Natujen syyttely roinaajiksii - kehu vai loukkaus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Failure

Banned
Miten ottaisitte / otatte Pakkiksen natut jos joku epäilee teidän roinaavan? Tai jos asiasta kysyy, että käytätkö jotakin, niin ottaisitteko loukkauksena, kehuna vai neutraalina?

Itseäni ei ole vielä tosissaan (leikillään kyllä) epäilty roinasta, johtuen siitä etten ole kovin iso. Mutta tuntuu että monet maallikot jotka eivät nostelusta tajua mitään, epäilevät ketä tahansa vähänkin lihaksikkaampaa jannua roinaajaksi. Esim. Edward Nortonin kunto American History X:ssä kirvoitti eräästä tutustani katkeraa jorinaa steroideista.

Vähintään yhtä paljon kuin fyysinen koko tuntuu vaikuttavan panostus lajiin. Henkilökohtaiset valinnat väännetään väkisin väärin. Ei juo alkoholia -> ei VOI juoda alkoholia koska kuuri.

Aika kaksipiippuinen asia. Toisaalta kehu, koska "roinaajat" mielletään isoksi niin siinähän sanotaan sua isoksi. Toisaalta taas se on aika kiusallista, varsinkin kun kaverit alkaa heittämään sitä ruokajonossa koulussa.. :rolleyes: Mutta ehkä ennemmin kehu. :)

Juu riippuu kuka sanoo. Salilla vihjeet voi ottaa kehuna, mutta jos esim. lääkäri vihjaa niin se on musta jo ammattitaidottomuuden puutetta. Muiden sanomisilla ei paljoa ole väliä, kun osa ei edes näe eroa proteiinin, rasvan ja hiilarin välillä.

Mua ainaki vituttaa aina, jos joku heittää leikilläänki jotain roinaan liittyvää. Kai jotku ottaa ihan kehuna, mutta helposti tuollanen jonkun heittämä läppä muuttuu lopulta yleiseks "totuudeks" ja kohta ootki kaikkien tuttujen silmissä roinaaja. Vain koska joku heitti läppää. Ärsyttävää myös kommentoida noihin "epäilyihin", koska niissä tilanteissa on sama fiilis ku olis menny kauppaan sisään ja ei lopulta osta mitään kävellen kassan ohi pois. Esitä normaalia, et oo tehny mitään väärää...

Sama homma ku väittäs isorintasen naisen kannuja silikoneiks.

Aika kaksipiippuinen asia. Toisaalta kehu, koska "roinaajat" mielletään isoksi niin siinähän sanotaan sua isoksi. Toisaalta taas se on aika kiusallista, varsinkin kun kaverit alkaa heittämään sitä ruokajonossa koulussa.. :rolleyes: Mutta ehkä ennemmin kehu. :)

Joku sitä osuvasti vertasi siihen, että kysyisi uraputkessa olevalta naiselta "ootko joutunu paljonkin imemään kullia päästäksesi tuohon?"

Kyllä se puhtaasti vittuilua on.

Riippuu miten se sanotaan. Jos multa kysytään suoraan sen voi ottaa kohteliaisuutena, mutta yks kerta kävi niin että puolituttu vanhasta koulusta jonka kanssa en ollu vaihtanu sanaakaan, kertoi faktana ihmisille että käytän horkkaa. Sitten kun menin kysymään siltä tästä niin tuli kauhee selittely ja itkeminen "kuulin joltain... emmä muista... olin kännis..."

Saatana ku ärsytti, satuin vahingossa siitäkin kuulemaan yhdeltä frendiltä.

Meitsi ottais sen loukkauksena, siis jos se ei olis läppä, vaan epäily tai joku harhaluulo. Kun uhraa 6 päivää viikossa treenaamiseen ja joku väittää että ne lihakset on hankittu dopingilla, niin totta kai se on loukkaavaa. Useimmiten tällanen roinaajaksi syyttely ilman kunnon perusteluita on vain merkki kateellisuudesta. Omasta mielestäni ihminen on natu ennen kuin toisin todistetaan, oli se sitten vaikka Ronnie Coleman. Ihmiset usein unohtaa että nämä roinaamis-väittämät täytyy perustella ihan niinkuin muutkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielipide asiasta:
Steroidien käyttäjät mielletään yleensä isoiksi ja siksi voisin kuvitella sen kehuna. Jos joku kysyisi oikeasti että käytänkö, niin kertoisin olevani natu. Vaikka steroidit auttavatkin lihaskasvussa ja myös kireänä pysymisessä, ei se tarkoita etteikö niitä käyttäenkin joudu treenaamaan kovaa. Joku joskus sanoi steroideista myös, että ne ovat kuin paremmat polkypyörät pyöräilyssä - tekniikan tarjoama kehitys lajille. Tuo siis offtopicina.

Heitän myös itse välillä jotain läppää horkasta, mutta ikinä en mitään sellaista, että se koskisi pahemmin itseäni tai etenkään muita. Miellän sen kuitenkin loukkauksena, jos joku kertoisi tosissaan mun käyttävän, koska en pidä siitä, että musta valehdellaan asioita. Silti nauran itse jutuille kuten "J.. heittää niille muksuille penkkarirekasta steroideja" ja korjaan, että korkeintaan jotain prodepatukoita. Eli mun kanta on oikeastaan aika neutraali. Mulle on ihan sama mitä muut tekevät, mutta pidän huolen siitä, että itse olen natuna liikenteessä for real sekä muiden jutuissa. Silti voin ihan naureskellen heittää salilla jollekin tutulle läppää, että ei tartteis kuin lääkkeet kohilleen ja kasvais pelkällä levolla, vaikka oikeasti tiedän asian olevan vähän erilailla.

