Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Treenaan trikoissa ja kireissä topeissa, satunnaisesti meikit naamassa. Kyykyn ja maven lisäksi harrastan välillä pakarapotkuja. Syön aamulla puuroa ja jääkaapissa on aina maitorahkaa.
En kuitenkaan bloggaa/ julkaise peppuposeja instagramissa koska
1. Mun aamupuuro näyttää lähinnä biojäteastialta, koska sotken kaikki ainekset yhdeksi mössöksi (eikä siellä kyllä näy edes superfoodia!)
2. Oon vielä 10kg päässä uskottavan ja maagisen 80kg kyykyn rajasta, en kehtaa painojani julkisesti näyttää :(
3. Treenin aikana/ varsinkin jälkeen näytän lähinnä pinkiltä pandakarhulta. Käsite meikit naamalla tässä kohtaa ei tarkoita sitä, että ne olisivat enää siellä missä vielä töissä ollessa olivat.. Ja pinkki todella tarkoittaa pinkkiä.
Jos olisin vähän uskottavampi fitnessmimmi, niin varmasti päiväni kuluisi häshtägien suunnitteluun #soperfood#tie#fitiksi#??
Koska oletteko koskaan pohtineet, miten paljon rahallisesti bloggaajat (olivat he oikeasti kovaa treenaavia tai sitten näitä muoti-ilmiön lapsosia) hyötyvät tästä? Aika hyvä diili niille, sinänsä ihan fiksu veto postailla omia saliposeja ja saada siitä korvaukseski ilmaiset lisäravinteet yms.

Hulmilla oli tästä aiheesta hyvää juttua taannoin: Pakarat aktiivisiksi, isoiksi ja vahvoiksi! | Lihastohtori. " Nyrkkisääntönä on monelle hyvä treenata liike ja yleensäkin suorituskyky edellä. Mutta pakaroiden suhteen tämä joskus johtaa vain entistä huonompaan tilanteeseen jos pakaroiden aktivointi on heikkoa. Ihminen helposti treenaa liikkeitä vahvuuksien kautta ja siten esimerkiksi kyykyistä tulee etureisi- ja/tai selkäpainotteisia ja kimmoisilla kavereilla elastista “ylösalasjumppaa” "

Enempää en tässä ketjussa aiheesta jaksa vääntää.

Yritys vedota auktoriteettiin. Sitten vain toistelet aiempaa kyseenalaistettua väitettäsi, uusin sanakääntein. Sen jälkeen fysiologian vastaisia väitteitä, kuten että etureudet tai selkä voisi jotenkin tehdä pakaralihasten työn. Ne eivät liikuta samaa niveltä.

Ei ihmekään, ettet "jaksa" aiheesta enempää vääntää. En minäkään jaksa sinun kanssasi vääntää enää koskaan mistään.

Koska oletteko koskaan pohtineet, miten paljon rahallisesti bloggaajat (olivat he oikeasti kovaa treenaavia tai sitten näitä muoti-ilmiön lapsosia) hyötyvät tästä? Aika hyvä diili niille, sinänsä ihan fiksu veto postailla omia saliposeja ja saada siitä korvaukseski ilmaiset lisäravinteet yms.
No miksi luulet että näitä katkeria ketjuja tänne tulee? Kyllähän se varmaan monta miestä syö kun naiset jotka heidän mielestään eivät edes treenaa kovaa pistää kuvan fastin lähettämästä laatikosta jossa on vaikka mitä purnukkaa jotka maksaa kaupassa maltaita.

Olen myös arvellut että näissä ns. fitnesshousuissa on jotain tukia jotka pitää läböt kasassa. Parille tullut housujen vaihdon jälkeen 10cm lisää per pakara.

Tähän voin tarttua, koska omalla kohdallani tää menee juurikin näin. Mulla on luonnostaan pieni pylly niin v*ttu sitä ei ole edes olemassa kun on laittanut treenitrikoot jalkaan! Buff se vaan katoo johonkin ja kun ottaa ottaa pöksyt pois treenin jälkeen, buff it's back. Taikuutta :wtf:

Ehkä jannuja kyrsii se että ne hunajapuput ei noteeraa ku alfakörmyt.

Se voi muuten hyvinkin olla. Sehän tos Failuren listassa mainittiin yhtenä kohtana; jos mimmi näkee että kuolaat sen persettä niin ei tykkää, paitsi jos olet komea metro.

Luulen että tässä koko ilmiössä on pohjimmiltaan takana nuorten naisten halu saada varmuus siitä,
että kaikki ihan varmasti haluaisivat nussia heitä.
Heidänkin aivoillaan on mahdollista tajuta, että oma nussittavuus on lähes mahdotonta saattaa ihan kaikkien tietoon, Amazonilla ja Papua-Uusi Guineassa esim voi olla jotain vielä löytymättömiä heimoja, jotka eivät siis ainakaan toistaiseksi lue Seiskaa.

Mutta somen kautta ainakin voi levittää mahdollisimman paljon "enks ookin tosi nussittava" -kuvia,
ja saada laajempaa kannatusta nussittavuudelleen, kuin mitä ilman mainostusta voisi mitenkään saada.

Astetta pidemmälle asian voi viedä osallistumalla Ketä Noista Haluaisit Eniten Nussia -kisaan; kauneuskisat, Ms Bikini Fitness tai mitkä vaan fitness-kisat.

Miss Suomi -kisat, vaikka niissä ei kuntosalitreenin tuloksia niin arvostetakaan, ovat siitä kuitenkin hyvät,
että niigtä seurataan yhä laajalti; eli nussittavudelleen on mahdollista saada maksimaalinen näkyvyys.

+ nussittavuudelleen on mahdollista saada tunnustusta eri kategorioissa:
- Tuomaristo olisi kaikkin mieluiten nussinut kilpailijaa X
- Lehdistö oli kaikkein mieluiten nussinut kilpailijaa Y
- Kansa äänesti ykkösnussimiskohteekseen kilpailijan Z
Kaikki palkinnot voivat toki mennä samallekin nussittavuuskuningattarelle, mutta se, ketä mistäkin tyttöporukasta halutaan nussia eniten, voi kuitenkin vaihdella sen mukaan, keltä kysytään, eli usealla kisaajalla on mahdollisuus olla se ykkösnussittava jollekin ryhmälle.

Näiden kisojen voittajat ovat todistetusti nussittavuuden aatelia; ja heistä tehdään lehtijuttuja,
joiden avulla heidän nussittavuutensa leviää entistäkin laajemmalle; ja aletaan viimein päästä lähelle sitä
lopullista tavoitetta; että NHL-kiekkoilija tulisi tietoiseksi nussittavan mimmin olemassaolosta.

Janni Hussillahan ei mennyt tähän kuin hetki; muistan kun runk...katsoin Miken ottamia kuvia,
joiden yhteydessä Mike mainitsi että Jannin kumppani valmistautuu, olisiko ollut classic BB -skaboihin.

Seuraavan kerran näin nussittavuudellaan vakuuttaneen neidon jossain iltapäivälehdessä kertomassa,
kuinka jänskättää muuttaa Pohjois-Amerikkaan kiekkokullan mukana.
Ja tämä ilman missikisoja.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mua lähinnä ehkä huvittaa nää nykyiset fitnessbejbet. Mua myös huvittaa se, että joskus -07 kun rupesin itse käymään salilla ja syömään jotain ehermanin rahkaa niin mun kaverit vaan yökki mulle, että kuinka mä tommosta voin syödä. Samoin sain kuulla, että kaikenmaailman proteiinijuomat ovat täysin turhia ja täynnä lisäaineita jne. Nyt jostain kumman syystä nää mun samaiset kaverit ovat alkaneet vetelemään nuita. Itse en maitovammaisena enää vedä rahkoja ja protskujauheena käytän raakaherneprotskua, koska en halua käyttää mahdollisia lisäaineita. Lisäksi otan mielummin proteiinit oikeasta ruuasta, enkä paljoa mitää palautusjuomia käyttele edes, koska salillakäyntini on lähinnä terveyden ylläpitoa ja tiedän saavani tarpeeksi proteiinia ilmankin jotain lisäkkeitä.
Ajattelin, että kaikilla on oikeus tietää yllä olevat faktat mun proteiinien syömisestä. Hahha ei vaan tosiaan huvittavaa, että kun yksi ihminen syö tietyllä tavalla, niin ei hyötyjä uskota vaikka ne hyvin perusteltaisiin, mutta heti kun kaikki syö sillä tavalla ei edes perusteltuja tarvita.
Hyvä juttuhan tämä buumi on, mutta olen miettinyt sitä, että miten tälle saliharrastukselle käy, kun trendi menee ohi? Eräs tuttu intoutui viime syksynä käymään salilla ja söi vain broilerin fileitä ja salaattia ja siis tietenkin rahkaa, mutta nyt kun näin tätä tuttua uudestaan parin kolmen kuukauden kuluttua, oli jo täysin kyllästynyt saliin ja oli protskutkin vähän jääneet. Pidetään kuitenkin peukkuja, että kaikille terveellisistä elämäntavoista intoutuineille ei kävisi näin! : )

Jotenkin pakko kirjoittaa tähän, vain se onkin syvällisesti tarpeetonta. Yli 30 vuotta salilla luuhanneena olen pitänyt naisten nykyistä salikulttuuria yksiselitteisen hyvänä asiana. Joskus 1970-luvulla ei naisia juurikaan salilla näkynyt. 1980-luvulla alkoi naisia näkymään salilla, mutta oikeasti varmaan 10 % kävijöistä oli naisia. Harvat naiset treenasivat kuin miehet.

1990-luvulla naisia olikin sitten jo puolet kävijöistä, mutta suurin osa touhusi laitteissa ja jumpat valtasivat kaupalliset salit. Jumpat olivat käytännössä kokonaan naisten vallassa. Kamppailulajisaleille tuli samalla vuosikymmenellä paljon naisia ja nämä naiset halusivat pääsääntöisesti myös kilpailla.

Viime vuosina kuntosalille on tosiaan ilmestynyt valtava määrä nuoria naisia, jotka ovat alkaneet treenaamaan vapailla painoilla. Siellä tehdään kyykkyä, mavea ja jopa vedetään leukaa. Treenaaminen on mennyt erittäin hyvään suuntaan. Vaikea käsittää, mikä siinä on pahasta. Samaan aikaan pukeutuminen on mennyt varsin paljastavaksi. Välillä tuntuu, että persettä ja tissejä esitellään tarkoituksella, mutta ei kai sekään niin kamalaa ole. Herkemmät pitää sitä tietty ahdisteluna, mutta aika lievää sellaista se joka tapauksessa on.

Hulmilla oli tästä aiheesta hyvää juttua taannoin: Pakarat aktiivisiksi, isoiksi ja vahvoiksi! | Lihastohtori. " Nyrkkisääntönä on monelle hyvä treenata liike ja yleensäkin suorituskyky edellä. Mutta pakaroiden suhteen tämä joskus johtaa vain entistä huonompaan tilanteeseen jos pakaroiden aktivointi on heikkoa. Ihminen helposti treenaa liikkeitä vahvuuksien kautta ja siten esimerkiksi kyykyistä tulee etureisi- ja/tai selkäpainotteisia ja kimmoisilla kavereilla elastista “ylösalasjumppaa” "
Pakko tulla komppaamaan sua tähän persepuuro-ketjuun, koska olen itse elävä esimerkki just tästä tilanteesta mistä Hulmi (ja tavallaan tämä mieli-perse -tyttö blogissaan) kirjoitti. Kyykkäsin niin perkeleesti ja ainoa mitä tapahtu oli etureisien kasvu ja tietysti muut hyödyt joita isojen lihasten ja ison liikkeen treenistä tulee. Pakara oli lättänä ja löysä vaikka muuten hyvässä kunnossa olinkin. Kunnes tajusin tämän hyvän PT:n ohjeistamana. Pakara-aktivaatio eli että se hermottuu oikealla tapaa on ihan keskeinen juttu ennenkuin kyykystä on pakaralle hyötyä. Tuon tytön esittämät liikkeet on tosi hyviä opetella sitä pakara-aktivaatiota eli tavallaan sitä mielen ja lihaksen yhteyttä. Sitten kun se on opittu ja saatu vahvistettua usein ihan helevetin heikkoa lihasta (naisilla siis) niin kyykystäkin alkaa olemaan hyötyä. Been there done that.

Varsinaiseen aiheeseen, niin itseäni ei häiritse ko. kulttuuri sinänsä, vaikka kyllähän se aika naurettavia piirteitä toki välillä on saanutkin. Mua ei häiritse toisten puuro-blogit - pystyn ihan samalla tapaa treenaamaan omalla tavallani vaikka ne onkin olemassa. Sen päätin tässä tänään, etten ikinä sorru syömään niitä puddingeja sun muita, koska jos haluan herkkuja niin syön herkkuja enkä huijaa itseäni "sokerikoukustani" sillä, että lähes päivittäin pistelisin erilaisia keinotekoisia proteiiniherkkuja naamariin uskotellen itselleni olevan vaan niin pirun fitness. Sokerikoukusta pääsee kyllä eroonkin jos aidosti haluaa. Ne puuro-blogit on aivan täynnä noita erilaisia ideoita ja kiertoteitä herkkutteluun. Se on musta outoo.

varsinaiseen aiheeseen, niin itseäni ei häiritse ko. Kulttuuri sinänsä, vaikka kyllähän se aika naurettavia piirteitä toki välillä on saanutkin. Mua ei häiritse toisten puuro-blogit - pystyn ihan samalla tapaa treenaamaan omalla tavallani vaikka ne onkin olemassa. Sen päätin tässä tänään, etten ikinä sorru syömään niitä puddingeja sun muita, koska jos haluan herkkuja niin syön herkkuja enkä huijaa itseäni "sokerikoukustani" sillä, että lähes päivittäin pistelisin erilaisia keinotekoisia proteiiniherkkuja naamariin uskotellen itselleni olevan vaan niin pirun fitness. Sokerikoukusta pääsee kyllä eroonkin jos aidosti haluaa. Ne puuro-blogit on aivan täynnä noita erilaisia ideoita ja kiertoteitä herkkutteluun. Se on musta outoo.

tämä !

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom