

Pili sanoi:
nuorin 26v ja porukalta kysytään paperit, hmmm...yhden penskannäköisen vielä ymmärrän, mutta että koko poppoo samanlaisia lapsenkasvoja. ettei olis vaan lipsahtanut vuodet yläkanttiin.

Niin, ehkä kyse tosiaan oli siitä, että Hänen Ylhäisyytensä Lehtovaaran Tarjoilija suuttui, kun hänelle oikeutetusti huomautettiin siitä, ettei seurueen pöytä ollut etukäteen sovittuna aikana valmis, ja päätti "kostaa" seurueelle vaatimalla henkkareita ja käyttäytymällä muutenkin tylysti. Emme voi tietää, mutta eipä ole mikään mahdottomuus tuo kuvaamani skenaario...

terv. babyface (viimeksi kysytty paperit siwan kassalla siideriä ostaessa vuonna 2002, jolloin ikää oli 29v)

protsku sanoi:
Heitän tähän ensin vastakysymyksen: kuinka vaikutusvaltaisia ovat sanomalehtien yleisönosastot? .

kiitos protsku siitä että olit ensimmäinen joka oikeasti vastasi kysymyksenasetteluun. En toki tietysti tarkoittanut myöskään ettei tästä lehtovaara casesta voisi yleisimminkin lätistä. Olet tavallaan oikeassa. (toim.huom. "tavallaan oikeassa" on mun mielestä pseudosofistikoitunut tapa sanoa että olet väärässä. mutta nyt kun ilmaisen sen tässä näin suoraan niin se jotenkin hassusti kääntyy niinpäin että olet ihan oikeasti oikeassa, siis oikeesti)

Mutta vastaus vastakysymykseesi - se ero on siinä että sanomalehti, ainakin mun mielestä on passiivinen media ja netti on aktiivinen media. On eri asia lukea yleisönosastokirjoitus, kysyä kaverilta mitä mieltä olit, jos kaveri ei ole lukenut kertoa mitä siinä luki ja sitten kysyä uudestaan.

Netissä me tavallaan rakennetaan aktiivisesti virtuaalikahvilakeskustelun pohjalta todellisuutta.

Mä en nimittäin usko siihen että reflektiivisesti matalilla tasoilla ajattelevia lukuunottamia meillä olisi absoluuttisia mielipiteitä joihin toiset eivät vaikuttaisi. Kyllä monet pakkotoiston threadit on ihan oikeasti vaikuttanut mun ajatteluun ja mielipiteisiin. Tavallaan sä tossa kommentissasi arvotit aika vahvasti netin ns "virtuaalihölinäksi" jolla ei ole mitään tekemistä arjen päätösten kanssa. Ehkä ei niinkään päätösten (mulla netti on vaikuttanut kyllä myös päätöksiin) mutta ainakin sen kanssa mitä me ajattelemme jostain asiasta joka on saanut tuulta alleen netissä.

Eli tavallaan tarkoitan sitä että mun mielestä tää homma tulee leimaamaan Lehtovaaran brand-imagoa johonkin suuntaan jatkossa, mihin suuntaan, sitä en tiedä.

Gillyanne sanoi:
terv. babyface (viimeksi kysytty paperit siwan kassalla siideriä ostaessa vuonna 2002, jolloin ikää oli 29v)

Multa kysy Alepan noin 20 vee kassatyttö viime viikolla röökiä ostaessa! Sit ku mä sanoin "Mitäh???" Niin se meni jotenkin ihan vaikeaksi, eikä sitten halunutkaan nähdän niitä. Sitten kun mä kysyin, että oliks toi vitsi, niin se sano, että "joo, tänään lentää vähän huonoa läppää." Mä en tiedä tänäkään päivänä, että yrittikö se flirttailla, vai oliko se tosissaan, ja sitten vain seivasi sen tilanteen. Mulla on kyllä tosi nuorekas habitus, ja ostin kanssa jätskin. Aurinkoprillit oli naamalla ja ranteissa oli sellaiset teinirannekkeet, missä oli pääkallot...En tiiä...joko se flirttaili tai oli tosissaan, mutta helvetin hyvä mieli mulle tuli silti :D

blackie sanoi:
Mulla on homma toiminyt aina hyvin ihan 'tavallisessa' ravintolassa eikä ole tarvinnut kirjoittaa valituskirjelmää siitä kun vesilasi oli tyhjä tai ottaa kellolla aikaa koska ruoka tulee. Jos jotain olen kaivannut niin olen avannut suuni ja pyytänyt sitä......
Tuossa reklamaatiossa on mun mielestä vain pari sellaista asiaa joista olisi kannattanut avautua. Sen takia tuo on mun mielestä turhaa snobbailua, varsinkin tuo valitus.
Ei varmaan ole helppoa jos noin pienistä asioista koko ilta on pilalla.......

