Naiset armeijassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shrimp
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse aion mennä armeijaan . Onko joillakin teistä sissi koulutusta? Itse toivoisin saavani sissi koulutuksen :)
Kyllä noi sissihommat naiselle aika kovia on, kyllähän niistä kovasti mimmit ennen inttiä uhoaa mutta totuus voi olla sitten jotain aivan muuta, valitettavasti... :(

Itse aion mennä armeijaan . Onko joillakin teistä sissi koulutusta? Itse toivoisin saavani sissi koulutuksen :)

Samaa sanoisin kuin Heetu, olisihan se hienoa saada aselajikseen joku mitä pidetään kovana juttuna, eikä olla esim. kaikkien parjaamaa paareilla rötväävä lääkintämies. :rolleyes: Itse en edes muista ainakaan omalta palvelusajaltani koskaan törmänneeni naispuoliseen _oikean_ sissikoulutuksen saaneeseen taistelijaan. Tai edes kuullut näistä. Ainoat sissihavuja kantavat naiset tulivat Hämeen Rykmetin Urheilukoulusta, mutta ko. lafkaa en lähtisi edes unissani vertamaan "normaaliin" armeijatouhuun. Jos 362vrk taistelija on keskimäärin 30vrk kasarmilla koko vuoden aikana, on siinä vaiheessa tiedustelutouhut aika heikoilla. Vaikka kunnon puolesta saattaisi hyvinkin pärjätä.

Mutta riippuu jonkinverran myös palveluspaikasta mihin yksikköön naisia edes laitetaan. Vaikka kuinka sanotaan että ollaan samalla linjalla miespuolisten kanssa, sanelee tila- ja käytännönkysymykset melko paljon. Kannattaa siis ottaa selvää ja hakeutua siihen varuskuntaan palvelukseen missä on tiedettävästi naisia siinä koulutushaarassa, mistä itse on kiinnostunut.

Itse suoritin armeijan 2004. Onneksi oli hyvä pohjakunto alla, koska kyllä se aika fyysistä meillä kieltämättä oli. Ensimmäisen kerran täysvarustusta kun piti kantaa niin alkoi kyllä hieman ahdistamaan :D.. Jatkoin vielä aliupseeriksi niin siinä piti olla omalle ryhmälle hyvänä esimerkkinä fyysisissä suoritteissa..ja ryhmänjohtaja kantoi itse oman ryhmänsä jääkärin tavaroita jos tämä ei jaksanut.
Huomasin myös, että "fyysisyys" on myös aselaji kohtaista. Joissakin joutuu enempi painamaan kuin toisissa. Nythän armeijan kuntotestejä on muutettu.. selkälihasliike jäi ainakin pois.
Ei muuta kun onnea vain jokaiselle kuka päättää mennä (: Itsellä oli mahtava kokemus, tykkäsin todella. Tottahan se on, että ei siellä kaikki naiset pärjää mutta ei pärjää kaikki miehetkään :D.
Yksi kaverini (tyttö) suoritti taannoin armeijan Immolassa, kyllä sissikoulutuksen. Korpraalina hää kotiutui (:
Ja kuka sinne armeijaan päättää mennä, niin suosittelen kyllä tekemään itselleen selväksi miksi sinne on halunnut. Meillä vuoden aikana tosi monesti kyseenalaistettiin meidän syyt ja haluaminen olla siellä..

Zone-sarja -42%
näist teiän keskusteluista taitaa olla jo jokunen tovi aikaa,mut ois kiva jos joku vastais vielä mulle! 8) elikkä siis oon tällanen pieni tyttö mut oon tehny jo päätöksen armeijaa menemisestä. millasen kunnon vaatii? ja mitä muuta pitää osata tehdä ennen asepalvelusta? mitä pitää olla hallussa? en esimerkiksi tiedä aseista paljon mitään ja sellasta. ja muutenkin on vähän hakusessa jotain juttuja. kertokaa kaikki mistä vois olla mulle hyötyä kiitos ja kumarrus!

Hei!
Hieno juttu, että olet ajatellut suorittaa armeijan. Ennen asepalvelusta ei tarvitse osata ampua tai muutakaan. Kaikki opetellaan kädestä pitäen. Oikeastaan mitään ei tarvi osata.
Kuten aiemminkin mainittu, kuntoa kannattaa parannella. Juoksemaan joutuu paljon, metsässä, teillä, kasarmilla, lenkkareilla, maihareilla ja saappailla. Jos olet kovin pieni, voi ongelmaksi muodostua täyspakkauksen kantaminen. Tähän voi varautua vaikkapas vaeltamalla n. 20kg rinkka selässä. Täyspakkauksen kanssa ei tarvitse juosta, mutta pitkiä marsseja voi olla. Naisilla yleisiä olivat marssimurtumat jaloissa. Eli maihareilla kun kävelee kovaa alustaa vasten, sääriluut kipeytyvät todella paljon.

okei hyvä tietää! oon yrittäny kuntoa tässä kohottaa ja kokeiltu on 15 kilosen repun kanssa lenkkeilyä myöskin. harmittavasti vaan mulla on sääriluut jo nyt kipeytyneet, tosin luistelun takia.. ja ampumista oon myös ehtinyt vähän jo kokeilla. tavoitteena olisi päästä RUK:hon. Voi olla tosin aika haasteellista, mutta motivaatiota ei ainakaan puutu! kertokaa toki lisää vaan kaikkea mistä miulle vois olla hyötyä:)!

näist teiän keskusteluista taitaa olla jo jokunen tovi aikaa,mut ois kiva jos joku vastais vielä mulle! 8) elikkä siis oon tällanen pieni tyttö mut oon tehny jo päätöksen armeijaa menemisestä. millasen kunnon vaatii? ja mitä muuta pitää osata tehdä ennen asepalvelusta? mitä pitää olla hallussa? en esimerkiksi tiedä aseista paljon mitään ja sellasta. ja muutenkin on vähän hakusessa jotain juttuja. kertokaa kaikki mistä vois olla mulle hyötyä kiitos ja kumarrus!

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/100114-kotitreeniae-inttiae-varten/ Tuossa olikin jo jonkinmoista keskustelua.
Mitään hurjaa kuntotreeniä et tarvitse, hyvä peruskunto ja hyvä pää kestää aika pitkälle ja alokkaitahan te kaikki alkuun olette, joten kaikki lähtee samalta viivalta. Asiat tehdään niin yksinkertaisesti aluksi, että härömpikin kestää mukana (:

Täyspakkaus on painava ja alkuun varmasti hankalaa. Taisteluvyö painoi minua lantioluihin joten tein siihen omat viritelmät omista vöistä.
Lisäksi naisten hygieniavälineet kannattaa varata omasta takaa. Mie sain silloin aikanani vaan palasaippuan :D Eli ihan tampooneista lähtien lemppari pesuaineisiin. Lävistyksiä ei saa olla joten kannattaa ne ainakin hylätä..tai siis ne ei saa näkyä mutta jos on nännilävistyksiä tms niin otappas pois ja annan reikien umpeutua.
Myös hyvät alusvaatteet on kaiken A ja O. Mie käytin koko inttiajan urheilurintsikoita kun meno oli aika kovaa. Omat vatteet ei saa alta näkyä, mutta talvella oli omat lämpökerrastot ja villasukat intin omien kamojen lisäksi mukana. Hyttysmyrkky on kesällä tositosi bra!
RUK on ihan hieno juttu ja kaikki yleensä sanoo sinne naisista haluavan.
Ei muuta kun onnea vain, kyllä siellä lujalla tahdolla pärjää!

Ps.Me muuten jouduttiin juoksemaan täyspakkauksen kanssa :D

elikkä siis oon tällanen pieni tyttö mut oon tehny jo päätöksen armeijaa menemisestä.
Ite olin hassua kyllä loppujen lopuksi sitä mieltä, että olisin voinut odottaa vielä muutaman vuoden inttiin menoa (olin 21). Olisi ehtinyt valmistautua paremmin (=kasvattaa kuntoa) ja hankkia vähän elämänkokemusta alle, silloin jotkut jutut ei olisi kyrsineet niin paljoa, kun olisi ollut vähän aikuisempi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
siis minkä verran sielä saa niikun olla omaa tavaraa mukana? ja kun kaikki selittää siitä peruskunnosta, niin millainen on hyvä peruskunto? kuin paljo esimerkiksi coopperissa? täyspakkaus huolestuttaa...entäs kun miulla on aikasmoisen huono näkö? vaikuttaako jotenki palvelukseen?

Lävistyksiä ei saa olla joten kannattaa ne ainakin hylätä..tai siis ne ei saa näkyä mutta jos on nännilävistyksiä tms niin otappas pois ja annan reikien umpeutua.
Mulla oli napalävistys koko vuoden eikä siitä kukaan ikinä huomauttanut eikä se vaatteiden alta kovin helpolla pääse tarttumaan mihinkään niin en kyllä suosittelisi poistamaan esim. nänni- tai napakorua ennen inttiin menoa, sillä niiden laittaminen uudelleen on pirun ikävää, kun niissä menee niin pitkä aika parantua. Näkyviä koruja ei tietenkään saa olla.

Asenteesta on kiinni, miten intissä pärjää. Huonollakin kunnolla pärjää, kun vain yrittää eikä luovuta. Naisena vittuilua saa kuulla, vaikka olisi täydellisessä kunnossa ja pärjäisi kaikessa paremmin kuin miehet. Valitettava tosiasia.

Astma vaikuttaa tietenki, jos ei pysty osallistumaan perussuorituksiin. Mutta jos siihen on lääkkeet ja pystyy osallistumaan niin ei pitäis vaikuttaa.

Coopperin keskitason tulos tais olla 2400m, joten tuo on ihan hyvä. Miesten punnerruksia joutuu aika paljon tekemään, joten niitä kannattaa harjotella.

Näköhän ei haittaa jos on huono jos on lasit joilla näkee :)

RUK -tavoite on naisilla tosi kova. Kunnon ja kenttäkelpoisuuden (eli miten pärjäät siellä joukossa) lisäksi eniten vaikuttaa ihan vain älykkyys ja johtajan taidot. Ja näitä ei voi erikseen harjoitella. Testeillä niitä jonkin verran mitataan, mutta muut johtajat arvioivat ja päättävät keitä ehdotetaan RUK:hon lähtijöiksi. Naisia jotka ovat sinne minun aikana päässeet on ainakin yksi yhteinen tekijä: Ikä. He ovat yleensä vanhempia ja kypsempiä kuin muut. Nämä kaksi olivat 26 ja 27.

Mulla oli napalävistys koko vuoden eikä siitä kukaan ikinä huomauttanut eikä se vaatteiden alta kovin helpolla pääse tarttumaan mihinkään niin en kyllä suosittelisi poistamaan esim. nänni- tai napakorua ennen inttiin menoa, sillä niiden laittaminen uudelleen on pirun ikävää, kun niissä menee niin pitkä aika parantua. Näkyviä koruja ei tietenkään saa olla.

Hyvä tuuri sinulla :thumbs: Minä en edelleenkään suosittele mitään lävistyksiä.Niin kuin jo aikaisemmin itsekkin sanoin, lävistykset ei saa näkyä,joten siinä tapauksessa se on ihan sama vaikka ne olisi värkissä. Olet ihmeissäsi jos se metsäleirillä tulehtuu. Napalävistyskin tosi altis tulehtumaan kun taisteluvyö saattaa hangata. Itse näin taistelukaverilta aika järkyttävän nännilävärin yhden kesähelteisen viikon jälkeen kun metsässä oltiin koko viikko eikä pesulle päästy + hankauma päälle. Tämä nyt oli vain varoituksen sana ja jokainen voi ottaa onkeensa tai olla ottamatta.Mutta tämäkin ihan jokaisen ihmisen oma asia.

siis minkä verran sielä saa niikun olla omaa tavaraa mukana? ja kun kaikki selittää siitä peruskunnosta, niin millainen on hyvä peruskunto?

Tässä vähän keskustelua peruskunnosta http://www.pakkotoisto.com/aerobinen-harjoittelu/49704-peruskunto/

Siis omaa tavaraa ihan maalaisjärjen sallimissa rajoissa. Kyllä sieltä iltavapaille pääsee..ja sotilaskodissa on yleensä perusvarastot mitä voi ostaa kuten deodoranttia,siteitä yms.. Vekaralla on muistaakseni siinä ihan lähellä ABC-myymälä mistä voi ostaa tarvittavia tavaroita jos jostain tulee tositosi akuutti hätä.
Meillä oli Savon Prikaatissa pesukone millo pystyi pesemään omia alusvaatteita. Naisethan saavat päivärahan kylkeen vielä varusterahankin..

Hyvä tuuri sinulla :thumbs: Minä en edelleenkään suosittele mitään lävistyksiä.Niin kuin jo aikaisemmin itsekkin sanoin, lävistykset ei saa näkyä,joten siinä tapauksessa se on ihan sama vaikka ne olisi värkissä. Olet ihmeissäsi jos se metsäleirillä tulehtuu. Napalävistyskin tosi altis tulehtumaan kun taisteluvyö saattaa hangata. Itse näin taistelukaverilta aika järkyttävän nännilävärin yhden kesähelteisen viikon jälkeen kun metsässä oltiin koko viikko eikä pesulle päästy + hankauma päälle. Tämä nyt oli vain varoituksen sana ja jokainen voi ottaa onkeensa tai olla ottamatta.Mutta tämäkin ihan jokaisen ihmisen oma asia.

Inttikaverilla (naispuolisella) oli molemmissa nänneissä, kielessä ja navassa lävistykset, eivätkä ne menoa haitanneet. Siellä se ryynäsi kuin muutkin, eikä saanut koko aikana tulehduksia läväreihinsä. Sen sijaan toinen inttikaveri (nainen niin ikään) poistatti p-kaudella niskasta helvetin kalliin lävistyksen. Satuin olemaan yhtäaikaa tervaksella, kun hoitaja tuli toimenpidehuoneesta kysellen, että onko meillä mitään pihtejä. Aikansa etsivät pihtejä, kunnes löysivät sellaiset hillittömät tonget. Sitten koko pihtejä etsinyt hoitajakavalkadi meni jonossa toimenpidehuoneeseen ja sulkivat oven perässään. Hetken päästä tupakaveri tuli huoneesta ulos ja marssi muina miehinä ulos tervakselta. Oli siinä odotushuoneessa istuvien jätkien naamat näkemisen arvoisia! Hetken verran keskenään supisivat, kunnes joku uskaltautui pienellä äänellä kysymään minulta, että tiesinkö, mitä tuolle naiselle tehtiin? :D

Niskalävärin poistattanut nainen lähtikin sitten parin viikon päästä maitojunalla kotiin. Mahtoi vituttaa, kun lähes tuhat euroa maksanut läväri virui siinä vaiheessa tervaksen roskapöntössä :rolleyes:

Harvemmin tulee tutkittua noita läväreitä ja ei se riitä syyksi poistattamaan. Enempi noiden pojujen korviksiin ja muihin pitää puuttua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom