Maddox
Punish Zumba Instructor
Olen säälittävä ja katkera reppana. Sinun vuorosi myöntää, että pukeudut huolitellusti salille merkittävässäosin kanssatreenaajien läsnäolon takia.
Ja en katsele salilla muita treenaajia, koska en nauti itsekään katseiden kohteena olemisesta liiemmin. Mutta huvittaa vain, että niitä kalliita muoti-better-bodies-gasp-vatevör ihoa myötäileviä, paikkoja paljastavia ja muotoja korostavia rättejä ostetaan mukamas vain niiden mukavuuden takia (ja tämä koskee niin miehiä kuin naisia).
On se niin helkkarin vaikea vain myöntää joidenkin kuntoilijoiden, että ulkonäkö ja habitus merkkaa aika hiton paljon. Ja sitäkin ironisemmaksi asian tekee se, että osa näistä jopa nousee lavalle esitelläkseen ulkonäköään, ottaa selfieitä blogeihinsa muodikkaissa treenivaatteissa, pukeutuu arjessa ihoa myötäileviin ja muotoja imarteleviin vaateisiin, mutta salilla se ei sitten yhtäkkiä olekaan niin justiinsa (muutenvaan pitää olla hyvännäköisiä, oikeaa merkkiä ja maksaa varmaan 10x enemmän kuin meikän verkkarit ja arkikäyttöön liian kulahtanut t-paita, jotka jopa minä pidän puhtaina sekä siveellisinä, koska välitän senverran ulkonäöstäni). :D
Niin ja siis se ei yhtään häiritse, että treenataan vaikka alasti tai häämekossa ja frakissa. Vaan tuo suoranainen valehteleminen "joo ostan 200e muodikkaat merkkitreenivaatteet vain itseäni varten, kun ne kankaat vaan tuntuu niin kivoilta reenatessa"... Puuh... Haluatte näyttää hyvältä salilla ihmistenilmoilla ja myöntäkää se jo, herranjumala. :face:
Ihan samalla lailla mä salille mennessäni katson, mitä päälleni laitan, kuin muutenkin ihmisten ilmoille mennessäni tai ollessani kotona niin, että siellä on muitakin ihmisiä. Teen tämän siksi, että a) mun ei tarvitsisi hävetä itseäni, b) mun tuttujen ei tarvitsisi hävetä mua, c) tuntemattomien ei tarvitsisi paheksua mua. Mulla ei välttämättä ole käytössäni riittävästi resursseja pukeutua omasta mielestäni mahdollisimman hyvännäköisesti, eikä se, mitä minä pidän riittävän hyvännäköisenä pukeutumisena kuhunkin tilanteeseen välttämättä vastaa sitä näkemystä, mikä esim. niillä täysin tuntemattomilla ihmisillä asiasta on, mutta sille nyt emme mahda mitään. Eli totta kai mukana on myös ulkonäköaspekti, mutta aivan sietämättömän epämukaviin tai epäkäytännöllisiin vaatteisiin en pukeutuisi pelkän ulkonäön takia, ainakaan pitkäksi aikaa.
Käynhän mä salillakin osittain ulkonäkösyistä, joten se nyt olis paksua paskapuhetta väittää, että mulle olisi herttasen yhdentekevää, miten sinne pukeudun. Mun noudattamat salipukeutumisstandardit voi olla erilaiset kuin sillä reikäiset kollarit -jätkällä tai kokopinkkiin glittertrikooseen kääriytyvällä bikini fitness -tulokkaalla, mutta olemassa ne standardit kuitenkin on, ja niissä otetaan huomioon sekä liikkumismukavuus että ulkonäkö. Sitä mä taas en ymmärrä, miten jollakin voi ottaa niin kauhean koville, jos mä kerron trikoiden olevan juuri mun mielestäni toimivin vaateratkaisu jalkatreeneihin. Sieltä iskee heti joku nilkkoihin kiinni suu vaahdossa öyhyämään: "Pinnallinen pelle, kyllä kuulkaa kun minä kyykkään isovaarin vanhoissa collegehousuissa, niin sen pitäisi ihan hyvin muillekin riittää! Joka muuta väittää on pelkkä persettään esittelevä huomiohuora! Tuskin edes treenaa siellä salilla, kunhan keräilee katseita!".
Mulla esim. juurikin tämä kohuttu trikoiden valikoituminen treenivaatteeksi meni alunperin niin, että etsin housuja, jotka ei maastavedossa rullautuisi tangon mukana ylös (shortsit + sukat yhdistelmän hylkäsin nimenomaan ulkonäkösyistä: ajattelin, että mitä vähemmän muut näkee mun kalvakkaa ja karvaista ihoani, sen parempi heille). Totesin trikoiden olevan mukavimmat kokeilemani housut ei ainoastaan maastavetoon, vaan myös jalkatreeneihin yleensä. Lisäksi arvioin, ettei mun perse nyt niin pahalta voi näyttää, että se olisi mielenterveysriski muille salillla kävijöille, vaikka pakarani trikoisiin verhoaisinkin. Lähtökohta oli siis toiminnallinen, mutta ulkonäköseikkojakin tuli punnittua. Mikä tuosta tekee epäuskottavamman selityksen kuin siitä, jos sanoisin: "No mä nyt vaan haluan, että mahdollisimman moni kyttää oman treeninsä tuoksinassa mun piukeaa trikoopersettäni ja ajattelee sitä illalla runkatessaan!"?