Olen pyörinyt noin 17 vuotta erilaisilla saleilla, ja omaan silmään ei ole oikeastaan koskaan osunut häiritsevässä määrin näitä purkkaa jauhavia "ylimielisiä" hissuttelijoita, jotka ovat salilla vaan näytillä. Veikkaan että oma asenne vaikuttaa tähän. Onhan sellaisiakin, mutta ainakin omasta mielestäni tämä nykyinen salihypetys ja fitnesskene on lisännyt naisten tietoisuutta siitä, etteivät ne lihakset räjähdä kasvuun parin salikerran jälkeen. Enemmässä määrin näkee aloittelevia naisia kyykkytanko selässä tai esim. vetämässä maasta. Jopa tempaamassa jumalauta. Mikä on mielestäni hieno homma. Rautaa ei enää pelätä samalla tavalla, koska on netistä ja muualta mediasta nähty ettei se pure. Mitä tulee naisten pieniin painoihin, niin vaikka ei raavas mies sitä uskoisi, se 20kg levytanko voi olla aloittelevalle mimmille raskas taakka. Toisten hien eritystä en ole juurikaan seurannut, mutta ainakin oma treenini voidaan määritellä joskus munattomaksi hissutteluksi sen takia, ettei tullut edes hiki. Sekin ihmetyttää että ihmetellään suureen ääneen että ulkonäkökeskeisen lajin pariin hakeutuu astetta paremman ulkonäön omaavia ihmisiä.
Hieman vähemmällä huorittelulla ja lissuttelulla keskustelu pysyisi ehkä asiallisempana, mutta ei taida olla tarkoitus. Ymmärrän toisaalta aloittajan provoavan sohimisen aiheesta, ja tiedän että tämmöinen salilekasalilvikamotherfuckinbitshlapsquathardassnoexcuses kulttuuri on olemassa, mutta että ne 2 viikkoa treenanneet "lajistaan" ylpeät lissut veisivät jotenkin "kunnian" kovaa treenavien miesten tuloksista? Aha. Helpolla se kunnia lähtee. Tai jotkut mimmit käyttää trikoita vain sen takia, että tykkäävät miesten (tai naisten) katselevan hanuriaan. Meh. En usko. Tai ehkä jotkut käyttää, mutta miksi se häiritsee? Olen muutaman kerran vetänyt treenit tuossa avatarkuvassa olevassa painitrikoossa, kun on housut jääneet himaan, ja voin sanoa että mukava treenikampe se on. Näytän kuitenkin sen verran irstaalta siinä että jatkuvasti ei viitsi käyttää. Olen myös vetänyt vetotreenin naisystäväni collareissa, kun omat housut oli jääneet taas himaan. Hieman huvitti könytä nostolavalle parin +300kg maastavetävän provoimanostajan sekaan, mutta samalla tavalla se rauta niilläkin pöksyillä liikkui. Ja sain tehdä välissä kun nätisti kysyin.
Vaikka jo ensimmäisessä postauksessa sanotaan, että tämä ilmiö ei koske kuin pientä osaa punttimimmeistä, niin silti se siis häiritsee kun saa mediassa niin paljon näkyvyyttä. Jotkut ilmeisesti pelkää että heidän kova duuninsa kärsii inflaation siitä, että Anna Abreu esittelee treenattua vartaloaan Iltalehdessä. Sitten tähän on vedetty vielä mukaan kauniit kilpaurheilijat yms. Ok. Jos kilpailee samasta promokuvapaikasta Annan kanssa, ja naama on kuin petolinnun perse, niin silloin voi tietysti harmittaa, mutta niillä korteilla mennään jota on jaettu. Peruspunttaajalle luulisi olevan aivan sama mitä se Iltasaatana suoltaa. Jos punttaamisesta tykkää niin antaa mennä vaan. Oman lajini kautta olen tottunut kantamaan, milloin dopingleimaa ja milloin napoleonkompleksi leimaa otsassa, mutta silti tykkään siitä. Itselle sitä duunia tehdään näissä lajeissa.