Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ne metabolic damage, reverse dieting jutut vaa tulee mieleen kaverin nimestä. Pidän hölynpölynä niitä, ei sen kummempaa.Tämä lause on ehkä Pakkotoiston historian typerin. Kuitenkin Layne Nortonin titteli on PhD of Nutritional Sciences with honors, joten broscience-tapauksesta ei ole kyse. Jospa perustelisit väitettäsi?
Kuinka niin? :D Ihan silleen yleensä kirjoittelen kuin ajattelen. Olenhan toki huomannut , että täällä ollaan usein eri mieltä meikäläisen kanssa asioista, ei se minua sinänsä haittaa. Päinvastoin oikeastaan, ihan kiva väitellä sellasten kanssa jotka ovat eri mieltä, kuin samanmielisten kanssa olisi.Pitkään vaivannu että onko tää sukkapossu trolli vai ei. Toivoisin että on.
Juu, tuosta videosta kyl näkyy aika hyvin nykykunto tosiaa. Ei se mitää pakkis-standardia ookkaan, mut itteä vastaan täs tehäänki, toi on aika helkkaristi enemmän ku pystyin ku alotin, ei kaikilla ole sitä lihasta aloittaessa senkää vertaa. Eli en ota itseeni, lupaan :D Mistä tiiät ettei oo natu, väittää olevansa ainakin? Emmä väittänytkää sen olevan natu, siks boldasin sen uskon-sanan viestissäni. ;)Miten tää sukkapossu voi olla 23-vuotias? tollaiset setit tajuaa 14v salipojilta, mut ei helvetti aikuinen mies. (eikä se scooby nyt helvetissä ole natu)
btw. powerhousu, sä epäilit ettei vaan voi olla mahollista tehdä niin pienillä painoilla vipareita. Tässä kuitenkin sukkapossun treenivideota tuolta toisesta ketjusta. Noilla seteillä se saattaa olla ihan legitisti mahollista :D
https://www.youtube.com/watch?v=-Q4xONt7oCE
Ne metabolic damage, reverse dieting jutut vaa tulee mieleen kaverin nimestä. Pidän hölynpölynä niitä, ei sen kummempaa.
No ei tarvitsekkaan, ja veikkaan, ettet uskoisi vaikka miten perustelisin, sama kuin toistepäinkin ;) No, linkkasinhan mä sillon kun aiheesta väiteltiin niitä tutkimuksia, joissa ei merkittävää energiankulutuksen laskua näkynyt rankasta laihduttamisesta huolimatta, voisin mä ne nyttenki ettiä uudestaa, jos se jotain muuttas. Ja otin esimerkkinä jopa reaalimaailmasta otetun tilanteen, eli siitä jutta ja superdietti ohjelmasta, niin sillä kaverillahan oli joku tajuton laskennallinen kalorivaje/vrk, ja kyllä vain silti laihtui hienosti jne.:face: Millä perusteella nämä ovat hölynpölyä? Kuitenkin Nortonilla on tieteellisiä argumentteja takanaan. Mitä jos kerrankin perustelisit kunnolla, etkä heittäisi uutta uunoa väitettä keskusteluun? Minun mielestäni väitteesi ovat hölynpölyä, eikä minun tarvitse edes uskoa niin.
No mietitään hetki onko pitkään anoreksiaa sairastaneen kognitiivinen ja fyysinen suorituskyky lähelläkään terveen henkilön vastaavia? Ei taida aivan olla... Niin onhan se sanomattakin selvää, että kuluttaakin vähemmän. En pidä sitä sen kaltaisena ilmiönä kuin nämä teoriat tuosta aineenvaihdunnan hidastumisesta.Eli sun mielestä anorexiaa pitkään sairastaneen aineenvaihdunta ei ole kärsinyt yhtään?
No, en tiedä mitään (kalori)lukuja mitä hän on aiheesta esittänyt, en ole hänen materiaaliinsa tutustunut lainkaan. En vain koe, että tuollaista ilmiötä on olemassa, ei muuta.Kantsii sukkapossu pistää Laynelle vaikka meili. Hän kun on siinä uskossa, että noilla sadoilla kisaajilla ja treenaajilla on metabolic damage vaikka tosiasiassa he salaa syövät cheat-aterioita ja valehtelevat asiasta tai ovat laskeneet kalorinsa väärin. Onhan toi nyt todennäköisin selitys asialle, että ihmiset ei osaa peruskoulumatikkaa tai ovat kroonisia valehtelijoita. Kiitos, että avasit silmäni!
Nojaa, oon mä nähnyt salilla naistenki käyttävän kyseisessä liikkeessä isompia käsipainoja kuin minä, eikä ne tainnu ainakaan olla mua isompia... :D En tiiä mun ajatus nyt on se vaan, et olkapää on suhteellisen pieni lihas ja käsi on aika pitkä vipuvarsi.. Yritän vaan tehdä rauhallisesti mahdollisimman puhtaasti, vähän tähän tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=xnNQFoBgtDU Helposti tulee heitettyä painoa alhaalta vauhdin kanssa ylös, ku siellä vastus on paljon heikompi. Sitten monet vielä huomaamattaan lisää ulkokiertoa liikkeeseen mukaan, kädet taivutettuna tietty, koska pienempi vipu. Eikä useinkaa mitään kontrollia negatiivisessa vaiheessa, vaa käsipainot suunnilleen paukahtaa kylkii kiinni ja, siitä kauheella heitolla ylös. Siis miten niitä yleensä näkee tehtävän.
Väitänkö ettei isommalla painolla hitusen rumemmal tekniikal saavuttais saman? En. Mutta tykkään itse tehdä kaikki niin puhtaasti kuin vain mahdollista.
Mitä järkeä tehdä edes eristävää liikettä olkapään yhdelle pienelle lohkolle, jos kuitenkin aikoo juntata painon ylös keinolla millä hyvänsä? Trapseilla ainakin tulee noita isompia painoja helposti kiihdytettyä liikkeelle, jossei ole tarkkana.
Välillä on kyllä kiva ottaa sellanen iso käsipaino käteen ja vähän tehdä karummal tyylil, mut sekin niin, että tietää mitä tekee, en suosittelis poikkeamaan tuosta puhtaasta suoritustavasta, jos on vähääkään aloittelija.
No paino oli esimerkiksi tänä aamuna täsmälleen sama kuin tasan 2kk sitten, selittäiskö se enemmän miksei ole kasvanut, kuin puhtaat suoritustavat liikkeissä..? Mä väitän et kun tiettyyn pisteeseen on treenannut, se ruokavalio merkkaa paljon enemmän. Nii ja tulokset ei siis ole kehittynyt pahemmin myöskään isoissa liikkeissä, leuanvedoissa, souduissa, dipeissä, punnerruksissa, kyykyissä, neki varmaan kun teen liian puhtaasti? Se on edelleen tosiasia, ettei se kuorma yksinään merkkaa kaikkea, vaan se rasitus minkä saat lihakseen aikaiseksi. Valitsee sellaisen painon, jolla saa tehtyä haluamansa määrän toistoja puhtaalla tekniikalla. Vai ollaanko tästäkin erimieltä. Ja mitä tulee tekniikkaan, niin ei ole olemassakaan sellaista kuin liian puhdas. En mä sano siis, että samat painot kun mulle sopii niin sopii jokaiselle..? Varmaan jokunen on samaa mieltä, että aloittelija ei ehkä tarvii 12 kilon käsipainoja vipareihin, mikä oli se mun alkuperäinen pointtiNäihin juttuihin että perustelet treenitekniikoita hyvinä perustuen siihen miten itse teet, on aika vaikea suhtautua sen jäljiltä, että vastahan kerroit ruokatopicissa, ettei gainsseja ole tullut vuoteen? Ja joo, 3 kg oli sitten miten puhtaasti tahansa, on todella vähän.
Se on ihan tosiasia, että se kuorma pelkästään ei merkkaa mitään, mutta myöskään se pelkkä tuntuma ei merkkaa yhtään mitään. Pelkällä tuntumalla lihas ei kasva. Ja todellakin sellainen on olemassa kuin liian puhdas ja se on fakta. Liian puhdas tekniikka pakottaa painon liian pieneksi. Sanoit, että rasitusta voi lisätä pidentämällä sarjaa, mutta tässä nyt tuleekin sun ajatuksen sudenkuoppa. Sarjan pidentäminen ei ole millään tavalla verrattavissa kuorman lisäämiseen. Rasitus (tehty työ) voi nousta samalle tasolle, mutta teho on samalla huonompi. Ja sarja voi olla liian pitkä lihastenkasvatusmielessä. Ei siis tosiaan ole sama asia pidentää sarjaa ja saada sitä kautta lisää rasitusta kuin nostaa kuormaa ja saada sieltä rasitusta. Johtopäätös tästä on se, että meillä on jonkinlainen järkevä lihaskasvualue niin sarjan toisto-, kuin kestoalueella ja liian pitkät tai pitkäkestoiset sarjat ei tuo lihasta, kuten ei tuo liian lyhyet ja lyhytkestoiset sarjatkaan. Tiedät varmaan, että tuon voi jakaa karkeasti kolmeen osa-alueeseen: voima, hypertrofia ja kestävyys. Liian hyvä tekniikka menee sitten sinne kestävyysalueelle. Toisin sanoen: Lisää nyt hyvä mies edes vähän vastusta. Ei ole mitään järkeä repiä painoja tekniikasta välittämättä ja keinolla millä hyvänsä, mutta ei ole todellakaan mitään järkeä myöskään siinä, että liikkeet tehdään liian puhtaasti.Se on edelleen tosiasia, ettei se kuorma yksinään merkkaa kaikkea, vaan se rasitus minkä saat lihakseen aikaiseksi. Valitsee sellaisen painon, jolla saa tehtyä haluamansa määrän toistoja puhtaalla tekniikalla. Vai ollaanko tästäkin erimieltä. Ja mitä tulee tekniikkaan, niin ei ole olemassakaan sellaista kuin liian puhdas.
voinhan mä toki kokeilla tuotaki. Tänää jalkapäivä sopivasti :DVoisin lyödä pääni vetoa että sukkapossu alkais kasvamaan ku vetäs jotakin 2/3-jakoisella perus 6x6'sta semironskilla tekniikalla.