Nenälaastari vs- Nenäliuska

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
En nyt tiedä kuuluuko ihan tänne mutta.

Onko kukaan täällä kokeillu nenälaastaria? Itse ajattelin kokeilla. Laitan yöksi jos unenlaatu paranisi ja palautuminen nopeutuisi. Kuorsaan sillon tällöin ja tuo senkin kuulemma lopettaa.

Vai olisiko nenäliuska parempi vaihtoehto?

Avaa nenää jolloin helpompi hengittää nenän kautta.

Nenäliuska sama vaikutus mutta työnnetäään nenään(varmaan epämiellyttävämpi)

Tämä nyt on mutua mutta jotenkin voisin kuvitella ettei moisesta suurta hyötyä ole. Esim. itselläni tuppaa myös nenä olemaan jatkuvasti hieman tukossa ja jos käsillä yritän tota nenään laajentaa niin ei se mitään auta. Sinulla voi sitten tietenkin olle eri tilanne, tuntuuko siltä että happi virtaisi paremmin jos laajennat nenää sormilla?

Itseasiassa, tuntuu mullakin toi happi virtaavan paremmin ku laajensin nenään sormilla :nolo: mutta kuinka tehokas toi teipin veto on eli maksaako tossa lähinnä sit placebosta.

Ainakin tuon nenälaastarin pitäisi auttaa kuorsaamiseen. Vaikuttaako se sitten unen laatuun ja palautumiseen?

GoA sanoi:
Itseasiassa, tuntuu mullakin toi happi virtaavan paremmin ku laajensin nenään sormilla :nolo: mutta kuinka tehokas toi teipin veto on eli maksaako tossa lähinnä sit placebosta.

Kyllä se teippi toimii ihan siinä missä nöösin revittelykin. Pyöräkisat ajan aina teippi nenällä kun olen 365/vuosi nenä tukossa, treenata voi ilmankin, kasvaapa hapenottokyky. Itse asiassa tuo teippi noin 3h nenällä aiheuttaa sen, että pysyy nenä auki jopa tunnin teipin irrottamisen jälkeenkin.

Apteekista saa myös jotain lääkettä sisältäviä teippejä, en muista mitä niissä on, mutta kaipa jotain lisäpotkua kuitenkin.

Kertokaa nyt joku tyhmällekkin mikä on nenälaastari???
Googlella moisia löytyy, muttei niissä ole selosteita kuinka niitä käytetään.
kuinka laastari voi auttaa nenän tukkoisuuteen, vai onko se nenälaastari aivan erilainen kuin sellainen laastari joita käytetään haavojen paikkaamiseen?
:nolo: tietämätön.

:worship: kiitos ja kumarrus, jos joku viitsii valaista asiasta.

rahvas sanoi:
Kertokaa nyt joku tyhmällekkin mikä on nenälaastari???
Nenälaastari laitetaan poikittain nenän yli, ja tarkoituksena on, että se kiristää nenän ihoa ja "kohottaa" sitä niin, että ilma pääsee paremmin kulkemaan nenässä. En ole itse nenälaastaria käyttänyt, mutta näin olen ymmärtänyt sen toimintaperiaatteen.

Pro-Pain sanoi:
Ainakin tuon nenälaastarin pitäisi auttaa kuorsaamiseen. Vaikuttaako se sitten unen laatuun ja palautumiseen?
Voisi olettaa, että tuolla voi olla jonkin verran vaikutusta palautumiseen unen laadun parantumisen kautta, jos kuorsaaminen vaikuttaa unen syvyyteen. Käsittääkseni ainakin kasvuhormonin eritys on suurempaa syvemmässä unessa.

rahvas sanoi:
..kuinka laastari voi auttaa nenän tukkoisuuteen, vai onko se nenälaastari aivan erilainen kuin sellainen laastari joita käytetään haavojen paikkaamiseen?

Samanlainen lepsu laastari se on kuin haavoihinkin laitetaan.

No ei kai. Siis toimintaperiaate on se, että liimataan nenän päälle jäykkä muoviliuska, joka pyrkii suoraksi, eli vetää sieraimet auki.

Ostin hiljattain tollasen nenäliuskan ja voin kyllä suositella sitä. Olen joskus kokeillut nenälaastareitakin, mutta mun mielestä tuo liuska avaa nenän paremmin.
Jotain 14 egeä maksoi 2kpl liuskoja apteekissa ja niiden käyttöikä on noin 3 kk, mikä on myös plussaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse olen aktiivi uintiaikoina käyttänyt nenän-levittäjä-laastareita kisoissa (tosin en selkäuinnissa :)) ja kyllä niistä mielestäni ainakin placebovaikutus oli. Omasta mielestä kyllä jopa enemmän, kuin pelkkä placebo. Vielä kun leikkasi rehottavat nenäkarvat pois tieltä niin jopas ilma virtasi!!!:D

Shamrock sanoi:
Ostin hiljattain tollasen nenäliuskan ja voin kyllä suositella sitä. Olen joskus kokeillut nenälaastareitakin, mutta mun mielestä tuo liuska avaa nenän paremmin.
Jotain 14 egeä maksoi 2kpl liuskoja apteekissa ja niiden käyttöikä on noin 3 kk, mikä on myös plussaa.

Onko se liuska minkä tuntuinen? ELi ällöttääkö se nenässä?

Itse olen kahtena yönä nyt käyttänyt laastareita ja kuorsaus kuulemma loppununt kokonaan :rock:

TheLORD sanoi:
Onko se liuska minkä tuntuinen? ELi ällöttääkö se nenässä?

Itse olen kahtena yönä nyt käyttänyt laastareita ja kuorsaus kuulemma loppununt kokonaan :rock:

Ei ällötä :) . Lähinnä kun sen tunkee nenään, niin siinä vaiheessa vähän "ällöttää" (siivekkeet on aika isot). Mutta kun liuska on paikallaan, niin siihen tottuu tosi nopeasti, eikä sen olemassa oloa edes huomaa.. muutenkuin, että ilma kulkee kivasti nenän kautta. Mäkin olen saanut tyttöystävältä palautetta, että kuorsaus loppui sillä kuin seinään. Tulee nukuttuakin paremmin + aivot paremmin happea yön aikana = vähän pirteämpi olo aamulla/päivällä.

Shamrock sanoi:
Ei ällötä :) . Lähinnä kun sen tunkee nenään, niin siinä vaiheessa vähän "ällöttää" (siivekkeet on aika isot). Mutta kun liuska on paikallaan, niin siihen tottuu tosi nopeasti, eikä sen olemassa oloa edes huomaa.. muutenkuin, että ilma kulkee kivasti nenän kautta. Mäkin olen saanut tyttöystävältä palautetta, että kuorsaus loppui sillä kuin seinään. Tulee nukuttuakin paremmin + aivot paremmin happea yön aikana = vähän pirteämpi olo aamulla/päivällä.

Pitääpä ostaa sitten liuskoja seuraavaksi kun ovat halvempiakin kuin laastarit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom