Naisten salivuoro

No voi nyyh ja kyynel sentään.

Ensin täällä pakkiksen miehet valittaa, ettei naiset käy salilla, ja sit ku ne kävis, niin sekin on pahasta, kun JUST sillon pitäis miestenkin päästä. ;)

Naisten vuorot tuntuu noin muuten olevan noiden halvempien salien "ongelma", kuten esim. kuntien ylläpitämien. Tuliko mieleen, et niiden tehtävä on tarjota asukkailleen palveluita, jotta nämä eivät äänestäisi jaloillaan asuinpaikkakuntaansa muualle? On niitä yksityisiä, kalliimpia saleja miehillekkin, niin saavat treenata just sillä sekunnilla, kun haluavat. Siis jos nyt on niin, että naisten vuoroilta pitää siirtyä sinne naisille suunnatulle hilavitkutinsalille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naisten vuorot tuntuu noin muuten olevan noiden halvempien salien "ongelma", kuten esim. kuntien ylläpitämien. Tuliko mieleen, et niiden tehtävä on tarjota asukkailleen palveluita, jotta nämä eivät äänestäisi jaloillaan asuinpaikkakuntaansa muualle? On niitä yksityisiä, kalliimpia saleja miehillekkin, niin saavat treenata just sillä sekunnilla, kun haluavat. Siis jos nyt on niin, että naisten vuoroilta pitää siirtyä sinne naisille suunnatulle hilavitkutinsalille.

En usko, että naisten vuorot ovat yleinen ongelma. Itse en ole niihin törmännyt täällä päin.
Mutta ymmärrän ketutuksen sellaisissa tilanteissa, jos kyseessä on esimerkiksi ainoa käytettävissä oleva sali (kuten minulle tulottomalle on esimerkiksi koulun ilmainen sali), jonka parhaat ja itselle sopivat vuorot pyhitettäisiin jollekin ryhmälle oli se sitten jokin urheilujengi tai vaikka naiset.

Kyse on vain ja ainoastaan tasapainoilusta salimaksujen ja asiakkaiden määrissä. Myös ujoilta mammoilta rahat pois, mikäli ei liikaa vaikuta miestreenareiden määriin. Jos on esim. yleinen uimahallin sali, niin tee valitus.

Tämä missä ite treenaan on ihan kaupungin sali vielä:puntti:

Ensin täällä pakkiksen miehet valittaa, ettei naiset käy salilla, ja sit ku ne kävis, niin sekin on pahasta, kun JUST sillon pitäis miestenkin päästä. ;)

Suotavaahan se on jos käyvät. Jos se rajoittaa mun käymistä salilla, äänestän jaloillani ja niin tekevät varmaan monet muutkin. Mulla ei oo niin tiukasti aikataulutettu salitreenit kalenteriin vuosiksi eteenpäin, että voisin arvioida käyntiaikoja tuntien tarkkuudella. Mennään kun päästään.

En usko, että naisten vuorot ovat yleinen ongelma. Itse en ole niihin törmännyt täällä päin.
Mutta ymmärrän ketutuksen sellaisissa tilanteissa, jos kyseessä on esimerkiksi ainoa käytettävissä oleva sali (kuten minulle tulottomalle on esimerkiksi koulun ilmainen sali), jonka parhaat ja itselle sopivat vuorot pyhitettäisiin jollekin ryhmälle oli se sitten jokin urheilujengi tai vaikka naiset.

Toki ymmärrän sen, että yli tunniksi varattu vuoro alkaa nyppiä. Silti mä en ymmärrä, et jos se vuoro on vaikka arki-iltana 18-19 tai 19-20, niin miten siinä ei saa ryhmään kuulumaton omaa treeniään sovitetuksi ennen tai jälkeen? Eihän siinäkään olisi mitään järkeä, että se naisten vuoro olisi klo 16-17, koska silloin sitä ei se vähäinenkään joukko varmaan käyttäisi.

Pitkistä vuoroista kannattaa asiallisessa hengessä laittaa palautetta, eikä lähteä vaan meuhkaamaan koko vuoroideaa vastaan suu vaahdossa. Kyllä se tunti riittää hyvin treeniajaksi peruspirkolle, joka naisten vuorolla käy kuulumisensa salilla vaihtamassa.

Miesten saleja ei ole, koska miehet eivät käy sellaisilla. Niitä tietääkseni aina välillä putkahtaa johonkin, mutta menevät nurin mm. miesten homofobian takia, koska miehet olettavat miestensalien olevan homoille tarkoitettuja. Ja tiedä vaikka sinne enemmän homoja oikeasti hakeutuisikin.

http://bodybuildingclub.fi Kuntosali miehille. Toimintu jo vuodesta -68. Ehdottomasti paras tai ainakin yksi parhaimmista missä olen koskaan treenannut.

Tai olisiko mahdollista, että he vain halusivat pelailla vain tutun porukan kesken?
Siksihän vuorot tavallisesti ovat olemassa, että eri jengit ja kaveripoppoot haluavat harjoitella ja urheilla keskenään.

Minusta uskovaisille erillinen vuoro on jo vähän liioittelua. Joku oikea peruste olisi parempi. Sitä paitsi monet lestadiolaiset kuitenkin kävivät myös meidän uskonnottomien vuoroilla luistelemassa. Hiukan reilua.

Destry sanoi:

Sä tunnut missaavan pointin niin railakkaasti ettei mitään rajaa. Pointti on nyt se että tottakai se vituttaa että ei saa salilleen mennä treenaamaan tiettyyn aikaan, koska housuista löytyy kikkeli. Mutta ne joilla ei ole kikkeliä saavat reenata siellä ihan milloin vaan. On ihan vitun ahdasmielistä rajoittaa ilman ERITTÄIN hyvää perustetta salin käyttöaikoja. Itse ihan takuuvarmana kävisin avautumassa salin henkilökunnalle ja vaihtaisin salia.

Mulle ei kyllä avaudu naisten vuorot yhtään. Ihan hirveää paskaa jos ei kykene samalla salilla reenaamaan. Eri asia jos pidettäisiin jotain ohjaustunteja siellä ja kurssin ulkopuolisilta olisi pääsy kielletty.

En ole lisäksi kuullut mitään järkevää syytä sille, miksi naiset ei voisi treenata samaan aikaan kuin miehet? Vähemmistön lesbosenssitunnin ymmärtäisin, mutta en tätä.

Yksi pointti mulla on tähän naisvuorovastaisuuteen se, että nykyään aika monella on aika kiire arkisin. Ja juuri siksi on tärkeää, että pääsee salille juuri silloin kun paikalle sattuu ehtimään. Mikään ei silloin vituta niin paljon kuin joku erityisvuoro.

Asiaan olisi helpompi suhtautua kepeästi jos ei tarvisi tehdä päivisin mitään muuta kuin syödä ja käydä salilla. Siitähän valitsisi koko hereilläoloaikansa tunneista sopivan treeniajan ja kävis nostamassa rautaa. Nyt tollanen naisten vuoro saattaa aiheuttaasen, että et pääsekään treenaamaan viikossa kuin kaksi kertaa, vaikka muuten olisit päässyt kolme kertaa..

Nojoo. Valivali.

Vaadin tasa-arvon nimessä myös salivuoroja natuuraaleille. Mua ainakin ahdistaa ja pelottaa jos viereisellä laitteella treenaava haisee sustanonille. :(

Tai olisiko mahdollista, että he vain halusivat pelailla vain tutun porukan kesken?
Siksihän vuorot tavallisesti ovat olemassa, että eri jengit ja kaveripoppoot haluavat harjoitella ja urheilla keskenään.

Edistäisikö kimppapelailut jotain? Vaikka sitten kaveriporukan kasvua? Itelle noi naisvuorot on niin punanen vaate. Jos ei voi käydä muitten kanssa samaan aikaan, ei tartte käydä ollenkaan. Pienenä (pienenpänä) poikana olin menossa salille, alkoi satamaan joten laitettiin juoksuksi niin kerittiin etuajassa. Sielläpä oli vielä naistenvuoro ja akkoja könyämässä. Ootettin toisessa huoneessa missä oli pingispöytä, mistä ei nähnyt itse salinpuolelle. Urhein matami tuli vinkumaan 'Täällä on naistenvuoro vielä!'. Siitä sitten rappukäytävään odottamaan sen 20 minsaa. Tosta sain sellaset traumat että käyn öisin kusemassa duunipaikan asiakkaiden naistenvessan lavuaariin.

Tämä sama juttu on meilläkin kunnallisella salilla.:(

Olen jo siitä kirjottanut mielipiteeni lehteenkin, vaan ei. Jumalauta mene sinne sitte naistenvuorolla treenaamaan ku ei ne akat osaa edes varmistaa jos olis yksin treenaavalla tarvis!!

Hommaa perustellaan sillä, että silloin on naisten sauna. Kai sen saunahomman vois järjestää muutenkin ku vaan kieltämällä miehiltä pääsy salille! jos joku mies sinne naistenvuorolla tulee niin sanon vaan että tervetuloo ja nauretaan koko hommalle:D

Tää on niin tätä, no turussa sentään ollaan edistyksellisiä kun koskikeskuskin poisti jo muutama vuosi sitten naisten parkkipaikat:D

Kaukanahan tämä on tasa-arvoisesta, mutta... Ymmärrän kyllä tämän siltä kantilta että jollain 40v mammalla on aika helvetin suuri kynnys lähteä salille pumppailemaan miesten keskelle. Tekemään jotain takakyykkyä tai jotain.

Täälläpäin ainakaan mitään takakyykkyä tee 40v mammat(onks 40 vuotiaat nii vanhoi?)
Akkojen laitteita kitkuttaa ihan eri puolella salia ku missä miehet treenaa

Jumalauta mene sinne sitte naistenvuorolla treenaamaan ku ei ne akat osaa edes varmistaa jos olis yksin treenaavalla tarvis!!

Kai sitä voi selittää kuvion. Olen minä ainakin neuvonut minkälaista apua kaipaan, jos olen sitä pyytänyt. Ja itseäni on myös ohjeistettu, kun en tiennyt kuinka vaikkapa kyykkyä varmistetaan oikeaoppisesti.

Miksi naisille on omia kuntosalivuoroja?

Tällaista miettinyt. Tasa-arvon aikaa kun (muka) eletään. Miksi naisille pitää olla naistensalit ja naistenvuorot? Miksei voi treenata miesten kanssa samassa? Kokevatko naiset sen kiusalliseksi?

Tuli vaan mieleen kun olin tuossa menossa tekemään treeniä, enkä muistanut että on joku ihmeen naisten vuoro. Transseksuaalinen näkönen naisohjaaja käännytti minut heti ovelta ja salillinen naisia katsoi minua pahasti reidenlähennyslaitteistaan kuin vaarallista käärmettä. Mikäs ihmeen tasa-arvo se sellainen on? Kun ei meillä kuitenkaan ole miesten saleja tai miesten vuoroja, joihin naisilta olisi pääsy kielletty. Ovatko naiset niin kermaperseitä, ettei voida treenata miesten kanssa samassa? Luulevatko naiset, että miehet tulevat salille kyyläämään heidän tissejään, vai mikä on?

Nyt toivoisin punttimimmeiltä myös tähän kannanottoja.

4727441_700b.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom