Nämä trikoojutut kyllä herättää ajatuksia. Itsellä on ihan hirveät henkiset blokit niiden suhteen, en voisi edes ajatella ahtavani alaraatoani piukkoihin spandekseihin salitreeniä varten, en vaikka ne olis kuinka kätevät ja hyväntuntuiset päällä. Ne vaan ei ole mun juttu. Kyse lienee henkisestä epävarmuudesta: en tunne, että näyttäisin trikoissa hyvältä. Ja taas toiselta kantilta, college-housuissa tunnen henkistä ylivoimaa, koska ne päällä näytän itseltäni, eli ihan helvetin upealta emännältä.
Epäilemättä pinnallisinkin perustein tehty salivaatetusvalinta voi vaikuttaa myös treenitehoihin. Esim. oma kyykkääminen voisi olla entistäkin surkeamman näköistä, jos tekisin sitä makkarankuoret jalassa hirveän itseinhon vallassa, mutta merkkitrikoitaan rakastava henkilö ei ehkä tuntisi oloaan yhtä hyväksi jos takaraivossa kolkuttaisi pelko siitä, että halpahallikollareissa näyttää urpolta. Eli siis "vääristäkin" syistä tehdyt vaatevalinnat voivat näytellä merkittävää roolia treenisuorituksessa. Hölmömpiinkin asioihin on salihommissa tukeuduttu parempien tulosten toivossa!
Koska tiedostan, että edelläkuvailemani kaltainen trikookammo on jollain tasolla vähän junttimaista erilaisuudenpelkoa, lupaan tässä, että jos vuoden päästä olen ahteriini tyytyväinen ja olen pysynyt työelämässä kiinni, ostan yhdet trendimerkkiset trikoot ja koitan niitä salilla. Meikäläisen tuurilla ne on siihen mennessä jo niin passé, että niitä saa alennuksesta, enkä vieläkään joudu elämään muodikkuuden leima otsassani.
P.S. Hmmm, osaisiko joku muuten heittää linkkiä blogeihin, joita pitävät saliuransa alussa olevat hieman vanhemmat naishenkilöt, jotka eivät mahdollisesti ole edes kauhean hyvässä kunnossa, joko muodikkaissa treenivaatteissa tai pieruverkkareissa? Onko taviksille blogeja, joiden pitäjiin voisi samaistua, eikä vain kateellisena ihailla?
- - - Updated - - -
Mies tai nainen joka ylipäätään treenaa kollareissa salilla on joko lapanen intenssiteetin suhteen tai sitten ei yksinkertaisesti välitä läpitunkevasta pershiestä.
I'm out.
Pitääkö pelata Hulkki-kortti vielä kerran, pitääkö?