Naisten salivuoro

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hohhoijaa, jos ei kestä miehiä salilla niin menköön sitten naisten salille. Niitä on ihan sitä varten, että saavat rauhassa treenata ilman sikaniskojen tuijottelua, painojen kolistelua tai örinää.
Niin, ja mun mielestä naisten salitkin on aivan naurettavaa pelleilyä ja miesten sortamista. Naispomo anto just treenipasseja ladylinelle firman pöydälle(yhen käynnin arvo 20€:jahas:). Siinä about ainoa työsuhde-etu. Siinä niitä on vieläkin, kun firman naisille maistuu mielummin karkki, jäätelö, keksi jne. Kunnon jenkkakahvat löytyy vaikka joillakin ikää alle 30v.

Onhan siitä "miesten salejakin" eli kaupungin salit, mutta niissä käy miehiä sen takia, koska on edullista ja mies yleisesti kustannustehokkaampi eikä niin mukavuudenhaluinen, ja rahaa pitää saada sivuun kun mies lähes poikkeuksetta on se päämaksumies.

Pexi84, se sun naispomo on varmaan saanut nuo LadyLinen lappuset postissa, kuten mäkin saan, koska oon joskus käynyt sitä salia uteliaisuuttani katsomassa. Niiden 20 e seteleiden käyttäminen taisi edellyttää jotain sadan vuoden jäsenyyttä 89e/kk-tyyliin. Jostain syystä en ole koskaan käyttänyt (kun en infrapunasaunaa tai avaruusaluksen näköisiä laitteitakaan kaipaa).

Noista naisten vuoroista noin yleisesti oon sitä mieltä, et ne on varmasti lopulta enemmän positiivinen kuin negatiivinen juttu. Jos niin suunnattomasti kyrsii se, että viikossa on pari sellaista tuntia, että munattomat treenaa, niin valittakaa ihmeessä ylöspäin tai vaihtakaa salia. Itsekkin oon aloittanut kunnan salilla käymällä nimenomaan naisten vuoroilla, koska tuntui, että se kynnys oli matalampi. Nykyisessä kotikaupungissanikin kävin pitkään salilla, jossa oli erikseen naisille oma puoli, ja nimenomaan tuota puolta käytin. Tän hetken vakisalilla oon nähnyt itseni lisäksi kaksi eri mimmiä treenaamassa, joista toinen käy aviomiehensä kanssa. Huomattavin ero edelliseen on se, että naisten puuttuessa myös niitä laitteissa istuskelijoita ja juoruilijoita on paljon vähemmän, ja pääsee tehokkaammin tekemään itse. Ihanaa!

Tosin nykyisellä sekasalilla ärsyttää, että vaikka penkkipaikkoja on kolme, niin ne on lähes poikkeuksetta varattu (ja ne onkin sit ainoita varattuja). Välissä tekeminenkin on vähän hankalaa, jos pitäisi repiä tangosta aina satanen veke sitä varten, nimimerkillä katkera ja heikko nainen tilittää. Naisten salilla se ainoa penkkipaikka ei ollut koskaan varattu ;)

Aijoo. Naisten salilla oli myös huomattavasti siistimpää, eikä tarvinnut haistella niitä sata vuotta vanhoja hikiä laitteissa tai muiden treenivaatteissa (kun ne tosiaan löyhkää toiselle puolen salia). Laitteiden puhtaus nyt tuskin koskee erikseen naisten vuoroja, mut pitipä päästä sekin selittämään.

Miesten saleja ei ole, koska miehet eivät käy sellaisilla. Niitä tietääkseni aina välillä putkahtaa johonkin, mutta menevät nurin mm. miesten homofobian takia, koska miehet olettavat miestensalien olevan homoille tarkoitettuja. Ja tiedä vaikka sinne enemmän homoja oikeasti hakeutuisikin. Kuntosalien kannattaa pitää naistenvuoroja ja saleja, koska siitä saa rahaa, ei koska niillä olisi ajatuksena pönkittää jotain poliittista ideologiaa suuntaan tai toiseen. Bisnes on bisnestä ja muut asiat ovat siitä erillisiä, oli se oikein tai ei.

Feminismin yhteyttä tähän en näe kamalasti, ellei nyt sitten nimitetä feminismiksi aina sitä, kun joku nainen tekee tai sanoo jotain typerää ja joku mies siitä jossain määrin kärsii. Mutta jos feminismiä ajatellaan tässä yhteydessä siis naisten oikeuksia ajavana liikkeenä, niin naisten kuntosalivuorot ovat aika lailla feminismin vastaisia. Ne ovat naisten asemalle samalla tavalla hyvä asia kuin hunnut islamissa, koska pitkälti takana on samoja ajatuksia. En tietenkään voi sanoa, etteikö joku feministi voisi puolustella salivuoroja tai huntuja suoraan feminismillä jotenkin, mutta pääsääntöisesti siis ei.

Älytöntähän tuo on, että normaaleilla sekasaleilla on erikseen naistenvuoroja. Eiköhän ne miehiä pelkäävät akat voi mennä vaikka sitten ihan jonnekin naisten salille, jos kerran ei voi miesten kanssa treenata samaan aikaan.

Koska miesten tapauksessa siinä ei ole mitään positiivista erityispiirrettä (voisikohan sellaista edes missään asiassa olla?). Muistin hieman väärin tuon maahanmuuttajien uimavuoron, se olikin maanmuuttajanaisten uimavuoro. Oma vuoro näille naisille on positiivinen asia, koska se apulaisoikeusasiamiehen mukaan "edistää tosiasiallista yhdenvertaisuutta". Samalla tavoin perustellaan kaikki naisten syrjivät erityisoikeudet, joita miehet eivät voi tietenkään saada. Sinänsä miesten vuoroa en edes kaipaisi, tuskin muutakaan miehet, suurin osa pitää naisista.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/maahanmuuttajien-oma-uimavuoro-ei-syrji/art-1288338759338.html

Ainakin tuossa Helsingin tapauksessa oli kyse siitä että ko. uimahalli olisi ollut muuten suljettuna viikonloppuna, mutta lauantaille olivat musliminaiset varanneet oman uintivuoronsa. Tottakai VH-ämmät (jotka eivät uimahallissa edes ikinä käy, koska uinti on homojen hommaa) alkavat tästä itkeä koska osapuolina ovat NAISET ja MUSLIMIT ja MAMUT.

Noista naisten vuoroista noin yleisesti oon sitä mieltä, et ne on varmasti lopulta enemmän positiivinen kuin negatiivinen juttu. Jos niin suunnattomasti kyrsii se, että viikossa on pari sellaista tuntia, että munattomat treenaa, niin valittakaa ihmeessä ylöspäin tai vaihtakaa salia. Itsekkin oon aloittanut kunnan salilla käymällä nimenomaan naisten vuoroilla, koska tuntui, että se kynnys oli matalampi.

No tää avautumisen aiheuttava sali on mulla työpaikan sali, jossa tulee treenattua ihan kätevyys syistä. Lisäksi käyn vapaapäivinä toisella salilla.
Ja kolmena päivänä viikosta työpaikan salilla paras treeniaika on varattu vain naisille. Eikä puhuta mistään parista tunnista, vaan puolesta päivästä.

Olen ajatellut seuraavia vaihtoehtoja:

1. Otan asian puheeksi jonkun toimitilavastaavan kanssa ja pyrin saamaan asiaan muutoksen. Toisaalta kuitenkin tiedän, että osa naiskäyttäjistä kokee asian tärkeäksi, joten en usko vienon toiveen aiheuttavan muutosta.

2. Menen vaan treenaamaan sinne naisten vuorolla, ja otan vastaan kaiken paskan mitä asiasta seuraa. Tuimat katseet, kommentit, hankalan kaverin maineen, esimiehen puheet. Ei tuosta pikkurikkomuksesta mitään voi kuitenkaan isompaa seurata? Leikkisästi voin todeta, että hormonihoito on tosiaan päällä, että saatan näyttää vielä vähän mieheltä.

3. Nöyrryn siihen, etten treenaa siellä niinä kolmena päivänä viikossa. Noh, paskat nöyrryn.

Vaikka tuommonen erillinen vuoro kummaliselta itsestänikin tuntuu niin ei se mun mielestä mikään tasa-arvo kysymys kuitenkaan ole? Naisissa sattuu olemaan sellaisia ööö...ehkä yksityisempiä tyyppejä ja siksi tällaselle on ollu varmaan kysyntää ja jos jotkut haluaa siitä maksaa, niin kyllä se yrittäjälle varmasti kelpaisi. Luulen että osalle miehistäkin tällainen olisi toivottu juttu, mutta tosi harva varmaan kehtaisi tällaista edes kysyä, kun naisten salivuoroistakin ollaan näin negatiivista mieltä? Paljonhan on naisia ketkä esimerkiksi ujoilee ihan naisten pukuhuoneessakin? Heille varmaan tuottaa jonkinnäköistä ahdistusta myös nuo miehet sitten salin puolella?

Vaikka tuommonen erillinen vuoro kummaliselta itsestänikin tuntuu niin ei se mun mielestä mikään tasa-arvo kysymys kuitenkaan ole? Naisissa sattuu olemaan sellaisia ööö...ehkä yksityisempiä tyyppejä ja siksi tällaselle on ollu varmaan kysyntää ja jos jotkut haluaa siitä maksaa, niin kyllä se yrittäjälle varmasti kelpaisi. Luulen että osalle miehistäkin tällainen olisi toivottu juttu, mutta tosi harva varmaan kehtaisi tällaista edes kysyä, kun naisten salivuoroistakin ollaan näin negatiivista mieltä? Paljonhan on naisia ketkä esimerkiksi ujoilee ihan naisten pukuhuoneessakin? Heille varmaan tuottaa jonkinnäköistä ahdistusta myös nuo miehet sitten salin puolella?

Ei peruskäyttäjällä ole varaa olla kovin yksityinen. Ja jos varaa on, niin rakentaa vaikka oman salin sitten kotiin tai johonkin. Sitten saa ihan itekseen treenata.

Tää on ehkä isompikin yhteiskunnallinen kysymys. Nykyään arvoilmapiiri tuntuu olevan sellainen, että erityisryhmille pitää järjestää asioita selkeästi enemmistön kustannuksella.

Mitenhän peruskoulussa nykyään? Minun aikanani opettaja tuli varmistamaan että KAIKKI käy suihkussa vaikka olis kuinka pieni pippeli jota ei kehtaisi kavereille näytellä. Ja luokan eteen piti kaikkien mennä pitämään esitelmää vaikka kuinka jännittäisi ja ujostuttaisi.. Nykyään varmaan ei tarvi sitäkään tehdä jos on diagnosoitu paniikkihäiriö tai joku muu.

Sinne vaan reenaamaan. Kyllä se ujous lähtee kun menee vaan. Ja moni arka nainen saisi varmaan hyviä treenivinkkejäkin miehiltä.

Kyse on vain ja ainoastaan tasapainoilusta salimaksujen ja asiakkaiden määrissä. Myös ujoilta mammoilta rahat pois, mikäli ei liikaa vaikuta miestreenareiden määriin. Jos on esim. yleinen uimahallin sali, niin tee valitus.

Viime talven treenasin yleisellä salilla, eikä sitä helvetin naisten vuoroa muistanut ikinä. Pari kertaa menin sinne juuri silloin ja ovella muistin että fuck. Siitä sitten jonnekkin muualle maksamaan kallista kertamaksua. Muutaman mamman kanssa juttelin siellä asiasta ja hekin pitivät sitä naisten vuoroa suht turhan. Ja yhtenä päivänä oli luonnolliesti miesten vuoro, ei keksitty sille muuta selitystä kuin se että silloin voi treenata munasillaan jos haluaa.

Ei peruskäyttäjällä ole varaa olla kovin yksityinen. Ja jos varaa on, niin rakentaa vaikka oman salin sitten kotiin tai johonkin. Sitten saa ihan itekseen treenata.

Tää on ehkä isompikin yhteiskunnallinen kysymys. Nykyään arvoilmapiiri tuntuu olevan sellainen, että erityisryhmille pitää järjestää asioita selkeästi enemmistön kustannuksella.

Ei ole mua tähän mennessä häirinny vaikka enemmistöön kuulunkin, en ole ainakaan huomannu?

Mitenhän peruskoulussa nykyään? Minun aikanani opettaja tuli varmistamaan että KAIKKI käy suihkussa vaikka olis kuinka pieni pippeli jota ei kehtaisi kavereille näytellä. Ja luokan eteen piti kaikkien mennä pitämään esitelmää vaikka kuinka jännittäisi ja ujostuttaisi.. Nykyään varmaan ei tarvi sitäkään tehdä jos on diagnosoitu paniikkihäiriö tai joku muu.

Mun aikana meitä oli tasan kaks tyttöä ketä kävi suihkussa koulussa. En tiedä nykyajan systeemeistä, mutta aika vellimäistä puuhaa monessa asiassa ja mitä olen kuullut sekin on tenavien vanhemmista lähtöisin. Oli niitä lapsiaan pumpulihansikkain hyysääviä vanhempia silloinki olemassa kun ite olin nuori, mutta se joka tällasesta tavallaan "kärsi" oli tenava itse. Typerää tässä jutussa on se, että näitä juttuja on alettu sallimaan päättäjien toimesta. Liikuntakin on varmaan jonkunäköstä lasten rääkkäämistä nykyään :rolleyes:

Sinne vaan reenaamaan. Kyllä se ujous lähtee kun menee vaan. Ja moni arka nainen saisi varmaan hyviä treenivinkkejäkin miehiltä.

Tätä ne juuri varmaan haluaa vältellä :)

Mitä ovat VH-ämmät?

Ilmeisesti vähähiilihydraattisesti syöviä kottaraisia.

Tosiaan jumpissahan naiset lähinnä käy ja hyvä niin. Pakon edessä joutuu käymään tän kuukauden trendisalilla, kun lähellä, ja kaupungin sali kiinni. N.10x käyty, ja aina on jumpissa 10-20 naista, salilla nähty 2 naista yhteensä, eli ei läheskään joka kerta. Nekin treenaa esim alataljaa mavetyylillä jollain 20 kilolla. Sit laitetaan se rokki aina radiosta kiinni ja huomautellaan ku raivomavettaa että voisiko treenata vähän rauhallisemmin. Prkl.

Kyllä miestenkin kuuluu saada oma vuoronsa vastapainoksi, jos on kerran sellaiselle linjalle lähdetty.
Muutoin kehottaisin äänestämään jaloilla, ja jos on työpaikan sali kyseessä niin aika kohtuutonta pitää mitään kokonaisia päiviä naisille/miehille. Ehkä tunnin pari ymmärtäisi.
Mulla on nyt ensimmäinen työpaikka jonka salille pääsy on niinjanäin - vahtimestarit ovat omineet koko salin, muut eivät kehtaa käydä pyytämässä heiltä avainta.
No minäpä kehtaan, laitan korviin soimaan musan niin lujaa etten kuule jos joku vahtimestari tahtoisi jutella salin puolella. Jos on reenipäivä niin on reenipäivä! 8)

Menkööt johonkin naisten omalle salille jos miehet niin häiritsevät. Ihme feministejä: treenataan että näytettäisiin hyvältä miesten silmissä, mutta loukkaannutaan jos joku erehtyy katsomaan. Mene juomaan vihreää teetäsi, hutsu.

Feminismihän on naisten etujen ajamista. Edusta luopuvat siten miehet. Eli tasa-arvosta on vaikea puhua.
Kohta joku feministi väittää muuta, mutta heidän logiikallaan tämä asia on varmasti hyvin haastava ymmärrettävä.

Tottakai VH-ämmät (jotka eivät uimahallissa edes ikinä käy, koska uinti on homojen hommaa) alkavat tästä itkeä koska osapuolina ovat NAISET ja MUSLIMIT ja MAMUT.

Muslimeista tuli mieleen, että muistan lapsuudesta kaukalovuorot lestadiolaisille. Se tuntui jo silloin erikoiselta, mutta lestadiolaiset halusivat jotenkin erottua tavallisista ihmisistä (eli syntisistä) omalla vuorollaan. En tiedä onko tuo käytäntö edelleen olemassa.

Muslimeista tuli mieleen, että muistan lapsuudesta kaukalovuorot lestadiolaisille. Se tuntui jo silloin erikoiselta, mutta lestadiolaiset halusivat jotenkin erottua tavallisista ihmisistä (eli syntisistä) omalla vuorollaan. En tiedä onko tuo käytäntö edelleen olemassa.

Tai olisiko mahdollista, että he vain halusivat pelailla vain tutun porukan kesken?
Siksihän vuorot tavallisesti ovat olemassa, että eri jengit ja kaveripoppoot haluavat harjoitella ja urheilla keskenään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom