Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Esimerkkinä harmaat collarit salille=kuset housussa efekti olisi taattu omalla kohdalla :face:

Tämä.

Niin paljon kuin haluankin olla kunnon rönttävaatemimmi, joudun harmillisen usein vetämään niskaan noita mokomia teknisiä vaatekappaleita - en suinkaan ilahduttaakseni kanssatreenaajia, vaan käytännön syistä. Joustavat, eivät lerpata tiellä ja hikiläntitkin saavat eksyä minne lystäävät, vaikka sinne persväliin.

Meikäläisen ja ryönätamineiden liitto heräsi kuitenkin eloon tuossa ennen kesää, kun keksin, että yläosastoahan voi silloin tällöin kipaista treenaamaan mustissa kollareissa ja välttyä edes suunnilleen yllä mainituilta pulmilta. Voi pojat että on rentouttavaa vaihtelua ja musiikinkin saa taskuun sen ainaisen käsivarsikotelon sijaan. Vielä kun löytäisi harmaat ihmepöksyt, joista ei hiki tarjoilisi itseään kilometrin päähän ja joiden kera voisi jalkapäivänäkin huhkia ilman nihkeyttä ja hinkkaamista.

^harmaissa hiki paistaa itellä todella kauas

Ite diggaan kollareista ja huppareista, vaikka tuleekin tosi hiki. Se on hyvä vaan, pysyy paikat lämpimänä.
Hiki säästää verta.

Mielenkiintoista kontrastia tuo kollarikeskustelu sille, että oman salin trikootytöt, joita on lisäksi aika paljon, harvemmin näyttävät edes hikoavan treeneissään merkittävästi. Kai ne trikoot sitten hengittää niin pirun hyvin, tai suorastaan viilentävät.

Ja tämä nyt oli lähinnä havainto ilman sen suurempaa v*ttuilua. En minä sitä pahakseni pistä, että naiset siellä tiukoissa housuissa pomppii.

Aika ajoin tullu suoraan fillarointi reissulta mentyä salille "vaipallisten" pyöräilyhousujen kera. Tuskin näky on ollut kovin seksikäs mutta kyllä niillä on ollu hyvä mm. kyykätä, paljon parempi kuin kollareista (kuolen kuumuuteen niissä) tai shortseissa. Itse ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka haluaa treenata teknisissä vaatteissa/trikoissa sillä ne on oikeasti mukavat päällä. Jos on aikaa stressata siitä mitä muilla on salilla päällä tai millaiset meikit naamassa niin taitaa treenit olla liian löysät.

Oletko sitten kokeillut trikoita vertailukohdaksi? Ei taida vaan miehillä olla niin hyväksyttyä käyttää niitä tiukempia housua, on se joistain tälläkin palstalla käydyistä keskusteluista tullut hyvin esille. Minulle ei kyllä ole mitään väliä millaisissa kamoissa kukakin treenaa.

Muutaman kerran olen unohtanut treenitrikoot narulle kotiin kuivumaan, ja joutunut sitten treenaamaan päällä olleilla collareilla. Ihan hirveetä, kauhea hiki, housut märät, liimautuu reisiin ja krinnaa kun eivät liu'u iholla kunnolla. Miehet ei selvästikään tiedä paremmasta :D Sen sijaan olen omistanut löysemmät teknisestä materiaalista olleet housut, jotka oli ihan hyvät, valitettavasti ne ei nyt vaan ole kovinkaan muodikkaat.

- - - Updated - - -

Lisäksi tässä nyt voi olla ihan sellaistakin tottumuskysymystä, että ylipäänsä naiset pitävät kireämpiä housuja kuin miehet ihan arjessakin. Jos on tottunut kulkemaan piukissa farkuissa niin ne trikoot tuntuu jo itsessään ihan taivaallisilta. Voisin veikata, että miehen vetäessä ihonmyötäiset housut jalkaan tuntuu jo ihan lähtökohtaisesti paljon vieraammalta. Vai?

Juu käytän satunnaisesti myös trikoita treenatessa, trikoot ovat mielestäni parhaat kun juostaan märissä tai kylmissä olosuhteissa tai suorituksissa joissa tarvitaan suurta liikelaajutta esim. pikajuoksu. Salilla käytän kuitenki yleensä sortseja, joskus verkkareita mutta trikoita en ole katsonut tarpeelliseksi. Voisi kokeilla joskus ovatko myös salilla hyvät.

Olet kyllä varmaan oikeilla jäljillä asian suhteen. Trikoot omaksutaan enemmän naistenvaatteksi. Se miltä vaateet 'tuntuvat' eivät ole ainoastaan fyysistä tuntemista, vaan myös sitä että miltä tuntuu henkisesti pitää jotakin vaatetta. Esim. trikoot saavat naiset tuntemaan itsensä; sporttisemmaksi tai naisellisemmaksi tms. ja tämä nostaa itsevarmuutta = tuntuu hyvälle. Miehellä trikoot voivat saada aikaan epävarmoja tuntemuksia henkisellä puolella syystä tai toisesta = ei tunnu hyvälle. Funktionaaliseti ajatellenhan trikoiden pitäisi tuntua miehistä ja naisita yhtä hyviltä/huonoilta.

Treeni vaan kulkee paremmin ku näyttää salilla hyvältä! :rock: Tosin itse en meikkiä käytä paljoa arkena enkä kyllä baanallakaan, mutta jos jollekin siitä tulee sama meininki ku mulle hyvältä näyttävissä (tiukoissa trikoissa, kyllä) urheiluvaatteissa niin go on! :D

Pakko sanoa näin miesnäkökulmasta, että tekniset vaatteet on kyllä nykysin kuraa, esim. Haltin t-paidassa rupes mahan kohdalta langat pursuamaan heti kun kyykki vyön kanssa. Lisäksi noi tekniset liimautuu ihoon kiinni ja on liukkaita, välillä inhottava kyykkiessä jos tulee olo että lipsuu tanko selässä. Sitten jos hipasee käsipaino tai karhee tanko niin on entinen paita tai housut. Uudet verkkarit on kans ihan paskoja, maksaa jumakekka 50-100€ eikä kestä mitään, eikä jousta, eikä hengitä. Itellä on jotain 10-15 v. sitten ostettuja Adidaksen kolmiraitasia, jumalauta että on hyviä, hengittäviä, joustavia, kestäviä, mukavia housuja. Vaan yksistä on yks valkonen raita polven sivusta vähän lepattava, muuten ei ole hajonnut pariakaan vaikka on noita käytetty vähän jumalattoman paljon. Ei semmosia enää saa ku kirppikseltä jos sieltäkään, uudet saman tai eri merkkiset ihan eri laatua. Sama se on paidoissa, kyllä noi nykyset merkkipaidatkin hajoo vähä liian pian. Miksi vanhat puuvillaiset on parhaita ja kestävimpiä... Joku mauton perus Fruit of the Loomin t-paita vaan kestää isältä pojalle ja paranee vaan vanhetessaan :)

Siinä mielessä en ymmärrä yhtään, miks pitäis olla muodikas salilla (tai ylipäätänsä missään muuallakaan) ja sillä saavuttaisi jotain iloa elämään samoin kuin naaman maalaamisella. Älkää nyt ottako yleistyksenä, mutta yleensä mitä tiukemmat trikoot ja muodikkaammat rensselit, sitä löysemmät treenit mun havaintojen perusteella. Puhumattakaan näistä, jotka pitää tabletin kokoista kännykkää hauiksen ympärille kiedottuun koteloon joka on nyt kuuminta h0ttia. Miten siinä voi muka treenata...

Tää ei ole Suffeli72 sulle, mutta ihmettelen sitä että mistä johtuu että löysät vaatteet ns. wörkkii miehillä tosi hyvin mutta naiset ei pysty treenaan kuin trikoissa tosissaan.

Toimiiko ne miehilläkään? Kyllä miehille on tarjolla vaan useimmiten aivan pirun vanhanmallista lerppahousua ja hikikangasta...naisille taas on valjastettu kaikki universumin voimavarat ja parhaat aivot suunnittelemaan joka tilanteeseen, hetkeen, moodiin ja totta kai sävyyn kaikenlaisia kuviteltavissa olevia vaatteita...tarjonta miehille ja naisille on aivan eri universumista...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Puhumattakaan näistä, jotka pitää tabletin kokoista kännykkää hauiksen ympärille kiedottuun koteloon joka on nyt kuuminta h0ttia. Miten siinä voi muka treenata...

Musiikit on oltava matkassa silloinkin, kun ei ole taskuja! Toistaiseksi en ole käsivarsikoteloa parempaa paikkaa keksinyt ja mainiosti pelittää. :)

Tää ei ole Suffeli72 sulle, mutta ihmettelen sitä että mistä johtuu että löysät vaatteet ns. wörkkii miehillä tosi hyvin mutta naiset ei pysty treenaan kuin trikoissa tosissaan.

Mun on nyt ihan pakko myöntää, etten ole kauheasti kiinnittänyt huomiota missä vaatteissa miehet treenaa..jotenkin mulla on sellainen käsitys, että omalla salilla käytössä on aika monenlaista vaatetta miehilläkin. Kamppailukeskuksen salilla kun käyn, aika paljon taitaa olla shortseja. Ja itse asiassa olen pari trikoomiestäkin nähnyt. Toinen taitaa kropasta ja tyylistä päätellen olla kyllä esim. tanssija :) Kyllähän se hieman oudolta muiden miesten joukossa näyttää, mutta propsit sinne, harvalla kai pokkaa =D

Ja kyllähän collareissakin VOI treenata, mutta ne eivät ole paras vaihtoehto. Ainakin kyykätessä kirrasivat perseestä ja jotenkin pakkautuivat tohon lantion kuoppaan alhaalla. Eli ihan käytännön haittaa vs. trikoot. Ja kuten sanoin, mä ainakin hikoan ihan s******sti ja ne vaan on liian kuumat. Shortseja olen myös välillä käyttänyt ja ne on myös ok jos on löysemmät ulkohousut joissa sisähousut. En paikkoja kuitenkaan halua vilautella :) Nyt ostin kyllä sellaiset löysemmät mitkälie housut, teknistä materiaalia kylläkin ja omaa kokoa, hyvin pelaavat, joustavat eivätkä kirraa. Persus niissäkin kyllä hienosti erottuu, että kai nekin menee kategoriaan perseen-esittelyhousut =D

Sen sijaan tiukat ja selästä osin paljaat treenipaidat on aika hanurista. Kyykkytanko hikisillä lapaluilla EI ole mukava kokemus.

Ehkä joillekin naisille se seksikkäästi pukeutuminen tuo tsemppiä, mulle se olis lähinnä toisinpäin. Mutta käytännössä trikoot on vielä voittaneet. Ja tsempistä puheen ollen. Joo, mulla on nyt myös se kammottava käsikotelo. Mä olen musiikki-ihminen ja kyllä mun tunnelmaa latistaa joku poppis salin kaiuttimista. Mä haluan kuunnella agressiivista metallia KOVALLA =D Muuta boosteria en kaipaa. Kuulokkeiden asettelu on kaiken a ja o, aluksi sain itseni niiden kanssa aika solmuun, mutta nyt sujuu jo hyvin :)

Mutta mä taidan olla aika pihalla tästä keskustelusta enivei. Salilla jolla käyn, ainakin lähes kaikki naiset treenaavat ainakin suht kovaa, oli vaatteet mitkä tahansa. Mä en varmaan toista kertaa astuisi salille, jolla mimmit olisi tällingissä, juoruilisivat laitteissa ja kuvaisivat itseään. Muutamien pojankloppien olen kyllä huomannut näin tekevän, mutta miesten osuus nyt muutenkin on aika moninkertainen :)

Palstalla kirjoitteleva nimimerkki Ihmistunkkikin käyttää vissiin aina treeneissään trikoita ja on siis mies.

Kisoissa kun joutuu kuitenkin menemään lavalle sirkuksen voimamiehen asussa, niin ei paljoa hetkauta salillakäyntikään trikoot jalassa. Käytännöllisyydessään ne ovat kuitenkin täysin ylivertaiset treenihousut. Käytän kyllä muunkinlaisia, mutta veto- ja kyykkytreeneihin en mielelläni löysiä housuja laita. Polvilämppäreiden ja -siteiden käyttö on paljon sujuvampaa trikoiden kanssa, vedoissa trikoot eivät mytisty tangon väliin jne. Plus että reiskat näyttää isommilta, jolloin tulee vahvempi olo :D

Hiki siis oikea mittari salilla? Itse olen tänä vuonna hikoillut ehkä kerran, ja sekin johtui kuumasta kesäsäästä. Tuloksia tulee ja vartalo on kuin veistos. Ehkäpä itsellä on sitten vaan paremmat geenit, ettei tarvitse vetää hikirääkkiä...

Ihmisten hikoilussa on eroa, yllätys :) Mä saisin kyllä "treenata" olemattomilla painoilla ja piiiitkillä palautuksilla ettei hiki tulis ja tuloksiakin olisi turha odottaa. Tulokset on täälläkin olleet aika loistavat vajaan puolen vuoden treenauksen jälkeen hiki roiskuen :) Hikoilun määrä on kyllä lisääntynyt mitä vähemmän on rasvaa. Ennen kun olin runsaammissa rasvoissa, hiki ei irronnut oikein millään.

Musiikit on oltava matkassa silloinkin, kun ei ole taskuja! Toistaiseksi en ole käsivarsikoteloa parempaa paikkaa keksinyt ja mainiosti pelittää. :)
Mulla on salia varten pieni mp3-soitin, kun en halua isoa kännykkää kuljettaa siellä (ja itseasiassa mulla ei olekaan sellaista ollenkaan). Soittimessa oli klipsu jolla sen sai kiinni paidan kaulukseen, mutta kun hajotin sen niin tungen nykyään sen vain paidan olkaimen/kaula-aukon reunan alle.

Kerran muuten näin salilla naisen, jolla oli iso tabletti mukana, siis sellainen pienen läppärin kokoinen. Siitä se kuunteli musiikkia ja laittoi sen aina viereensä makaamaan kun teki vatsoja. Ei mitään hajua, miten siltä onnistui muut liikkeet sen kanssa. Siinä vähän kyllä mietin, että koskakohan joku raahaa 42" plasmatelkkarin mukanaan salille ja kyykkää siihen kytkettynä.

Ihmisten hikoilussa on eroa, yllätys :) Mä saisin kyllä "treenata" olemattomilla painoilla ja piiiitkillä palautuksilla ettei hiki tulis ja tuloksiakin olisi turha odottaa. Tulokset on täälläkin olleet aika loistavat vajaan puolen vuoden treenauksen jälkeen hiki roiskuen :) Hikoilun määrä on kyllä lisääntynyt mitä vähemmän on rasvaa. Ennen kun olin runsaammissa rasvoissa, hiki ei irronnut oikein millään.

Mulla sama, hiki tippuu pisaroina keräten lähes lätäkön lattialle esimerkisi kulmasoutua tehdessä. Siksipä meikitön naama, kun sitä pyyhkii paidan hihaan. Mutta ehkä sitten kaikki ei hikoile niin paljon (en tosin koskaan ole ajatellut hikoilevani normaalia enempää), mikä taas vastaa kysymykseeni "eikö meikit treenatessa leviä".

Tavallaan ihme, että trikoita verrataan usein juuri collareihin? Eihän collareissa treenaa monikaan ainakaan kotisalillani. Ehkä jotkut vanhanliiton 2h penkkimaksimia 10min palautuksilla mankkua samalla syöden jauhavista möröistä käyttävät jotain vanhoja reikäisiä collareita, mutta muuten noita kohtalaisen harvoin mielestäni näkee. Ja syystä, kyllähän paksut collarit ovat oikeasti kuumat treenatessa ja kannattaa jättää kotisohvalle. Ainakin omien havaintojeni perusteella miesten yleisin treenihousu on juurikin shortsit. Ne nyt eivät ainakaan ole kyykätessä edessä tai liian kuumat, varsinkaan jotkut 80-luvin fudis-/tennismalliset (ei sillä, että näitä suosisin). Kiereät trikoot tuovat, noh, vähän pakostakin aika selkeästi perseen muodon (+reidet) esiin ja osa naisista saa tästä varmaan jotain kiksejäkin (enkä sano, etteikö ne voisi olla ihan ok treenatessa). Itse en ole koskaan trikoita kokeillut enkä koe tarpeelliseksi edes kokeilla. Enkä edes epävarmuuttani vaan noh - tuntisin oloni aika idiootiksi ellen olisi esim. juoksemassa maratoonia.

Tässä oli hyvin sanottu:
Trikoot omaksutaan enemmän naistenvaatteksi. Se miltä vaateet 'tuntuvat' eivät ole ainoastaan fyysistä tuntemista, vaan myös sitä että miltä tuntuu henkisesti pitää jotakin vaatetta. Esim. trikoot saavat naiset tuntemaan itsensä; sporttisemmaksi tai naisellisemmaksi tms. ja tämä nostaa itsevarmuutta = tuntuu hyvälle. Miehellä trikoot voivat saada aikaan epävarmoja tuntemuksia henkisellä puolella syystä tai toisesta = ei tunnu hyvälle. Funktionaaliseti ajatellenhan trikoiden pitäisi tuntua miehistä ja naisita yhtä hyviltä/huonoilta.

Olen selkeästi äärimmäisen epäsalimuodikas. Treenaan juuri collareissa, joita ostin parit ihan vain salia varten. Aiemmin treenasin verkkareissa, mutta ne olivat ihan pirun kuumat, collarit paljon paremmat. Yläosassa on sitten kyllä hihallinen tai hihaton istuva(hko) tekninen urheilupaita, kun löysät paidat tuntuvat olevan tiellä. Välillä on kyllä havaittavissa pissahousu-efektiä, mutta en anna sen häiritä. Tuskin kukaan tulee haukkumaan jos salilla hikoilee, eihän?

Omistan kyllä yhdet pitkät trikoot, jotka ostin jollain lahjakortilla ajatuskatkoksessa. En ole kertaakaan käyttänyt. Ovat kyllä sovitustesteissä olleet tosi kivat päällä, ei sen puoleen. Ilmeisesti on (vielä) sen verran itsekritiikkiä, etten halua reisi-perselinjaa tiukoissa trikoissa koko maailmalle esitellä. En vain siis viihdy yleisellä paikalla liian vartalonmyötäisissä vaatteissa vaikka mikään norsu en olekaan. Saan kyllä niiltä salin trendikkäimiltä teinitytöiltä huvittuneita katseita, mutta mitäs ne haittaavat (tiedän - vähän outoa kun ei kehtaa massan tavoin tiukkoja vaatteita käyttää, mutta sitten ei kuitenkaan välitä huvittuneista katseista ja silmänpyörityksistä, on se ihmisen psyyke kummallinen).

Miesten on siis ok ajatella ulkonäköään ja olla käyttämättä trikoita, mutta naisten ei ole suotavaa miettiä mitä päällensä pistää?

Itsehän en käytä meikkiä enkä merkkituotteita salilla, koska laiska ja pihi, mutta ei se ulkonäkökeskeinen ajattelu rajoitu pelkästään naisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom