Negatiivisuus aloittelevia kehonrakentajia kohtaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jezeli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^Minulla on vipunostoissa sivulle pystypunnerruksen jälkeen 4...6kg painoja/käsi. Suoraa sarjaa alas jarruttaen 2...3 sekkaa, ylös ripeästi. Et ei toi nyt ihan mahdotonta ole :) Tehdään vaan se liike sivuolkapäillä, eikä selkä, epäkäs, olkapää-liikeyhdistelmällä ;)
Juu ei, tuossa ei kyllä riitä enää se, että haetaan tuntumaa ja tehdään työ sivuolkapäällä. Tuossa on lyöty sen suhteen yli. Tai sitten täytyy olla ihan kamala rimpula. Kolme kiloa on vain jo niin vähän, että ei voi uskoa. Tosin vittuakos mä siitä asiasta stressaan. Voihan se mahdollista olla ja jokainen treenatkoon niin kuin tykkää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Määritteles huviksesi puhdas, nimittäin tuolla painolla ottaa pikkutyttökin puhtaan sarjan. Ettei nyt vain olisi niin, että sulle puhdas on kun sarja kestää viisi minuuttia ja paino on niin tiukassa ylikontrollissa ja haetaan ihan pelkkää tuntumaa painoista välittämättä, että riittävää mekaanista rasitusta ei saada aikaan? Jossain menee raja tuntuman tavoittelussakin ja ihan sun sarjoja näkemättä on pakko arvata, että nyt on menty sinne puolelle ja pitkälle. On toi niin naurettava paino. Mun vaarikin tekee isommilla painoilla. Ja se on kuollut.
Nojaa, oon mä nähnyt salilla naistenki käyttävän kyseisessä liikkeessä isompia käsipainoja kuin minä, eikä ne tainnu ainakaan olla mua isompia... :D En tiiä mun ajatus nyt on se vaan, et olkapää on suhteellisen pieni lihas ja käsi on aika pitkä vipuvarsi.. Yritän vaan tehdä rauhallisesti mahdollisimman puhtaasti, vähän tähän tyyliin https://www.youtube.com/watch?v=xnNQFoBgtDU Helposti tulee heitettyä painoa alhaalta vauhdin kanssa ylös, ku siellä vastus on paljon heikompi. Sitten monet vielä huomaamattaan lisää ulkokiertoa liikkeeseen mukaan, kädet taivutettuna tietty, koska pienempi vipu. Eikä useinkaa mitään kontrollia negatiivisessa vaiheessa, vaa käsipainot suunnilleen paukahtaa kylkii kiinni ja, siitä kauheella heitolla ylös. Siis miten niitä yleensä näkee tehtävän.

Väitänkö ettei isommalla painolla hitusen rumemmal tekniikal saavuttais saman? En. Mutta tykkään itse tehdä kaikki niin puhtaasti kuin vain mahdollista.

Mitä järkeä tehdä edes eristävää liikettä olkapään yhdelle pienelle lohkolle, jos kuitenkin aikoo juntata painon ylös keinolla millä hyvänsä? Trapseilla ainakin tulee noita isompia painoja helposti kiihdytettyä liikkeelle, jossei ole tarkkana.

Välillä on kyllä kiva ottaa sellanen iso käsipaino käteen ja vähän tehdä karummal tyylil, mut sekin niin, että tietää mitä tekee, en suosittelis poikkeamaan tuosta puhtaasta suoritustavasta, jos on vähääkään aloittelija.

Mihin tämä väitteesi perustuu?

No se oli tyhmä heitto, mutta, juu noihin sun vähän vanhoihin kuvii kai viittasin.

aika kova ku mä en saa ees 3 kilon kässäreil puhdasta 15 toisto sivuviparisarjaa, ja _väitän_et mul on isommat olkapäät, ja tää ei ole millään pahalla vaan tekniikka vinkiks...

Mikä helvetin vääntö tää nyt taas on? Ite pystyn tekemään kakstoistasilla siistiä pitkää sarjaa niin ei tuo oo millään lailla mahotonta

Ps. Sukkapossu, sä oot ehkä säkällä jotain päiväkotilaisia isompi niin sinuna en uhois

Ei pelkästään kovaa päättämällä/huutelemalla saavuteta yhtään mitään. Paikkansa pitää "ansaita" ja osoittamalla omaa ajattelukykyä/todistaa olevansa jotakin on se asia erikseen jolla on merkitys. Eli asiat kannattaa pitää salassa ja kun ne ei salassa pysy niin ilmeisesti se on muuttunut elämäntavaksi joka näkyy hyvällä tavalla ja sitä ei tarvitse erikseen mainostaa gaspeilla. Itsellä on yhdet gaspit ja hävettää ihan helvetisti jos ne päällä salille eksyn.. =)))))))

Kuinka moni edes tekee vipareita niin kuin tossa videossa (peukalo vie liikettä)? Luulis etulohkon dominoivan, mikä on kuitenkin monella kehittynein osa olkapäästä. Scoobyä en muutenkaan pidä juuri minään. :)
Et pidä minään? Mun mielestä scooby on yks paras fitness persoona, mitä on, äijä tekee tajuttomat määrät cardiota puntin lisäksi, on joku satavuotias, painaa natuna n. 100 kiloa noinkin kireässä kunnossa. Eikä tuputa lisäravinteita/lupaa järjettömiä tuloksia pienessä ajassa, vaan kertoo millaista lihaksenkasvatus oikeasti on. Sano kuka on sinun mielestäsi parempi neuvomaan ja miksi?

Niin no en itseasiassa tiedä kuinka paljon tuo kämmenen asento vaikuttaa siihen olkapään aktivaatioon, mutta itse teen hieman eri tavalla. Hitusen enemmän kämmen lattiaan päin ja nojaan eteenpäin, mitä ei scooby tuossa vissiin tee, vaan on suorana. Mutta tuo liikkeen rauhallinen suoritustapa, käsi suorana oli se mitä hain..

Mikä helvetin vääntö tää nyt taas on? Ite pystyn tekemään kakstoistasilla siistiä pitkää sarjaa niin ei tuo oo millään lailla mahotonta
Postaa toki Merkel video missä teet vastaavalla tekniikalla/puhtaudella 12 kiloisilla käsipainoilla pitkää sarjaa, en usko meinaan ennen kuin näen.. :D Enkä mä mitään uhoa, kuhan totesin, oonhan mä tänne laittanu kuviakin mun kunnost, en väitä et edes olevani mikään iso, vähän ehkä salilla käyneen näköinen, mut mul ei oo treenivuosia takana ees kahta, niin mitä voi odottaa?

Ootko koskaan nähny scoobyn jalkoja? Muistaakseni kyseinen herra sanoo kyykyn olevan saatanasta ja ainoa oikea liike rintalihakselle on dumbell flyes jne. Kukin seuraa keitä haluaa, mutta jos bodaria seuraisin niin seuraisin jotain oikeaa bodaria enkä tollasta rannalla kärventynyttä RHP:tä.

Nyt keksin yhden. Leem Hayward, siis jos opetusvideoita etsii

Viimeksi muokattu:
Ootko koskaan nähny scoobyn jalkoja? Muistaakseni kyseinen herra sanoo kyykyn olevan saatanasta ja ainoa oikea liike rintalihakselle on dumbell flyes jne. Kukin seuraa keitä haluaa, mutta jos bodaria seuraisin niin seuraisin jotain oikeaa bodaria enkä tollasta rannalla kärventynyttä RHP:tä.
Olen. Eikä hän sano kumpaakaan noista mitä väität, eli toisinsanoen kuuntelematta/katsomatta paskaa..? Ota huomioon, että scooby rehellisesti sanoo, että mitä hän on tehnyt ja mikä on hänelle on toiminut, ei hän väitä ettei muilla liikkeillä voisi kehittyä yhtälailla. Enkä mä ole edes kaikesta samaa mieltä mitä scooby sanoo, mutta mun kirjoissa, yksin vähiten paskaa puhuva tunnettu fitness-persoona. Lähinnä joissakin ravitsemukseen liittyvissä olen joissain kohtiin toista mieltä.

Lievästi väritetysti, muttei tuulesta temmattu. Jos tavoitteesi on tuollainen kroppa ja mennä hänen oppien mukaan niin anna palaa vaan.

Lievästi väritetysti, muttei tuulesta temmattu. Jos tavoitteesi on tuollainen kroppa ja mennä hänen oppien mukaan niin anna palaa vaan.
No aika huomattavasti väritetty, tuossahan tuo on esimerkiksi mitä hän sanoo kyykystä Squat Myths - Scooby's Home Workouts ja viimesessä kappaleessa niistä vipareistakin samassa linkissä... Hän siis toisinsanoen toteaa, vaan että joillakin tietyillä liikkeillä ei ole mitään taikavaikutusta lihaskasvuun, tästä olen samaa mieltä, jos joku on eri mieltä niin sitten on, uskokoon taikavaikutuksiin ken tahtoo.

Ja vaikka arvostan hänen ohjeitaan, niin en mä todellakaan mene mitenkään hänen "oppiensa mukaan", mitä tällä mahdat edes tarkoittaakkaan. Ihan vaan kriittisesti arvioiden olen todennut, että hänellä on liikkeissä yleensä nätit suoritustavat ja hän ei jauha sellaista paskaa, mikä ei ole totta, thats it. En tiiä onko siinä sitten paljon mitä seurata, koska en ole esimerkiksi perehtynyt hänen punttiohjelmiinsa, vaan teen oman mielen mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samantien kasvo "negatiivisuus aloittelevia kehonrakentajia kohtaan" kun luin tätä ketjua 3kg sivuvipareista etulohkolla tehtynä scoobyn malliin. :hyper:

Älä nyt herran isä etsi oppia jonkun scoobyn kotitreenivinkeistä jos lihasta haluat kasvattaa. Sieltä turhan roinan seasta saa hyvää vinkkiä etsiä. Youtubestakin löytyy ihan pätevää porukkaa neuvomaan treeniasioihin liittyviä juttuja, mutta yleensä niillä on meriitejä valmennuksessa tai omissa suorituksissa... Esim. Ben Pakulski, canditotraining, Layne Norton.

Postaa toki Merkel video missä teet vastaavalla tekniikalla/puhtaudella 12 kiloisilla käsipainoilla pitkää sarjaa, en usko meinaan ennen kuin näen.. :D Enkä mä mitään uhoa, kuhan totesin, oonhan mä tänne laittanu kuviakin mun kunnost, en väitä et edes olevani mikään iso, vähän ehkä salilla käyneen näköinen, mut mul ei oo treenivuosia takana ees kahta, niin mitä voi odottaa?[/QUOTE]

Treenivuosia sulla ei taida olla yhtään takana, vai lasketko huikunpolttelee-pumppaapumppaa-jaksaajaksaa-Viparit kolmella kilolla treeniksi?

Ja mähän puhuin siististä tekniikasta, en mistään sun lihaksenkuihdutushärdellistä mihin en koskis kuolleen rotan paskassa uitetulla tikullakaan

Edit.
Siis sukkapossulle vastasin, otti saatana lainausmerkit pois

Mikä vika puhtaassa suoritustavassa on? :O Yleensä näkyy niitä videoita jossai joku ei välttämättä ihan natu paiskii niitä vähän isompia puntteja suht rujolla tekniikalla ylös, ottaahan se olkaan toki siinä missä puhtaatkin toistot, mutta ei se olkapäätä eristä kauhean hyvin. Siis mun mielestä. Yks mistä tykkään kovasti salilla on tehdä nuo sivuviparit taljassa, muuten melkein sama, mutta siinä on vastusta paremmin koko liikeradalle, alhaallakin siis. Teen sekä peukalo ylös, että kämmen alaspäin, molempia

E.
No siinä nyt on sitten kuva siitä kuihtuneesta olkapäästä, jolla niitä kolmen kilon vipareita tehdään... :D http://i4.aijaa.com/b/00989/1360152...489ce82df0d8ed43341cb267e26ac9edef0936027086a

Voishan se olla monta kertaa isompikin jos tekisin vaikka 12 kilolla, en tiiä... ;)

Älä nyt herran isä etsi oppia jonkun scoobyn kotitreenivinkeistä jos lihasta haluat kasvattaa. Sieltä turhan roinan seasta saa hyvää vinkkiä etsiä. Youtubestakin löytyy ihan pätevää porukkaa neuvomaan treeniasioihin liittyviä juttuja, mutta yleensä niillä on meriitejä valmennuksessa tai omissa suorituksissa... Esim. Ben Pakulski, canditotraining, Layne Norton.
Lisäystä vähä aiheeseen..

Niinno, ottaen huomioon scoobyn painon ja rasvaprosentin sekä sen, että uskon hänen oikeastikkin olevan natu, niin mun mielestä hän on vallan mainio inspiraatio mun mielestä. En iki maailmassa kuvittele, että tuosta mitä hänellä on, paljoa enempää oikeastaan lihasmassaa voisi natuna saada. Mielestäni hän on siis erittäinkin hyvin onnistunut bodauksessa, eikö vain? Vai odotatteko te, että natuna voi paljon yli satakiloiseksi kasvaa noin pienellä rasvaprosentilla?

Lisäystä vähä aiheeseen..

Niinno, ottaen huomioon scoobyn painon ja rasvaprosentin sekä sen, että uskon hänen oikeastikkin olevan natu, niin mun mielestä hän on vallan mainio inspiraatio mun mielestä. En iki maailmassa kuvittele, että tuosta mitä hänellä on, paljoa enempää oikeastaan lihasmassaa voisi natuna saada. Mielestäni hän on siis erittäinkin hyvin onnistunut bodauksessa, eikö vain? Vai odotatteko te, että natuna voi paljon yli satakiloiseksi kasvaa noin pienellä rasvaprosentilla?

Niin scoobyhän painaa sen 95 kiloo eikä todellakaan oo missään neljän prosentin rasvoissa..

Ai mistä niin päättelit? Tässä hän ainakin selvästi sanoo painavansa 225 paunaa https://www.youtube.com/watch?v=4JH1_2kYTk0&list=UU1XHNZDn3btv7454Pkz7THg No eipä tollakaan paljoa merkitystä ole, en itse edes tavoittele noin lihaksikasta/kireää kroppaa, ja henkilökohtaisesti pidän tuota aikalailla maksimikuntona, en sano etteikö joku voisi vähän isompikin olla, mutta ei taida ihan joka poika tuotakaan kuntoa saavuttaa...

Edit. nii ja tuolta ylempää ongin viel tän
haetaan ihan pelkkää tuntumaa painoista välittämättä, että riittävää mekaanista rasitusta ei saada aikaan?
Niinno tässä keskustelussa huomaa just sen, että monet ei tunnu ymmärtävän, että ei välttämättä tarvita lihaskasvuun tähtäävässä harjoittelussa jotakin tiettyä riittävän suurta kuormaa, sillä tutkimuskin kertoo, että kevyilläkin kuormilla saadaan sopeutumista aikaiseksi, kunhan lihas kuormitetaan vastaavasti sitten pidemmillä sarjoilla. Avainasia lihaksenkasvatuksessa on mun käsittääkseni riittävä RASITUS lihakselle, ei niinkään mikä se KUORMA on. Mut joo nääkin on niitä mielipide kysymyksiä.

Zone-sarja -42%
Ai mistä niin päättelit? Tässä hän ainakin selvästi sanoo painavansa 225 paunaa https://www.youtube.com/watch?v=4JH1_2kYTk0&list=UU1XHNZDn3btv7454Pkz7THg No eipä tollakaan paljoa merkitystä ole, en itse edes tavoittele noin lihaksikasta/kireää kroppaa, ja henkilökohtaisesti pidän tuota aikalailla maksimikuntona, en sano etteikö joku voisi vähän isompikin olla, mutta ei taida ihan joka poika tuotakaan kuntoa saavuttaa...

Edit. nii ja tuolta ylempää ongin viel tän
Niinno tässä keskustelussa huomaa just sen, että monet ei tunnu ymmärtävän, että ei välttämättä tarvita lihaskasvuun tähtäävässä harjoittelussa jotakin tiettyä riittävän suurta kuormaa, sillä tutkimuskin kertoo, että kevyilläkin kuormilla saadaan sopeutumista aikaiseksi, kunhan lihas kuormitetaan vastaavasti sitten pidemmillä sarjoilla. Avainasia lihaksenkasvatuksessa on mun käsittääkseni riittävä RASITUS lihakselle, ei niinkään mikä se KUORMA on. Mut joo nääkin on niitä mielipide kysymyksiä.

jossain sano painavansa 215 paunaa mutta eipä siinä paljoo eroo ole..

jossain sano painavansa 215 paunaa mutta eipä siinä paljoo eroo ole..
Niin aivan, sitä mäkin. Jokanen näkee päältäpäin, mikä scoobyn kunto on (oli se sitten 95 tai 100kg) ja voi siitä muodostaa oman mielipiteensä. Mun mielipide on edelleen, että pätevimmästä päästä neuvot hänellä, mitä oon netissä törmännyt liittyen kehonrakennukseen. En tosin ole noihin Ertsin mainitsemiin esimerkiksi tutustunut, mutta jotain gym logei ja joitain satunnaisia youtube fitness kanavia on tullut katsottua, t-nationia luettua jne.

Nämä on niitä puhtaita mielipide kysymyksiä siinä mielessä, että jos joku kysyis vaikka toisen lemppari bändiä niin voishan sen toki aloittaa tälleen "No en ole jokaista maailmasta löytyvää bändiä kuunnellut, mutta niiden joukosta joita olen kuullut, pidän eniten bändistä x ja y"

Tosta layne nortonista olen täällä kuullut, jonka perusteella pidän häntä jokseenkin broscience-tyyppisenä tapauksena, noin niinku ravitsemuksen puolelta, reeni puolesta ei tietoa.

Tosta layne nortonista olen täällä kuullut, jonka perusteella pidän häntä jokseenkin broscience-tyyppisenä tapauksena, noin niinku ravitsemuksen puolelta, reeni puolesta ei tietoa.

Tämä lause on ehkä Pakkotoiston historian typerin. Kuitenkin Layne Nortonin titteli on PhD of Nutritional Sciences with honors, joten broscience-tapauksesta ei ole kyse. Jospa perustelisit väitettäsi?

Back
Ylös Bottom