Ps. Mua ihmetyttää nää, kun porukka ajattelee niin mustavalkosesti. Roinaajat huonoja ja natut parhaita...

Riippuu kuka sen sanoisi ja miten. Sen voi ajatella selvästi kahdella tavalla joko niin, että on niin iso että voi epäilä roinaamisesta, tai sen voi ottaa oman panostuksen vähättelynä. Itse ottaisin kohteliaisuutena, paitsi jos henkilö joka kommentin lausahtaa syyttäisi valehtelusta tai näyttäisi epäilevältä kun sanoo olevansa naturaali.
Tässä vaiheessa ei ole vielä tarvinnut itseni onneksi tällaisia oikeastaan miettiä, vai onko onneksi. Niin no riippuu näkökulmasta edelleen.

Kyllä mä otan sen kehuna. Pari kertaa lääkäri kysynyt käytänkö jotain, kysyin näytänkö siltä? Sanoi että näytän kyllä aika skrodelta... Kyllä se lämmitti mieltä.

jos esim. lääkäri vihjaa niin se on musta jo ammattitaidottomuuden puutetta.
Jaa mitenkä? Jos sen on tarpeellista tietää roinaatko? Roinilla kun tuppaa olemaan jos jonkinnäköistä vaikutusta elimistön toimintaan.

Eikö kaikki isommat karjut oo ennen isoksi kasvamistaan hyväksynyt sen, että roinaepäilyjä tulee varmasti kun pattia alkaa olla? Onhan se oikeastaan ihan ymmärrettävää. Kaikenlainen huutelu ja yleinen mulkkuus on tietysti asia erikseen, mutta mulkut nyt kannattaa aina muutenkin jättää omaan arvoonsa. IMO ei siis ole syytä välittää roinakuulusteluista yms. vaikka eihän niitä positiivisenakaan oikein voi ottaa.

Jaa mitenkä? Jos sen on tarpeellista tietää roinaatko? Roinilla kun tuppaa olemaan jos jonkinnäköistä vaikutusta elimistön toimintaan.

Kirjoitinkin "vihjaa". En tarkoittanut suoraan että kysyy. Jos suoraan kysyy, voi olla varmasti jotain merkitystä juurikin hoidon kannalta.

Siinä ite tilanteessa tulee lähinnä vaivaantunu olo, mut jälkeenpäin oon ihan tyytyväinen et ees joku erehtyy pitämään mua lihaksikkaana :P

Taannoin loukkaannuin kyllä aika pahasti ku jutskailin exäni kanssa, joka on kans kovasti innostunu salihommista jne. Juttu alko siirtyä sit steroidien maailmaan ja tää mimmi alko yhtäkkiä tenttaamaan multa ties miten pitkään et oonko mä käyttäny syntholia! Roinaepäilyt ei haittaa, mut toi oli jo mun mielestä aika tylyä..

Pari kertaa on vituttanu, kun on syytelty esim. vähä aikaa sitten tuli yks salituttu kysymään, että minkälainen kuuri sulla on päällä? vastasin, että ihan puhtailla mennään niin tää tyyppi rupes nauramaan ja selitteli, että kyllä mä tiedän oon ittekki roinannu ja ollu isossa kunnossa.

Ensimmäiset syyttelyt tais tulla jo joskus 2006, kun olin treenannut muutaman kuukauden. Jotku luulee, että natuna ei voi kehittyä suurinpiiirtein ollenkaan:D

Ei tarvi ku pienen kylän johon puhut parempia punttivehkeitä, että nuoriso intoutus käymään kuntoilemassa. Sekin perkele riittää... "Joo, se sali on vaarallinen ku siellä on steroideja" Vittu pikkukylän salilla?? Paskoo, sanon minä.. Itsellä olis sillon penikkana ollu hirvee into salille ja puntteihin, mutta ei ollut matkan takia mahdollista. Kyllä se aika syvällä on tietyn ikäisissä ihmisissä, että salilla horkkaillaan. Minusta se ei kuulu muille mitä kukanenkin tekee, kunhan kukaan muu ei siitä kärsi. Eihän kukaan naapurin ukolle sano kassajonossa että ootko juoppo/alkkis jos se ostaa sen laatikon kaljaa

Sehän riippuu ihan tilanteesta. Harrastelijan näkökulmasta ihan positiivinen juttu, jos epäilee että fysiikka on rakennettu kaikin keinoin. Mutta sitten kilpaurheilussa asia erikseen. Esim. IPF voimanostajat kaikki jotka pärjää oli varusteet päällä tahi ei, mielletään mm. pro-voimanostajien tai harrastelijaroinaajien toimesta lähes poikkeuksetta douppaajiksi. Se on helvetin loukkaavaa. Toki asia erikseen, jos oikeasti syylistyy kilpakumppaneiden kusettamiseen, onneksi siitä nykyisin aktiivinen testausjärjestelmä pitää huolta, että tuo porukka pysyy pienenä.

Tosin voihan se lihasmassan puolestakin loukkaus olla, jos roinaajaksi syytellään. Monella tulisi ensimmäisenä mieleen sanoa, että enkait näin paskassa kunnossa olisi jos HC-kuureja vuosia takana :face:

On se mun mielestä tyhmää, jos oletus salitreenaajasta on heti, että se käyttää jotain hormoneja.

Mä ottaisin tollasen syyttelyn aika neutraalisti varmaan. Ainakin siinä tapauksessa, jos syyttelijä uskoisi ihan sanomalla, että en mä sellasia käytä tai tule koskaan käyttämäänkään.

Suositut

Back
Ylös Bottom