blackie puhuu ihan asiaa niin tuossa kuin muissakin tähän threadiin kirjoittamissaan postauksissa :thumbs:
Tässähän tiedetään vain yksi puoli tuosta tapahtumasta ja ainakin minun nenään haisee tuosta reklamaatiosta :kakka: En sitten tiedä että olenko kyyninen tai muuten vaan kypsynyt noihin valittajoihin sillä olenhan jo niitä kuunnellut työelämässä jonkun 17 vuotta. Olen vuosien varrella vaan huomannut että Suomeen on ihan kasvanut sellainen töllöstä Amerikkalaisia sarjoja katsomalla itseoppinut valittaja ryhmä ja näissä on juuri näitä 25-35v haarukkaan sattuvia kavereita jotka pyrkivät pätemään ja nöyryyttämään asiakaspalvelijoita.

protsku sanoi:
Kuka tiesi vielä viikko sitten Lehtovaaran ravintolasta yhtään mitään? Ehkä noin 0.0001 prosenttia suomalaisista. Nyt luku on vähintään yli 50% suomalaisista. Pari miljoonaa uutta potentiaalista asiakasta ei ole mikään pikku juttu! :thumbs:

Any publicity is good publicity :)

japa sanoi:
....En sitten tiedä että olenko kyyninen tai muuten vaan kypsynyt noihin valittajoihin sillä olenhan jo niitä kuunnellut työelämässä jonkun 17 vuotta. Olen vuosien varrella vaan huomannut että Suomeen on ihan kasvanut sellainen töllöstä Amerikkalaisia sarjoja katsomalla itseoppinut valittaja ryhmä ja näissä on juuri näitä 25-35v haarukkaan sattuvia kavereita jotka pyrkivät pätemään ja nöyryyttämään asiakaspalvelijoita.

Sulla on sitten alanvaihto edessä, jos ajatukset on asiakaspalvelutyössä tuota luokkaa. Kukaan ei pakota sua kuuntelemaan niitä valittajia, mutta ne valittajat arvostaa sitä (lue liikevaihto ei pienene) jos sä kuuntelet niitä ja teet vielä jotain niiden ilmoittaman asian eteen.

Mä en oikeasti ymmärrä miksi se valittaminen huonosta palvelusta on sellainen tabu Suomessa. Johtuuko se siitä, että Suomesta puuttuu vieläkin kaikki palvelualat kattava tippauskulttuuri (eli, siis ettei asiakaspalvelija hyvästä palvelusta saa kuitenkaan enempää rahaa) vai mistä? Kysymys ei välttämättä ole pätemisestä ja nöyryyttämisestä, vaan ihan siitä että palvelun laadunkin on parannuttava ajan myötä vastaamaan kansainvälisiä standardeja. Ihmiset matkailee ja tutustuu eri kulttuureihin yhä enemmän, samalla oppien että se naama muuminvitulla kulkeva tarjoilija, jolle ei oikeasti uskalla sanoa mitään , ei olekaan hyvä asiakaspalvelija. Vaikka seitkytluvulla se sitä kenties olikin.

Apsu sanoi:
Sulla on sitten alanvaihto edessä, jos ajatukset on asiakaspalvelutyössä tuota luokkaa. Kukaan ei pakota sua kuuntelemaan niitä valittajia, mutta ne valittajat arvostaa sitä (lue liikevaihto ei pienene) jos sä kuuntelet niitä ja teet vielä jotain niiden ilmoittaman asian eteen.

