Naiset armeijassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Miten ihmeessä niskalävistys voi maksaa lähes tuhat euroa?

En tiedä itse lävistyksen hintaa, tokkopa se työ kovin hurjia hintoja oli maksanut. Mutta koru oli ollut KALLIS, ja se katkaistiin poistotoimenpiteessä, eli meni toisin sanoen käyttökelvottomaksi. Normaalitapauksessa sen olisi käsittääkseni saanut rikkomattakin pois, mutta se oli mennyt niin jumiin vuosien saatossa, että ainoa vaihtoehto oli katkaista se. Ja mistään tulehduksesta tai vastaavasta ei siis ollut tietoakaan, henkilö vaan varmuudeksi halusi poistattaa sen, ettei sitten jatkossa RUK:ssa tai muualla tulisi ongelmia :rolleyes:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaveri lähti intistä kotiin astman takia, mutta veikkaan että siitä oli myös koti-ikävää mukana. Ja monessa varuskunnassahan on hometta, joka voi aiheuttaa astmaa. Siviilikamaa ei kannata järjettömiä määriä ottaa mukaan, koska ei sinne kaappiin kauheesti mahdu. Repullinen max. Kuvassa puinen kaappi, joka oli ihan perseestä. Siihen oli vaa helpompi särmätä vaatteet, mut paljon pienempi ku mettallinen kaappi.
vala (32).webp

Ensinkin, likimain kaikki naiset jotka sinne hakevat, ovat paremmassa peruskunnossa ku 70% sinne joutuvista miehistä, joten jos nyt jotain on liikkunut, ei hätää.
Ja ne lävistykset joita ei näy, voi ihan hyvin olla. Kannattaa toki valkata esim napaan sellainen koru joka ei repeä. Ja ehkä metsään ryömimään lähtiessä heittää siihen vielä pätkä urkkateippiä varmuuden vuoksi päälle.
Ja omaa tavaraa... Ei siellä tarvitse omaa tavaraa, joten suotta sitä sinne raahaa. Vaatteet tulee sieltä, samoin muu tarpeellinen lääkkeitä myöten. Omia alusvaatteita nyt muutaman viikon tarpeiksi varmaan ottaisin, siinä se suunnilleen.

Mulla oli omat alusvaatteet sekä omat sukat. Intin sukat on melko kauheita ja liian isoja, jos sattuu olemaan pieni jalka.
Talvella oli kiva, kun oli leireillä oma hikikerrasto hellyjen alla. Muuten pärjäsi hyvin intin kamppeilla.

Zone-sarja -42%
^Mun 37 koipeen ne pienimmät sukat istui sairaan hyvin. Tykkäsin. Ne oli niitä, joissa ei ollut yhtään raitaa varressa. :)
Omat villasukat mulla kyllä oli aina.

^Mun 37 koipeen ne pienimmät sukat istui sairaan hyvin. Tykkäsin. Ne oli niitä, joissa ei ollut yhtään raitaa varressa. :)
Omat villasukat mulla kyllä oli aina.
Mun 37 jalkaan ne raidattomat sukat oli liian isot. :D Ne mustat oli muutenkin ihan kauheita. Vihreät oli kyllä lämpimiä ja hyviä toisina sukkina
omien päällä.

No sitte ollaan metässä. Kaikki siellä paskalle haisee ja on likasia. Naisille on joskus tehty eri riukupaikka, mutta ei aina. Ite en kyllä ukkojen riu'ulla käyny. Menkkoja pystyy pillereillä hyvin siirtelemään ja osa aloitti ihan sen takia e-pillerit. Itekki söin sen vuoden ajan aina 2 liuskaa putkeen niin ei niin usein menkkoja ollu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko täällä kukaan käyttäny makkipakkeja? :D Meillä niitä välillä näky mutta ei niitä käytetty. Ja siis nykyään tosi monella alueella jossa leirejä pidetään vähän enemmänki niin on huussit. Itte oon käyny vuoden aikana sissipaskalla ehkä 3 kertaa. Savetteja vaan messiin.
Monessa tuvassa on tupakaappi, johon kaikki voi laittaa omia siviilikamojaan, esim. jotai urheiluvarusteita. Ja mullahan oli viimosen puolen vuoden ajan kaks kaappia käytössä koska tuvassani asu vaan kaks naista.

Kuulin legendaa eräällä leirillä, että meillä olis makkipakki jossain, mutta kellään ei oikein tuntunut olevan tarkkaa tietoa, missä se oli. :D

Meillä oli erässä viikon mittaisessa harjoituksessa käytössä makkipakki, käytännössähän se tarkoittaa riukua, jolta paskotaan laatikkoon. Sen hävittäminen olikin sitten mielenkiintosempaa. :D Masiin ei sitä haluttu ottaa/skapparit kielsi, roskista ei ollu lähellä -> notskiin tulille. Jumalaut sitä käryä. :urjo: Huonostihan se paloi, mutta keskellä Haminan synkää korpea kun oltiin niin mitä väliä, maata vaan jämien päälle.

Johtajakaudella meille kahdelle naispuoleiselle alikessulle järjestettiin kyyti kunnon sisävessoille, jos oltiin ihan korvessa useampi päivä. Muutoin savetit käytössä ja menkkojen siirtäminen, jos ei e-pillereitä halua aloittaa niin veksistä saa keltarauhashormonia jolla menkkoja voi myös siirtää.

Onpa kuollut ketju ! Ite oon menossa inttiin 2/2013 Tikkakoskelle, muita punttimimmejä jotka inttiin tuolloin menossa ? :)

Sitten itse kysymykseen. Mittani on tällä hetkellä 69/171. 8kk tässä ois aikaa treenata, jotain tälle kropalle pitää tehdä. Pohjalla peruskunto ja pari vuotta salitreeniä. Kumpaa suosittelisitte seuraavista vaihtoehdoista: keskittyäkkö saamaan rasvat mahdolisimman alas, ja mikäli aikaa jää nii tehostettua voimaharjoittelua. Alhaset rasvat itellä lisää jaksamista, ja parantaa tuloksia aina juoksusta punnerruksiin. Itteensä on niin paljon helpompi kantaa kevyempänä. Vaiko sitten tuplata salitreenit, ja sitten myöhemmin keväällä/kesällä alkaa rasvoja pudotteleen? Molempi parempi tietysti, resurssit vaan tuskin riittää. Mielummin keskityn yhteen projektiin täysillä. :) kumpi siis intissä tärkeämpää ja kumpi helpottaa, voima vai hyvä kunto? Tiedän että rasvoja saa alas myös salitreenillä jolloin saisin sekä voimaa että rasvoja alas, mutta ekana lähtisin rasvoja pudottelemaan aerobisella, se on itelle osoittautunu paljon tehokkaammaksi.

Hyvästä yleiskunnosta on enemmän hyötyä kuin voimasta.
Ihan tuollaista kestävyyspuolen hommaa kannattaisi treenailla jos haluaa siellä olevan helpompaa. Lenkkejä pitkin metsiä painavahko reppu selässä tjsp. Ja hölkkälenkkejä.

Kestävyyden puolesta huutelisin kanssa. Toki peruslihaksiston kannattaa olla kunnossa. En oikeen edes usko, että on yleispätevää neuvoa mitä kannattaa tehdä; jos oot rimpula, ni oot vaikeuksissa täparin kanssa, jos oot luonnostas jässikkä (=minä) ni kävelyä, kävelyä.. Ite uskon, että yks syy siihen, että siellä pärjäs oli juurikin se, että kroppa oli tottunu pistämään jalkaa toisen eteen pitkiä aikoja, ku suurimmalla osalla pojista kuntoilu ennen inttiä taas keskitty juoksemiseen, joka kumminki on nopeempi suorituksena. Voin toki olla myös väärässä :)

Intissä kannattaa kannattaa kuitenki muista se, että riippuu täysin aselajista mitä on edessä. On fiksua jo siinä hakemisvaiheessa miettiä tosissaan, mikä sopii sulle mielenkiinnon mutta myös kunnon puolesta. Pienoorit on pieniä muuleja välillä, jotkut tulenjohtajat on sitte niitä älyn käyttäjiä..

Mutta tsemppiä vaan kaikille, ei kukaan pysty teille kertomaan ennen inttiä, mitä on edessä! Mut asenne kymppi, ni takuulla pärjää..

Ps. Huonossa kunnossa sinne ei kannata mennä, silmätikuks pääsee ihan ilman mitään syytäki..

Ihmiskohtaista, tietenkin, mutta kuinka suuret mahdollisuudet naisella on päästä johtajakoulutukseen ? Huoliiko ne naisia sinne ollenkaan ? Itse olen erittäin kiinnostunut ja motivoitunut, ja toivoisin että paikka napsahtaisi. Kovaa työtä, kovaa työtä, mutta onko mitään vinkkiä millä voisi tätä kyseistä haavetta edistää ? :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom