Negatiivisuus aloittelevia kehonrakentajia kohtaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jezeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan tuo tietynlainen asenteellisuus aloittelijaa kohtaan havaittavissa. Vähän riippuu missä piireissä liikkuu. Itsellä on siitä hyvä tuuri että kuntosali on työnantajan puolesta, ja kaikki siellä käyvät ovat hyviä kavereita. Tsemppaamisen määrä on ihan uskomaton, ja osa porukasta on jopa ammattilaistasoa hipovia kehonrakentajia tai voimailijoita. Treenejä hiotaan yhdessä ja kokemuksia ja vinkkejä vaihdetaan kuin reseptejä mummon kammarissa. Iha törkeen siistiä!

Itse tietysti olen tämmönen myöhäisherännäinen koko lajiin, voimaa vasta kasvatellaan varsinaista kehonrakennusta ajatellen. Toki tulokset näkyy jo ulkomuodossa, ja puolitutut on asiasta jo päässeet vittuilemaan. Iha sama. Tulkoon ite kokeilemaan.

Miten tää sukkapossu voi olla 23-vuotias? tollaiset setit tajuaa 14v salipojilta, mut ei helvetti aikuinen mies. (eikä se scooby nyt helvetissä ole natu)

btw. powerhousu, sä epäilit ettei vaan voi olla mahollista tehdä niin pienillä painoilla vipareita. Tässä kuitenkin sukkapossun treenivideota tuolta toisesta ketjusta. Noilla seteillä se saattaa olla ihan legitisti mahollista :D

https://www.youtube.com/watch?v=-Q4xONt7oCE

PS. jos sukkapossu olet joku eerjo1:n toinen tuleminen tai vastaava tapaus niin pahoittelen jo etukäteen hieman henkilökohtaisuuksiin menemistä.

Tämä lause on ehkä Pakkotoiston historian typerin. Kuitenkin Layne Nortonin titteli on PhD of Nutritional Sciences with honors, joten broscience-tapauksesta ei ole kyse. Jospa perustelisit väitettäsi?
Ne metabolic damage, reverse dieting jutut vaa tulee mieleen kaverin nimestä. Pidän hölynpölynä niitä, ei sen kummempaa.

Pitkään vaivannu että onko tää sukkapossu trolli vai ei. Toivoisin että on.
Kuinka niin? :D Ihan silleen yleensä kirjoittelen kuin ajattelen. Olenhan toki huomannut , että täällä ollaan usein eri mieltä meikäläisen kanssa asioista, ei se minua sinänsä haittaa. Päinvastoin oikeastaan, ihan kiva väitellä sellasten kanssa jotka ovat eri mieltä, kuin samanmielisten kanssa olisi. :)

Miten tää sukkapossu voi olla 23-vuotias? tollaiset setit tajuaa 14v salipojilta, mut ei helvetti aikuinen mies. (eikä se scooby nyt helvetissä ole natu)

btw. powerhousu, sä epäilit ettei vaan voi olla mahollista tehdä niin pienillä painoilla vipareita. Tässä kuitenkin sukkapossun treenivideota tuolta toisesta ketjusta. Noilla seteillä se saattaa olla ihan legitisti mahollista :D

https://www.youtube.com/watch?v=-Q4xONt7oCE
Juu, tuosta videosta kyl näkyy aika hyvin nykykunto tosiaa. Ei se mitää pakkis-standardia ookkaan, mut itteä vastaan täs tehäänki, toi on aika helkkaristi enemmän ku pystyin ku alotin, ei kaikilla ole sitä lihasta aloittaessa senkää vertaa. Eli en ota itseeni, lupaan :D Mistä tiiät ettei oo natu, väittää olevansa ainakin? Emmä väittänytkää sen olevan natu, siks boldasin sen uskon-sanan viestissäni. ;)

Ne metabolic damage, reverse dieting jutut vaa tulee mieleen kaverin nimestä. Pidän hölynpölynä niitä, ei sen kummempaa.

:face: Millä perusteella nämä ovat hölynpölyä? Kuitenkin Nortonilla on tieteellisiä argumentteja takanaan. Mitä jos kerrankin perustelisit kunnolla, etkä heittäisi uutta uunoa väitettä keskusteluun? Minun mielestäni väitteesi ovat hölynpölyä, eikä minun tarvitse edes uskoa niin.

Pidät reverse dieting'iä hölynpölynä? Jos lopettaa "bulkin" niin että kalorit on siellä 5000 pintaan, sitten dieetin lopussa paino putoaa sen 300-500g viikossa ja kalorit 3000. Sun mielestä ihan fiksua aloittaa bulkki lyömällä kalorit takaisin sinne 5000? Et usko siihen että ihmisen aineenvaihdunta hidastuu kun pitkään mennään alle kulutuksen? Metabolic damage hölynpölyä? Eli sun mielestä anorexiaa pitkään sairastaneen aineenvaihdunta ei ole kärsinyt yhtään?

:face: Millä perusteella nämä ovat hölynpölyä? Kuitenkin Nortonilla on tieteellisiä argumentteja takanaan. Mitä jos kerrankin perustelisit kunnolla, etkä heittäisi uutta uunoa väitettä keskusteluun? Minun mielestäni väitteesi ovat hölynpölyä, eikä minun tarvitse edes uskoa niin.
No ei tarvitsekkaan, ja veikkaan, ettet uskoisi vaikka miten perustelisin, sama kuin toistepäinkin ;) No, linkkasinhan mä sillon kun aiheesta väiteltiin niitä tutkimuksia, joissa ei merkittävää energiankulutuksen laskua näkynyt rankasta laihduttamisesta huolimatta, voisin mä ne nyttenki ettiä uudestaa, jos se jotain muuttas. Ja otin esimerkkinä jopa reaalimaailmasta otetun tilanteen, eli siitä jutta ja superdietti ohjelmasta, niin sillä kaverillahan oli joku tajuton laskennallinen kalorivaje/vrk, ja kyllä vain silti laihtui hienosti jne.

Zone-sarja -42%
Eli sun mielestä anorexiaa pitkään sairastaneen aineenvaihdunta ei ole kärsinyt yhtään?
No mietitään hetki onko pitkään anoreksiaa sairastaneen kognitiivinen ja fyysinen suorituskyky lähelläkään terveen henkilön vastaavia? Ei taida aivan olla... Niin onhan se sanomattakin selvää, että kuluttaakin vähemmän. En pidä sitä sen kaltaisena ilmiönä kuin nämä teoriat tuosta aineenvaihdunnan hidastumisesta.

Niin ja mitä tulee tuohon bulkki, dietti kalorit asiaan, niin totean vain, että siirtyy sellaisille kaloreille, kuin ikinä tahtoo, olkoon ne sitten ylläpito tai maltilliset plussat, tai sika bulkki. Ei siinä ole mitään yksinkertaista mikä on järkevää, vaan täytyy kokeilemalla selvittää, mikä on kulutus, jos siis tahtoo sen mukaan kalorit sitten laskea, ei siinä muu auta.

GERONIMO!!!!!!!!!
360.gif

Nyt riitti! Ei näitä sukkapossun kirjoituksia pysty lukemaan. Se on joko hyppy 6. kerroksesta tai Add to Ignore List. Toivotan onnea jatkoon!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kantsii sukkapossu pistää Laynelle vaikka meili. Hän kun on siinä uskossa, että noilla sadoilla kisaajilla ja treenaajilla on metabolic damage vaikka tosiasiassa he salaa syövät cheat-aterioita ja valehtelevat asiasta tai ovat laskeneet kalorinsa väärin. Onhan toi nyt todennäköisin selitys asialle, että ihmiset ei osaa peruskoulumatikkaa tai ovat kroonisia valehtelijoita. Kiitos, että avasit silmäni!

Kantsii sukkapossu pistää Laynelle vaikka meili. Hän kun on siinä uskossa, että noilla sadoilla kisaajilla ja treenaajilla on metabolic damage vaikka tosiasiassa he salaa syövät cheat-aterioita ja valehtelevat asiasta tai ovat laskeneet kalorinsa väärin. Onhan toi nyt todennäköisin selitys asialle, että ihmiset ei osaa peruskoulumatikkaa tai ovat kroonisia valehtelijoita. Kiitos, että avasit silmäni!
No, en tiedä mitään (kalori)lukuja mitä hän on aiheesta esittänyt, en ole hänen materiaaliinsa tutustunut lainkaan. En vain koe, että tuollaista ilmiötä on olemassa, ei muuta.

Onko hän siis toteuttanut kliinisesti aiheeseen liittyvää tutkimusta? Voinhan mä toki vilkaista, millaista dataa se on, jos jotain kiinnostaa linkata/kopioida.
Mä olen perustanut näkemykseni lähinnä ihan yleisesti termodynaamiikan lain-alaisuuteen, se vanha virsi, kalorit sisään, kalorit ulos-juttu + joihinkin tutkimuksiin, mitä silloin linkkasinkin ravintopuolella. Niissähän oli muistaakseni ainakin yhdessä jotain naurettavat tuhat kaloria/vrk nauttivia laihduttajia tutkittu.

Oho, googletin itte äijää ja tää hyppäs silmille http://ashallentraining.com/the-metabolic-damage-myth/

"So what about about adaptive thermogenesis or ‘metabolic damage’? Can our bodies metabolism really slow down? Remember, were not talking to the ‘eat every 2 hours crowd’ that myth died a long time ago. Were specifically talking in the context of crash diets reducing our metabolism.

The landmark study which demonstrated a reduction in metabolism as a result of dieting was the Minnesota Semi-Starvation Study. Men were put on a very extreme plan consuming only 50% of bodies needs in calories (akin to a crash-diet) with no weight training for 6 months! The result was surprising as most caloric restrictions are about 30% as a maximum and almost all smart training programs at least incorporate some weight training in order to retain muscle. The results were surprising as they found the reduction in metabolic rate (adaptive thermogenesis) was strangely only 15%. This was and still is the largest drop ever recorded. To put this into real numbers, this would mean a metabolic drop of 300kcal for someone with a maintenance level (BMR) of 2000kcal. This after 6 months of eating only half of what there body needs. Considering the fact that someone dieting reasonably would already be consuming below that, this is far from the effects suggested by ‘metabolic damage’. Another interesting fact from the study is that the participants were in the realms of 4-5% body fat by the end of the study. Close to the human limit of body fat stores."

Eli ei, en edelleenkään alkaisi huutelemaan mitään metabolic damagea, säästöliekkiä jne. Ei vain ole olemassa sellaisessa muodossa kuin ilmeisesti kyseinen herra väittää.

Voi jeesus, mitäs jos vaikka pysyttäis aiheessa, perustakaa uus väittelyketju, missä voitte vääntää noista.

Hyvällä tavalla hymyilyttää aloittelevien "kehonrakentajien" innokkuus.
Monesti nähnyt, että ensin imetään tietoa joka suunnasta ja tehdään mitä tehdään ja kerrotaan toki oma ammattilainen mielipide että miten bodymunkin elämä on se ainoa oikea ja miten ja mitkä liikkeet ovat ainoita oikeita ja miten ne tulee suorittaa, ja sit 6kk kuluttua ei enää käydäkään salilla, kun ei tuloksia tullut.
Toki myös näitä omasta mielestään tuloksia saaneita sitten on, jotka vetää appelsiinit kainalossa, joka on ainoa keino arvata että salilla on käyty. (peilistä hymyilee iso mörkö, mutta muut eivät vaan nää sitä)

Varmasti itsekin ollut ihan samanlainen uuno ja eipä tuol vieläkään juuri näy, että useampi useampi tuhat tuntia on salilla vietetty, mutta ajatusmaailma on ehkä muuttunut.

Vaikka yritän kovasti kävellä appelsiinit kainalossa niin siltikkään kukaan ei tajua että oon käyny salilla. Pari kertaa joku on huomauttanu että oon kasvanut tai jotain vastaavaa mutta jotenki otan tuonkin vain vittuiluna. En kyllä ole ikinä maininnut kenellekkään esimerkiksi töissä että kävisin salilla vaikka käynkin siellä n. 5 kertaa viikossa. Milloin tuo alkaa kunnolla näkymään että käy salilla?
Jos nyt keskittyis vielä kymmenen vuotta vain syömään ja jumppaileen.

Nojaa, oon mä nähnyt salilla naistenki käyttävän kyseisessä liikkeessä isompia käsipainoja kuin minä, eikä ne tainnu ainakaan olla mua isompia... :D En tiiä mun ajatus nyt on se vaan, et olkapää on suhteellisen pieni lihas ja käsi on aika pitkä vipuvarsi.. Yritän vaan tehdä rauhallisesti mahdollisimman puhtaasti, vähän tähän tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=xnNQFoBgtDU Helposti tulee heitettyä painoa alhaalta vauhdin kanssa ylös, ku siellä vastus on paljon heikompi. Sitten monet vielä huomaamattaan lisää ulkokiertoa liikkeeseen mukaan, kädet taivutettuna tietty, koska pienempi vipu. Eikä useinkaa mitään kontrollia negatiivisessa vaiheessa, vaa käsipainot suunnilleen paukahtaa kylkii kiinni ja, siitä kauheella heitolla ylös. Siis miten niitä yleensä näkee tehtävän.

Väitänkö ettei isommalla painolla hitusen rumemmal tekniikal saavuttais saman? En. Mutta tykkään itse tehdä kaikki niin puhtaasti kuin vain mahdollista.

Mitä järkeä tehdä edes eristävää liikettä olkapään yhdelle pienelle lohkolle, jos kuitenkin aikoo juntata painon ylös keinolla millä hyvänsä? Trapseilla ainakin tulee noita isompia painoja helposti kiihdytettyä liikkeelle, jossei ole tarkkana.

Välillä on kyllä kiva ottaa sellanen iso käsipaino käteen ja vähän tehdä karummal tyylil, mut sekin niin, että tietää mitä tekee, en suosittelis poikkeamaan tuosta puhtaasta suoritustavasta, jos on vähääkään aloittelija.

Näihin juttuihin että perustelet treenitekniikoita hyvinä perustuen siihen miten itse teet, on aika vaikea suhtautua sen jäljiltä, että vastahan kerroit ruokatopicissa, ettei gainsseja ole tullut vuoteen? Ja joo, 3 kg oli sitten miten puhtaasti tahansa, on todella vähän.

Näihin juttuihin että perustelet treenitekniikoita hyvinä perustuen siihen miten itse teet, on aika vaikea suhtautua sen jäljiltä, että vastahan kerroit ruokatopicissa, ettei gainsseja ole tullut vuoteen? Ja joo, 3 kg oli sitten miten puhtaasti tahansa, on todella vähän.
No paino oli esimerkiksi tänä aamuna täsmälleen sama kuin tasan 2kk sitten, selittäiskö se enemmän miksei ole kasvanut, kuin puhtaat suoritustavat liikkeissä..? Mä väitän et kun tiettyyn pisteeseen on treenannut, se ruokavalio merkkaa paljon enemmän. Nii ja tulokset ei siis ole kehittynyt pahemmin myöskään isoissa liikkeissä, leuanvedoissa, souduissa, dipeissä, punnerruksissa, kyykyissä, neki varmaan kun teen liian puhtaasti? Se on edelleen tosiasia, ettei se kuorma yksinään merkkaa kaikkea, vaan se rasitus minkä saat lihakseen aikaiseksi. Valitsee sellaisen painon, jolla saa tehtyä haluamansa määrän toistoja puhtaalla tekniikalla. Vai ollaanko tästäkin erimieltä. Ja mitä tulee tekniikkaan, niin ei ole olemassakaan sellaista kuin liian puhdas. En mä sano siis, että samat painot kun mulle sopii niin sopii jokaiselle..? Varmaan jokunen on samaa mieltä, että aloittelija ei ehkä tarvii 12 kilon käsipainoja vipareihin, mikä oli se mun alkuperäinen pointti :)

Edit. ei mua silleen haittaa ettei gainsseja ole tullu enää juurikaan, kun tiedän, etten oo salia lopettamas ja aion jatkossakin treenata kovaa niin mulla on aikaa katsoa mitä saan aikaiseksi. " I was telling someone the other day that when I get accused of using drugs, I just tell them to go out and work their butt off for ten years and see if they don’t get results, " Tästä voin olla tuon Laynen kanssa samaa mieltä :D

Se on edelleen tosiasia, ettei se kuorma yksinään merkkaa kaikkea, vaan se rasitus minkä saat lihakseen aikaiseksi. Valitsee sellaisen painon, jolla saa tehtyä haluamansa määrän toistoja puhtaalla tekniikalla. Vai ollaanko tästäkin erimieltä. Ja mitä tulee tekniikkaan, niin ei ole olemassakaan sellaista kuin liian puhdas.
Se on ihan tosiasia, että se kuorma pelkästään ei merkkaa mitään, mutta myöskään se pelkkä tuntuma ei merkkaa yhtään mitään. Pelkällä tuntumalla lihas ei kasva. Ja todellakin sellainen on olemassa kuin liian puhdas ja se on fakta. Liian puhdas tekniikka pakottaa painon liian pieneksi. Sanoit, että rasitusta voi lisätä pidentämällä sarjaa, mutta tässä nyt tuleekin sun ajatuksen sudenkuoppa. Sarjan pidentäminen ei ole millään tavalla verrattavissa kuorman lisäämiseen. Rasitus (tehty työ) voi nousta samalle tasolle, mutta teho on samalla huonompi. Ja sarja voi olla liian pitkä lihastenkasvatusmielessä. Ei siis tosiaan ole sama asia pidentää sarjaa ja saada sitä kautta lisää rasitusta kuin nostaa kuormaa ja saada sieltä rasitusta. Johtopäätös tästä on se, että meillä on jonkinlainen järkevä lihaskasvualue niin sarjan toisto-, kuin kestoalueella ja liian pitkät tai pitkäkestoiset sarjat ei tuo lihasta, kuten ei tuo liian lyhyet ja lyhytkestoiset sarjatkaan. Tiedät varmaan, että tuon voi jakaa karkeasti kolmeen osa-alueeseen: voima, hypertrofia ja kestävyys. Liian hyvä tekniikka menee sitten sinne kestävyysalueelle. Toisin sanoen: Lisää nyt hyvä mies edes vähän vastusta. Ei ole mitään järkeä repiä painoja tekniikasta välittämättä ja keinolla millä hyvänsä, mutta ei ole todellakaan mitään järkeä myöskään siinä, että liikkeet tehdään liian puhtaasti.

Juu, tuo on aivan totta mitä kirjoitit. Tuohonhan ne yleisimmin käytetyt vaikka 1-6toistoa 8-12 toistoa jne tyyppiset sarjapituudet juurikin pohjaa. Kyllähän se tutkittuakin on, että kauhean pitkillä sarjoilla ei saada yhtä hyvää, voima/hypertrofia vaikutusta, kuin noilla normaalipituisilla sarjoilla. Mutta ei nekään puhtaasti mihinkään kestävyyden puolelle taida mennä (ettei parantaisi myös voimaominaisuuksia).

En olekkaan kauhean perehtynyt tuohon kestävyys-aiheeseen, mitä se niinkuin käytännössä on? Käsitän hyvin kyllä voiman, lihasmassan ja yleisen kestävyyskunnon, mutten tuota lihaskestävyyttä? Tai no siis tietty nimenmukaisesti, mutta teoriaa sen takana. Usein juurikin kuulee esimerkiksi sanottavan, että vaikkapa etunoja-punnerrukset kehittää tietyn pisteen yli kestävyyttä.

Mutta siis toki, olen samaa mieltä, että kuorma voi todellakin olla liian pieni, mutta yleisesti, jos saat tietyllä painolla lihaksen feilaamaan alle puoleentoista minuuttiin jännityksen alla, niin kyllä siltä varmaankin voimaominaisuuksien paranemista jollain tasoa voi odottaa.

Back
Ylös Bottom