Mä en oikeasti ymmärrä miksi se valittaminen huonosta palvelusta on sellainen tabu Suomessa. Johtuuko se siitä, että Suomesta puuttuu vieläkin kaikki palvelualat kattava tippauskulttuuri (eli, siis ettei asiakaspalvelija hyvästä palvelusta saa kuitenkaan enempää rahaa) vai mistä? Kysymys ei välttämättä ole pätemisestä ja nöyryyttämisestä, vaan ihan siitä että palvelun laadunkin on parannuttava ajan myötä vastaamaan kansainvälisiä standardeja. Ihmiset matkailee ja tutustuu eri kulttuureihin yhä enemmän, samalla oppien että se naama muuminvitulla kulkeva tarjoilija, jolle ei oikeasti uskalla sanoa mitään , ei olekaan hyvä asiakaspalvelija. Vaikka seitkytluvulla se sitä kenties olikin.
Totta! Tyttökaveri on Stockmannilla palvelupisteellä töissä. Ulkomaiset, varsinkin ryssät ovat tosi vaativia palvelun suhteen. Ne oikein nöyryttävät ja suoraan haukkuvat kun asiat eivät suju ja vaikka kuinka selvittää säännöt. Silti pitää olla korrekti loppuun asti. (saati mannet jotka kutsuu lopuksi huoraksi kun eivät saa kanta-asiakasluottoa).

Tuon rinnalla on naurettavaa vittuuntua siitä jos joku maksava asiakas haluaa vettä ja lämmintä ruokaa. Painukaa johonkin neuvostomaahan niin pääsette omaan joukkoon.

ringside sanoi:
Multa kysy Alepan noin 20 vee kassatyttö viime viikolla röökiä ostaessa! Sit ku mä sanoin "Mitäh???" Niin se meni jotenkin ihan vaikeaksi, eikä sitten halunutkaan nähdän niitä. Sitten kun mä kysyin, että oliks toi vitsi, niin se sano, että "joo, tänään lentää vähän huonoa läppää." Mä en tiedä tänäkään päivänä, että yrittikö se flirttailla, vai oliko se tosissaan, ja sitten vain seivasi sen tilanteen. Mulla on kyllä tosi nuorekas habitus, ja ostin kanssa jätskin. Aurinkoprillit oli naamalla ja ranteissa oli sellaiset teinirannekkeet, missä oli pääkallot...En tiiä...joko se flirttaili tai oli tosissaan, mutta helvetin hyvä mieli mulle tuli silti :D

Hyleisö huutaa: "PaNiSiTkO" :lol2:

No onneksi ainakin HY voi velvoittaa ottamaan omasta verkostaan pois tämän tyypin naurettavan vuodatuksen. Toivotaan että hemmolle tulee kuitenkin jotakin shittiä tämän jutun takia.

Netti on kyl jeesh. Oon itekki pari wine threadia meinannu laittaa ku o ruvennu urakalla vituttamaan, mutta enpä oo jaksanu..ehkä vielä joskus :evil:

Kylhän mäki kysyisin kaikilt hyvän nägösilt gimmoilt pahvit, tulis itselle ja hyväl tsägäl sillekkin hyvä fiilis.. :haart:

Kyllä suomessa on paskapalvelu tai ei nyt paska, mutta huono kuitenkin. Ei tartte mennä kun tohon alakertaan viroon niin johan o eri meininki.. :kippis1:

Jenkithän o tajunnu ton jo aikoja sitten et kaikki julkisuus o hyväks ja sellaselta tapaukselta tämä haiskahtaa..

XXL sanoi:
Totta! Tyttökaveri on Stockmannilla palvelupisteellä töissä. Ulkomaiset, varsinkin ryssät ovat tosi vaativia palvelun suhteen. Ne oikein nöyryttävät ja suoraan haukkuvat kun asiat eivät suju ja vaikka kuinka selvittää säännöt. Silti pitää olla korrekti loppuun asti. (saati mannet jotka kutsuu lopuksi huoraksi kun eivät saa kanta-asiakasluottoa).

Tuon rinnalla on naurettavaa vittuuntua siitä jos joku maksava asiakas haluaa vettä ja lämmintä ruokaa. Painukaa johonkin neuvostomaahan niin pääsette omaan joukkoon.

Siis turpa kiinni jokainen joka ei saa kuunnella vähintään huorittelua? Justiinsa joo. Kuullostaa toisaalta niin tutulta.

Koitas mennä huoritteleen tarjoilijaa vaikka ravintolassa Italiassa tai Kreikassa ja katso millainen meteli siitä syntyy. Korrektius loppuu kyllä siihen paikkaan.

Suomessa ei ole palvelukulttuuria se on totta, mutta Suomessa myös niellään nöyränä kaikki paska ja purraan hammasta paljon pidempään kuin vaikkapa palvelukulttuuristaan tunnetuissa Etelä- ja Keski-Euroopan maissa.

Apsu sanoi:

Ei muuten ole! Sillä pärjään aivan pirun hyvin duunissa. Koska en minä tuossa sanonut tai edes väittänyt että minä heitä kohtelisin/palvelisin huonosti vaan totesin että näitä ikuisista itkijöistä syntynyt vuosien varrella aivan oma ryhmittymänsä asiakkaisiin. Mä kuuntelen ja päivittelen heidän kanssaan mutta mihinkään nöyryytykseen tai henkilökohtaisuuksiin en mene enkä niele itsekkään.
Mä en taas ymmärrä että miksi pirussa pitää aina itkeä kaikesta? Milloinkaan ei ole mikään kohdallaan? Pitäisi muistaa sekin että niin kauan kuin on kaksi ihmistä toistensa kanssa tekemisissä niin siinä on tekemisissä myös tunteet,inhimillisyys jne. Jos asiakaalla menee kotona huonosti tai ei ole saannut pimpsaa viikkoon niin oikeuttaako se olemaan hankala sitten kaupassa?

Apsu: oletko itse asiakaspalvelija vai itkijä :rolleyes:

Valittamisesta sen verran että on paljon ihmisiä jotka on ns. valittajia. Valitetaan lähes kaikesta, vaikka asiat olisi muiden mielestä ihan ok.
Joku vituttaa (usein omasta käytöksestä johtuvaa) ja sitten pitää valittaa jollekkin ja laittaa se muiden ihmisten syyksi.
Valittaja muistaa aina negatiiviset asiat, harvemmin positiivisia asioita.
Huomioitavaa on se, että itsessä ei ole koskaan vikaa, syy on aina muissa.
Jos ravintolassa on käyttäytynyt näin, niin en yhtään ihmettele että on muita palveltu ennen tätä pöytää. Sitä saa mitä tilaa. (en tiedä mtä on oikeasti tapahtunut ja en lähde sitä arvuuttelemaan)
Oma mutsi on perusesimerkki tälläisestä ihmisestä. Välillä hävettää kulkea mutsin kanssa kun valittamisen aihe pitää saada pienimmästäkin asiasta.

Valittaa saa, laitttaa reklamaation ja antaa palautetta mutta vain jos siihen on aihetta. Itkeminen jokaisesta pienestä asiasta tai asioista joissa ei ole aihetta valittamiseen on typerää.

'Kansainvälisistä standardeista' sen verran että suomessa saan mun mielestä hyvää palvelua, monesti jopa parempaa kuin ulkomailla (jenkeistä en tiedä). Täällä asiat hoituu helposti ja asiat sujuu vaikka tulisi joku ennalta arvaamaton tilalle eteen. En nyt puhu pelkästään ravintoloista. Sen verran on tullut matkusteltua.

Asiaan palatakseni reklamaatioon oli aihetta mun mielestä vain parista eri syystä kuten jo edellä totesin. Miten voi tuollaisten asioiden antaa pilata illan.
Oltiin kuitenkin kavereiden kanssa istumassa iltaa jolloin tuskin kenelläkään oli niin tylsää että piti sekuntikellon kanssa kytätä koska ruoka tulee jne. Jos on hyvää seuraa niin mä en edes huomaa kuinka aika rientää, tai jotain pikkuasioita joiden takia tämän yhden herran seurueen ilta on mennyt päin helvettiä.
Pitää olla aika helvetin ylpeä jos se loukkaa kun kysytään papereita. Varsinkin kun ollaan alle kolmekymppisiä..

Mä olen kyllä Japan kanssa samoilla linjoilla. Asiallinen pitää olla mutta vittuilua ei tarvi kuunnella. Ite huomasin kans opiskeluaikoina ravintolan tiskin takana ton "valituskulttuurin" joka on iskemässä läpi täällä suomessa. Ei siinä mitään, valittaa pitää ja saa jos tuote ei vastaa sitä mitä luvattiin, mutta monet ottaa asiakseen valittaa hyötymistarkoituksessa tai valittaa ihan mitättömistä asioista. Varsinkin nuorilla jannuilla tuntui olevan tuo "tää on paska paukku, ravintola varmaan tarjoo mulle koko illan" mentaliteetti.

Ja jos mä vein 300 ihmisen ryysiksessä pöytään 20 hotshottia ja joku valitti että yks niistä oli kylmä niin kyllä sen jo voi ottaa vittuiluna, varsinkin kun pöytiintarjoilua ei ollut.

Mutta yleisesti olen huomannut asiakkaana että kyllä suomessa kuitenkin saa ihan hyvää palvelua, ainakin ite olen saanut. Riippuu tietysti paljon siitä miten asiansa esittää ja onko kyrpä otassa heti kättelyssä vittuilemassa kun itellä on huono päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom