Ne vinkit jotka teitä auttoivat!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens,

Oon itse urheilullinen 24 v pelinörtti aktiivisella saliharrastuksella, mutta en tässä aiheessa kuitenkaan mikään expertti ole koska salilla rupesin käymään aikoinaan vain siksi jotta poikien kanssa ei otettu nuorisokodeissa ensimmäisinä nokkiin joten tekniikat/ruokavaliot/perusteet ovat tällöin jääneet opiskelematta ja mentiin niinkuin tuntui hyvältä.

Nykyään vedän tube kanavaa nuorille ja edustan pelaajia, heitä jotka eivät välttämättä helpolla sieltä kotoa liiku mihinkään tai eivät yksinkertaisesti liiku ollenkaan.
Nyt olen alkanut lukemaan blogeja, katsomaan ruokailuvinkkejä sekä videoita joista voin näille tuhansille nuorille jotka minua seuraavat, antaa motivaatiota ja neuvoa eteenpäin.
Näin ollen pyydän, että laita SINÄ tänne jokin vinkki jota itse olet pitänyt tärkeimpänä kun aloittelit salilla käymisen.

Kaikki vinkit menevät hyvään tarkoitukseen eikä sitä koskaan tiedä millainen Mr. Olympia kotonaan löhöää. :3

Kiitos

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Unohda tuo ohjelma ja ota tilalle esim. Starting Strength"

Jotakuinkin näin joku viisas pakkislainen sanoi minulle viime vuosikymmenen lopussa. Itse olin lukenut pakkista jotain 13 minuuttia ja kyhäsin tietysti käsipainotteisen laiteohjelman. Sarjoja taisi olla 2 ja toistoja perus kuntopiirin verran. Tuntui ikävältä, kun ei SS pitänyt sisällään esim. alataljahaukkaa ollenkaan, mutta onnekseni päädyin tuohon ohjelmaan kuitenkin. Jälkikäteen ajateltuna tuo on helposti merkittävin yhteen lauseeseen kiteytettävä ohje, jonka olen saliharrastuksen aikana saanut.

Ts. harva aloittelija saa edes vahingossa laadittua hyvää ohjelmaa, joten käyttäkää valmiita, hyväksihavaittuja ohjelmia ensialkuun. Vitkutusohjelmat tappaa suurimmalta osalta kiinnostuksen kuitenkin melko nopeasti.

Paras vinkki /neuvo mitä tuli saatua ekan kerran salilla, kun en mistään mitään tiennyt ja saliohjelmasta ei tietoakaan. Varovasti 47kg 176cm minä kurkistin salin ovesta ja näin isot korstot vääntämässä rautaa. Vähän pelotti, mutta jotenki uskaltauduin sekaan. Haahuilin siellä täällä kokeilin vähän eri laitteita (vapaisiin painoihin en uskaltanut koskea) ja olimpahan muuten vaan hukassa. KUNNES yksi bodibilderi tuli lopulta kysymään "Mitä vittua sä oikeen teet?!". Järkevästi tähän en osannut vastata, joten tyydyin vaan mutisemaan jotakin. Tämä isompi kaveri kumminki auttoi alkuun ja kertoi vähän miten tehään missä tehään jne... Tapahtuma tietenkin nolotti, mutta nykyään olen vain kiitollinen, että joku tuli herättämään pilvilinnoistani. Jos itse näen jonkun olevan salilla "hukassa", niin en suosittele kumminkaan huutelemaan "mitä vittua sä teet?!" vaan kysymään asiallisesti ja tarjoamaan veljellisesti neuvoa :D

Oma neuvo minkä voin antaa on se, että sosiaalisuus kannattaa aina! Ymmärrän, että pikku jannujen silmissä vanhemmat ja isommat builderit näyttää pelottavilta, mutta siitä vaan kysymään! Monesti nämä jannut on vain otettuja, siitä että heiltä kysytään neuvoa (minä ainakin olen :nolo:). Käyttäkää kumminkin myös sitä tervettä maalaisjärkeä! Eli jos joku näyttää kauhean kiireiseltä tai sarja on pahasti kesken, kunnioittakaa henkilön omaa tilaa ja aikaa. Täältä pakkikseltaki löytyy hyviä neuvoja ja auttavaisia ihmisiä, mutta tietenkin koska netissä ollaan, niin jonkinmoinen paskafiltteri pitää olla 24/7 päällä.

Sosiaalisuus auttaa salilla ja muussakin elämässä eteenpäin.:piis:

Paras vinkki /neuvo mitä tuli saatua ekan kerran salilla, kun en mistään mitään tiennyt ja saliohjelmasta ei tietoakaan. Varovasti 47kg 176cm minä kurkistin salin ovesta ja näin isot korstot vääntämässä rautaa. Vähän pelotti, mutta jotenki uskaltauduin sekaan. Haahuilin siellä täällä kokeilin vähän eri laitteita (vapaisiin painoihin en uskaltanut koskea) ja olimpahan muuten vaan hukassa. KUNNES yksi bodibilderi tuli lopulta kysymään "Mitä vittua sä oikeen teet?!". Järkevästi tähän en osannut vastata, joten tyydyin vaan mutisemaan jotakin. Tämä isompi kaveri kumminki auttoi alkuun ja kertoi vähän miten tehään missä tehään jne... Tapahtuma tietenkin nolotti, mutta nykyään olen vain kiitollinen, että joku tuli herättämään pilvilinnoistani. Jos itse näen jonkun olevan salilla "hukassa", niin en suosittele kumminkaan huutelemaan "mitä vittua sä teet?!" vaan kysymään asiallisesti ja tarjoamaan veljellisesti neuvoa :D

Oma neuvo minkä voin antaa on se, että sosiaalisuus kannattaa aina! Ymmärrän, että pikku jannujen silmissä vanhemmat ja isommat builderit näyttää pelottavilta, mutta siitä vaan kysymään! Monesti nämä jannut on vain otettuja, siitä että heiltä kysytään neuvoa (minä ainakin olen :nolo:). Käyttäkää kumminkin myös sitä tervettä maalaisjärkeä! Eli jos joku näyttää kauhean kiireiseltä tai sarja on pahasti kesken, kunnioittakaa henkilön omaa tilaa ja aikaa. Täältä pakkikseltaki löytyy hyviä neuvoja ja auttavaisia ihmisiä, mutta tietenkin koska netissä ollaan, niin jonkinmoinen paskafiltteri pitää olla 24/7 päällä.

Sosiaalisuus auttaa salilla ja muussakin elämässä eteenpäin.:piis:

Tuo uskallus nimenomaan kysyä apua kun sitä tarvitsee on isoa asia!
Itsekkin muutamaa nuorta auttanut hieman sarjoissa etteivät he selkäänsä riko, kunhan vain auttaessa tekee selväksi että annat neuvoja vilpillisesti etkä mollaa aloittelijaa :) Nyt pojat hymyillen parin neuvomisen jälkeen moikkaavat salilla ja ovat saaneet itsevarmuutta ja meininkiä hommaan sen sijaan että he kattovat kokoajan olan yli "Eihän vain kukaan näe" tyyllillä :)

"Unohda tuo ohjelma ja ota tilalle esim. Starting Strength"

Jotakuinkin näin joku viisas pakkislainen sanoi minulle viime vuosikymmenen lopussa. Itse olin lukenut pakkista jotain 13 minuuttia ja kyhäsin tietysti käsipainotteisen laiteohjelman. Sarjoja taisi olla 2 ja toistoja perus kuntopiirin verran. Tuntui ikävältä, kun ei SS pitänyt sisällään esim. alataljahaukkaa ollenkaan, mutta onnekseni päädyin tuohon ohjelmaan kuitenkin. Jälkikäteen ajateltuna tuo on helposti merkittävin yhteen lauseeseen kiteytettävä ohje, jonka olen saliharrastuksen aikana saanut.

Ts. harva aloittelija saa edes vahingossa laadittua hyvää ohjelmaa, joten käyttäkää valmiita, hyväksihavaittuja ohjelmia ensialkuun. Vitkutusohjelmat tappaa suurimmalta osalta kiinnostuksen kuitenkin melko nopeasti.

Onko mitään tippejä mistä löytää helpoiten sen juuri oikean saliohjelman aloittelijalle? :)

Itselle nää peruspilarit, jotka täältä pakkikselta onneks muutamia vuosia sitten löysin.
- Lihasten kasvatus vaatii kärsivällisyyttä, koska se on hidasta.
- Nuku n.8 h yössä.
- Syö 4-7 kertaa päivässä.
- Proteiinia 2g per painokilo
- Jos haluaa, että lihas kasvaa niin syö ylikulutuksen.
- Reenaa koko kroppaa tasaisesti
- Vaihtele reeniohjelmaa muutaman kuukauden välein

Näitä toitottamalla, et varmastikaan ketään salille saa, mutta näiden avulla sen aloitetun saliharrastuksen saa jatkumaan. Eihän kukaan jaksa käydä vuodesta toiseen salilla, jos ei saa mitään tulosta aikaseksi.

Kun tekee istuen pohkeita, siinä on semmonen vipu, joka pitää ottaa pois tieltä, että pääsee alas asti.

Venyttelyä ja lihashuoltoa ei voi tehdä liikaa. Niiden avulla on mahdollista tuntea itsensä aivan toiseksi ihmiseksi – sen huomaa jopa paikallaan seistessä, kun paikat ovat auki!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1.Oikeantyyppinen ruokavalio, siihen liittyy miljoona asiaa ja siitä on monta tuntia mulle luennoitu joten vaikea kiteyttää yhteen lauseeseen. Varmaan tärkein kuitenkin on ne plussakalorit jos meinaa lihasta kasvattaa

2.Oikeet tekniikat, ja se työ pyritään tehdä tuntumalla sillä lihaksella, mitä pyritään treenaamaan

3.Yöunien tärkeys

2.Oikeet tekniikat, ja se työ pyritään tehdä tuntumalla sillä lihaksella, mitä pyritään treenaamaan

Tämä on yksi tärkeimmistä herätyksistä mitä itse olen tovereilta saanut. Ei mitään bodypumppipainoja, mutta sellaiset, että liikkeet pystyy tekemään hyvällä tuntumalla ja koko liikeradalla.

Mun mielestä erittäin hyvä ohjenuora aloittelijalle on, että treenaa koko kroppaa raskailla moninivelliikkeillä (kyykky, maastaveto, penkki, pystypunnerrus, leuat, kulmasoutu, jne.).

Tämä on yksi tärkeimmistä herätyksistä mitä itse olen tovereilta saanut. Ei mitään bodypumppipainoja, mutta sellaiset, että liikkeet pystyy tekemään hyvällä tuntumalla ja koko liikeradalla.
Niin tämä oli kyllä mullakin se missä oikeestaan ainoastaan koin valaistumisen, mitä tulee ravintoon ja treeniohjelmaan, ni niissä ei tullut sikäli mitään valaistumista, vaan pikkuhiljaa vaan keksi sitä jutun juonta paremmin... Alusta asti "omatekoisella" ohjelmalla, alussa se vain oli aivan paska, nytten erihyvä :)
Olisiko ollut ehkä parasta mulle kun rupesin kattelee niitä scoobyn videoita youtubesta, se kyllä tietää juttunsa. Katsoin muistaakseni siltä sen sivuvipari videon ja samantien aloin käyttää n. 10 kertaa pienempiä painoja kuin aikaisemmin. Samaa sitten sovelsin muihinkin liikkeisiin..

Aloittelijana saa varmaan helpoiten lihasepätasapainoa aikaan, niin muistuttaisin ryhdin tärkeydestä. Säästyy monelta harmilta jatkossa ja kroppa näyttää muutenkin paremmalta. Itse en enää aloittaisi esim. G6:lla, missä jää taka-akseli aika hyvin paitsioon.

Zone-sarja -42%
Hulkin treenaatko lihaksia vai liikettä-artikkeli sai itseni ainakin treenaamaan paljon fiksummin ja opettelamaan tuntemaan omaa kroppaa ja liikevalintoja paremmin. Treenivuosia takana ennen kyseistä artikkelia jo kuitenkin 9 joten en tiedä olisiko näitä asioita pitänyt tietää jo ennen artikkelia.

Hulkin treenaatko lihaksia vai liikettä-artikkeli sai itseni ainakin treenaamaan paljon fiksummin ja opettelamaan tuntemaan omaa kroppaa ja liikevalintoja paremmin. Treenivuosia takana ennen kyseistä artikkelia jo kuitenkin 9 joten en tiedä olisiko näitä asioita pitänyt tietää jo ennen artikkelia.

Tämä. Itelläkin treeni muuttunut parempaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom