Naiset armeijassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
On nyt taas pakko nostaa tää ketju, kun täällä puhutaan rajojen testaamisesta ja intin siisteydestä. Molemmat siellä onnistuu, mutta pitää aina muistaa mihin se sotilasvala/vakuutus velvoittaa ja mihin koko laitoksella pyritään. Jos siihen isoon pilliin joskus puhalletaan, niin se vastuu on kannettava. Ei auta itku lapsista, huonosta kunnosta tai naiseudesta. Se asia pitää ymmärtää ja jos siihen ei voi sitoutua, on sinne turha lähteä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
^Muuten totta mutta raskaus ja pienet lapset kyllä vaikuttaa. Sitä en enää muista oliko valittavissa kumpi vanhemmista lähtee jos molemmat ovat käyneet armeijan.
Ellei tähän sitten ole tullut jotain muutosta..

^ Juurikin näin eli toisella vanhemmista oikeus jäädä kotiin.

Rohkenen epäille ymmärtävätkö kaikki miehetkään mihin sitoutuvat valan/vakuutuksen antaessaan. Heittona sanoisin, että naiset keskimäärin ovat enemmän tuota asiaa käsitelleet mielessään, ei sinne inttiin vain kävellä sisään joten sitä aikaa miettiä mihin sitoutuu, on siinä tiedonhaun ja paperien täyttelyiden lomassa.

Olen tuonne alkupäähän kirjoittanutkin ja tulin vielä heittämään ketjuun yhden kommentin. Eli olen itse käynyt intin -97 ja koituduin res. vänrikkinä. Kertaalleen olen käynyt kertamaassakin 2008, oli tosi mukavaa ja paljon oli 11 vuodessa unohtunutkin!

Sen halusin vielä kommentoida, että työhönottohaastatteluissa on lähes poikkeuksetta tullut puheeksi intin käyminen ja tieto on otettu aina postiivisesti vastaan. Haastattelijat ovat sanoneet suoraan että tulee positiivinen mielikuva kun on vapaaehtoisena intin käynyt, joten kannattaa se CV:n merkata!

^Joo, tuo on ihan totta. :) Suuremmin ite en ole koskaan asiaa mainostanut tai siitä puhunut, mutta CV:ssä se lukee ja on aina kyllä jotenkin nostettu muiden toimesta haistatteluissa esille.

Myös kouluihin hakiessa siitä on ollu hyötyä. Vierumäelle liikunnanohjaajaks ja LAMKiin fysioterapeutiks hakiessani muistan ku haastattelussa ei puhuttu tyyliin muusta ku intistä. Ja en itse alottanu keskustelua aiheesta :D

Olen harkinnut, josko tässä keväällä vihdoin ottaisin ne kauan haaveilemani ripsienpidennykset. Helpottaisivat arkea ja piristäisivät yleisilmettä kovasti :)

On tässä vain pelko, että niihin jää koukkuun, mikäli mieluisat ovat. Ja heinäkuussa olisi lähtö inttiin. Olisikohan niistä siellä haittaa? Muuta kuin se, että todennäköisesti vaarantaisin oman uskottavuuteni lähtemällä tekoripsien kera armeijaan :D Mutta sama ihminen samoine tavoitteineni ja ajatuksineni minä siellä olisin, ripset päässä tai ei. Joten sinällänsä itseäni ei haittaa. Mutta tulisikohan niistä sanomista, kun esimerkiksi kynsien täytyy olla luonnontilassa?

//: 93. Palveluksessa tai muulloinkaan sotilaspukua käytettäessä hiusten värjäys
ja muotoilu, kynsien väri ja pituus sekä meikki eivät saa herättää huomiota."
mulla on pidennykset ja tässä just kans tutustun puolustusvoimien nettisivuihin. luulis että ripset ei haittaa mikäli niistä ei hirmusia timantteja roiku. :D

Tässä nyt oon jo jonkin aikaa punninnut sinne inttiin lähtemistä.. Motivaatiota ja kiinnostusta löytyis, mutta vähän epäilyttää. Pituutta on sen 153cm ja painoa löytyy kesän jäljiltä 48kg, norm. 45kg. Punttimimmi kun olen niin lihaskunnon kasvattaminen on hyvällä mallilla, mutta se kestävyys/yleiskunto on aika huonolla pohjalla. Coopperissa juoksen varmaan n. 1800m. Tietenkin se päätös että lähtisin inttiin motivoisi harjottamaan sitä kestävyyskuntoa ja lenkille tulis varmasti lähdettyä.
Olin tossa keväällä lukiolaisten turvakurssilla Santiksessa viikonlopun ja pääsin vähän testailemaan että minkälaista siellä intissä olis. Fyysinen rasitus ei kuitenkaan ollut varmaan edes puolta siitä, mitä se intissä on. Päästiin kuitenkin tutustumaan vaikka minkälaisiin aseisiin ja siinähän kävi niin etten jaksanut edes kannatella rynnäkkökivääriä, koska mun kädet vaan yksinkertasesti oli liian heikot ja lyhyet.. :D Mulle suositeltiinkin ilmavoimia (pienuuteni/pituuteni takia), mutta se ei oikeen tunnu olevan mun juttu.
Eli siis niihin kysymyksiin.. Mulla on semmoset -3,5/-3,75 molemmissa silmissä ja käytän silmälaseja. Onko niistä armeijassa jotain haittaa?
Mitä ette suosittelisi tän kokoselle? (en oo ite vielä ihan varma että minne hakisin)
Valmistun lukiosta nyt keväällä (toivottavasti), kannattaisiko hakea heinäkuun erään vai vasta tammikuun/seuraavan heinäkuun erään?

Eli siis niihin kysymyksiin.. Mulla on semmoset -3,5/-3,75 molemmissa silmissä ja käytän silmälaseja. Onko niistä armeijassa jotain haittaa?
Mitä ette suosittelisi tän kokoselle? (en oo ite vielä ihan varma että minne hakisin)
Valmistun lukiosta nyt keväällä (toivottavasti), kannattaisiko hakea heinäkuun erään vai vasta tammikuun/seuraavan heinäkuun erään?

Itse käytin niitä yötäpäivää-piilareita (vaimitänenytoli). Leireillä kulki mukana lasit varmuuden vuoksi, lisäksi kosteuttavat silmätipat. Ihan hyvin meni, ei ollut ongelmia. Niin ja pvhän kustantaa palveluslasit, joten niitä kannattaa sitten käyttää. Omien lasien rikkoontumista ei nimittäin korvata.

Ihan mielenkiinnosta mites nykyään naisten armeija touhut? Saako edelleen hyvitystä naiseudesta tyyliin metsäleireille ei oo pakko lähteä/ majoitus järjestetään kasarmille kun muut on teltassa ymym? Vai onko toi nyt jo menny ns oikeaan suuntaan? v2000 oli nimittäin sellaista meininki ettei sitä voinut millään sanoa armeijaksi, lähinnä joitain vapaaehtoista kurssitoimintaahan tuo silloin oli.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan mielenkiinnosta mites nykyään naisten armeija touhut? Saako edelleen hyvitystä naiseudesta tyyliin metsäleireille ei oo pakko lähteä/ majoitus järjestetään kasarmille kun muut on teltassa ymym? Vai onko toi nyt jo menny ns oikeaan suuntaan? v2000 oli nimittäin sellaista meininki ettei sitä voinut millään sanoa armeijaksi, lähinnä joitain vapaaehtoista kurssitoimintaahan tuo silloin oli.

Hyvitystä naiseudesta saa kai lähinnä vaan korotettuna päivärahana (se mikä ihmeen varustelisä se nyt olikaan...), muuten lienee jossain määrin paikkakohtaista. Päästiin nimittäin kerran kesken leirin suihkuun kasarmille. Sekin varmaan vaan sen vuoksi, että yksi kouluttajista sattu olemaan nainen, muuten ko. "säännöstä" ei olis tainnut kukaan tietää.

Zone-sarja -42%
Joskus oli tarkoitus aloittaa armeija vuonna 2015, mutta päätin vielä lykätä sitä. Jaloissa on ollut tässä vuoden aikana jonniin verran ongelmaa, että parantelen ne mieluummin ihan loppuun asti kuin kärsin loppuelämäni kroonistuneesta vaivasta. Toisekseen haluaisin vielä omaa kuntoa hioa paremmaksi, ettei tule vitutus ja itku täyspakkauksen kanssa :D Henkiseltä iältänikin olen vielä tällä hetkellä kaksitoistavuotiaan pissiksen tasolla, että se itku tulisi luultavasti muutenkin...

Olen vaihtamassa syksyllä koulua, ja ajattelin sen ainakin käydä loppuun ennen inttiä. Armeija on ollut mulle aina jotenkin itsestäänselvä ja luonnollinen vaihtoehto - lähipiirissäni on niin mpklaisia, työkseen pvllä työskenteleviä/työskennelleitä, kuin intin käyneitä naisiakin. Uskon, että mielikuvani armeija-ajasta on suhteellisen realistisella tasolla ja tiedän, mihin olen sitoutumassa. Pituutta löytyy 180cm, ja kuntosaliharrastuksen lisäksi olen vaeltanut pienestä asti, joten lähempi tuttavuus sammalenkaan kanssa ei pelota.

Hmm, taisin kadottaa tän viestin punaisen langan jo aikoja sitten :D Nojoo, spol puoli kiinnostaa jo oman turvallisuusalan kokemuksenkin takia, ja joskus toivottavasti pääsisin rauhanturvaajahommiinkin. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato, ja sitä rataa.

Nojoo, spol puoli kiinnostaa jo oman turvallisuusalan kokemuksenkin takia, ja joskus toivottavasti pääsisin rauhanturvaajahommiinkin. Toivossa on hyvä elää, sano lapamato, ja sitä rataa.

Jos oikeesti kiinnostaa rt-hommat, kannattaa varmaan hakea Säkylään skjv:een. :) Voi sitä toki muutenkin päästä, mutta jos tietää jo etukäteen että kiinnostaa, niin tuolta se onnistuu varmaan kaikista helpoiten.

Jos oikeesti kiinnostaa rt-hommat, kannattaa varmaan hakea Säkylään skjv:een. :) Voi sitä toki muutenkin päästä, mutta jos tietää jo etukäteen että kiinnostaa, niin tuolta se onnistuu varmaan kaikista helpoiten.

Joo SKVJ-pohjaltahan se helpointa taitaa olla. Oonkos ymmärtänyt ihan väärin, että SKV-joukot koulutetaan alkuun esim spolleiksi, ja vasta tämän jälkeen itse valmiusjoukkokoulutus...?

Kyllä sinne pääsy onnistuu ilman Säkylääkin, koska siviilipuolen koulutus voi auttaa. Jos olet esim. poliisi tai ensi- tai sairaanhoitaja (tai lähihoitaja), on aika hyvät mahikset päästä rt-hommiin. Jossain vaiheessa tuli pv:ltä lappu, jossa etsittiin it-osaajia rt-hommiin.

Jossain vaiheessa tuli pv:ltä lappu, jossa etsittiin it-osaajia rt-hommiin.

Ja voitte olla ihan varmoja että miehille ei mitään lappuja lähetellä vaikka olisi millainen erikoismies ja/tai siviilikoulutus. PV yrittää kaikin keinoin rekrytoida naisia kriisinhallintahommiin, mutta ongelmana on että hakijoita on todella vähän suhteessa miehiin ja tästä seuraa se että yritetään lähestyä myös sellaisia naisia, jotka ovat käyneet intin mutta eivät hakeneet.

Ja voitte olla ihan varmoja että miehille ei mitään lappuja lähetellä vaikka olisi millainen erikoismies ja/tai siviilikoulutus. PV yrittää kaikin keinoin rekrytoida naisia kriisinhallintahommiin, mutta ongelmana on että hakijoita on todella vähän suhteessa miehiin ja tästä seuraa se että yritetään lähestyä myös sellaisia naisia, jotka ovat käyneet intin mutta eivät hakeneet.

Pointti olikin siinä, että mikäli on joku kriisinhallintahommissa tavittava siviilikoulutus, inttiä ei tarvi käydä valmareissa päästäkseen rt-hommiin.

Ei sitä lappua mullekkaan tullu sen vuoksi, että mulla olis mitään noista edellämainituista koulutuksista. Oli vissiin lähetetty kaikille siihen aikaan kotiutuneille.

Joo toki pääsee, itsekin olen pohinut kotiutumisen jälkeen, että pitäisikö hommata ammatti mikä ei niin itseä kiinnosta, jos sillä pääsis lähtemään (en hommannut). Tarkoitin lähinnä, että jos tietää jo etukäteen haluavansa nimenomaan rt-hommiin, kannattaa varmaan hakea tuonne, niin pääsee helpommalla. Itseä kadutti jonkin verran, etten tajunnut tuota silloin aikanani :)

Kyllä sinne pääsy onnistuu ilman Säkylääkin, koska siviilipuolen koulutus voi auttaa. Jos olet esim. poliisi tai ensi- tai sairaanhoitaja (tai lähihoitaja), on aika hyvät mahikset päästä rt-hommiin. Jossain vaiheessa tuli pv:ltä lappu, jossa etsittiin it-osaajia rt-hommiin.

Anteeks off-topic, mutta onko tuo lähihoitajan tutkintokin tosiaan valttia rt-tehtäviin haettaessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom